Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Auto koji se u Americi najbrže prodaje košta 174.995 dolara

 

193490-mercedes g 66.jpg

 

Chevrolet Corvette je nakon višemesečnog držanja statusa modela koji najlakše pronalazi kupca ustupio mesto još skupljem modelu. Iako Corvette kupci prosečno plate 85.359 USD, na zalihi se zadržava tek 9.5 dana pre nego što ode u ruke novom vlasniku. Ipak, postoji auto koji još brže pronalazi kupca. Potrebno mu je 9.4 dana, a košta čak 174.995 USD. Verovali ili ne, to je Mercedesova G klasa, pokazuju rezultati za maj prema mesečnom izveštaju iSeeCars.

 

Na trećem mestu je još jedan veliki i skupi model: Cadillac Escalade sa prosečnom cenom od 101.836 USD, a na skladištu se zadržava tek 10.8 dana. Dalje slede Hyundai, Kia i nekoliko Toyotinih modela. U Top 20 je ušao i električni Volkswagen ID.4 na 18. mestu sa 16.2 dana čekanja do kupca. Industrijski prosek je 47.1 dan te 38.000 USD. Na tržištu polovnih automobila situacija je kudikamo drugačija. Najbrže se prodaje Mazda MX-5 Miata, a slede Tesla Model 3 i Chevrolet Corvette. Ovde je tržišni prosek 34.8 dana i 29.540 USD, a u oba pogleda bolje prolaze sportisti kao što su Chevrolet Camaro, Porsche 718 Cayman i Porsche 911.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati prodaje za prvih 5 meseci 2021. godine

 

volkswagen_golf_gtd 04.jpg

 

Prodajni rezultati za prvih 5 meseci 2021, koje je objavio JATO, pokazuju šta je moderno i šta kupci ne žele. Potvrđeno je da Evropljani vole hatchback i najmanje modele u asortimanu. Postoji samo jedan kralj prodaje, a to je Volkswagen Golf. Pronašao je put do gotovo 100.000 kupaca. Drugo mesto zauzeo je Peugeot 208, a sledi Toyota Yaris sa 92.000 prodatih primeraka. U prvih dvadeset ubrajaju se i modeli kao što su Renault Clio, Opel Corsa, Citroen C3, Dacia Sandero i Volkswagen Polo.

 

Rezultati prodaje za prvih 5 meseci 2021. pokazuju da Evropljani vole crossovere i SUV-ove

Četvrti najprodavaniji model je Peugeot 2008 sa rezultatom od 88 hiljada primeraka. U prvih 20 ušli su i modeli poput Volkswagen Tiguana, VW T-Roca, Renault Captura. Ni jedan model Forda se ne prodaje kao Puma (67.000 primeraka). Pratili su ga Peugeot 3008, Volvo XC40 i Hyundai Tucson.

 

Struja je budućnost

Ford Mustang Mach-E se prodaje dvostruko bolje od redovnog Mustanga. Polestar 2 ima gotovo tri puta veću prodaju od Volvoa S60. Mercedes EQC se prodaje bolje od S-klase ili GLS modela. Mazda 6 ludog izgleda kojoj nije potrebno vreme za prodaju inferiorna je u poređenju sa MX-30, koja je skupa, kratkog dometa i nepraktična. Zoe je šesti najpopularniji Renaultov model. Kombinovana prodaja Espacea, Talismana i Scenica (14.000 primeraka ova tri modela) manja je od Zoe (22.000). Naravno, neprikosnoveni lider u prodaji električnih automobila je Tesla sa Modelom 3, koji je pronašao 40.000 kupaca. Sledi Volkswagen sa ID.3 (23.000 primeraka) i ID.4 (17 hiljada). Sledi Audi e-tron sa 13.000 prodatih primeraka. Porsche Taycan je treći najprodavaniji model proizvođača nakon Cayenna i 911 .

