Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Mercedes u prvom kvartalu 2019. zabeležio pad prodaje od 5.6%

 

mercedes b rastatt.jpg

 

Mercedes je prvi kvartal 2019. zatvorio sa 560.873 prodatih putničkih automobila u svetu, što je manjak od 5.6% u odnosu na isti period prošle godine. Već treću godinu za redom, prodaja u prvom tromesečju je premašila 550.000 jedinica. U martu je kupcima širom sveta isporučeno 227.644 vozila s trokrakom zvezdom (-4.1%). Prva tri meseca ove godine su obeležile značajne promene modela u segmentima SUV-a i kompaktnih automobila. U martu je globalna prodaja nove A-klase postavila rekord za prvo tromesečje sa rastom od 25.6%. Prošlog meseca, prodaja nove B-klase se ponovo povećala u Evropi (+5.3%) uz značajni rast u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Španiji.

''Oduševljeni smo najboljim kvartalom za Mercedes u Kini i uspešnim lansiranjem nove B-klase u Evropi. Prva tri meseca ove godine su bila su izazovna širom sveta'', rekla je Britta Seeger, članica uprave kopmpanije Daimler AG koja je odgovorna za Mercedes-Benz Cars marketing i prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Porsche u prvom tromesečju 2019. isporučio 12% manje automobila

 

183635-porsche m 11.jpg

 

Porsche, član grupe Volkswagen, izdao je saopštenje o slabijim isporukama u prvom tromesečju ove godine, kada je isporučio 55.700 automobila. To je 12 posto manje nego u istom periodu 2018. godine. Posebno su smanjene isporuke za evropsko tržište, za 32%, a pale su i isporuke u Kini za 10%. ''Početak 2019. je bio izazovan celoj autoindustriji'', konstuje direktor prodaje i marketinga Porschea Detlev von Platen. Prvo ovogodišnje tromesečje je bilo teško za celu grupu Volkswagen, s obzirom na pad isporuka za 4.5% u poređenju sa početkom 2018. godine, uz isporučenih blizu 1.46 miliona vozila. Kao glavni razlog u grupi navode pad prodaje na kineskom tržištu, na koje otpada oko polovina njihove prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u prvom kvartalu 2019. zabeležio rast prodaje

 

184820-bmw m 1.jpg

 

BMW Group je objavio podatke o prodaji za mart i za prvi kvartal tekuće godine.

Ukratko, BMW Group je u martu 2019. širom sveta plasirao 263.319 vozila (rast od 2.8 odsto), a ukupno u prveom kvartalu 605.333 (rast od 0.1 odsto). Sam BMW je u martu prodao 221.631 automobil (rast 3.7 odsto), a u prvom kvartalu 519.307 (+ 0.4 odsto). Mini je u martu zabeležio prodaju od 41.175 vozila (pad od 2.3 odsto), a u prvom kvartalu 84.820 (pad 1.8 odsto). Rolls-Royce se ističe rastom prodaje u martu od čak 53.1 odsto (prodato je 513 automobila), odnosno 1.206 u prvom kvartalu (rast 49.4 odsto). Tu su i elektrifikovana vozila (BMW i, BMW iPerformance i Mini Electric), i to sa prodajom koja je u martu iznosila 12.068 automobila (rast 2.1 odsto), odnosno 27.044 u prvom kvartalu (rast 0.7 odsto). Na kraju, prodaja BMW Motorrada je u martu bila 18.931 motocikl (rast od 9.9 odsto), a u prvom kvartalu 38.606 primeraka (rast 7.7 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagena smanjena u martu zbog Kine i Južne Amerike

 

180152-vw gol 1.jpg

 

Slabiji tržišni uskovi u Kini i Južnoj Americi u martu su uzrok pada prodaje Volkswagenovih vozila, saopštila je ova kompanija sa sedištem u Wolfsburgu. Ukupno je VW u martu isporučio 998.900 vozila, 4.3 odsto manje nego u istom mesecu prošle godine. U prva tri meseca 2019. isporučeno ih je 2.6 miliona, 2.8 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. U Kini, najvećem Volkswagenovom tržištu, prodaja je u martu potonula 9.4 odsto, uz isporučenih 324.900 vozila. U prvom kvartalu je pala 6.3 odsto, na 946.600 isporučenih vozila. U matičnoj Nemačkoj isporuke su u martu porasle 2.4 odsto, na 133.100 vozila. U prvom tromesečju povećanje je iznosilo 2.2 odsto, uz isporučenih 337.200 vozila. Povećane su i isporuke u SAD i Brazil.

