Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Mercedes u 2019. prodao 2.34 miliona automobila

 

176148-maybach 01.jpg

 

Daimler je objavio da je u 2019. godini prodao 2.34 miliona putničkih automobila marke Mercedes, polažući pravo na titulu najprodavanijeg luksuznog brenda u Nemačkoj. Mercedes je prodao rekordan broj automobila u matičnoj Nemačkoj, kao i u Kini i Americi, zahvaljujući snažnoj potražnji za SUV modelima i skupim limuzinama. Prodaja u Kini je porasla 6.2 odsto, saopštavaju iz Mercedesa, napominjući da su tamošnji kupci mesečno naručivali više od 700 luksuznih limuzina Maybach Mercedes S-klasa. Iako u Daimleru tvrde da su zahvaljujući takvim rezultatima zadržali titulu najprodavanijeg luksuznog brenda u 2019. godini, njihov konkurent BMW još nije objavio podatke o prodaji pojedinih brendova. Ukupno je grupa BMW, vlasnik takođe i brendova Mini i Rolls-Royce, prodala 2.52 miliona vozila nadmašivši ukupni rezultat Daimlera koji je prodao ukupno 2.46 miliona automobila marki Mercedes i Smart.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mustang prodavaniji od Dodge Challengera i Chevrolet Camara

 

Ford-Mustang01.jpg

 

Očekivano, najtraženiji u 2019. bio je Ford Mustang koji je u Sjedinjenim Državama prodat u 72.489 primeraka, doduše uz pad od 4.4% na godišnjem nivou. Na drugo mesto plasirao se Dodge Challenger sa 60.997 isporučenih vozila. I ovaj automobil je doživeo smanjenje tražnje u odnosu na 2018. i to za 9%. Ipak, prodajni rezultata koji je ostvario Challenger smatra se uspehom, s obzirom da se ovaj model prodaje još od 2009. Za razliku od njega, znatno mlađi po stažu Chevrolet Camaro zaustavio se na broju 48.265, iako je prošle godine restilizovan, a kupcima je ponuđena i pristupačnija verzija sa V8 motorom. Izraženo u procentima, Camaro je pretrpeo pad od 5.3% na godišnjem nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Grupa u 2019. prodala 10.8 miliona automobila

 

vw up r 1.jpg

 

VW Grupa, u okviru koje su marke Scania, MAN, Lamborghini, Škoda, Seat, Audi, Bentley, Porsche i Bugatti, u 2018. godini je prodala ukupno 10.8 miliona vozila. VW Grupa ima 122 proizvodna pogona u 31 zemlji, od kojih je 20 u Evropi. Sa oko 665.000 zaposlenih kompanija prodaje svoja vozila u 153 zemlje. Kompanija će svoje finansijske rezultate za prošlu godinu objaviti 17. marta 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover u 2019. imao pad prodaje od 6 odsto

 

Jaguar-XE 01.jpg

 

Kompanija Jaguar Land Rover (JLR) zabeležila je u 2019. godini pad prodaje automobila od 6.0 odsto. Na to je uticalo slabljenje kineskog tržišta automobila i pad tražnje za dizel vozilima u Evropi. Prema saopštenju kompanije, prošlogodišnja prodaja JLR-a na malo iznosila je 557.706 vozila usled pada od 13.5 procenata u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Group u 2019. povećao prodaju za 1.2%

 

196475-bmw x1 002.jpg

 

BMW Group je saopštio da je u 2019. godini širom sveta zabeležio rekordnu prodaju od 2.520.307 vozila (rast od 1.2 odsto u odnosu na 2018. godinu). Sam BMW je plasirao 2.168.516 automobila (rast od 2%), Mini je imao prodaju od 346.639 automobila (minus od 4.1%), a Rolls-Royce 5.152 luksuznih vozila (rast 25.4%).

Što se tiče prodaje po tržištima, BMW Group je u Evropi prodao 1.081.563 automobila (od toga 331.370 u Nemačkoj), u Kini 723.680 (+13.1%), u SAD-u 360.918 (+1.8%). Nemci navode da je 2019. godina bila izuzetno uspešna za modele X porodice (prodato ih je 958.732, rast od 21%), kao i za BMW M (135.826 vozila - rast od 32.2%). BMW Group u saopštenju ističe i prodaju elektrifikovanih vozila (145.815 primeraka, rast od 2.2%), koje čine BMW i BMW iPerformance, i MINI Electric. Na kraju treba pomenuti i da je BMW Motorrad u 2019. plasirao 175.162 motocikala, što je povećanje od 5.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u 2019. povećao prodaju za 1.8%

 

audi-a7 001.jpg

 

Podatke o svojoj prodaji u 2019. godini su još ranije objavili Mercedes i BMW, a sada je to učinio i Audi.

