Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji

Recommended Posts

Zamislite da je Ajkula imala MK....poboljsanja.

Ovako su je razvodnjili sa CX Palas, XM... Svaki naredni je bio sve dalje. Ipak, ako pogledamo Citroena u globalu, dao je moto industriji kamaru avangarde. Pocevsi sa modelom Avant. Verovatno vrhom auto industrije za to doba. Mercedes ne volim, ne prija mi dusi, ali moram da priznam da su pioniri napretka u auto industriji. Citroen je sa druge strane materijalno nepodrzan i zbog toga je spao na knjigu bajki.

Ali...ko je citao prave bajke, shvatio je daje to na kraju postala zbilja .Italijani su podarili performanse, Nemci tehnoloski napredak, a Francuzi viziju svega toga.

Naravno, najvise korist su izvukli Japonci koji su sve to iskoristili i udarili precicu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroën DS, SM i CX si mi najlepši automobili na svetu ikada....možda se još jag E type i Jensen Interceptor tu provuku.
Od motora Mazda Wankel, Subaru boxer, GM Opel XE/LET, Alfa lusso i Mercedes OM diesel. VW/Audi 1.8t mi je zanimljiv, ali se nije baš u detalj pokazao, ali je zanimljiv.
Od malecnih 2cv, Ami, Dyane, GS/GA i Renault 4 i 5.

 

103715ccb11cb71e1e8935d4993bb79f.jpg5304e7ea1f328e69cb023a554301bcdc.jpg6c83f093b92a7d239f92b4c4f42a1d07.jpg16ae5680501a5c0ef48b044a7bf7e979.jpg

eb64a846d742dbeb18dfc75ae964c936.jpg032202206d9aff41d556c270b324a02b.jpg22e9b452206cf9c7fe4e70aa6dce2f23.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen GS - Avangarda u službi čoveka

 

gs 001.jpg

 

Odgovor na večito pitanje šta Citroën deli od drugih francuskih, evropskih, pa i svetskih proizvođača može da se pronađe u dva slova. Tokom znane automobilske istorije, inicijali GS su označavali svašta i često bili vezani za severnoamerički kontinent i Buick, ali u Evropi, Citroën GS je bio krunski dokaz da i srednja klasa zaslužuje avangardu jednog božanskog automobila kao što je bio DS. Odrastajući uz Citroëne, Nebojša je prvo otkrio čari A Serije, a nakon toga i pomenutog GS-a, a čak ni četvrt veka provedenih u Kanadi nisu ga odvojili od ljubavi prema francuskim ševronima. Danas, Nebojša je ponovo u Beogradu kao jedan od rukovodećih ljudi u inicijativi ''Digitalna Srbija'', a mi smo iskoristili sunčani vikend da razgovaramo o automobilima koje je uvek voleo bez obzira na to gde je na planeti i kojim je putevima vozio.

 

gsb005.jpg

 

''Oduvek sam bio opčinjen automobilima. Kada smo dolazili na more, uvek sam se gubio na parkingu kao klinac jer su stranci dolazili sa zanimljivim automobilima, pa je nastajala panika dok su me tražili'', prisećao se Nebojša detinjstva u Jugoslaviji, te Spačeka od 18 konja iz 1967. godine kog je vozio njegov otac, mašinski inženjer po struci. ''On ga je verovatno odabrao zbog dizajna i naprednih rešenja. Kasnije je imao dva Amija, jednog Amija 8 iz 1970. godine. Taj Ami je imao 32 konja i kakva je to mašina bila za mene! Leteo je u poređenju sa Spačekom. Posle tog auta, imao jedan narandžasti Ami 8 Break, ali kad se pojavio GS ja sam imao šest godina i bio sam oduševljen tim izgledom.