 

Šef prodaje VW-a Christian Dahlheim objašnjava pad isporuka slabijom potražnjom u Kini zbog trgovinskog sukoba sa Sjedinjenim Državama, kao i najavom smanjenja stope poreza na dodatu vrednost koje je stupilo na snagu u ovom mesecu. Naglašava istovremeno da VW povećava tržišni udeo i da su knjige narudžbina pune. Drugu polovinu godine VW očekuje sa ''nešto većim optimizmom'', poručuje Dahlheim. Grupa razmatra mogućnost izgradnje velikog novog montažnog pogona, najverovatnije u Bugarskoj ili Turskoj, prema informacijama agencije dpa. Odluka se još čeka i u kompaniji ne žele da komentarišu tu informaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault u prvom kvartalu zabaležo pad prihoda za 4.8%

 

renault logan s 11.jpg

 

Renault je u prvom kvartalu zabaležo pad prihoda za 4.8% usled nepovoljnih valutnih kretanja i povlačenja ovog proizvođača iz Irana prošle godine. Prihod je opao na 12.53 milijardi evra sa 13.15 milijardi u istom periodu prošle godine, saopštila je francuska kompanija. Kada bi se izuzeo efekat tržišta valuta, pad bi iznosio 2.7%. Isporuke automobila ove marke na globalnom nivou umanjene su za 5.6%, na 908.348 vozila u prvom kvartalu. Prodaja je opala u svim regionima izvan Evrope, a samo je na domaćem kontinentu povećana za 2%.

Renault je u Evropi, svom najvećem tržištu, ostvario pozitivan rezultat zhavaljujući dobroj prodaji novog Clia i restilizovane Dacie Duster. Zbog povlačenja sa tržišta Irana, kompanija je zabeležila pad za 31% na tržištu Afrike, Bliskog istoka i Indije. U regionu Severne i Južne Amerike Renault je prodao 5.3% manje automobila nego prošle godine, a u azijsko-pacifičkom regionu, uključujuči Kinu, pad je iznosio velikih 18%.

 

Globalno tržište automobila u prvom kvartalu 2019. godine oslabilo je za 7.2%, pa u Renaultu kažu da su oni ostvarili bolji rezultat od proseka. Zvaničnici francuske kompanije očekuju da će povećati prodaju u narednom periodu, nakon što budu lansirani novi modeli. Prodaja komponenti partnerima takođe je oslabila u pomenutom periodu. Nissan i Daimler su kupili manje dizel motora, a opala je i prodaja Nissanovih SUV modela koje za američko tržište proizvodi Renault. Renault prognozira da će na nivou čitave godine ostvariti negativan rezultat od 1.6%. Očekuje se da će evropsko tržište automobila završiti godinu na nuli, pod uslovom da se izbegne takozvani ''tvrdi bregzit'', bez sporazumnog razlaza Evropske unije i Velike Britanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

General Motors u prvom kvartalu podbacio u odnosu na očekivanja

 

175078-chevrolet-silverado 111.jpg

 

Iako su Amerikanci u prvom kvartalu vozila GM-a plaćali skuplje, rezultati poslovanja ove kompanije su podbacili u odnosu na očekivanja analitičara, jer je ukupna prodaja opala, izveštava agencija AP.