Audi je prošle godine širom sveta plasirao ukupno 1.845.550 vozila, što predstavlja povećanje od 1.8% u odnosu na 2018. godinu. Samo u decembru je inače prodato 176.000 Audija, a to je rast od 13.9%. Tokom 2019. godine Audi je u Evropi našao 769.650 kupaca za svoje automobile (rast od 3.5%), od čega u samoj Nemačkoj 271.613 (rast 4.3%). U SAD-u je prodato 224.111 Audija (povećanje od 0.4%), dok su Kinezi kupili čak 690.083 Audija (rast 4.1%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u 2019. ostvario rekordnu prodaju

 

lambo 2019.jpg

 

U Lamborghiniju su imali još jednu rekordnu godinu, budući da su tokom 2019. prodali ukupno 8.205 svojih ekskluzivnih automobila (plus od čak 43 odsto u poređenju sa 2018. godinom). Najveća zasluga za ovaj rezultat pripada super-SUV modelu Urus koji je prodat u 4.962 primerka. Na drugom mestu se našao Huracan sa 2.139 primeraka, a na trećem Aventador sa 1.104 primerka. Najveće tržište za Lamborghini su u 2019. bile Sjedinjene Američke Države (sa 2.374 primerka), slede Kina (770), Velika Britanija (658), Japan (641), Nemačka (562), Bliski Istok (387), Kanada (376), Italija (370)... Treba reći i da ja Lamborghini saopštio da početkom marta neće učestvovati na tradicionalnom sajmu automobila u Ženevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Porsche ostvario rekordnu prodaju u 2019. godini

 

porsche-macan-turbo 003.jpg

 

Za Porsche 2019. je bila rekordna godina u pogledu globalne prodaje - saopštio je da je tokom 2019. kupcima isporučio 280.800 vozila ili 10 odsto više nego prethodne godine.

Najveći skok prodaje je ostvaren u Evropi, gde je kupce našlo 88.975 Poršeovih automobila, što je za 15 procenata više nego 2018. godine. Ipak, najveća Poršeova tržišta su Sjedinjene Države i Kina. U SAD-u je zabeležen rast prodaje od 7 odsto na 61.568 vozila, dok je u Kini prodaja povećana za 8 procenata na 87.752 jedinica. Kupcima u Azijsko-pacifičkom, afričkom i bliskoistočnom regionu isporučeno je ukupno 16.458 vozila, što predstavlja porast od 7 odsto u odnosu na 2018.

 

Najjači generatori rasta su bila dva modela sportskih terenskih vozila: Cayenne i Macan. Širom sveta je isporučeno 92.055 automobila Cayenne što je za 29 procenata više nego prethodne godine. Porsche će 2020. godine izaći na crtu svom rivalu Tesli sa potpuno električnim modelom Taycan, čiji će osnovni model sa četvoro vrata koštati u Americi 103.800 dolara, a nadograđena verzija će startovati sa cenom počev od 110.380 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda u 2019. godini prodala 1.24 miliona vozila

 

skoda superb 02.jpg

 

Škoda je u 2019. godini kupcima širom sveta isporučila 1.24 miliona vozila. Ovo je šesta godina zaredom kako ovaj proizvođač automobila isporučuje više od milion vozila. Sve ukupno, rezultat je za 0.9% manji nego prethodne godine (2018: 1.25 miliona vozila). Glavni uzrok je smanjena prodaja na kineskom tržišta kada su putnički automobili u pitanju.

 

Ako ne računamo Kinu, u svim ostalim zemljama sveta u kojima se prodaje Škoda je ponovo bila veoma uspešna. Ukupno, u svetu bez Kine, Škoda isporuke su porasle za 5.3 odsto na 960.700 vozila. Rast prodaje u Evropi je 5.8 odsto, a u Rusiji 8.8 odsto u odnosu na isti period 2018. Isporuke u decembru su porasle za 9.1 odsto na 114.700 vozila u poređenju sa istim mesecom prethodne godine. Četvrta generacija modela Octavia će se pojaviti na tržištu u 2020., a serijski proizvedeno prvo vozilo bazirano na modularnoj elektronskoj platformi (MEB) će takođe biti lansirano, pa svi u sedištu Škode očekuju još jednu berićetnu godinu.