 

gsb004.jpg

 

Kad god sam ih viđao na putu, uzvikivao sam za njima i otac je u jednom trenutku kupio Citroën GS Pallas iz 1976. godine.'' Nebojša je prve vozačke korake kasnije i napravio u GS-u, a tokom studentskih dana je vozio Dyane, mada GS uvek doživljava kao poseban automobil, najviše zbog toga što je u srednju klasu automobila doveo neka napredna rešenja poput hidrauličnog vešanja i četiri disk kočnice: ''To je moj Citroën. Savremeniji je, malo čak i sportskiji, a ima i taj fenomenalan bokser motor. Očevim drugim GS-om Super iz 1980. godine kog on i dalje danas vozi sam čak išao na jedan lud put po Francuskoj. Prešli smo 6000 kilometara za tri nedelje: Odavde preko Slovenije i Austrije kroz Alpe do Minhena, zatim do Strazbura i onda po celoj Francuskoj od doline Loare do La Rošela, pa preko Centralnog Masiva do Liona, dolinom Rone, korz Provansu do Azurne obale, i onda nazad preko Italije. Bilo nas je četvoro, zapakovani kao tetris i to je učvrstilo moju ljubav prema svemu što taj automobil nudi.'' Čak i u godinama koje je proveo u Kanadi, Nebojša je ostao privržen Citroënu, pa je pronašao lokalni Citroën klub, dok je u svojoj kolekciji imao dva GS-a, jedan DS, Traction Avant 15CV-6 i Spačeka.

 

gsb003.jpg

 

Kroz svoj put zaljubljenika u Citroën, Nebojša je sakupljao literaturu o GS-u, prvo domaće Auto magazine, a zatim i strane publikacije u kojima je uvek nalazio novu dimenziju automobila o kom je mislio da zna sve: ''Po eBayu sam kupovao sve što je ikad imalo veze sa GS-om i posebno me je oduševljavalo kako je o njemu pisao novinar po imenu L.J.K. Setrajt. On je bio pravnik i 1971. je pisao za ''Car Magazine'' koji je tada birao automobil godine sveta. GS je te iste godine i izabran u konkurenciji SM-a, Range Rovera i još nekih legendi. Nikad ranije u istoriji jedan automobil nije vodio toliko u odnosu na konkurenciju. Po njemu, pobedu je odneo jer je u klasu običnog čoveka doveo najnaprednija rešenja. L.J.K. je radio njegovu analizu na jedan prosto filozofski način.'' U tom tekstu, Nebojša je pronašao još interesantnih informacija o stvarima kao što su njegov koeficijent otpora vazduha koji mu je omogućavao da uprkos slabijem motoru dostiže više brzine od konkurencije - da bi se kretao brzinom od 120 km/h GS-u je tregbalo 40 konja dok je Fiatu 124 trebalo 50. Dalje, samocentrirajuća i anti squat/dive geometrija i hidraulično ogibljenje su mu omogućavali da drži pravac ako mu eksplodira prednja guma, kočenje i ubrzavanje bez naginjanja napred ili nazad, pa čak i vožnju bez jednog zadnjeg točka.

 

gsb002.jpg

 

Cimosov Citroën GS Pallas iz 1978. godine kog Nebojša trenutno vozi kao jedan od svojih ''svakodnevnih klasika'' kupljen je 2010. godine. Do tada ga je vozio, garažirao i savesno održavao gospodin Nešić iz Bora, hemijski inženjer po struci koji ga je i preuzeo novog u ''Auto Šumadija'' na Čukarici u oktobru 1978. Po njegovom preseljenju u Beograd, GS se našao na parkingu, kada je dobio nekoliko udubljenja kao tragove nemara drugih vozača. U doba kupovine, Nebojša je bio u Torontu, ali je uprkos svim preprekama uspeo da organizuje prijatelja koji mu je pomogao da pribavi GS-a na vreme: ''Poslao sam ga kod majstor Dragana Radovanovića na Umci, on je zaključio da je automobil zdrav i da nema nikakvih problema. Mehanički i limarijski je bio okej, ali je morao da se ofarba, a maska volan i još neke sitnice nisu baš bili perfektni. Maestro Dragan ga je onda rastavio do školjke, majstor Bora i farbari su uradili svoje, a sve što nije bilo perfektno sam nabavio u jednoj od prodavnica delova u Nemačkoj specijalizovanoj za GS-ove. Takođe, jedan Francuz koji je ljubitelj GS-a je 100km vozio da ćapi volan koji mi je bio potreban i poslao ga je poštom u Srbiju. Tapetar Duca je promenio sunđere u originalnim presvlakama i to je bilo to.'' U narednim godinama, GS se povremeno vozio kada je Nebojša bio u Srbiji, ali se sada aktivirao i vozi se naizmenično sa belim 1978. GS Pallasom i 1978. GS Breakom koji su takođe deo njegove kolekcije.