GM je saopštio da je isporučio u SAD više od 665.000 vozila čija je prosečna cena dostigla najviši nivo u bilo kom kvartalu u istoriji kompanije. Prodaja modela Chevrolet Silverado i lakih kamiona GMC Siera porasla je za 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu, i koštali su skoro 5.800 dolara više od modela koje su zamenili. Ipak, ukupna prodaja vozila ove kompanije u SAD je pala. Takođe je opala prodaja njihovih vozila u regionu Azije i Pacifika, Bliskog istoka i Afrike, sa ranijih 1.1 milion komada na 947.000 jedinica. GM je u posmatranom tromesečju zaradio 2.12 milijarde dolara, ili 1.48 dolara po akciji, dok su analitičari u anketi agencije ''Faktset'' očekivali 1.69 dolara po akciji. Prihodi GM-a su iznosili 34.88 milijardi dolara, a akteri na Vol stritu su predviđali da će iznositi 35.22 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ostvario prognozu o operativnoj dobiti u prvom kvartalu

 

vw t-roc 11.jpg

 

Bolja prodaja sportskih terenskih vozila (SUV) i smanjenje troškova pomogli su Volkswagenu da minimizira efekte izdvajanja jedne milijarde evra na ime pravnih troškova, i da ostvari prognozu o operativnoj dobiti u prvom kvartalu. To se odrazilo i na skok vrednosti deonica kompanije, koje su jutros porasle za 3.3 odsto, prenosi agencija ''Rojters''. Zarada VW pre kamata i poreza (EBIT) pala je na 3.9 milijardi evra u prvom tromesečju sa 4.2 milijarde evra iz istog perioda prošle godine, ali je bila u skladu sa 3.92 milijarde evra koliko su očekivali analitičari, navodi britanska agencija. Analitičari su pohvalili snažan EBIT rezultat kompanije, koji je ostvaren u trenutku kada su drugi proizvođači smanjivali svoje projekcije. Takođe je saopšteno da je Volkswagenov britanski ogranak Bentley izašao iz gubitaka.

 

Prodaja putničkih vozila Volkswagena pala je za tri odsto na 2.55 miliona vozila u prvom kvartalu, dok je samo prodaja brenda VW pala za 4.5 odsto. Ipak, bolja prodaja sportskih terenskih vozila pomogla je ostvarenim rezultatima. Iz VW-a, međutim, upozoravaju na rizike po poslovanje grupacije kao što su, kako je saopšteno, tekuće poteškoće sa dobijanjem sertifikata za automobile zbog strožih testova merenja emisije štetnih gasova, kao i ekonomska slabost u Kini, Južnoj Americi i Rusiji, i pravni problemi. VW je, takođe, izdvojio jednu milijardu evra za pokrivanje dodatnih pravnih troškova povezanih sa skandalom oko manipulacija emisijama štetnih gasova. Naime, Volskwagen je u septembru 2015. godine priznao da je koristio nelegalni softver za kontrolu emisije gasova kako bi manipulisao na testovima u SAD, što je pokrenulo globalni skandal, a kompaniju do sada koštalo 30 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA u prvom kvartalu 2019. uknjižio pad dobiti od 47%

 

ram-1000 1.jpg

 

Fiat-Chrysler (FCA) je uknjižila pad dobiti od 47 odsto u prvom kvartalu 2019. godine zbog određenih izmena u proizvodnji. Profit kompanije je u prvom kvartalu iznosio 508 miliona evra, što je oštar pad u odnosu na 951 milion evra u istom kvartalu prošle godine, prenosi agencija AP. Istovremeno, neto prihodi su smanjeni za 5 odsto na 24.5 milijardi evra. FCA je, međutim, zadžao svoju prognozu zarade za čitavu godinu, navodeći da i dalje očekuje zaradu pre kamata i poreza od preko 6.7 milijardi evra. Kompanija je u prvom kvartalu isporučila 1.037 miliona vozila, što je za 14 odsto manje nego godinu dana ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i dalje ispred Mercedesa po prodajnim rezultatima na američkom tržištu u 2019.