 

''Teški geopolitički i ekonomski uslovi i neizvesnost na svetskom tržištu predstavljali su za nas veliki izazov u 2019. Uprkos ovim poteškoćama, Škoda je opstala. Želim da se zahvalim našim klijentima na poverenju i sjajnom timu na ogromnoj posvećenosti'', kaže predsednik uprave ''Škoda Auto'' Bernhard Maier.

 

skoda_kamiq 01.jpg

 

Alain Favey, član borda za prodaju i marketing Škode dodaje da je sa modelima Scala, Kamiq, novim Superbom sa plug-in hibridnim pogonom i nedavno predstavljenom novom Octaviom, kompanija Škoda uspešno modernizovala i proširilia ponudu modela.

 

skoda citigo 01.jpg

 

Rekordna godina u Evropi i Rusiji

U Zapadnoj Evropi, Škoda je isporučila 520.500 vozila u 2019. godini, što je porast od 7 odsto u poređenju sa prethodnom godinom (od januara do decembra 2018: 486.400 vozila). Isporuke u decembru su porasle za 23 odsto na 42.200 vozila u poređenju sa istim mesecom prethodne godine (decembar 2018: 34.300 vozila). U Nemačkoj, drugom po veličini pojedinačnom tržištu, isporuke su porasle za 8.3 odsto na 191.200 vozila u 2019 (2018: 176.600 vozila). U 2019. godini Škoda je dostigla dvocifreni rast u Francuskoj (37.200 automobila; +16.2 odsto), Švajcarskoj (22.600 automobila; +27.5 odsto), Holandiji (19.200 automobila; +12.8 odsto) i Danskoj (15.600 automobila; +14.6 odsto).

Škoda je prošle godine isporučila 215.800 automobila u Centralnoj Evropi i time zabeležila porast od 1.3 odsto u poređenju sa prethodnom godinom (2018: 212.900 automobila). U decembru, isporuke su porasle za 13.2 odsto na 17.700 vozila u poređenju sa istim mesecom prethodne godine (decembar 2018: 15.600 vozila). Na domaćem tržištu, u Češkoj Republici, brend je zabeležio rekordnu isporuku od 94.200 vozila u 2019. (2018: 93.600 automobila; +0.6 odsto ).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA Grupa u 2019. zabeležila pad prodaje od 10%

 

psa opel.jpg

 

PSA Grupa je 2019. godinu završila sa padom prodaje od 10 odsto u poređenju sa rekordnom 2018. Ova kompanija je naime 2019. širom sveta plasirala 3.488.930 vozila, što je minus od pomenutih 10 odsto i to pre svega zbog pada prodaje u Kini, Latinskoj Americi, na Bliskom istoku i Africi. Pad je zabeležen i u Evropi gde je prodato 3.03 miliona vozila (minus od 2.5 odsto). Ovo je posledica manje prodaje Opel-Vauxhalla (minus 6.4 odsto) i Peugeota (minus 2.7 odsto), dok su u plusu na evropskom tržištu bili Citroen (+1.2 odsto) i DS (+22.6 odsto).

 

Globalno, DS je jedini brend iz PSA Grupe koji je prošle godine imao rast prodaje (+17.4 odsto), Peugeot je imao pad od 16.3 odsto, Citroen 5.1 odsto, a Opel Vauxhall 5.9 odsto. U Kini i Jugoistočnoj Aziji prodaja PSA Grupe je pala za čak 55.4 odsto, a u Latinskoj Americi za 22.5 odsto, pre svega zbog teške političke i ekonomske situacije u Argentini (gde je pad prodaje iznosio 43 odsto), i Čileu (minus od 11 odsto). Na Bliskom istoku i Africi pad iznosi 43.7 odsto (prodato je 84.294 vozila) pre svega kao posledica sankcija protiv Irana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji auto-brendovi u 2019. godini

 

180590-Toyota-Aygo.jpg

 

Tri najpopularnije marke automobila u prošloj godini bile su Toyota, Volkswagen i Ford. Među prvih deset su po tri japanska i nemačka brenda, kao i po dva američka i korejska.

U prvim sedmicama 2020. auto-industrija sumira rezultate iz prošle godine, pa su se pojavile i prve top liste najprodavanijih brendova, poput ove koju je objavio specijalizovani sajt ''focus2move''. I dok će Volkswagen kao grupacija najverovatnije završiti na prvoj poziciji na svetu po broju prodatih automobila uključujući i teretna i laka privredna vozila, ako se posmatraju samo automobilske marke Toyota drži ubedljivo prvu poziciju sa 8.683.049 isporučenih jedinica. Drugi je Volkswagen (brend) sa 6.436.548 vozila, a treći Ford je prodao 4.735.575.