 

Podaci o prodaji za 2021. pokazuju još nekoliko stvari

Ako odmah ne promeni pristup, Alfa Romeo može da ugasi svetla u svojim fabrikama. Prodali su ukupno 10.000 automobila, uključujući preko 2.000 Giulietta koje su napustile tržište, preko 2.000 Giulija i 6.000 Stelvio. Ovi rezultati pokazuju da je Alfi potreban kao kiseonik manji SUV. Nažalost, premijera Tonalea se još odlaže. Rezultati prodaje Seata za prvih 5 meseci 2021. pokazuju da španska marka odlično posluje. Prodato je u gotovo 190.000 primeraka. To je više od Volvoa (130.000), Hyundaija (184.000) ili Dacije (145.000).

 

Spajanje nekoliko marki u jedan koncern Stellantis je ''zbunilo'' tržište. Trenutno u Evropi najveći broj automobila prodaje grupa VAG (1.351.888 automobila). Stellantis je prodao 230.000 automobila manje (1.121.999). Treći najveći prodavac je grupa Renault-Nissan koja je prodala 546.000 automobila. Četvrto mesto je zauzela BMW grupa sa 380.000 primeraka. Ovo je 20 najprodavanijih modela za prvih 5 meseci 2021. godine:

 

prodaja 2021.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tih TOP 10, samo pežo 2008 ima rast prodaje u odnosu na isti period 2019. godine.

Ostali sa te liste imaju pad. Golf npr. ima pad od oko 35%, a oktavija malo manje (pad je nešto iznad 30%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u drugom kvartalu isporučio rekordnih 201.250 automobila

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Kompanija Tesla je saopštila da je u drugom kvartalu širom sveta isporučila ukupno 201.250 svojih električnih automobila (Model Y, Model 3, Model S i Model X), što je više nego što se očekivalo (193.000 do 200.000). Time je takođe postavljen i rekord u kvartalnoj prodaji, budući da je raniji rekord bio u prvom kvartalu ove godine sa 184.800 isporučenih vozila. Treba naglasiti da je u drugom kvartalu ispoučeno 199.360 primeraka Modela 3 i Modela Y, a samo 1.890 primeraka Modela S i Modela X. Što se proizvodnje tiče, u drugom kvartalu kompanija Tesla je proizvela ukupno 206.421 automobil, od čega 204.081 Modela 3 i Modela Y, a samo 2.340 primeraka Modela S i Modela X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo zabeležio rekordnu prodaju u prvoj polovini godine

 

volvo akcija srb 1.jpg

 

Volvo je saopštio da je u prvoj polovini godine širom sveta prodao rekordnih 380.757 svojih automobila, za 41% više nego u istom periodu 2020. Takođe, ističe se da su eletrični i plug-in hybrid modeli u tom periodu zauzeli 24.6% ukupne prodaje, zahvaljujući rastu od skoro 150% u odnosu na prvu polovinu 2020. Inače, samo u junu Volvo je plasirao 68.224 vozila, za 11% više nego u junu 2020.

U prvoj polovini godine u Americi je kupce našlo 63.754 Volvoa (plus od 47.4%), a samo u junu 12.258 (18% više). U Kini je za šest meseci 2021. prodato 95.252 Volvoa (skoro 45% više), a samo u junu 16.680 (skoto 10% više). Što se Evrope tiče, tu je Volvo plasirao skoro 170.000 vozila (rast od 35%). Na kraju i najprodavaniji modeli u prvoj polovini 2021. godine: na prom mestu je XC40 sa 118.121 primerkom, na drugom je XC60 sa 113.500, a na trećem XC90 sa 54.177 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u prvoj polovini godine povećao prodaju za skoro 40%

 

bmw 4 11.jpg

 

BMW saopštava da je zabeležio snažan rast prodaje u prvoj polovini 2021. godine. Tačnije, rast u poređenju sa prvom polovinom 2020. iznosi 39.1%, a u odnosu na prvih šest meseci 2019. rast je 7.1%. BMW Group je širom sveta u prvoj polovini ukupno plasirao 1.339.080 primeraka BMW, MINI i Rolls-Royce vozila.

