Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Svi podaci za 2017. godinu su javno dostupni, tako da lista 15 najvećih, po prodaji vozila, izgleda ovako:

 

1. Volkswagen Group 10.377.478 (10.030.400 u 2016. godini) +3.5%
2. Toyota M.C. 10.176.362 (10.007.207) +1.7%
3. Renault Nissan Alliance 10.075.185 (9.504.725) +6.0%
4. Hyundai-Kia 7.246.003 (7.940.022) -8.7%
5. General Motors 6.861.601 (6.834.317) +0.4%
6. Ford M.C. 6.243.891 (6.345.109) -1.6%
7. Honda M.C. 5.323.537 (4.950.068) +7.5%
8. FCA 4.791.661 (4.776.789) +0.3%
9. PSA 4.106.791 (4.274.662) -3.9%
10. Suzuki 3.155.619 (2.826.964) +11.6%
11. Mercedes Benz 2.638.826 (2.452.026) +7.6%
12. BMW 2.456.511 (2.385.085) + 3.0%
13. Geely Group 1.925.955 (1.406.112) +37.0%
14. SAIC Motor 1.803.877 (1.722.743) +4.7%
15. Mazda 1.575.796 (1.529.757) +3.0%
.

.

.

 

U narednim postovima slede prodajni rezultati po brendovima unutar ovih gore korporacija, grupa, alijansi... :D 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen

 

Screenshot_21.jpg

 

Poslovanje Citroena je opet bilo veoma negativno i u 2017. godini. Prodaja je samo tokom prošle godine opala za dodatnih 6%. Najprodavaniji model Citroena u 2017. godini je bio C3 (oko 251.000), zatim Berlingo (161.000) i C4 Picasso sa oko 87.000 komada. Veći problem za Citroen je negativni trend njegovog poslovanja u kome se nalazi još od 2010. godine. U periodu 2010.-2016. Citroen je prosečno svake godine imao manju prodaju za 3.7%, a u 2017. još dodatnih 6% manje. Tako je sa 1.41 miliona prodatih vozila sa znakom Citroena u toku 2010. godine došao, tj. pao na 1.1 milion u 2016. godini, a onda još dodatno pao na 1.032 miliona u toku 2017. godine. Dok je prodaja automobila uopšteno rasla u tim godinama po prosečnoj godišnjoj stopi od 4.6%, Citroen prodaje sve manje i manje svojih vozila.

 

Prodaja najvažnijih Citroen modela u 2017. godini:

 

1. Citroen C3 251.650 (179.673 u 2016. godini) +40.1%
2. Citroen Berlingo 161.241 (148.684) +8.4%
3. Citroen C4 Picasso 87.223 (96.548) -9.7%
4. Citroen C-Elysee 85.945 (121.027) -29%
5. Citroen C4 Cactus 64.442 (80.375) -19.8%
6. Citroen C4 62.833 (129.334) -51.4%
7. Citroen C1 55.263 (65.415) -15.5%
8. Citroen Jumper 40.822 (36.711) +11.2%
9. Citroen Jumpy 35.754 (29.981) +19.3%
10. Citroen C3 Aircross 34.533 (15.135) +128.2%

 

=================

 

Opel

 

opel_w_1x.jpg

 

Tokom 2017. godine poslovanje Opela je na skoro svim tržištima bilo negativno, računajući i njegovo glavno tržište zapadne Evrope. U toku godine kupio ga je PSA i treba mu veliki preokret posle decenija gomilanja gubitaka. U skladu sa svojim negativnim trendom u periodu od 2010. godine do 2016. godine, Opel je i 2017. godinu završio sa manjom prodajom od 6.3% u odnosu na 2016. godinu. Od 2010. godine Opel je svake godine prodavao po oko 25k vozila manje, tj. imao je godišnju stopu pada prodaje od 2.1%, iako je globalno tržište automobila u istom periodu prosečno raslo za 4.6%. Glavno tržište Opela su evropske države jer skoro 99% vozila sa Opel značkom ostaje u okviru Evrope. Nešto malo se proda po Africi.

 

Prodaja najvažnijih Opel modela u 2017. godini:

 

1. Opel Astra 248.692 (289.910 u 2016. godini) -14.2%
2. Opel Corsa 244.856 (279.428) -12.4%
3. Opel Mokka 152.965 (170.750) -10.4%
4. Opel Insignia 79.123 (84.927) -6.8%
5. Opel Vivaro 52.658 (46.680) +12.8%
6. Opel Adam 50.833 (54.370) -6.5%
7. Opel Karl 39.616 (41.943) -5.5%
8. Opel Crossland X 39.315
9. Opel Zafira 35.735 (40.146) -11.0%
10. Opel Meriva 29.978 (49.687) -39.7%

 

=================

 

Jeep

 

Screenshot_1.jpg

 

U toku 2017. godine uprkos odličnim prodajnim rezultatima u Aziji, Latinskoj Americi i ostalim tržištima, Jeep je uknjižio ukupno manju prodaju nego u toku 2016. godine pre svega zbog pada prodaje na tržištu severne Amerike. Tako je jednom morao doći kraj izuzetno pozitivnom trendu prodaje od 2010. do 2016. godine, tokom kojih je Jeep bio najbrže rastući automobilski brend na svetu, i u toku 2017. godine došlo je do pada prodaje od 3.7%. Pad od 11% na tržištu severne Amerike je bio preveliki da bi ga u potpunosti mogli kompenzovati dobri rezultati širom sveta, već su ga samo umanjili na malo ispod 4% globalno.

2010. godine Jeep je širom sveta prodao 0.44 miliona vozila, a 2017. godinu je završio sa 1.45 miliona prodatih automobila širom sveta, što na najbolji način pokazuje koliko je taj rast od prosečno 38.5% godišnje bio veći od globalnog prosečnog godišnjeg rasta od 4.6% u istom periodu. Tržište severne Amerike čini 75% prdoaje brenda Jeep (86.1% u 2010.), pa iako je smanjena, preterana je zavisnost samo od jednog tržišta, i dalje postoji veliki prostor za napredak u ostalom delu sveta. 

 

Prodaja najvažnijih Jeep modela u 2017. godini:

 

1. Jeep Grand Cherokee 306.313 (283.692 u 2016. godini) +8.0%
2. Jeep Renegade 291.627 (282.932) +3.1%
3. Jeep Cherokee 285.238 (358.131) -20.4%
4. Jeep Compass 260.487 (148.143) +75.8%
5. Jeep Wrangler 230.929 (235.904) -2.1%
6. Jeep Patriot 44.770 (145.405) -69.2%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi

 

Screenshot_2.jpg

 

Prodaja Audija u 2017. godini je bila razočaravajuća kada se uporedi sa rezultatima ostalih premium brendova. Globalno, Audi je u toku 2017. godine imao za 0.6% manju prodaju nego godinu pre. Regionalno, Audi je najbolje prošao na tržištu severne Amerike gde je imao rast prodaje od 9.2%, ali je zato skoro u svim drugim delovima sveta podbacio. Trend od 2010. do 2016. godine za Audi je generalno pozitivan jer je u tom periodu podigao prodaju sa 1 milion automobila u toku 2010. godine na 1.87 miliona na kraju 2016. godine, tj. imao je prosečan godišnji rast od 10%.