Pogledajte kompletnu listu 10 najprodavanijih auto-marki u 2019. godini:

 

lista top10.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA prodaja u Evropi za celu 2019. 

 

fca.jpg

 

  • Fiat-Chrysler Automobiles u celoj 2019. godini samo u Evropi je prodao 946.600 automobila, što je tržišni udeo od 6.0%
  • Gledajući celu 2019. u Evropi, rast prodaje u odnosu na celu 2018. su imali Fiat Panda za 9.2%, Jeep Renegade za 9.9%, Jeep Cherokee za 30.8%, Jeep Wrangler za 7.9%, Lancia Ypsilon za 20.6%
  • Samo u Decembru 2019. FCA je širom Evrope prodao malo više od 69.400 automobila, što je rast od 13.8% u odnosu na Decembar 2018. Najveći rast prodaje u Decembru je imao brend Fiat od 25.4%
  • U Decembru 2019. su najveći rast prodaje u odnosu na Decembar 2018. imali Fiat 500 sa 20.5%, Fiat Panda sa 10.9%, Fiat Tipo sa 65.2%, Fiat 500X sa 8.0%, Fiat 500L sa 20.2%, Alfa Romeo Stelvio sa 30.0%, kao i dva modela iz Professional linije - Doblo i Qubo.

Prošle godine FCA je dobro poslovao na tržištu Nemačke gde je prodaja na godišnjem nivou povećana za 4.4%, Fiat je tokom cele 2019. godine u Evropi prodao skoro 660.000 automobila, od toga u Decembru 2019. je prodato 49.300. Najprodavaniji modeli Fiat brenda u Evropi tokom cele 2019. godine su Fiat Panda sa malo više od 185.100 komada, zatim Fiat 500, Fiat 500X, Fiat Tipo, Fiat 500L, Fiat Doblo i Fiat Qubo. Alfa Romeo je tokom cele 2019. godine u Evropi prodao skoro 53.900 automobila, pri čemu Stelvio beleži dobar uspon jer ga je u Decembru 2019. prodato 30% više nego u Decembru 2018. godine. Jeep je u Evropi u toku 2019. godine prodao malo više od 167.000 automobila, najbolja tržišta u smislu godišnjeg rasta su mu Španija sa +8.7% i Velika Britanija sa +1.3%. Jeep-ovi koje su evropljani najviše kupovali tokom 2019. godine su Renegade (9.9% godišnjeg rasta prodaje), Cherokee (+30.8%) i Wrangler (+7.9%)

Lancia je prodala 58.900 automobila, tj. sve je Ypsilon čime je taj model bio tokom cele godine najprodavaniji auto u B segmentu u Italiji, i uopšte drugi najprodavaniji model u Italiji bez obzira na segment.

 

izvor: FCA EMEA Press

 

=====

 

Ono što se nisu trudili da istaknu u saopštenju:

FCA je u celoj Evropi u 2018. godini prodao 1.001.864 automobila, tako da je rezultat od 946.600 za 2019. ustvari pad prodaje FCA u Evropi od oko 5.8%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Grupa u 2019. imala pad prodaje za 3.4%

 

190300-renault.jpg

 

Poput PSA Grupe, i Renault Grupa je 2019. godinu završila sa manjom prodajom.

Renault Grupa je 2019. širom sveta prodala 3.753.723 vozila, što je za 130.550 vozila odnosno 3.4% manje nego 2018. godine. U Evropi je međutim zabeležen rast od 1.3%, budući da je na našem kontinentu plasirano 1.945.821 vozilo. Sam brend Renault je 2019. globalno prodao 1.944.934 putničkih vozila (minus od 8.4%), a sa komercijalim vozilima 2.357.093 jedinica (što čini ukupni pad prodaje od 6.9%). Dacia nastavlja sa rastom pa je prošle godine plasirala 736.570 vozila (+5.1%). Renault Samsung Motors ima pad od 6.9% (prodato je nešto manje od 80.000 vozila), Lada je prodaju povećala za 3.6% (412.889 vozila), a sportski brend Alpine je imao plasman od 4.835 automobila. Treba pomenuti da je prošle godine prodato i 62.447 električnih vozila Renault Grupe (rast od 23.5%), zahvaljujući pre svega modelu Zoe sa više od 48.000 primeraka. Ove godine će inače njihovu paletu električnih modela dopuniti i Twingo ZE koji bi trebalo da ima elektromotor sa 82KS i baterije od 17.6 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia prošle godine prvi put sa pola miliona prodatih vozila u Evropi

 

199935-kia 2019.jpg

 

Kia Motors je po podacima evropskog udruženja proizvođača automobila ACEA prvi put u svojoj istoriji prodala pola miliona vozila godišnje u Evropi. 11 godina zaredom rast prodaje i rekordan tržišni udeo (3.2%). Kijina ukupna prodaja u Evropi je prošle godine dostigla 502.845 vozila, što predstavlja rast prodaje od 1.7%, i rast prodaje 11 godina zaredom. Brend je prošle godine prvi put dostigao rekordan tržišni udeo i to 3.2% evropskog tržišta automobila (tu Kia svrstava države članice EU i EFTA).