 

gsb001.jpg

 

Sa prvom naznakom lepog vremena, Nebojša i GS su se našli na ulicama Beograda gde on svakodnevno dokazuje da je GS u svakom voznom aspektu potpuno moderan auto, ali i da je moguće da direktor ''Digitalne Srbije'' vozi analogni automobil kako kolege u šali primećuju. Iako je Nebojšin GS trenutno vezan za Beograd i uobičajene dnevne rute, velike avanture u automobilu iz snova se nanovo spremaju. I sami smo imali čast da osetimo draž vožnje u savršenom GS-a sa otvorenim šiberom u sunčano popodne, i potpuno smo sigurni da će Nebojša i on uvek stići tamo gde su namerili.

 

gs024.jpggs023.jpggs022.jpggs021.jpg

gs020.jpggs019.jpggs017.jpggs016.jpg

gs014.jpggs013.jpggs012.jpggs018.jpggs009.jpg

gs015.jpggs011.jpggs010.jpggsb006.jpg

gs008.jpggs007.jpggs006.jpggs005.jpg

gs004.jpggs003.jpggs002.jpggs 001.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep tekst. Odlicna je autoslavia :) Mi smo imali ovakav Citroen u porodici, doduse, negde krajem '90-ih. Trosio je ko tenk, ali je stvarno bio interesantan, pogotovo sa tom hidraulikom. Sta vise, do dana danasnjeg, ne pamtim da sam se vozio u udobnijem automobilu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 50 godina predstavljen Citroen M35, ''sportski'' Ami 8

 

wqwqss312.jpg

 

Citroen Ami je bio velikoserijski narodni automobil, zaslužan za motorizaciju brojnih Francuza, četvorotočkaš koji se u proizvodnji zadržao punih 17 godina i to kroz dva modela - Ami 6 (1961-1969) i Ami 8 (1969-1978). Malo je poznato da je na bazi ''osmice'' nastao automobil koji je bio svetski raritet! To je M35, prvi Citroenov model koji je pokretao rotacioni wankel motor.

 

wqwqss311.jpg

 

Sve je počelo sredinom 60-ih godina prošlog veka kada je nastao Comotor Company, joint-venture Citroëna i NSU-a. Oba proizvođača su u wankel motorima videla veliku perspektivu pa je Comotor kupio 850 hiljada kvadratnih metara za novu fabriku u kojoj će se sastavljati agregati. Čast da prvi dobije wankelov motor iz nove fabrike dobio je M35, dvovratna coupé verzija Amija čiju karoseriju je napravio Heuliez. Ova francuska kompanija je u jesen 1969. napravila šest karoserija M35, ali je projekat kasnio nekoliko meseci. Kada se pojavio na putevima, Citroën M35 je pokretao rotacioni motor zapremine 497.5 kubika (veličina koja odgovara 995 ccm klasičnog otto motora), snage 49 konja, koji je pomalo nezgrapnom coupe-u omogućavao maksimalnu brzinu od 144 km/h.