 

Posebno se ističe prodaja električnih i plug-in hybrid modela, kojih je prodato 153.267 primeraka (što je povećanje od 148.5% nego u prvih šest meseci prošle godine). Potpuno električni modeli su imali rast prodaje od 183.9% (plasirano je 36.089 vozila), a plug-in hybrid modeli imaju plus od 139.4% (prodato 117.178 primeraka). Sam BMW je u prvoj polovini 2021. plasirao 1.178.292 automobila (+39.9%), pri čemu su veliki rast imali Serija 3 (+49.1%), Serija 5 (+33.3%) i X3 (+43.9%).

 

Kina je i dalje najveće tržište za BMW Group, gde je u prvoj polovini 2021. zabeležen rast od 41.9% (prodato je 467.064 vozila). Poređenja radi, u Americi je u istom periodu plasirano 183.619 vozila iz BMW Groupe. Na kraju, BMW je u Americi u prvoj polovini 2021. bio i najprodavaniji premium brend, a u tom periodu je tamo prodao 7.348 vozila više od Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini zabeležio rekordnu prvu polovinu 2021.

 

lambo 1.jpg

 

Lamborghini je saopštio da je u prvoj polovini 2021. godine zabeležio za 37% veću prodaju u poređenju sa istim periodom 2020. Tačnije, u prvih šest meseci 2021. Lamborghini je plasirao 4.852 vozila širom sveta, što je najbolji polugodišnji rezultat ikada. To je takođe i 6.6% više nego u prvoj polovini 2019. godine, u prependemijskoj eri.

 

Najprodavaniji model je naravno Urus sa 2.796 primeraka (rast od 35%), a slede Huracan sa 1.532 primerka (+46%) i Aventador sa 524 primerka (+21%). ''Lamborghinijev kurs je postavljen za period velike transformacije, gde će tehnološke inovacije i održivost ići ruku pod ruku sa fokusom na maksimalne performanse proizvoda i odanost na DNK marke'', rekao je predsednik i izvršni direktor Stephan Winkelmann, dodajući da će ''uložiti preko 1.5 milijardi evra do 2024. godine u buduću elektrifikaciju našeg asortimana''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvoj polovini 2021. ostvario rast prodaje od 31%

 

Porsche-911 crveni.jpg

 

Porsche je isporučio 153.656 vozila širom sveta, što predstavlja rast od 31% u odnosu na prethodnu godinu. Značajan rast potražnje je obuhvatio sve serije modela i prodajne regije na globalnom nivou. Najuspešniji model je Cayenne sa isporučenih 44.050 primeraka, 12% više nego prošle godine. Macan je na drugom mestu sa 43.618 što je rast od 27%. Potpuno električni Taycan slavi poseban uspeh - sa 19.822 isporuka, na kraju polugodišta je tek ispod ukupnog nivoa čitave 2020. godine. Po tome je najnoviji član asortimana model ravan ikoni sportskog automobila 911, sa isporukama od 20.611 i rastom od 22%. Na modelima 718 Boxster i 718 Cayman kupcima je isporučeno 11.922 jedinica (plus 33%). Panamera je stigla u ruke 13.633 novih vlasnika, što je rast od 6%.

 

''U Evropi oko 40% automobila koji se trenutno isporučuju imaju elektromotor - bilo da se radi o čisto električnom vozilu ili plug-in hibridu. Naš najveći prioritet i dalje ostaje ispunjavanje snova naših kupaca'', kaže Detlev von Platen, član Izvršnog odbora za prodaju i marketing u kompaniji Porsche AG. Sjedinjene Države su postigle posebno snažan rast od 50%: tamo je isporučeno 36.326 vozila. Kina je i dalje najveće pojedinačno tržište sa 48.654 kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa preko 50 miliona prodatih primeraka ovo je najprodavaniji model na svetu

 

toyota corolla sedan5.jpg

 

Uprkos činjenici da je jedno vreme bila gotovo ukinuta u korist Aurisa, status svetske miljenice joj je ipak ostao u rukama.