 

Rast je posledica većeg zanimanja za Kijinu sve veću ponudu hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila, a delimično i prodajnog uspeha nedavno lansiranih i unapređenih modela, kao što su Ceed i Stonic. Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: ''2019. godina je za nas predstavljala prekretnicu, jer smo prvi put predstavili novu generaciju električnih vozila i lansirali nove izvedbe i pogone naših najpopularnijih modela. Kao jedan od najaktivnijih igrača na tržištu električnih vozila Kia uspešno implementira nastojanja klijenata da smanje svoj ekološki otisak i troškove vožnje. Prošle godine je Kia gotovo udvostručila prodaju električnih vozila u odnosu na godinu pre, zbog čega smo uvereni da će nam veći kapaciteti omogućiti da udovoljimo rastućoj tražnji za ovakvim vozilima'', zaključio je Herera.

 

Osetan skok prodaje elektrifikovanih vozila

Sve veća potražnja klijenata za naprednim pogonima značajno je doprinela Kijinom prošlogodišnjem uspehu. Prodaja hibridnih, plug-in hibridnih i potpuno električnih vozila se sa 58.029 vozila, prodatih u 2018., povećala na 66.386 vozila (+14%) u 2019. godini. Model Niro (u hibridnoj, plug-in hibridnoj i potpuno električnoj varijanti) i dalje ostaje Kijin najtraženiji elektrifikovan model, koji je ukupno našao 57.519 novih kupaca (+27% u odnosu na 2018). Hibridni Niro dobio je 37.475 novih vlasnika (+8%), a dobro su se iskazali i Niro Plug-in Hybrid (10.144 primerka, +1.9%) i novi potpuno električni e-Niro (9.900 primeraka). Uključujući i potpuno novog električnog e-Soula, koji je raspoloživ samo na nekim tržištima, Kia je skoro udvostručila prodaju električnih vozila - sa 7.064 vozila u 2018. na 13.132 vozila u 2019. (+86%). Optima Plug-in Hybrid, raspoloživa kao limuzina i karavan, prošle je godine sa 5.635 prodatih primeraka takođe poboljšala svoju prodajnu statistiku (+23%).

 

2019. godina je porodici Ceed donela titulu najprodavanijeg modela Kie u Evropi. Prvi put je registrovan tačno 110.201 Ceed, što je rast od 46%. Prethodni bestseler ovog brenda, Kia Sportage, bio je jako blizu sa 109.838 primeraka. Velikom interesovanju za novu generaciju Ceeda kumovali su i dolazak shooting brake izvedbe ProCeed i urbanog krosovera XCeed, mada su baš sve četiri varijante zabeležile rast prodaje. Hečbek Ceed našao je 45.917 kupaca (+13%), a karavanski Ceed Sportswagon 34.041 (+22%). ProCeed koji je prodat u 19.644 primerka, doživio je čak 11 puta bolju prodaju od svog prethodnika, kupeovskog pro_cee’da. U jesen lansirani Xceed je za samo tri meseca već oduševio 10.599 kupaca. Gradski mališan Picanto je među svim Kijinim modelima u Evropi opet zauzeo treće mesto. Sa prodatih 75.187 primeraka je gotovo izjednačio rezultat iz 2018. godine (75.315 vozila). Rastuća potražnja za malim krosoverom Stonicom se odrazila kroz poboljšanje prodaje od 20% (66.749 prodatih primeraka u 2019., 55.742 u 2018. godini).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marketing opet loš, ni jedan test MY2020 Stelvia i Giulie na ytb, osim onih grupnih testova sa prezentacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Europe završila 2019. godinu sa rastom prodaje od 5.2%

 

toyota-corolla-gr-sport 11.jpg

 

Toyota Motor Europe završila je 2019. godinu sa 1.089.422 Toyota i Lexus vozila, što predstavlja porast od 5.2% u odnosu na 2018. Ukupno učešće grupacije na evropskom tržištu poraslo je na 5.3%, što je stabilan parametar već godinama. Uz preko 560.000 prodatih hibridnih električnih vozila što predstavlja 52% ukupnog plasmana, Toyota i Lexus nude ukupno 20 hibridnih modela kreirajući tako najširi spektar potpuno hibridnih električnih vozila u auto-industriji. Ukupno sedam novih modela lansirano je na tržište u 2019. računajući oba brenda, što predstavlja dodatni zamah u rastu iz godine u godinu.