 

bmw x5 28888.jpg

 

Bavarski proizvođač isporučio je u aprilu u Sjedinjenim Državama 23.816 automobila uz rast na godišnjem nivou od 1.4%, dok je Mercedes u istom periodu prodao 22.949 vozila, zabeleživši veliki pad od 16.6% u poređenju sa aprilom 2018. I dok BMW beleži rast prodaje već treći mesec uzastopno, Mercedesu je ovo šesti mesec u nizu sa padom prodaje na američkom tržištu. Trenutno, nakon četiri meseca u 2019. godini, BMW ima prednost nad svojim nemačkim rivalom koja iznosi 3.584 automobila - toliko je prodao više od Mercedesa u periodu januar-april. Inače, Mercedes nije jedini premium proizvođač koji je u SAD pretrpeo pad isporuka u aprilu. Lexus je proteklog meseca prodao 21.360 automobila, što je za 1.3% manje nego u aprilu 2018, a prodaja Audija strmoglavila se za čak 21% na godišnjem nivou, s obzirom da je prošlog meseca ovaj brend Amerikancima prodao svega 15.024 automobila. Kada je reč o lideru, BMW-u, polovinu prodaje u aprilu u SAD činili su SUV/krosover modeli, dok je najtraženiji Mercedes bio takođe jedan SUV - GLC.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo povećao prodaju i u aprilu

 

volvo-xc60-v60-polestar 1.jpg

 

Volvo je saopštio da je u aprilu širom sveta prodao 56.535 svojih automobila (+7.4%), kao i da je za prva četiri meseca 2019. plasirao 218.000 vozila (+8.9%). U aprilu je najprodavaniji model bio XC60 (16.545 primeraka), na drugom mestu je XC40 (10.801), a na trećem XC90 (7.954). U Kini je u aprilu kupce našlo 12.192 Volvo automobila (+16.8%), pri čemu je najprodavaniji model bio XC60. U Evropi je Volvo prošlog meseca prodao 27.963 vozila (+6.1%), a najprodavaniji je bio XC40. Što se tiče SAD-a, tamo je u aprilu plasirano 8.367 Volvoa (+0.4%), a naprodavaniji je bio najveći SUV u ponudi - XC90.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operativni profit BMW-a u prvom kvartalu pao za 78 procenata

 

bmw 745 11111.jpg

 

Operativni profit BMW-a pao je u prvom kvartalu za 78 procenata, odnosno na 589 miliona evra uprkos većoj isporuci luksuznih vozila. Razlog za loš rezultat je pojačana investiciona potrošnja i rezervisanje u iznosu od 1.4 milijarde evra za pokriće potencijalne antimonopolske kazne. Zarada BMW-a pre kamata i poreza bila je u prvom tromesečju niža od prognoze analitičara. Oni su u anketi ''Rojtersa'' predviđali 666 miliona evra, na šta je uticao 36-procentni skok rashoda na imovinu, postrojenja i opremu. BMW je u današnjem saopštenju naveo da je automobilska divizija uknjižila gubitak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarada Toyote u padu uprkos rekordnoj prodaji vozila

 

toyota rav 666666.jpg

 

Toyota je saopštila da joj je neto profit u padu za četvrtinu uprkos rekordnoj prodaji, ali da se u drugom delu godine očekuje poboljšanje situacije. U saopštenju se navodi da je neto zarada manja za 24.5 odsto u odnosu na najveći ikada zabeleženi rezultat u prethodnoj godini. Japanski gigant predviđa rast neto zarade u narednoj godini od 19.5 odsto. Zvaničnik Toyote Masajoši Širajanagi smatra da je do pada profita došlo zbog pogoršanja stanja na berzi. Prodaja Toyotinih vozila porasla je za 2.9 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prošlog meseca isporučio više vozila od Mercedesa i Audija

 

183892-bmw x2 1.jpg

 

Iz meseca u mesec pratimo razvoj događaja i prodajne brojke nemačkog ''svetog trojstva''. Mercedes je tako u aprilu isporučio 181.936 vozila. Definitivno najveće zasluge u aprilu za dobre brojke ima nova A-klasa. Istovremeno, Audi beleži manju brojku. Ona iznosi 140.300 vozila, što je 12.8% pad u odnosu na prošlu godinu. Najviše isporuka odnosi model - Q3. I za kraj smo ostavili apsolutnog rekordera u aprilu, a to je naravno BMW koji je prošlog meseca prodao čak 221.631 automobil. Očekuje se da će ovaj trend rasta biti nastavljen, pogotovo jer su krenule isporuke i narudžbine za novu Seriju 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast prodaje Fiat-Chryslera i Hyundaija u SAD