 

wqwqss310.jpg

 

Pošto su wankel motori u to doba imali velikih problema sa pouzdanošću, Citroën je preko medija i svojih dilera pozvao dobrovoljce koji su dobili automobil na po šest meseci. Tako se došlo do brojke od 18 miliona test kilometara što je buduće kupce trebalo uveriti da su wankelovi tehnički problemi - stvar prošlosti. Pre nego što je počela simbolična proizvodnja, Citroen je objavio da će M35 biti komercijalizovan po ceni od 14 hiljada franaka, odnosno tek malo jeftiniji od ''ajkule''. Osim neobičnog izgleda i raritetnog motora, automobil je bio jedinstven i po hidropneumatskom oslanjanju, a na boku svakog vozila je stajala oznaka ''prototype Citroën M35'' sa brojem prototipa.

Visoka cena je bila glavni razlog zbog kojeg je finalizovano i prodato svega 267 primeraka rotacionog Amija mada je bila predviđena proizvodnja 500 vozila. Citroen je ponudio otkup 267 prodatih vozila, ali većina vlasnika je to odbila. Međutim, francuska kompanija nije proizvela mnogo rezervnih delova, pa većina primeraka M35 više nije u funkciji ili se nalaze po garažama. Iskustva stečena sa M35, Citroën će primeniti nekoliko godina kasnije. U oktobru 1973. je nastao Citroen GS Birotor koji je posedovao vrlo sličnu mehaniku, ali je motor imao dva rotora čime je snaga narasla na 107 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen CX - dostojan naslednik čuvene Ajkule

 

Citroen_CX 003.jpg

 

Nakon punih dvadeset godina proizvodnje Ajkule pred Citroënom se našao dosta težak zadatak da odmeni svoj najrevolucionarniji automobil. Kada se pojavio 1955. godine, DS je u automobilsku industriju uveo brojne novine i unikatna rešenja, a pri odlasku u zasluženu penziju 1975. i dalje je bio ispred svog vremena iako je njegov dizajn vidno ostario. Citroen CX je predstavljen u Parizu 1974. godine sa drastično modernijim izgledom koji je ponovo potpisao Robert Opron. Njegov dizajn se oslanjao na GS, automobil koji je premostio jaz između A Serije i DS-a, te na Citroën SM, najavangardniji luksuzni kupe na tržištu. Tako, CX je bio aerodinamična velika limuzina sa zasečenim zadnjim krajem, a ubrzo su mu se pridružili i karavan i produžena Prestige verzija. Samo ime CX odnosilo se na koeficijent aerodinamičnosti koji je za jednu limuzinu u to vreme bio impresivno niskih 0.36.

 

Poslednji pravi Citroen
Kao naslednik DS-a, i CX je doveo svoj set inovacija. Pre svega, tu je bio jedinstveni dizajn enterijera, posebno kontrolne table. Naime, u Citroënovoj tradiciji volan je imao samo jedan krak, a kontrole su bile tako raspoređene da je vozač mogao da ih aktivira bez pomeranja ruku sa upravljača. Umesto klasičnih instrumenata, prve verzije CX-a imale su rotirajuće valjke, jedinstveno rešenje u automobilskoj industriji.

 

Citroen_CX 002.jpg

 

Mehanički gledano, CX je nasledio i unapredio hidraulično vešanje sa DS-a, kao i DIRAVI sistem adaptivnog servo volana, rešenje koje se prvo pojavilo na luksuznom SM-u. Za razliku od svojih prethodnika čiji je motor postavljen uzdužno, CX je pod haubom imao poprečne četvorocilindrične motore zapremina od dva do dva i po litra, u čak trinaest varijacija. Kroz godine, CX je polako unapređivan, a najdrastičnija vizuelna promena dogodila se 1985. godine kada je predstavljena Serija 2 ovog velikog Citroëna. Reklama za obnovljeni CX pratila je avangardu samog automobila, a njena glavna zvezda bila je multimedijalna umetnica Grejs Džons. Ipak, prilike na tržištu su bile potpuno drugačije, te ova promena nije naišla na simpatije tržišta i cifre su polako opadale sve do 1991. kada je XM konačno zamenio ovu jedinstvenu limuzinu.