 

Prodajom 1.002.216 vozila, Toyota je prodala više od milion vozila prvi put od 2008. godine, beležeći rast od 4.5% u odnosu na 2018. godinu. U okviru C segmenta, Toyota je lansirala potpuno nove verzije modela Corolla Hatchback i Touring Sports, dostupne sa 1.8 l (122 KS) i 2.0 l (180 KS) hibridnim pogonom, a po prvi put hibridni pogon ugrađen je i u novu Corollu Sedan. Novi RAV4 naišao je na odličan prijem kod kupaca sa potražnjom koja trenutno prevazilazi broj proizvedenih primeraka. Što se ostalih noviteta tiče, tu je hibridna verzija Toyote Camry za evropsko tržište, kao i povratak modela GR Supra.

 

toyota-corolla-trek 1.jpg

 

Ukupna prodaja Lexusa porasla je za 14.5% tokom prošle godine do rekordnih 87.206 prodatih vozila, čime je zabeležena šesta uzastopna godinu rasta uz udvostručavanje prodaje u odnosu na 2013. Kontinuirani rast u 2019. godini pojačan je lansiranjem na tržište novog Lexusa UX, premium kompaktnog crossover modela, novog Lexusa ES sedan i obnovljenog Lexusa RX. Prodaja Lexusa u Zapadnoj Evropi sada je skoro isključivo hibridna, sa 96% ''miksa'', dok je udeo hibrida na kompletnom evropskom tržištu 67%.

 

''Veoma smo zadovoljni još jednim odličnim rezultatom, uprkos prilično neizvesnim uslovima na tržištu u 2019. Stalni rast Toyote i Lexusa tokom ovog perioda je odraz strategije kompanije, kada se radi o fokusu na nove proizvode i širenju naše ponude hibridnih električnih vozila. Zahvaljujemo našim klijentima na poverenju i odanosti. Sigurni smo da možemo da održimo ovaj nivo i u 2020. godini, lansiranjem sedam novih modela na tržište, uključujući novi Yaris, kao i proširenjem naše strategije za električna vozila predstavljanjem modela Toyota RAV4 Phev i Lexus UX Bev'', izjavio je dr Johan van Zyl predsednik i generalni direktor Toyota Motor Europe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna prodaja automobila u padu drugu godinu zaredom

 

194676-skoda superb 01.jpg

 

Analitičari prognoziraju da će i 2020. biti podjednako teška za auto-industriju. Širom sveta u 2019. prodato je 90.3 miliona novih automobila, pokazuju podaci koje je objavio LMC Automotive, što je veliki pad u odnosu na 2018. kada je isporučeno 94.4 miliona i rekordnu 2017. kada je globalna prodaja iznosila 95.2 miliona vozila. Za ovako veliki pad prodaje ''najzaslužnija'' je Kina gde je zbog usporavanja ekonomskog rasta zabeleženo čak 2.3 miliona novoregistrovanih automobila manje nego godinu dana ranije. Pozivajući se na prognoze koje je objavio LMC Automotive, CNN navodi da bi globalna prodaja novih automobila u 2020. mogla da padne ispod 90 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Honde u 2019. godini

 

195006-honda pilot 1.jpg

 

Honda će tek objaviti zvanične podatke o svojoj prodaji u poslednjoj fiskalnoj godini (završava se u martu), ali preliminarni podaci za kalendarsku 2019. su već dostupni. Honda je prošle godine širom sveta prodala između 5.2 i 5.3 miliona vozila, što će biti oko 2% manje nego u 2018. godini. To je ipak dobar rezultat i to zahvaljujući njihovom snažnom napretku u Kini i dobroj poziciji u Severnoj Americi (ova tržišta inače čine više od 50% ukupne Hondine prodaje). Najprodavaniji model u 2019. je bio Civic sa 821.374 komada, dok je na drugom mestu završio CR-V sa 818.981 primerkom (rast od 12%). Na kraju i podatak da je Honda na japanskom tržištu prošle godine prodala 3.4% manje vozila, a pad je zabeležen i u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla je najprodavaniji svetski model u prošloj godini

 

toyota-corolla najvise prodavana.jpg

 

Prema najnovijim istraživanjima najprodavaniji automobil 2019. godine bio je model Toyota Corolla i to u kategoriji novih vozila. Corolla je prodata širom sveta u čak 1.236.380 primeraka, što je rast od 4.1% u odnosu na celokupnu 2018. godinu. Među najprodavanijih pet modela nalaze se po dva Toyotina i Hondina modela, dok je jedini ''uljez'' među proizvođačima iz Azija Ford F serije, terenac izrazito popularan na tržištu Severne Amerike. Toyota pored Corolle ima velike adute u modelima RAV 4 i Camry, dok je Honda napravila ozbiljan proboj sa Civicom i modelom CR-V.