 

175143-ram 2.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, ''Fiat-Krajsler Automobili'' (FCA) i ''Hjundai'' prijavile su rast prodaje u SAD od skoro dva odsto u junu. Ovo su ostvarili zahvaljujući snažnoj tražnji za sportskim terenskim vozilima i kamionetima. FCA je saopštio da je njegova prodaja porasla na 206.083 vozila prošlog meseca u odnosu na 202.264 prodata vozila godinu dana ranije. Na takav rezultat je uticao 45-procentni rast prodaje kamioneta marke Ram. Istovremeno, ''Hjundai'' je objavio da je njegova prodaja porasla na 64.202 vozila u junu sa 63.256 vozila godinu dana ranije, zahvaljujući 36-procentnom skoku prodaje modela Santa Fe (Hyundaijev najbolji SUV).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje Forda u SAD tokom drugog kvartala

 

187893-ford e 11.jpg

 

Kako prenosi B92, Ford je saopštio da je tokom drugog kvartala u SAD prodao 650.336 vozila. To je 4.1 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. Prodaja automobila potonula je 21.4 odsto u tromesečnom periodu, dok su SUV vozila prodavana 8.6 odsto manje nego lane. Sa druge strane, prodaja kamioneta američke kompanije skočila je 7.5 procenata u odnosu na isti lanjski period. Brend Ford imao je ukupno pad prodaje od četiri procenta, dok je prodaja brenda Linkoln potonula 6.7 odsto. ''Na veoma konkurentnom tržištu u drugom kvartalu povećali smo udeo na tržištu pikapova, a sa uvođenjem Ranger-a dodatno smo proširili nabolju paletu vozila u Americi'', kazao je Mark Lanev, potpredsednik Forda zadužen za marketing, prodaju i servisnu službu. ''Takođe smo počeli da prodajemo novog Explorer-a krajem ovog kvartala. Sa Explorer-om i novim Escape-om koji stiže uskoro, na putu smo da do kraja godine imamo najnoviju paletu SUV vozila na tržištu'', dodao je Lanev.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW povećao prodaju u prvoj polovini 2019. godine

 

bmw 3 001.jpg

 

Zvanični podaci pokazuju da je BMW Group u prvoj polovini ove godine prodao 1.252.837 automobila (BMW, MINI i Rolls-Royce), što je za 0.8 odsto više nego u istom periodu 2018. Samo u junu BMW Group je zabeležio prodaju od 240.674 vozila, odnosno 0.7 odsto više nego u junu prošle godine. Sam BMW je u prvih šest meseci plasirao 1.075.959 automobila (rast 1.6 odsto), od toga 203.523 u junu (+1.4 odsto). Takođe, u istom šestomesečnom periodu 2019. godine BMW je prodao i 59.593 elektrifikovana automobila, ali to je pad od 1.8 odsto. Brend MINI je za prvih šest meseci 2019. dostigao prodaju od 174.344 vozila, što je pad od 3.9 odsto. Rolls-Royce je značajno povećao plasman, pa je tako u prvih šest meseci 2019. širom sveta kupce našlo 2.534 ovih luksuznih automobila (rast od 42.3 odsto). Na kraju, za šest meseci ove godine BMW Motorrad je prodao 93.188 motocikala, a to je povećanje za 7.1 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz u prvoj polovini godine zabeležio pad prodaje

 

mercedes prodaja 2019.jpg

 

Mercedes-Benz je objavio podatke o prodaji za prvu polovinu ove godine, a oni pokazuju pad prodaje ove marke. Tako je Mercedes-Benz za šest meseci 2019. širom sveta prodao 1.134.729 automobila, što je pad od 4.6 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Pad je zabeležen i u junu kada je plasirano 196.230 automobila sa trokrakom zvezdom (- 3.7 odsto). Još veći pad je zabeležio brend Smart koji je u prvoj polovini 2019. našao 60.318 kupaca (pad od 8.1 odsto), a u junu 10.231 (pad od čak 22.5 odsto). Sve u svemu, Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz + Smart) je za šest meseci ove godine plasirao ukupno 1.195.047 automobila (minus od 4.7 odsto), a u junu 206.461 (minus od 4.8 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen grupa i u junu standardno dobra sa prodajom