Evropa čini 46.9% Audijeve prodaje u toku 2017. godine, tržište Azije je došlo na 36%, dok je prodaja Audija na tržištu Amerike 14.8% njegove ukupne prodaje. Kada se tržišni regioni pogledaju po državama, onda je na prvom mestu Kina sa 31.6% ukupne prodaje Audija, Nemačka je druga sa 15.5%, SAD 11.2%, Velika Britanija 9.5% i Francuska sa 3.5%.

 

Prodaja najvažnijih Audi modela u 2017. godini:

 

1. Audi A4 334.652 (337.266 u 2016. godini) -0.8%
2. Audi A3 306.701 (338.248) -9.3%
3. Audi Q5 278.032 (276.247) +0.6%
4. Audi A6 255.420 (272.848) -6.4%
5. Audi Q3 208.971 (231.795) -9.8%
6. Audi Q7 100.348 (101.288) -0.9%
7. Audi A5 96.828 (75.524) +28.2%
8. Audi A1 94.537 (109.205) -13.4%
9. Audi Q2 81.362 (4.199) +1837.7%
10. Audi TT 22.224 (27.675) -19.7%

 

=================

 

BMW

 

Screenshot_3.jpg

 

Globalna prodaja BMW-a u toku 2017. godine je porasla za 3.9%, odnosno 2.07 miliona prodatih vozila. Najveći rival mu je Mercedes od kojeg gubi stečen tržišni udeo u pojedinim regionima. U periodu od 2010. godine BMW se stabilno razvija. Te godine je prodao širom sveta 1.2 miliona vozila, a 2017. godine 2.07 miliona. Po regionima, BMW je imao dobru 2017. na tržištima Azije (Kina, Japan, Koreja) sa rastom od 13.6%, dobro je bilo za BMW i u Latinskoj Americi sa rastom od 14.5%, ali loša godina u istočnoj Evropi (uključujući i Tursku) sa padom prodaje od 26.4%, i padom u severnoj Africi od 20.6%, a nije mnogo bolje bilo ni u pacifičkom regionu (uključujući tržište Australije) sa padom od 13.2%.
Najvažnije tržište za BMW je i dalje Evropa sa 43.96% njegove ukupne prodaje, zatim Azija sa 33.4%, i Amerika sa 19.6%. Po državama, Kina mu je najvažnije tržište sa 23.9% ukupne BMW prodaje, SAD čine 15.6%, Nemačka 13.1%, Velika Britanija 9.1% i Francuska završava listu prvih 5 sa 3% ukupne prodaje BMW-a.

 

Prodaja najvažnijih BMW modela u 2017. godini:

 

1. BWM Serije 3 379.379 (391.976 u 2016. godini) -3.2%
2. BMW Serije 5 337.966 (317.920) +6.3%
3. BMW X1 279.099 (209.151) +33.4%
4. BMW Serije 1 201.994 (175.969) +14.8%
5. BMW X5 176.181 (160.093) +10.0%
6. BMW X3 146.072 (155.762) -6.2%
7. BMW Serije 4 131.916 (130.752) +0.9%
8. BMW Serije 2 121.345 (169.687) -28.5%
9. BMW Serije 7 60.018 (51.111) +17.4%
10. BMW X4 54.636 (56.803) -3.8%

 

=================

 

Fiat

 

Screenshot_4.jpg

 

Globalno poslovanje brenda Fiat je bilo pozitivno u toku 2017. godine, sa rastom od 7.5% zahvaljujući pre svega tržištima Turske i Brazila. Od 2010. do 2016. godine Fiat je izgubio skoro četvrtinu svoje prodaje, tj. pao je sa 2 miliona prodatih vozila sa značkom Fiata 2010. godine, na 1.52 miliona u 2016. godini. To je prosečan godišnji pad od 4.1%, dok je u istom periodu autoindustrija prosečno rasla po godišnjoj stopi od 4.6%. Fiatu je Evropa najvažnije tržište sa 67.5% od ukupne prodaje (2010. je to bilo 51.9%). Faktički, Fiatova prodaja širom Evrope je stabilna poslednjih 7 godina, ali je ukupan pad zabeležen zbog loših rezultata u ostatku sveta. Prodaja na tržištu severne Amerike je 2017. godine činila 28.8% ukupne prodaje, dok Fiat skoro i da nema prodaju širom Azije sa tek 2.2% od ukupne prodaje.
Po državama, Italija je Fiatu na prvom mestu sa 28.7% globalne prodaje, zatim Brazil sa 20%, Turska 7%, Nemačka 6.8% i top 5 završava Francuska sa 6.5% globalne Fiatove prodaje.

 

Prodaja najvažnijih Fiat modela u 2017. godini:

 

1. Fiat 500 200.000 (200.151 u 2016. godini) -0.1%
2. Fiat Panda 193.423 (197.544) -2.1%
3. Fiat Tipo 130.125 (62.509) +108.2%
4. Fiat Ducato 117.999 (115.597) +2.1%
5. Fiat 500x 112.634 (120.619) -6.6%
6. Fiat Mobi 93.837 (35.583) +163.7%
7. Fiat Fiorino 91.282 (79.343) +15.0%
8. Fiat Toro 82.767 (50.783) +63.0%
9. Fiat Palio 76.996 (121.250) -36.5%
10. Fiat 500L 75.348 (98.977) -23.9%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai

 

Screenshot_5.jpg

 

Globalna prodaja brenda Hyundai je ozbiljno pala u 2017. godini. Od top 10 modela, njih 7 je zabeležilo crvene bilanse, a najteže je bilo na tržištima Azije i severne Amerike. Skroman rast u Evropi i latinskoj Americi nikako nije bio dovoljan da pokrije loše rezultate na ostalim tržištima. Već u toku 2016. godine se moglo videti da će biti loše jer je tada prodaja pala za 0.5%, ali je na kraju 2017. godine bilo lošije nego što je bilo ko očekivao, tj. Hyundai je prodao 4.4 miliona vozila sa svojom značkom što je pad od 8.7% u odnosu na 2016. godinu. Posmatrano po regionima, imali su dobru godinu u Rusiji, latinskoj Americi i Evropi (rast od 3.2%). Ali, na njima veoma važnim tržištima Azije i severne Amerike su podbacili dvocifreno, tj. 12.3% pada u Americi, i 11.9% pada na tržištima Kine, Japana, Indije i Koreje. Evropa čini samo 14.8% ukupne prodaje Hyundai-ja, pa zato mali rast u tom delu sveta ne može ni blizu da pokrije minuse na mnogo važnijim tržištima za njih (Kina 23.2%, USA 15.8%, Južna Koreja 13.5%, Indija 10.3%).