 

toyota c 22222.jpg

 

Govorimo o Corolli, popularnom Toyotinom kompaktu koji je kroz istoriju menjao verzije i pogonske motore, ali je na ovaj ili onaj način uspešno preživeo od svog lansiranja 1966. godine sve do današnjih dana. Corolla se i danas odlično prodaje. Nenametljivog izgleda, odličnog kvaliteta i dostupne cene, Corolla je globalno prihvaćena pa je tako stigla do još jednog velikog jubileja. Službeni podatak kaže da je proizvodnja Corolle prešla granicu od 50 miliona primeraka.

 

89498-toyota corolla 01.jpg

 

Toyota Corolla se proizvodi u čak 12 fabrika, a svakih 28 sekundi se proda po jedan primerak. Trenutno je dostupna u čak 150 zemalja sveta. Potpuno neočekivano, Toyota nije iskoristila trenutak i nije obeležila jubilej nekim slavljem. Nepoznato je i kome je išao jubilarni primerak, kao i da li je možda završio u muzeju. Uskoro dolazi i Corolla Cross, koja će dodatno podići prodaju, dok nekoliko godina mlađi drugoplasirani Golf pod najezdom crossovera polako gubi bitku. Sada zaostaje nekih 10 miliona primeraka.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve one koji se i dalje podsmevaju Daciji - posle 3. mesta u junu, Sandero je najprodavaniji model u Evropi u julu:

 

Dacia slavi: Sandero skinuo Golf sa trona

 

Rumunski niskobudžetni hečbek poneo je titulu najprodavanijeg automobila u EU u julu.

 

289076109612a02c2bdc1a906042796_v4_big.jpg.07d0d45629694110fc99dd5a45ee8e60.jpg

 

Sa 20.446 prodatih primeraka, Dacia Sandero prestigao je VW Golf na listi najtraženijih novih automobila u EU u proteklom mesecu, objavio je JATO.

Volkswagenov bestseler zauzeo je drugu poziciju sa 19.425 isporučenih jedinica, dok je treći Toyota Yaris sa 18.858 prodatih vozila.

Za one koji redovno prate dešavanja u auto-industriji ovo i nije toliko iznenađenje, s obzirom da je Sandero i u junu bio u vrhu po prodaji, zauzevši treću poziciju, ispred Golfa i Teslinog Modela 3.

Golf je izgubio tron pošto je doživeo pad prodaje od čak 37% u odnosu na isti period 2020, a jedan od razloga za ovakav rezultat je i to što se određeni broj potencijalnih kupaca VW Golfa okrenuo električnoj alternativi koja takođe dolazi iz Volkswagena, kompaktnom modelu ID.3.

 

877357896612a02c2d4d82902559832_v4_big.jpg.03ea1276f5e337918feaefc5b3513b78.jpg

 

Osim toga, vlasnici koji su tradicionalno uvek bili orijentisani ka Golfu, sada mogu da biraju između dva srodna krosover/SUV modela nemačkog auto-giganta (T-Roc i T-Cross), koji takođe uzimaju deo kolača Volkswagenovom bestseleru.

Inače, među prvih deset su još: VW Polo (17.343), VW T-Roc (16.496), Hyundai Tucson (14.883), VW T-Cross (14.170), Dacia Duster (13.329), Ford Puma (13.283) i Peugeot 2008 (13.134).

 

1584854890612a02c2e626e658772299_v4_big.jpg.3602a27990f5f373924d18c1ad857d5d.jpg

 

Ako se analizira lista najprodavanijih automobila, može se zaključiti da Volkswagen ipak nema razloga za brigu, s obzirom da u top-10 ima čak četiri modela, od kojih su tri u top-5.

Dacia takođe može da slavi jer osim Sandera ima na listi i Duster, na poziicji 8.

Prodaja novih automobila u julu u EU beleži pad od 24% u odnosu na isti mesec 2020. Naime, u julu je isporučeno svage 967.830 novih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato 1,27 milion automobila, a u julu 2019, pre pandemije, 1,32 miliona.