 

vw jun.jpg

 

U junu je došlo do povećanja isporuka Volkswagen koncerna od 1.6% u odnosu na jun 2018. (isporučeno je 974.400 vozila). Taj pozitivan razvoj je najviše podstakla Kina, gde je kupcima isporučeno 15% više vozila nego u junu 2018. Postavljeni novi standardi emisija se primenjuju od 1. jula 2019., što je navelo kupce da donesu odluku o kupovini do juna. Slične efekte su imali i na evropskom tlu u junu 2018. Ukupno je isporučeno ove godine - 5.365.300 vozila od januara do juna (-2.8 odsto). Sve u svemu, VAG grupacija može i proteklu prvu polovinu godine da proglasi uspešnom. Grupa je zadržala svoju poziciju u izazovnom tržišnom okruženju i proširila svoj globalni tržišni udeo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Prodaja PSA Grupe u prvoj polovini godine pala za 12.8 odsto

 

186241-peugeot 508 11.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prodaja vozila francuskog proizvođača automobila PSA Grupe pala je za 12.8 odsto u prvoj polovini godine, jer su tržišta u razvoju nanela probleme poslovanju kompanije u inostranstvu. Prodaja je pala na 1.9 miliona lakih vozila u periodu januar-jun 2019. godine sa 2.18 miliona jedinica prodatih godinu dana ranije, saopštila je kompanija. Kompanija PSA je zabeležila u Evropi, na svom najvećem tržištu, rast prodaje od 0.3 odsto, zahvaljujući čemu se njen tržišni udeo povećao za 2.5 odsto. ''Uprkos padu prodaje na globalnim tržištima automobila u prvoj polovini godine, naši komercijalni timovi uspeli su da povećaju tržišne udele u nekoliko zemalja'', izjavio je izvršni direktor PSA, Karlos Tavares. U gotovo svim drugim regionima, PSA Grupa uknjižila je oštar pad prodaje, pri čemu su isporuke u Kini smanjene za čak 60.6 procenata. Na tržištu Južne Amerike je registrovala pad prodaje od 29.3 odsto, a u regionu Bliskog istoka i Afrike pad od 68.4 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault u prvoj polovini godine prodao 6.7 odsto manje vozila

 

190300-renault.jpg

 

Francuski proizvođač automobila Renault je saopštio da je u prvoj polovini godine prodao 6.7 odsto manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu, upozoravajući na trend slabljenja prodaje širom sveta. Ukupno je francuska kompanija u prvih šest ovogodišnjih meseci prodala 1.94 miliona lakih vozila. Pad prodaje za 6.7 odsto je nešto blaži u odnosu na kompletno globalno tržište koje se u posmatranom periodu smanjilo za 7.1 odsto, ističu u Renaultu. Globalna automobilska industrija prolazi kroz težak period, obeležen padom prodaje na velikim tržištima i trgovinskim barijerama. Juče je francuska grupa PSA takođe objavila saopštenje o značajnom padu prodaje u prvoj polovini godine, za čak 12.8 odsto, zbog zaustavljanja proizvodnje u Iranu i snažnog pada prodaje u Kini.

 

''Renault je zadržao tržišni udeo u prvoj polovini godine, i to u uslovima naglog pada prodaje'', ističu u toj kompaniji. Prodaja brenda Renaulta je potonula u prvoj polovini godine 11.5 odsto, dok su neki jeftiniji brendovi beležili rast - Dacia za 4.5 odsto, te ruska Lada za 6.8 odsto. Na evropskom tržištu prodaja na nivou grupe je stagnirala dok je u regiji koja obuhvata Afriku, Bliski istok i Indiju potonula 27.7 odsto, uglavnom zbog prošlogodišnjeg povlačenja iz Irana zbog američke pretnje sankcijama. U evroazijskoj regiji koja uključuje i Rusiju isporuke su pale 5.2 odsto, te za 3.9 odsto na području obe Amerike. Rukovodstvo pritom očekuje oporavak prodaje u Brazilu u celoj 2019., uz procenjenu stopu rasta od 8 odsto. Globalno tržište bi ove godine trebalo da se ponovo smanji i to za 3%, predviđaju u Renaultu, prognozirajući pad ruskog tržišta za dodatnih 2 do 3 odsto, stagnaciju u Evropi i to pod uslovom da Britanija izađe iz Evropske unije uz dogovor o budućem trgovinskom režimu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna prodaja za Volvo u prvoj polovini godine