 

Prodaja najvažnijih Hyundai modela u 2017. godini:

 

1. Hyundai Elantra 623.158 (789.024 u 2016. godini) -21.0%
2. Hyundai Tucson 619.842 (646.989) -4.2%
3. Hyundai Sonata 282.975 (376.406) -24.8%
4. Hyundai i20 276.093 (260.169) +6.1%
5. Hyundai Santa Fe 257.844 (304.449) -15.3%
6. Hyundai Creta 233.621 (136.713) +70.9%
7. Hyundai Accent 208.498 (262.266) -20.5%
8. Hyundai Grand i10 187.021 (172.154) +8.6%
9. Hyundai Verna 163.318 (166.410) -1.9%
10. Hyundai Mistra 134.437 (148.254) -9.3%

 

=================

 

Ford

 

Screenshot_6.jpg

 

Ford je izgubio 1.9% prodaje u odnosu na 2016. godinu, sa prodatih 6.28 miliona vozila sa ''plavim ovalom''. Iako je čuvena F serija po prvi put prešla milion prodatih, loši rezultati pre svega u Kini su povukli Ford u crveni bilans. U periodu od 2010. godine Ford se iz godine u godinu sve bolje prodavao, smanjujući zaostatak za kompanijama ispred sebe, ali već u 2016. je došlo do usporavanja sa rastom od svega 1.6%,, i sada u 2017. godini padom od 1.9%. Oporavak Rusije je pogodovao Fordu u toku 2017. godine, ali je imao velike padove u latinskoj Americi (-34.2%), bogatim zalivskim zemljama (-31.7%), i pre svega u Aziji (uključujući Kinu, Japan, Indiju, Koreju) sa minusom od 12.2%. Fordu su ''Amerike'' i dalje više od pola ukupne prodaje, tj. u zbiru severna, centralna i južna Amerika čine mu 51.6% prodaje, Evropa 23.6%, Azija 21.5%.

Po državama gledano, Fordu je najvažnije tržište SAD sa 39.8% ukupne prodaje (36.7% u 2010. godini), zatim Kina sa 16.8% (6.4% u 2010. godini), Velika Britanija 7%, Kanada 4.7% i Nemačka 4.2%.

 

Prodaja najvažnijih Ford modela u 2017. godini:

 

1. Ford F-Series 1.076.517 (990.325 u 2016. godini) +8.7%
2. Ford Focus 663.882 (721.166) -7.9%
3. Ford Fiesta 411.810 (474.547) -13.2%
4. Ford Escape 376.441 (370.401) +1.6%
5. Ford Explorer 321.466 (304.856) +5.4%
6. Ford Transit 307.381 (338.683) -9.2%
7. Ford Edge 295.021 (293.325) +0.6%
8. Ford Ranger 292.891 (273.750) +7.0%
9. Ford Escort 285.465 (296.867) -3.8%
10. Ford Kuga 271.202 (266.066) +1.9%

 

=================

 

Maserati

 

Screenshot_7.jpg

 

Prvih 9 meseci 2017. godine Maserati je imao zapanjujući brzi rast od 95%. Prodaja je rasla svuda, najviše u Aziji sa 52%. Ipak, poslednji kvartal nije bio baš toliko dobar, naročito zbog određenih administrativnih mera na Kineskom tržištu, tako da je 2017. godinu Maserati završio sa rastom prodaje od 40% u odnosu na 2016. godinu. Ukupno je prodato 34.107 Maserati automobla širom sveta.
Prodaja u svim regionima gde je Maserati prisutan je porasla, tj. i u Aziji, Americi, Evropi. Za Maserati je trenutno najvažnije tržište Azije sa 39.1% ukupne prodaje, zatim Amerika sa 36.9% i evropske države koje zajedno čine 22.1% ukupne Maserati prodaje. Po državama, SAD čine 34.7% prodaje Maseratija, Kina 31.1%, Italija 5.7%, Nemačka 4.6%, i Velika Britanija završava listu top 5 sa 4% ukupnog Maseratijevog plasmana. 

 

Prodaja Maserati modela u 2017. godini:

 

1. Maserati Levante 14.256 +379.5%
2. Maserati Ghibli 11.032 -14.7%
3. Maserati Quattroporte 4.428 -10.4%
4. Maserati Granturismo 1.361 -21.8%
5. Maserati 1.161 +0.3
6. Maserati GranCabrio 343 -3.9%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz

 

mercedes-benz_67123.jpg

 

2017. godina je bila veoma dobra godina za Mercedes. Rast od 8.5%, tj. prodatih 2.5 miliona vozila (ne računajući kamione i autobuse), sa neverovatnim rezultatima u Latinskoj Americi i Aziji. 2010. godine Mercedes je prodao 1.3 miliona svojih vozila, dok je 2017. završio sa pomenutih 2.5 miliona. To je prosečni godišnji rast od 12.8%, što je znatno iznad proseka cele autoindustrije u tom istom vremenskom periodu koja je rasla po godišnjoj stopi od 4.6%. Najviše uspeha 2017. godine je Mercedes imao u latinskoj Americi (od Meksika do Argentine) sa rastom od 31.8%, i u Aziji (uključujući Kinu, Indiju, Japan, Koreju) gde je zabeležio rast prodaje od 18.1%. Evropsko tržište čini 45.6% Mercedesoveprodaje (2010. godine je to bilo 52.7%), ali je sada i Azija postala veoma bitna za Mercedes sa 30.3% ukupne prodaje (19.8% je bilo 2010. godine), dok je prodaja u Amerikama 20.6% (bila je 23.2% u toku 2010. godine). Po državama, u 2017. godini na prvom mestu za Mercedes je bila Kina sa 20.4% njegove ukupne prodaje, zatim SAD sa 16.1%, Nemačka 14.1%&, Velika Britanija 8.7% i Francuska 3.5%.

 

Prodaja najvažnijih Mercedes modela u 2017. godini:

 

1. Mercedes C Class 493.502 (459.857 u 2016. godini) +7.3%
2. Mercedes E Class 385.894 (283.624) +36.1%
3. Mercedes GLC 306.140 (149.149) +105.3%
4. Mercedes GLA 201.064 (199.526) +0.8%
5. Mercedes A Class 173.593 (179.934) -3.5%
6. Mercedes GLE 147.472 (149.922) -1.6%
7. Mercedes Sprinter 141.567 (137.855) +2.7%
8. Mercedes CLA 118.800 (141.556) -16.1%
9. Mercedes B Class 95.603 (108.274) -11.7%
10. Mercedes S Class 70.990 (85.401) -16.9%

 

=================

 

Peugeot

 

2010-Peugeot-Lion-Emblem.jpg

 

Peugeot je imao skoro istu prodaju kao 2016. godine, isporučivši kupcima 2.06 miliona svojih vozila. Međutim, imajući u vidu da je u poslednjih 6 godina Peugeot imao pad prodaje od skoro 5%, prošla 2017. godina mu je ipak dala razloga za slavlje sa skokom od 0.2%. Rusija i države uključene zajedno sa njom u bezcarinsku uniju sa rastom prodaje od 34.4%, kao i istočna Evropa (zajedno sa Turskom) gde je zabeležen rast od 14%, značajno su doprinele globalnom rezultatu brenda Peugeot. Kao što je već rečeno, od 2010. godine Peugeot konstantno ima blago sve manju prodaju. Te godine je prodao 2.12 miliona automobila, a 2017. godine 2.02 miliona.