 

Preuzeto sa: b92.net/automobili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sandero prodavaniji od Golfa, elektrifikovani automobili popularniji od dizelaša

 

eu 02.jpg

 

Negativna kampanja usmerena prema dizelašima nastavlja da donosi rezultate. Nakon što su izgubili primat u odnosu na benzince, dizelaši su pali sada još jednu stepenicu. Po prvi put u istoriji je prodaja dizelaša bila manja od one elektrifikovanih vozila. To pokazuju rezultati prodaje za avgust koje je objavio JATO Europe, a prema kojima su sa 151.737 prodatih primeraka elektrifikovana vozila (EV i PHEV) ostvarila udeo od 21%. Istovremeno je prodato 141.635 dizelaša i ostvaren udeo od 20%. Benzinci još uvek drže glavninu tržišta sa udelom od 56%. Zanimljivo, ovo nije najbolji mesec prodaje elektrifikovanih vozila, ali je ipak bio dovoljan da se ostvari značajan skok udela na tržištu. Naime, tokom avgusta je prodato 713.714 automobila, što je pad od čak 33% u odnosu na 2019. godinu, pa je očigledno pad prodaje elektrifikovanih vozila bio manji.

 

U prvih osam meseci ove godine u Evropi je prodato 1.32 miliona elektrifikovanih vozila, dok je u istom periodu prošle godine taj iznos sa 158.300 primeraka bio drastično manji. U istom periodu u Evopi je ukupno prodato 8.095.419 automobila, gotovo milion više nego godinu pre. Najprodavaniji električni model je VW ID.3, prati ga Tesla Model 3, a na trećem mestu je VW ID.4. Kad su u pitanju plug-in hibridi, u avgustu je prvo mesto zadržala Ford Kuga, a prate je Mercedes GLC i BMW Serije 3. I još jedna velika vest je da je drugi mesec zaredom najprodavaniji model u Evropi bila Dacia Sandero. Drugoplasirani je VW Golf, a top 5 zaključuju Toyota Yaris, Dacia Duster i VW T-Roc.

 

eu 01.jpg

 

Pohvalimo i stari Fiat 500, koji se sa 10.966 prodatih primeraka u avgustu popeo do 6. mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 nadmašio Audi A4, BMW Serije 3 i Mercedes C klasu u Nemačkoj

 

183167-tesla model 3.jpg

 

Automobilska industrija je trenutno pogođena nedostatkom čipova, ali uprkos tome, pravi šok za nemačko trojstvo je ipak činjenica da ih je, na njihovom terenu u Nemačkoj, nadmašio Teslin Model 3.

 

U septembru je u Nemačkoj prodato 6.100 novih Audija A4, BMW-a Serije 3 i Mercedesa C/CLA ukupno. Isti mesec, prodaja Modela 3 je dostigla brojku od 6.800. Da bismo dobili širu sliku, Audi je prodao samo 900 jedinica A4. Mercedes je prošli mesec prodao 2.200 C-a i CLA-a, dok je BMW najbolji od trojice sa 3.000 prodatih Serija 3.

 

Zanimljivo je što se ovo dogodilo pre otvorenja nove Tesline fabrike u Grunheideu. Nije ni čudo što je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen grupe, prošle nedelje svojim najvišim menadžerima naveo da kompanija mora da demontira svoje stare fabrike i da ih zamrni novim, efikasnijim proizvodnim pogonom ako želi da ostane konkurentna Tesli u budućnosti. U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Reč je o prelasku sa vozila na fosilna goriva na električna vozila. ''U septembru 2020. godine BMW, Audi i Mercedes su i dalje mogli da prodaju više od 11.000 vozila sa unutrašnjim sagorevanjem u navedenom segmentu, što je gotovo dvostruko više nego u septembru 2021. godine'', navodi Wirtschaftts Woche.