 

Volvo-XC90 1111.jpg

 

Volvo je saopštio da je u prvoj polovini ove godine zabeležio rekordnu prodaju, i to zahvaljujući svojim SUV modelima. U prvih šest meseci 2019. godine širom sveta je prodato 340.286 vozila ove marke, što u odnosu na isti prošlogodišnji period predstavlja rast od 7.3 odsto. Najveće zasluge za ove brojke imaju SUV modeli koji čine 60.7 odsto ukupne prodaje Volvoa u ovom periodu. Volvo između ostalog navodi da su imali povećanje prodaje u Velikoj Britaniji (+30 odsto), Nemačkoj (+32 odsto) i Kini (10.2 odsto). Najprodavaniji model u prvih šest mseci je bio XC60 sa 50.946 primeraka, dok je XC40 našao 32.961 kupca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najtraženija marka u Evropi tokom juna

 

vw-passat 111111111.jpg

 

U zemljama Evropske unije u junu je prodato 7.8% manje vozila nego u istom mesecu 2018. godine. Kako piše B92, prošlog meseca stanovnici EU kupili su 1.446.183 putničkih automobila, iz pad na godišnjem nivou od oko 8 odsto, prenosi Autostat. Najviše vozila u junu prodao je Volkswagen, 167.882 jedinice uz pad od 14%. Na drugom mestu je Renault sa 128.023 isporučena automobila (-7.2%). Treću poziciju drži još jedan francuski proizvođač - Peugeot, koji je u junu prodao 89.175 vozila (-10.5%), a četvrti je Ford sa 84.528 isporuka (-5.4%), dok je peti Opel/Vauxhall sa 81.884 prodatih automobila u EU (-9.7%). Kao jedan od razloga za pad prodaje u junu navodi se manji broj radnih dana u odnosu na isti mesec 2018. godine. Inače, u prvih šest meseci 2019. u EU je ukupno prodato 8.183.562, što je za 3.1% slabiji rezultat u odnosu na isti period 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvoj polovini 2019. u svetu prodato 7.1 odsto manje automobila

 

186957-kg 001.jpg

 

U prvoj polovini ove godine u svetu je prodato 7.1 odsto manje automobila nego u istom periodu prošle godine, a u Evropi je taj procenat iznosio 3.1 odsto. Prema podacima organizacija VDA i ACEA, gotovo sva značajna tržišta su u padu, a rast je zabeležen jedino u Brazilu. U Evropi je ove godine prodato 3.1 odsto manje automobila, ali najgore je u Kini u kojoj je ove godine prodato čak 14% manje automobila. Konkretno, u Kini je prodato čak 1.6 milona manje automobila, što bi moglo izazvati velike probleme za gotovo sve proizvođače koji su mnogo investirali u Kinu poslednjih godina očekujući nezaustavljiv nastavak rasta prodaje. Još jedna loša vest je veliki pad u Indiji (10.3%), jer upravo je Indija pored Kine okosnica rasta svetske automobilske industrije. Smanjena je i potražnja za automobilima i u SAD, Rusiji, Japanu i drugim zemljama. U Evropi su zabeleženi osetni padovi, najviše u Skandinaviji. Veliki rast beleže jedino Litvanija i Rumunija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opala prodaja General Motorsa u Kini

 

190589-chevrolet onix 001.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prodaja automobila američke kompanije General motors (GM) u Kini opala je za 17.5 odsto u periodu jul-septembar. Glavni krivci za pad prodaje su usporavanje ekonomije usled kinesko-američkog trgovinskog rata i pojačane konkurencije u segmentu SUV vozila. GM je u Kini isporučio 689.531 vozila u trećem ovogodišnjem kvartalu, navodi se u saopštenju kompanije. To je peti uzastopni kvartal pada prodaje GM-a u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila. U devet meseci ove godine američka kompanija je isporučila 2.26 miliona vozila u Kinu.