Evropa mu čini 53.9% ukupne prodaje, ali je prodaja u Aziji postala značajna i za Peugeot sa 37% globalnog učešća, dok je prodaja u ''Amerikama'' (Peugeot se ne prodaje u severnoj Americi), pala na 6% (bila je 9% prodaje 2010. godine). Po državama gledano, Francuska je naravno tržište broj 1 sa 19.7% svih prodaja Peugeot vozila, zatim slede Iran sa 18.3%, Kina 17.2%, Velika Britanija 6.5% , i u prvih 5 ulazi još Španija sa 5.4% globalne prodaje.


Prodaja najvažnijih Peugeot modela u 2017. godini:

 

1. Peugeot 208 338.021 (336.163 u 2016. godini) +0.6%
2. Peugeot 2008 236.279 (243.666) -3.0%
3. Peugeot 3008 197.625 (121.693) +62.4%
4. Peugeot 308 194.797 (235.994) -17.5%
5. Peugeot Partner 169.141 (152.740) +10.7%
6. Peugeot 405 147.926 (148.593) -0.4%
7. Peugeot Pars 120.173 (121.892) -1.4%
8. Peugeot 206 sedan 109.042 (130.533) -16.5%
9. Peugeot 5008 72.565 (31.101) +133.3%
10. Peugeot 408 70.775 (115.448) -38.7%

 

=================

 

Toyota

 

Toyota-Logo.jpg

 

Toyotina prodaja u toku 2017. godine ju je još jednom stavila na vrh automobilskih kompanija na svetu. Prodaja je porasla za 2.3%. Toyota je i proteklih 6 godina prosečno rasla po 3.6% svake godine, tako da je u toku 2017. samo nastavila dalje sa održavanjem tog pozitivnog trenda, sada već duži niz godina. Prodaja je pala u državama severne Afrike, istočne Evrope i nešto u bogatim zalivskim državama, ali osim tih delova sveta, na svim preostalim tržištima je 2017. godina bila dobra za Toyotu. Azija ostaje najvažnije tržište za Toyotu sa 52.2% ukupne prodaje. Američki region, tj. severna, centralna i južna Amerika zajedno čine još 33.1% globalne prodaje, dok je Evropa za Toyotu tržište gde plasira tek 9.6% svojih vozila. Po državama, najvažnija joj je SAD sa 24.2% globalne prodaje, zatim slede Japan 18.2%, Kina 13.6%, Indonezija 4.5% i top 5 zaokružuje Tajland sa 2.9% ukupne prodaje brenda Toyota.


Prodaja najvažnijih Toyota modela u 2017. godini:

 

1. Toyota Corolla 1.202.490 (1.306.738 u 2016. godini) -8.0%
2. Toyota RAV4 801.606 (728.459) +10.0%
3. Toyota Camry 646.751 (661.150) -2.2%
4. Toyota Hilux 506.976 (534.628) -5.2%
5. Toyota Yaris 363.188 (386.387) -6.0%
6. Toyota Highlander 341.464 (305.167) +11.9%
7. Toyota Prius 266.207 (334.095) -20.3%
8. Toyota C-HR 261.593 (11.460) +2182.7%
9. Toyota Tacoma 219.007 (213.049) +2.8%
10. Toyota Vios 215.269 (227.899) -5.5%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi

 

mitsubishi-logo.jpg

 

2017. godine Mitsubishi je imao malo značajniji rast jer je u proteklih 6-7 godina uglavnom bio na istom. Tako zabeležen rast od 3.5% u 2017. godini, odnosno 1.026 miliona isporučenih vozila predstavlja ozbiljniji korak napred za kompaniju. Brzi rast u Aziji, gde kompanija prodaje skoro četvrtinu svoje proizvodnje, pomogao je ukupnom dobrom godišnjem rezultatu. Loše je bilo u latinskoj Americi i istočnoj Evropi (sa Turskom), jer je na tim tržištima upisan pad od 31%, odnosno 9.8%. Od 2010. godine Mitsubishi stoji na skoro milion prodatih vozila, i 2017. godine su kooonačno uspeli da preskoče tu granicu. Ali, dok je njima trebalo 7 godina da porastu za 0.2%, dotle je ostatak autoindustrije u proseku godišnje podizao proizvodnju za 4.6%, tako da je japanska kompanija u ukupnom poređenju sa ostalima oslabila. Azija drži 54.5% ukupne prodaje Mitsubishi-ja, Amerika 18.5%, dok u Evropi polako nestaju pa su sada na 16.2%. Po državama, Indonezija najviše voli Mitsubishi automobile jer kupi 10.2% njegove godišnje proizvodnje, zatim idu SAD sa 9.6%,
Kina 9.1%, Japan 8.5% i Australija sa 7.3%.

 

Prodaja najvažnijih Mitsubishi modela u 2017. godini:

 

1. Mitsubishi Outlander 219.718 (151.497 u 2016. godini) +45.0%
2. Mitsubishi ASX 105.796 (105.588) +0.2%
3. Mitsubishi L200 82.716 (83.607) -1.1%
4. Mitsubishi Mirage 67.656 (65.203) +3.8%
5. Mitsubishi Triton 67.282 (56.222) +19.7%
6. Mitsubishi Pajero Sport 56.023 (52.708) +6.3%
7. Mitsubishi eK 42.486 (21.673) +96.0%
8. Mitsubishi Lancer 36.085 (45.141) -20.1%
9. Mitsubishi Pajero 34.515 (63.675) -45.8%
10. Mitsubishi Outlander Sport 34.491 (33.067) +4.3%

 

=================


Nissan

 

Screenshot_1.jpg

 

Kontinuirani rast brenda Nissan od 2010. godine nastavio se i u 2017. godini sa rastom prodaje od 3.7%. 2016. godinu su završili sa 4.92 miliona, a 2017. sa 5.24 miliona vozila sa oznakom Nissan. Ovako dobre rezultate su ostvarili zahvaljujući rastu na skoro svim tržištima, izuzev Pacifičkog regiona (uključujući Australiju) gde su imali pad od 13.9%, i u zemljama Golf zaliva sa padom od 20.1%. Ipak, najveća tržišta za Nissan nisu ta gde je ostvario pad prodaje u 2017. godini, nego tržišta Amerike (severna, centralna i južna) koja mu čini 43% godišnje prodaje, zatim Azija sa 39.1%, pa tek onda evropske države koje sve zajedno kupe 14.6% Nissan vozila u toku godine (17.6% je bilo 2010. godine).
Po državama, SAD im je najvažnija sa 29% ukupne prodaje, slede Kina sa 20.6%, Japan 10.9%, Meksiko 8.2% i Velika Britanija sa 3.4%.