 

Što se tiče kumulativne prodaje u prethodnoj godini, u čitavom svetu je prodato 65.5 miliona novih vozila, što je pad u odnosu na godinu dana ranije kada je kupljeno preko 68 miliona četvorotočkaša. Kina i SAD su zabeležile blagi pad u odnosu na podatke iz 2018. godine (21 i 16.97 miliona novih vozila), dok je Evropa sa 15.8 miliona vozila imala blagi rast u kupovini (tokom 2018. godine prodato 15.6 miliona jedinica).

 

Top 10 globalno najprodavanijih modela u 2019. godini:

  1. Toyota Corolla 1.236.380
  2. Ford F-series 1.070.234
  3. Toyota RAV4 931.852
  4. Honda Civic 821.734
  5. Honda CR-V 818.981
  6. Volkswagen Tiguan 741.297
  7. RAM pick-up 731.895
  8. Toyota Camry 690.729
  9. Volkswagen Golf 687.664
  10. Chevrolet Silverado 644.013

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i dalje najveći

 

vw t cross tsi 001.jpg

 

Najviše automobila u prošloj godini prodao je Volkswagen. Nedoumica više nema posle saopštenja Toyote da je u prošloj godini prodala 10.59 miliona vozila širom sveta. Ranije je saopšteno da je VW prodao 10.83 miliona jedinica. Kako je Nissan objavio da je njegova prošlogodišnja globalna prodaja iznosila 5.65 miliona vozila, dok je francuski Renault (vlasnik 43% Nissan-a) zabeležio prodaju od 3.9 miliona vozila, uz činjenicu da je Mitsubishi (u kojem Nissan ima vlasnički udeo od 34%) lane plasirao 1.2 miliona vozila, brojke pokazuju da je ova Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa ukupno prodala 10.75 miliona novih automobila, pa su oni sada na drugoj poziciji po prodaji vozila u svetu.

 

General Motors bio je više od sedam decenija šampion po prodaji vozila u svetu pre nego što da je sa trona svrgnula Toyota 2008. godine. Njegova prodaja se poslednjih godina dodatno smanjila tako da ova kompanija iz Detroita više nije stvarni takmac u ovoj trci na tri staze i kreće se oko devet miliona prodatih vozila godišnje. Zanimljivo je da je Toyotina prošlogodišnja prodaja povećana za 2% u odnosu na 2018., dok je Nissan-ova pala za skoro 3%. Mitsubishi beleži rast prodaje od 18% na godišnjem nivou, a Renault od 3%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus stigao do novog prodajnog rekorda

 

Lexus-ES 01.jpg

 

Lexus je prošle godine širom sveta prodao 765.330 automobila uz rast od 10% u odnosu na 2018. Kako prenosi B92, to je novi prodajni rekord u istoriji ovog japanskog premium proizvođača, a velike zasluge za takav saldo imaju krosover UX, redizajnirana limuzina ES, kao i popularni SUV RX koji takođe restilizovan u avgustu 2019. Gotovo trećinu prošlogodišnje prodaje čine hibridi (oko 250.000), a Lexus je od lansiranja prvog modela sa hibridnim pogonom 2005. do sada prodao čak 1.7 miliona hibrida. Nakon uspeha na tržištu sa hibridnim modelima Lexus sada otvara novo poglavlje u svojoj istoriji uvođenjem prvog potpuno električnog automobila - UX300e.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virus pogađa nemačke proizvođače automobila

 

mercedes peking.jpg

 

Epidemija u Kini donela je novu glavobolju za BMW, Mercedes i Volkswagen - zbog zaraze opada prodaja automobila. Kina je najveće tržište za nemačke proizvođače, a nemački giganti i ionako nisu u najboljoj formi. U Kini će tokom februara biti prodato manje od polovine uobičajenog broja automobila, predviđaju analitičari švajcarske banke USB. Oni veruju i da će i proizvodnja opasti za oko 20% zbog zatvorenih fabrika, problema sa snabdevanjem, i naravno pada potražnje.