 

Budući da prodaja GM-a i Forda u Kini nastavlja da opada, udeo američkih automobilskih kompanija u ukupnoj prodaji putničkih vozila u toj zemlji smanjio se na 9.5 odsto u periodu januar-avgust ove godine, sa 10.7 odsto u istom periodu lani, saopštila je Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM). U istom periodu, udeo nemačkih proizvođača automobila porastao je na 23.8 odsto sa 21.6 procenata, a japanskih na 21.7 odsto sa 18.3 odsto. U Kini, GM ima zajedničko preduzeće sa kompanijom Saic Motor, koje se bavi proizvodnjom Buick-a, Chevrolet-a i Cadillac-a. GM, drugi najveći međunarodni proizvođač automobila u Kini posmatrano po prodaji, prošle godine je u toj zemlji prodao 3.64 miliona jedinica, što je manje u odnosu na 4.04 miliona jedinica u 2017. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Audija za prvih devet meseci 2019. godine

 

182375-audi q3 2.jpg

 

Audi je saopštio da je širom sveta u prvih devet meseci ove godne prodao 1.357.100 svojih vozila, što je za 3.6 odsto manje nego u istom periodu 2018. Što se tiče prodaje u septembru, tu je sa plasiranih 145.400 automobila ostvaren rast od 4.5 odsto u poređenju sa istim mesecom 2018. godine.

- U septembru je u Evropi prodato 49.550 Audija (rast 33.1 odsto), dok je za prvih devet meseci 2019. prodaja iznosila 595.150 jedinica (minus od 3.4 odsto).

- U SAD-u je tokom septembra kupce našlo 16.130 Audija (minus 16.6 odsto), a za devet meseci 158.471 primerak (što je minus od 5.3 odsto).

- Što se tiče Kine, tamo je u septembru plasirano 63.593 Audija (minus od 3.3 odsto), a za devet meseci 491.040 vozila (plus od 1.7 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povećanje prodaje BMW-a

 

bmw 7 90.jpg

 

I BMW je objavio podatke o svojoj prodaji za septembar i prvih devet meseci ove godine.

BMW Group (BMW, Mini, Rolls-Royce) je u septembru zabeležio prodaju od 248.684 vozila (plus od 4.6 podsto), dok je za prvih devet meseci 2019. širom sveta prodao ukupno 1.866.198 automobila (plus od 1.7 odsto). Sam BMW je u septembru plasirao 210.427 automobila (+4.8 odsto), a za devet meseci 1.601.397 (+2.2 odsto). Mini je u septembru imao prodaju od 37.786 automobila (+2.9 odsto), a za devet meseci 261.024 (minus od 1.8 odsto). Rolls-Royce je u septembru prodao 471 automobil (+38.5 odsto), a za prvih devet meseci 3.777 vozila (+42 odsto). Ovde treba posebno pomenuti plasman elektrifikovanih vozila BMW i Mini koji za septembar iznosi 16.035 vozila (plus od 10.1 odsto) a za devet meseci 96.570 (minus od 1 odsto). Na kraju, BMW Motorrad je za devet meseci 2019. godine prodao 136.932 motocikla, što je povećanje od 8 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalne isporuke Škode u devet meseci 2019. pale za 2.7 odsto

 

skoda scala 3444.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, globalne isporuke automobilske kompanije Škoda Auto pale su za 2.7 odsto u devet meseci 2019. godine u odnosu na isti period prošle godine. Isporuke su smanjene na ukupno 913.700 automobila, saopšteno je danas iz te kompanije, koja je podružnica Volkswagena. Takvi rezultati posledica su prvenstveno daljeg pada u Kini gde su isporuke smanjene za 22.3 odsto. Sa druge strane, isprouke su registrovale skok u Evropi i u Rusiji, saopšteno je iz Škode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...