 

Prodaja najvažnijih Nissan modela u 2017. godini:

 

1. Nissan Qashqai 501.048 (454.615 u 2016. godini) +10.2%
2. Nissan Rogue 449.621 (373.791) +20.3%
3. Nissan X-Trail 433.673 (420.859) +3.0%
4. Nissan Sylphy 412.778 (376.874) +9.5%
5. Nissan Sentra 310.769 (317.588) -2.1%
6. Nissan Altima 277.380 (333.076) -16.7%
7. Nissan Versa 245.492 (263.893) -7.0%
8. Nissan Note 169.944 (143.989) +18.0%
9. Nissan Dayz 137.514 (54.402) +152.8%
10. Nissan Juke 129.641 (156.216) -17.0%

 

=================

 

Suzuki

 

Screenshot_2.jpg

 

Veoma dobra godina za Suzuki sa rastom od 11.6%, i napretkom baš u onim delovima sveta gde je lošije stajao. Ipak, Azija im je porasla dvocifreno, a plus im je to najvažnije tržište i onda eto dobrog globalnog rezultata. U periodu od 2010. godine kada je prodao 2.62 miliona vozila, do 2.83 miliona u 2016. godini, Suzuki je rastao ali ipak skromno. Svakako sporije od proseka autoindustrije. 2017. godina je prva gde su probili 3 miliona isporučenih vozila.
Azija je 87.8% prodaje Suzukija, Evropa kupi 7.6% svih Suzukija koji se proizvedu tokom godine, a put Amerike ih ode svega 3%. Po dražavama, Indija je 49.2% tržišta Suzukija, zatim Japan sa 22%, Kina 5.6%, Pakistan 3.8% i Indonezija 3.3%.

 

Prodaja najvažnijih Suzuki modela u 2017. godini:

 

1. Suzuki Maruti Alto 265.236 (252.598 u 2016. godini) +5.0%
2. Suzuki Maruti Dzire 225.043 (202.076) +11.4%
3. Suzuki Maruti Baleno 175.209 (107.066) +63.6%
4. Suzuki Maruti Swift 167.373 (168.557) -0.7%
5. Suzuki Maruti Wagon R 166.815 (173.286) -3.7%
6. Suzuki Swift 159.252 (149.560) +6.5%
7. Suzuki Maruti Vitara 140.945 (85.168) +65.5%
8. Suzuki WagonR 139.645 (94.802) +47.3%
9. Suzuki Vitara 139.557 (150.749) -7.4%
10. Suzuki Alto 106.849 (85.756) +24.6%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda

 

Screenshot_3.jpg

 

Škoda je postavila novi prodajni rekord u 2017. godini zahvaljući plasiranju svojih novih SUV modela koji su nadoknadili pad prodaje Octavie. Škoda i dalje nastavlja jako da se razvija u za nju novim tržištima. Od 2010. godine Škoda neprekidno raste i to tempom koji je skoro duplo brži od godišnjeg proseka autoindustrije od 4.6%. Nastavljeno je za razvojem i 2017. godine u kojoj je povećala prodaju za 4.7%, i isporučila 1.2 miliona vozila. Škoda nastavlja jako da raste u onim delovima sveta gde je do sada bila marginalni igrač poput Latinske Amerike ili Pacifika, ali ostvaruje i rast u zapadnoj Evropi od 6.1%. Problem joj je iznenađujuće predstavljala istočna Evropa sa padom prodaje od 12%. 2010. godine Škoda je širom sveta prodala 770.000 vozila, a 2017. godine stigla je do 1.2 miliona. Evropa čini 66.3% prodaje Škode, zatim slede azijska tržišta sa 32.3%, dok je u ostalom delu sveta Škoda ili marginalna, ili uopšte nije ni prisutna. Po državama, Kina je tržište broj 1 za Škodu sa 28.8% ukupne prodaje, sledi Nemačka sa 16.2%, Češka 7.1%, Velika Britanija 7% i Rusija sa 4.8%.

 

Prodaja najvažnijih Škoda modela u 2017. godini:

 

1. Škoda Octavia 417.897 (444.529 u 2016. godini) -6.0%
2. Škoda Fabia 206.735 (203.983) +1.3%
3. Škoda Rapid 184.235 (180.629) +2.0%
4. Škoda Superb 142.025 (143.934) -1.3%
5. Škoda Kodiaq 99.946 (2) +4997200
6. Škoda Yeti 68.153 (97.643) -30.2%
7. Škoda Citigo 36.490 (41.003) -11.0%
8. Škoda Rapid Spaceback 25.695 (29.590) -13.2%
9. Škoda Karoq 4.991
10. Škoda Spaceback 2.788 (3.265) -14.6%

 

=================

 

Kia

 

rsz_kia.jpg

 

Uprkos dobroj prodaji u pacifičkom regionu, Kia je 2017. godinu završila sa padom prodaje od 9.3%. Izgleda da je period stabilnog rasta kompanije Kia od 2010. godine završen. U tom periodu su prosečno  rasli svake godine za 3.3% (prosek autoindustrije u istom periodu je bio 4.6%), ali u 2017. godini su upisali najveći pad prodaje od kada ih je preuzeo Hyundai. Kia se dobro prodavala u Rusiji i državama koje su u režimu bezcarinske zone sa njom (rast 21%), u Latinskoj Americi (+12.6%), u Evropi (+7.4%), ali je zato loše prošla u za nju važnim regionima Azije (uključujući Kinu i Koreju) gde je ostvaren pad prodaje od 24.5%. Azija čini 51% ukupne prodaje Kia vozila, i zato ostvaren dobar ili loš rezultat na tom tržištu presudno utiče na ukupnu sliku. Amerika kupuje 27.6% svih Kia automobila, a Evropa 18.4%. Po državama gledano, najveće Kia tržište je Kina sa 20.4%, slede SAD 19.5%, Koreja 16.1%, Iran i Rusija kompletiraju prvih 5 za Kiu.

 

Prodaja najvažnijih Kia modela u 2017. godini:

 

1. Kia Sportage 426.242 (506.255 u 2016. godini) -15.8%
2. Kia Rio 278.623 (275.912) +1.0%
3. Kia Sorento 251.502 (277.446) -9.4%
4. Kia K3 167.272 (233.103) -28.2%
5. Kia Soul 160.123 (186.589) -14.2%
6. Kia Optima 158.701 (169.988) -6.6%
7. Kia Forte 155.371 (132.647) +17.1%
8. Kia Picanto 123.321 (126.736) -2.7%
9. Kia Niro 90.631 (27.270) +232.3%
10. Kia Ceed 90.474 (100.573) -10.0%

 

=================

 

Renault

 

Screenshot_5.jpg

 

2017. godina je za Renault bila izuzetna. Ostvaren je rekord prodaje od preko 3 miliona vozila, rast od 8.6% u odnosu na 2016. godinu. Rast je zabeležen skoro u svim regionima gde Renault prodaje svoja vozila, uz posebno Azijsko tržište. Nije samo 2017. bila dobra za Renault, oni imaju stabilan i ubrzan rast od 2010. godine, a prošla godina je samo pokazala da još nisu izgubili tempo rasta. Azija (naročito rast u Indiji), kao i dobra prodaja u Africi daju Renou dobre globalne rezultate. Evropa je 67% prodaje Renault-a (2010. godine je to bilo 71.4%), tako da iako i dalje visok procenat, vidi se da Renault svoj rast poslednjih godina traži na tržištima van Evrope. Tako Azija sada čini 13.2% prodaje (5.5% u 2010. godini), dok se ''kuburi'' u Amerikama zbog pada tržišta u Brazilu, pa je tako Renault tu imao 22.3% svoje prodaje 2013. godine, ali sada svega 14.7% (2010. godine 17.9%). Po državama, Francuska je najvažnija sa 30.7% prodaje, a uopšte među top 10 država njih 7 je iz Evrope. Iran se probio na deseto mesto.