 

EV revolucija počinje da dobija zamah i u Nemačkoj - prošlog meseca je prodato 41% manje vozila na fosilna goriva u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja dizelaša je pala za 54% na godišnjem nivou, što odražava iskustvo Norveške, u kojoj je prodaja dizelaša gotovo nestala. Sa druge strane, prodaja hibrida je porasla za 11%, plug-in hibrida za 14%, dok je prodaja čistih EV-ova porasla za neverovatnih 59%. Ako nemačko trojstvo ne uspe da poveća prodaju svojih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, njihova budućnost je uveliko ugrožena.

I dok Volkswagen i Mercedes razmišljaju o električnoj budućnosti, čini se da BMW ''odmara na ležaljci'' uveren u to da su EV-ovi samo prolazna faza automobilske industrije u pubertetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche beleži rast prodaje za 13%

 

Porsche-Panamera 2021 a4.jpg

 

Rekordni rezultat za prva tri kvartala: Između januara i septembra 2021. godine Porsche je isporučio 217.198 vozila širom sveta, što predstavlja rast od 13% za ovog proizvođača. Potražnja je porasla na svim prodajnim tržištima, pri čemu je posebno snažan rast ponovo zabeležen u Americi.

 

Porsche Cayenne i dalje ostaje najuspešniji model sa 62.451 isporučenim primerkom, dok ga sledi Macan sa 61.944 jedinice, što je plus od 12%. Potpuno električni Taycan je takođe bio izuzetno popularan sa 28.640 vozila predatih u ruke kupaca. Sada je u svojoj punoj drugoj godini na tržištu u istom rangu sa ikonom sportskih vozila, 911-icom, kojih je u trećem kvartalu isporučeno 27.972 primeraka - plus od 10%. Modeli 718 Boxster i 718 Cayman su kupljeni od 15.916 kupaca, što predstavlja plus od 1% u odnosu na isti period prethodne godine. Isporuke Panamere su takođe sa 20.275 primeraka ostale na čvrstoj poziciji iz prethodne godine sa rastom od 1%.

 

Najveći rast je još jednom zabeležen u Americi: Porsche je na tom tržištu u prvih devet meseci isporučio 51.615 vozila, rast od 30% u odnosu na isti period prethodne godine. Snažno pozicioniranje u Severnoj Americi se reflektuje i u rezultatima najnovije studije J.D. Power APEAL: Kao i u prethodnim godinama, kupci Porsche i dalje smatraju najatraktivnijom premium markom. Na celom američkom kontinentu Porsche je izvršio ukupno 63.025 isporuka, 29% više nego u prva tri kvartala 2020. godine.

Kina kao najveće pojedinačno tržište je ukupnom broju isporuka doprinela sa 69.789 vozila, plus od 11%. Isporuke prema Aziji-Pacifiku, Africi i Bliskom istoku su porasle za 12%.

Vozila Porschea su u tim regijama isporučena 97.841 kupcu. Sportska vozila Porschea uživaju veliku popularnost i u Evropi: kupcima je isporučeno 56.332 vozila, što predstavlja rast od 2% u odnosu na prethodnu godinu. U Nemačkoj je potražnja porasla za 9% između januara i septembra, a isporučeno je 19.099 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista najprodavanijih automobila u Evropi u septembru 2021.

 

177900-tesla model01.jpg

 

Tesla može da proslavi najveći prodajni uspeh u Evropi do sada - u septembru je Model 3 bio broj 1 na našem kontinentu. 24.591 primerak prema podacima JATO Dynamics-a, to je bio potreban broj da bi Model 3 postao najčešće birani novi automobil u Evropi u 9. mesecu ove godine. U top 3 je Renault Clio sa 18.264 primerka prestigao Daciu Sandero koja je prodala 17.988 primeraka. Top 5 uključuje Volkswagen Golf (17.507 primeraka) i Fiat 500 (16.349 primeraka). Električna verzija popularnog Fiće je najprodavanija verzija. Kompletna lista prvih 10:

  1. Tesla Model 3  24.591
  2. Renault Clio  18.264
  3. Dacia Sandero  17.988
  4. Volkswagen Golf  17.507
  5. Fiat 500  16.349
  6. Opel Corsa  15.502
  7. Peugeot 2008  14.931
  8. Hyundai Tucson  14.088
  9. Peugeot 208  13.895
  10. Renault1 Captur  13.715

Hyundai Tucson i Tesla Model 3 su jedini u grupi top 10 modela koji su poboljšali svoje rezultate u odnosu na isti mesec prošle godine. Drugi imaju pad prodaje:

  • Opel Corsa (-41%),
  • VW Golf (-39%)
  • Renault Captur (-36%)

Klasični hatchbackovi ustupaju mesto SUV-ovima, Opel Mokka se brzo penje u Opelovom asortimanu, a Renault Megane Conquest (Arkana) sa rezultatom od 7.000 komada je već treći najpopularniji model ove marke. Najveće iznenađenje septembarskih prodajnih rezultata je rezultat Škode Enyaq - električni SUV je drugi najpopularniji Škoda model. Tesla Model 3 je ušao u istoriju iz najmanje dva razloga. Prvo, prvi put u evropskoj istoriji prodaje na vrhu lestvice je električni automobil. Drugo, prvi put ovu titulu osvaja automobil koji nije evropski. Ne može se podceniti činjenica da je u istom mesecu prodato 9.000 primeraka modela Y. U isto vreme je celo tržište palo za 25%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate mili, sve, sve, ali Tesla :D ... Moj mozak i dalje ne moze da procesira takav podatak :) .

Ali Fica je neunistiv :thumbup:, da su i blizu tako uboli sa jos nekim modelom u Evropi (koliko-toliko mu parira Panda na domacem trzistu), gde bi im bio kraj...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je ovo sa Teslom nepojmljivo. Ja tu ne vidim bilo kakvu logiku. Samo ludilo.

Razumeo bih, recimo, da je Sandero prvi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stranu sto je to elektricni auto, Tesla, itd, ono sta meni posebno bode oci je da je auto koji startuje od ~46.000e najprodavaniji :blink:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Cena za Model3 je različita, i na njih treba dodati subvencije koje države daju.

Za razliku od subvencija u Srbiji za kupovinu električnih automobila, pametnije države su uvele i maksimalni iznos cene novog auta na struju za koji država daje podsticaje da se ne bi dogodilo, kao kod nas, da svi subvencionišemo najbogatije da kupe auto za koji i inače imaju pare... Plus, uvođenjem donje i gornje granice ''stimulišu'' se i same fabrike da spuste cene svojih modela ispod tog praga kako bi prodali više.

 

Kao što znamo, pojedinačno najveće tržište u Evropi je Nemačka. Trenutno je tamo ovako:

- električni auto koji košta do 40.000 po cenovniku - subvencija je 9.000 evra.

- električni auto koji je skuplji od 40.000, ali jeftiniji od 65.000 evra po cenovniku - subvencija je 7.500 evra.

- polovni električni auto - 5.000 evra subvencije ukoliko već nije bio predmet onih podsticaja gore (faktički mora biti polovni električni auto iz uvoza).

 

subvencije02.jpg

 

Tesla je na GER tržištu očigledno zato spustio cene Modela 3, tako da se taj auto tamo kvalifikuje za podsticaje od 9.000 evra:

 

tesla ger01.jpg

 

Iako im kreću cene od 42k kažu da se ipak dobija podsticaj od 9.000 evra, što znači da sami spuste ispod 40k cene po cenovniku.

Plus što kod njih postoje i lokalni podsticaji za uvođenje kućnog ili javnog priključka za punjenje električnih automobila, pa se tako generalno gura prodaja svih električnih modela nevezano za brend:

 

subvencije 03.jpg

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, ja sam mislio da kad otvorim lokalni sajt, da je subvencija vec uracunata u cenu (kao marketing fora, da bude sto manje). Ok, onda je to ipak dosta drugacija prica, kosta ko Skoda Octavia dizel, sad po novom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...