Novi korona-virus, poznat i kao KOVID-19, donosi nove probleme za nemačku auto-industriju koja se još uvek oporavlja od ''Dizelgejt'' skandala sa izduvnim gasovima, suočava sa padom potražnje na svetskom tržištu i povećanim carinama zbog sukoba između Sjedinjenih Država i Kine - sve to dok pokušava da se prebaci na proizvodnju električnih i autonomnih vozila. Daimler, vlasnik Mercedesa, i Audi koji pripada Volkswagenu, su tokom poslednjih par meseci objavili da će oko 20,000 radnih mesta biti ukinuto dok obe firme pokušavaju da uštede novac kojim bi finansirali proizvodnju električnih automobila. Slične vesti stižu iz firmi koje se bave proizvodnjom auto-delova, uključujući Continental i Bosch.

 

Ništa bez Kine

Nemački proizvođači automobila i njihovi snabdevači su najizloženiji ekonomskim posledicama koronavirusa, više nego njihovi konkurenti u drugim zemljama Evrope, kaže Emanuel Bul iz američke kreditne agencije ''Fič Rejtings''. ''Rizik po nemačke proizvođače uglavnom nastaje zbog pada prodaje a ne prekida proizvodnje, pošto BMW, Daimler, Volkswagen nemaju fabrike u provinciji Huabei'', kaže Bul. Taj region Kine je epicentar smrtonosne zaraze. Za razliku od američkih i kineskih proizvođača automobila, nemačke firme su poslednjih godina uvećavale svoj udeo na kineskom tržištu uprkos generalnom padu potražnje u ovoj azijskoj zemlji. Najnoviji podaci kažu da Kinezi kupuju 40% VW automobila i gotovo 30% BMW-a i Mercedesa.

 

Prazni auto-saloni

Radnici u Kini se polako vraćaju na posao nakon produženih novogodišnjih praznika u toj zemlji, ali auto-saloni su i dalje prazni. Kinesko udruženje prodavaca stranih automobila kaže da je otvoreno između 20% i 30% lokacija, ali da posetilaca gotovo i nema. Virus možda može da motiviše ljude da kupe svoj prvi automobil, kao zaštitu od zaraze, kaže analitičar banke UBS Paul Gong, napominjući da se nešto slično desilo tokom epidemije SARS-a 2003. Međutim, dve trećine kupaca su ljudi koji već imaju auto i traže novi i bolji, a oni imaju mogućnost da odlože kupovinu dok kriza ne prođe. Takva odluka najviše šteti nemačkim proizvođačima koji prave luksuzne automobile. U Volkswagenu i Daimler-u kažu da je isuviše rano da se proceni puno dejstvo epidemije, ali napominju da očekuju pad prodaje.

''U ovako izazovnoj situaciji znamo da za većinu ljudi kupovina novog automobila nije prioritet'', kaže Nikolas Torke, portparol VW za Kinu. Kineska preduzeća u kojima učestvuju nemački proizvođači su ili već ponovo počeli sa radom ili planiraju da počnu u narednim danima. Pošto nemačke firme nemaju fabrike u pokrajini Huabei, čini se da su do sada uspeli da izbegnu najgore posledice epidemije. Sa druge strane, FCA je već najavio potencijalno zatvaranje jedne fabrike u Evropi ako proizvođači auto-delova u Kini nisu u stanju da nastave proizvodnju. Hyundai i Kia su već zatvorili fabrike u Koreji jer kineski delovi ne stižu na vreme.

 

Dobre vesti se naziru

Stručnjaci iz auto-industrije kažu da bi potražnja mogla da se vrati na uobičajeni nivo tokom narednih meseci. Prodaja automobila bi navodno čak mogla i da se poveća zbog straha od zaraze, kineske vlasti su uvele ograničenja na javni prevoz ili nove aplikacije za zajedničku vožnju. Ovi problemi bi mogli da motivišu potencijalne kupce da kupe sopstveni auto. Ali, tu postoji i ozbiljan problem - ako se kriza nastavi još nekoliko nedelja imaće osetan negativni efekat na celu kinesku ekonomiju. To će značiti nesigurnost za potrošače i u krajnjoj liniji manje prodatih automobila. U isto vreme, potencijalni kupci nemačkih automobila će možda uspeti da prebrode takvu krizu bolje od prosečne mušterije u Kini. ''Oni verovatno imaju više ušteđevine, verovatno su bolje zaposleni'', kaže Mark Fultorp iz londonske firme IHS Markit. ''Tako da tu možda ima više otpornosti''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...