 

Prodaja najvažnijih Renault modela u 2017. godini:

 

1. Renault Clio 405.424 (415.525 u 2016. godini) -2.4%
2. Renault Captur 265.115 (238.721) +11.1%
3. Renault Sandero 223.962 (174.539) +28.3%
4. Renault Megane 222.276 (169.621) +31.0%
5. Renault Kadjar 153.636 (162.439) -5.4%
6. Renault Duster 137.724 (152.728) -9.8%
7. Renault Kwid 123.640 (107.535) +15.0%
8. Renault Scenic 105.741 (83.572) +26.5%
9. Renault Kangoo 103.020 (92.814) +11.0%
10. Renault Logan 92.367 (88.267) +4.6% 

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors odustaje od mesečnih prodajnih izveštaja

 

chevrolet hot wheels.jpg

 

Najveći američki automobilski trgovac i proizvođač, kompanija General Motors odustaje od mesečnih prodajnih izveštaja i prebacuje se na kvartalne izveštaje prekidajući tako 25 godina staru poslovnu praksu objavljivanja prodajnih rezultata.

''Trideset dana nije dovoljno da se razluče stvarni prodajni trendovi od kratkoročnih fluktuacija na dinamičnom i kompetitivnom tržištu'', istakao je u saopštenju Kurt McNeal, potpredsednik prodajnog odeljenja GM-a i dodao da kvartali izveštaji investitorima pružaju bolje merne podatke o poslovnom zdravlju njihove kompanije. Ovim potezom GM-a investitorima će biti teže da procenjuju godišnju prodaju automobila na američkom tržištu, smatraju u Bloombergu. Takođe, špekulišu da je GM tu odluku doneo zbog sve glasnijih crnih prognoza da će isporuke autoindustrije nastaviti da padaju i ove godine. Naime, prošle godine je zabeležen prvi pad nakon sedam godina dugog rasta u toj industriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zabeležio pad poslovne dobiti od 37.1%

 

hyundai-i20 11.jpg

 

Hyundai Motor je obelodanio da je dobit iz poslovanja u prvih šest meseci ove godine za čak 37.1% niža u odnosu na rezultate ostvarene u uporedivom periodu lane. Kao razlog debakla, navodi se snažna korejska valuta, kao i viši troškovi.

Interesantno je da je poslovni profit u padu, uprkos uvećanom obimu realizacije. Zbog loših rezultata Hyundai Motor Co. je obavestio javnost da je smenio osobu odgovornu za poslovanje kompanije na tržištu Kine, samo godinu dana nakon što je na tu funkciju postavljen, sa ciljem popravljanja tržišne pozicije brenda, koja je doživela veliko potonuće u prethodnom periodu.

 

Tokom prvog polugodišta 2018. godine, obim prodaje giganta Hyundai Motor iznosio je 2.24 miliona vozila, što je rast od 4.5% u poređenju sa istim periodom u prethodnoj godini, koji je zaista bio očajan, pa se ovaj porast prodajnih brojki ne može tumačiti previše optimistično. Razlog za rast broja prodatih primeraka se krije u promociji novih krosovera, Santa Fe i Kona. Prihodi kompanije u prvih šest meseci su iznosili 42.13 milijardi američkih dolara, odnosno za trunku manje u poređenju sa prošlogodišnjim polugodištem. Ovde se kao glavni razlog ističu nepovljni kursevi razmene inostranih valuta, odnosno jaka lokalna valuta. Pored pada dobiti iz poslovanja, i neto dobit (sveukupan rezultat poslovanja iz svih oblasti) je pala za 33.5%.

Iz kompanije najavljuju nastavak rada na jačanju kompetitivnosti na globalnom tržištu kao i na stvaranju osnove za održivi rast, uprkos visokom nivou neizvesnosti koje budućnost donosi.

Hyundai planira da unapredi proizvodni miks tako šte će predstaviti brojne strateške modele, sa fokusom na proširenje proizvodnih i prodajnih kapaciteta za SUV segment. Planirano je i dalje jačanje istraživačkih i razvojnih mogućnosti kompanije, sa ciljem uvođenja u ponudu novih usluga iz oblasti mobilnosti. Analitičari navode visoku ranjivost Hyundaija na brojne negativne okolnosti u okruženju, uključujući odnose razmene inostranih valuta, nepovoljne globalne trgovinske događaje, kao i oštru konkurenciju na američkom tržištu.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki se povukao sa kineskog tržišta

 

162801-suzuki s 111.jpg

 

Nagli rast i evoluciju kineskog tržišta automobila ne uspevaju da isprate svi proizvođači, čak ni neki od najvećih. Prelazak fokusa kupaca sa malih, gradskih automobila na sedane, krosovere i luksuzne modele primorao je japanski Suzuki da se povuče iz Kine. Suzuki je prodao svoj poslednji udeo u partnerstvu sa lokalnim proizvođačem ''Čangan Automobilima'' prepustivši mu svojih 50% vlasništva. ''Pre otprilike 25 godina lansirali smo Alto u Kini i od tada se trudili da se prilagodimo tržištu Kine. Ipak, postepenim prelaskom Kineza na veća vozila, odlučili smo da se povučemo''', saopštio je direktor Suzukija Osamu Suzuki. Japanski proizvođač će ipak zadržati licencu na proizvodnju i prodaju Suzuki modela u Kini, a predaja suvlasništva neće uticati finansijski na kompaniju. U međuvremenu, Suzuki nastavlja sa svojim ambicioznim globalnim planovima, poput cilja od 5 miliona prodatih jedinica godišnje u Indiji do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam mnogo sta da dodam, puno zanimljivih podataka vezanih za razne aspekte automobilske industrije :) 


Steta sto nema vise podataka o Srbiji... :\ 

 

https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_Pocket_Guide_2018-2019.pdf

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen grupa u prvih osam meseci 2018. prodala 7.302.500 vozila

 

vw t 333.jpg

 

Nemački auto-gigant, u čijem vlasništvu je desetak automobilskih i kamionskih brendova, zabeležio je u prvih osam meseci rast prodaje od 7.5% u odnosu na isti period 2017. godine. Volkswagen grupa ostavila je daleko iza sebe dizel aferu koja ju je koštala dosta novca, ali ne i gubitka kupaca koji su u periodu januar-avgust širom sveta pazarili čak 7.302.500 vozila. Evropa ostaje najvažnije i najveće kontinentalno tržište za VW, s obzirom da je na Starom kontinentu u prvih osam meseci isporučeno 3.155.400 vozila, uz rast prodaje od skoro 10%. U azijsko-pacifičkom regionu prodato je blizu 2.9 miliona automobila (+6.8%), od čega je samo u Kini isporučeno 2.65 miliona vozila. Na severnoameričkom tržištu svi brendovi koji posluju u okviru VW grupacije prodali su 631.500 vozila i to je jedini veliki region u svetu koji je zabeležio neznatan pad u odnosu na prošlu godinu (-0.2%). Sa druge strane, u Južnoj Americi isporučeno je 387.400 vozila (+13.3%).

 

Očekivano, VW putnička vozila je najprodavaniji brend u okviru grupacije. U periodu januar-avgust 2018. širom sveta prodato je 4.137.900 automobila sa amblemom ove nemaćke marke uz rast od 6.2%. Sledi Audi koji je u prvih osam meseci tekuće godine isporučio 1.268.600 automobila uz rast od 5.5%. Škoda je prodala 844.200 vozila (+11.4%), a Seat 383.900 automobila (+21.9%). Rast prodaje zabeležio je i Porsche (+6.8%), a u prvih osam meseci 2018. isporučeno je 176.400 automobila ovog prestižnog brenda. Avgust je bio naročito uspešan za VW grupu jer je prodato 875.300 vozila, od čega 513.300 matičnog brenda. Ostaje da se vidi da li će do kraja godine VW grupa uspeti da nadmaši prodaju Renault-Nissan grupacije...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petu godinu zaredom Škoda postiže proizvodnju veću od milion vozila

 

skoda fabia million.jpg

 

Jedna kratka vest iz Škode koja je saopštila da je sa proizvodnih traka njihove fabrike Mlada Boleslava u Češkoj sišlo milionito Škoda vozilo u ovoj godini. To je postignuto dve nedelje ranije nego prošle godine, pri čemu je ovo inače već peta godina zaredom da je Škoda u toku jedne godine proizvela više od milion vozila. Česi navode da je to postignuto uspešnom prodajom modela Octavia i Fabia, kao i SUV vozilima Kodiaq i Karoq. Ovde još i podatak da je jubilarni model bio Škoda Fabia 1.0 TSI u Moon White boji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smanjeni prihodi Renaulta u trećem kvartalu

 

182939-renault k 1.jpg

 

Renault je u utorak obavestio javnost o padu prihoda u trećem tromesečju, zbog slabijih rezultata na tržištima u nastajanju i nepovoljnog uticaja kurseva valuta. Ukupni prihodi grupe su u periodu od jula do septembra smanjeni za 6%. U ključnoj filijali automobila su pali za 8.4%. Ako se isključi uticaj kurseva valuta, njihov pad je iznosio 1.4%, pokazuje poslovni izveštaj. Grupa je zabeležila pad prodaje u Indiji, a razlog im je bio i pad tržišta i nepovoljni uticaj kurseva valuta u Argentini i Turskoj, kao i povlačenje iz Irana. U regionu koja obuhvata ta tržišta grupa je zabeležila pad broja registrovanih vozila za gotovo četvrtinu.

 

Na globalnom nivou broj registrovanih Renaultovih automobila u trećem tromesečju je porastao 2.9% zahvaljujući novom partnerstvu sa kineskim Brillianceom u segmentu komercijalnih kombija. Ako se isključi njihov zajednički projekat, registracije su pale za 1.7% na globalnom nivou, odnosno za 10.4% izvan evropskog tržišta. U Renaultu su ipak potvrdili ciljeve za 2018. godinu, uključujući rast prihoda na nivou grupe i operativnu maržu iznad 6%. Otklonili su mogući nepovoljan uticaj novih regulatornih testova izduvnih gasova zbog kojih su pojedini evropski modeli povučeni ili je njihova prodaja obustavljena. ''Mislim da možemo reći da smo se uspešno nosili sa tim izazovom'', naglasila je finansijska direktorka Renaulta Clotilde Delbos, upozorivši ipak da bi novi testovi ''mogli još da utiču na poslovanje'' u četvrtom tromesečju. U Renaultu su takođe upozorili na ''slabu predvidivost'' poslovanja u ostatku godine. Iz Renaultovih rezultata se ne može pročitati puno o sezoni objavljivanja poslovnih izveštaja, zaključuje Arndt Ellinghorst iz ''Evercorea'', dodajući da Renaultove najave za četvrto tromesečje ''baš i ne ulivaju poverenje''. Čišćenje zaliha kod Renaultovih distributera je bilo ''izraženije nego što smo očekivali'', kaže Ellinghorst. ''Jasno je da je u tome određenu ulogu odigrao i WLTP'', dodaje Ellinghorst.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista 10 najprodavanijih modela u Evropi za prvih devet meseci 2018.

 

132098-vw golf 66.jpg

 

Bez obzira na sve nevolje sa WLTP standardom u VW Grupi, njihov model Golf je i nakon devet meseci ove godine bio najprodavaniji novi automobil na evropskom tržištu (po podacima ''JATO Dynamics''). Lista 10 najprodavanijih modela u Evropi za prvih devet meseci 2018. izgleda ovako:

  1. Volkswagen Golf - 345.814 (-3%)
  2. Renault Clio - 260.297 (+5%)
  3. Volkswagen Polo - 228.257 (0%)
  4. Ford Fiesta - 215.692 (+10%)
  5. Nissan Qashqai - 194.932 (0%)
  6. Peugeot 208 - 179.756 (-1%)
  7. Volkswagen Tiguan - 178.875 (-1%)
  8. Renault Captur - 173.755 (+12%)
  9. Škoda Octavia - 172.666 (-1%)
  10. Opel Corsa - 169.674 (-11%)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskopah i kompletnu Evropu za 2018. (EU+EFTA+Rusija,Turska, Ukrajina, Moldavija, Belorusija, Jermenija, Gruzija, Srbija, Bosna, Makedonija, Albanija).

Posle nekoliko decenija, po prvi put nema ni jednog Opela u prvih 10 (kao posledicija akvizicije PSA). Koliko god da se prilicno ljudi spr*a, Dacia se probila na sjajno 12. i 17. mesto sa Sanderom (oko 172 000) i Dusterom (oko 150 000 komada).

Najprodavaniji Fiat je tek na 22. mestu, u pitanju je naravno "neunistivi" :) mali 500 (oko 134 000 komada). Za vrat mu duva Panda sa 126 000, na 25. mestu. Ostali aktuelni Fiat modeli na Top 100 listi:

- 41. Tipo, oko 91 000

- 46. 500X, oko 85 000

- 89. 500L, oko 52 000

 

Lista top 20:

a.thumb.jpg.217cad70cbe3a33f3d1e6f4090b1dac9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dačiju, a pogotovo Duster, bez problema možeš da sretneš u Beču, Berlinu, Minhenu... Ok, nama "entuzijastima" je taj auto nezamisliv za posedovanje, ali oni rade dobar posao, zabole ih...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Lade u Evropi

 

lada sw.jpg

 

Od početka ove godine na evropskom tržištu prodato preko 150 hiljada ruskih automobila. Vozila najvećeg ruskog proizvođača automobila, Lada Vesta i Lada Granta našli su se u sto najprodavanijih automobila u Evropi u proteklih devet meseci, objavila je agencija ''Focus2move''. Kako se navodi, na evropskom tržištu prodato je 82.794 vozila marke Lada Vesta, što je za 46.5 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Ovakav rezultat omogućio je ruskom vozilu napredak na rang listi i poziciju između modela Hyundai i20 (preko 83.000 prodatih primeraka) i BMW pete serije (82.610). Lada Granta sa 74.463 prodata vozila zauzela je 55. mesto na rang listi, što znači da je skočila za jedno mesto, u odnosu na lane, i pozicionirala se između modela Volkswagen Up i Volkswagen Touran. Po pisanju medija Lada Granta prodavanija je u Evropi od modela Audi A6 i Škoda Superb. Inače, već drugu godinu zaredom Volkswagen Golf sa preko 400.000 prodatih primeraka drži vodeću poziciju. U prvih pet ušli su i Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Volkswagen Tiguan. Zanimljivo je da na ruskom tržištu među polovnim automobilima strane proizvodnje po prodaji prednjači Ford Focus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda obara nove rekorde u prodaji

 

176041-skoda f 111.jpg

 

U prvih devet meseci je isporučeno 939.100 vozila (+7.8%). Prihodi od prodaje su porasli za 2.1% na 12.6 milijardi evra. Operativni profit ostaje u visini od 1.1 milijardi evra. Škoda Auto nastavlja na putu ka uspehu. Od januara do kraja septembra, Škoda je povećala svoje isporuke kupcima na svetskom nivou za 7.8% više u odnosu na prethodnu godinu za novi rekord od 939.100 vozila. Klaus-Dieter Schurmann iz odbora za finansije i IT u Škoda kompaniji, naglašava: ''Škoda Auto je veoma uspešna, profitabilna kompanija. Ključni faktori za ovo su naša aktivna cena i upravljanje prodajom, kao i naše upravljanje troškovima. Međutim, strožije emisije i propisi CO2 su postavili glavne izazove za celu automobilsku industriju. Neophodni finansijski izdaci za nove proizvode, elektromobilnosti i druge buduće tehnologije, kao i negativni efekti kursa se ogledaju u trenutnom rezultatu. Osim toga, rast troškova osoblja zbog novog kolektivnog ugovora, koji je stupio na snagu u aprilu ove godine. Da bi prevazišli ove negativne uticaje, Škoda je pokrenula dodatne programe u vidu poboljšanja rezultata u prvoj polovini 2018. godine''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i dalje beleži rekorde u prodaji

 

164929-volvo xc60.jpg

 

Šveđani na ''kineski pogon'' petu godinu zaredom beleže rast, a ove godine je ta brojka značajno porasla. Ovakvi rezultati ne čude, s obzirom na atraktivnost ponude. Zabeležen je rast od 11.8% u odnosu na isti mesec (oktobar) prošle godine. Uspeh se najviše pripisuje tržištima poput SAD-a, Kine i Evrope. Kompanija je prodala 53.509 automobila tokom prošlog meseca. U prvih 10. meseci 2018. ''Volvo Cars'' je prodao 526.062 vozila, što je za 14% više nego u istom periodu prošle godine. To čvrsto garantuje novi prodajni rekord. Godine 2017. kompanija je prodala 571.577 automobila.

Tokom oktobra, prodaja u SAD-u je porasla 4.6%, jer je potražnja za, pre svega za XC60, izuzetna. Volvo je prodao ukupno 7.327 automobila tokom meseca, u poređenju sa 7.008 prodatih automobila u istom mesecu prošle godine. Azijsko tržište, tačnije Kina je zabeležila rast od 3.2% u oktobru, maloprodaja je dostigla 11.083 automobila, a u ovoj priči je prednjačio XC60 i S90. U oktobru 2017. Volvo je prodao 10.744 automobila. U Evropi ''Volvo Cars'' je prodao 26.892 automobila u oktobru, što je za 12.2% više nego u istom mesecu prošle godine, zbog visoke potražnje za modelima XC60 i XC40. Ne zaboravimo, stiže i Volvo V60 i S60, atraktivni modeli koji će sigurno pomoći u povećanju prodajnih brojki švedske kompanije koja se preporodila otkad je u kineskom vlasništvu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes rekordno u oktobru

 

177077-mercedes a 33.jpg

 

Prošlog meseca, nemački proizvođač je prodao 190.021 vozilo širom sveta, više nego ikada gledajući deseti mesec u godini (+3.9%). Mercedes je do sada od januara do oktobra prodao čak 1.905.108 vozila. Što je rast od +0.3% gledajući na isti period prošle godine. Gledano globalno, dobre rezultate su ostvarili na svim velikim tržištima, primera radi u Evropi (+3.9%), i u Nemačkoj (+16.7%). U prvih deset meseci ove godine prodaja u Kini je dostigla više od 550.000 jedinica (+12.7%). Kompaktna A-klasa, kao i SUV-ovi su postigli izuzetne rezultate u oktobru širom sveta pa se očekuje daljnji rast do kraja godine i najbolji rezultat marke u istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler očekuje rast prodaje u Kini

 

mercedes a 222222220.jpg

 

Daimler očekuje nastavak rasta prodaje u Kini zahvaljujući snažnom poslovanju u segmentu luksuznih automobila, uprkos padu tog najvećeg svetskog tržišta automobila. ''Sigurni smo u pogledu toga'', izjavio je član Daimlerovog upravnog odbora zadužen za kinesko tržište Hubertus Troska u Pekingu povodom početka proizvodnje Mercedesove nove A-klase za kinesko tržište. Nekada garant rasta, kinesko tržište automobila - najveće u svetu po broju registracija automobila - poslednjih meseci se smanjilo jer su potrošači smanjili potrošnju zbog trgovinskog rata između Sjedinjenih Država i Kine. U prvih 10 ovogodišnjih meseci prodaja kod svih automobilskih kompanija u Kini se smanjila za 0.1 posto, na 22.97 miliona automobila. Samo u oktobru ove godine je pala za 11.7 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, što je najveći pad u poslednjih sedam godina.

Uprkos teškim tržišnim uslovima, ''tržište luksuznih vozila i dalje raste'', istakao je Troska. Nemački proizvođač brendova automobila Mercedesa i Smarta očekuje dvocifreni rast prodaje na kineskom tržištu u celoj 2018. godini. Kinesko tržište je godinama najvažnije tom nemačkom proizvođaču sa sedištem u Štutgartu. U prvih 10 meseci ove godine je prodao 550.938 automobila brenda Mercedes, što je 12.7 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Daimler u Kini prodaje više automobila u segmentu luksuznih brendova od Audija i BMW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, koliko sam uspeo prevesti clanak, generalno je trziste u opadanju, ne samo FCA. Sad ajd u procentima mozda ne bas skroz proporcionalno, ali manje vise, to je neki trend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...