Tokom svog proizvodnog veka, CX je prodat u preko 1.170.000 primeraka i to ga čini poslednjim uspešnim velikim Citroenom. Kasniji XM i C6 nisu uspeli da ponove ovakav tržišni uspeh, a zaljubljenici u Citroen će takođe reći da je CX poslednji pravi automobil ove kompanije, budući da je 1976. godine nju preuzeo konzervativniji Peugeot.

 

Omiljen kod nas
Verovatno više nego DS, Citroen CX je bio popularan veliki automobil na ovim prostorima, a činjenica da je dosta mlađi takođe ide na ruku primercima koji se i dalje voze ili prodaju na našim oglasnim stranama. Jedan zanimljiv CX prve generacije dolazi iz Smederevske Palanke i nama je zapao za oko zbog zanimljivih fotografija i reprezentativnog stanja. Razgovarajući sa njegovim vlasnikom, saznali smo da je ovaj CX iz dobre kuće. Naime, on je deo porodične kolekcije Citroena i cela porodica ima višedecenijsku tradiciju vožnje ovog brenda. Ovaj CX je tako deseti koji je prošao kroz ruke i jedan od tri koji su trenutno u njenom posedu. Do ovog CX-a vlasnik je došao tako što ga je pre nekoliko godina zamenio za DS.

 

Citroen_CX 001.jpg

 

Njegov vlasnik ističe da je od svih starijih modela uvek najviše voleo CX, a trenutno vozi XM, njegovog direktnog naslednika. Ljubav prema Citroënima traje od malena, a vlasnik je naglasio da je CX jedini automobil koji bi mogao da vozi čitav život. Pod haubom je dvolitarski motor sa direktnim ubrizgavanjem, a od opreme između ostalog poseduje klimu i električne podizače prozora. S obzirom na udobno može biti vožen i tokom leta i tokom zime, CX je tako više od paradnog auta, upotrebljivi klasik koji zahteva samo redovnu brigu, a vraća jedinstvenim i prepoznatljivim Citroënovim osećajem udobnosti na putu.

 

Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajem avgusta 1974. godine predstavljen Citroen CX

 

cx 006.jpg

 

45. godišnjica: najaerodinamičniji i najbrži dizelaš svog doba, ''wow'' dizajna sa hidropneumatskim oslanjanjem, respektabilan statusni simbol, već osnovni sa 1985 ccm je pružao solidan temperament (12.8 s, 174 km/h).

Bila je to godina kad je stigao prvi Golf u maju 1974. godine kao treći važan Volkswagenov model nakon preuzimanja fabrika NSU i Audi. Prvi je bio Volkswagen K70 iz 1970. (bivši NSU K70), drugi Volkswagen Passat iz 1973. (bivši Audi 80), i treći najveći, Volkswagen Golf iz 1974. - prvi samostalni model novog talasa iz Volkswagena. Te godine, a bila su to ''zlatna vremena'' najvećeg realnog standarda na ovim prostorima, Volkswagen se iz pepela dizao ''u nebo'' jer je treće mesto na izboru za ''Evropski automobil 1975. godine'' sa 136 bodova osvojio Audi 50. Na njegovim je temeljima nastao Volkswagen Polo, najuspješniji auto B-segmenta. Drugo je mesto sa 164 boda osvojio krajem 1974. (za 1975. godinu) ''opevani'' Volkswagen Golf, automobil koji se već sada može smatrati najuspješnijim u istoriji.

Ali prvi je bio...znate li koji je automobil uvjerljivo osvojio titulu ''Evropskog automobila 1975. godine?''

 

Sa čak 229 bodova prvi je bio Citroen CX, nasljednik legendarne ''Žabe'', modela DS predstavljenog 1955. godine. Bio je to jedan od najavangardnijih automobila u istoriji sa hidropneumatskim oslanjanjem, poluautomatskim menjačem, četiri diska i aerodinamičnom karoserijom. Prie 45 godina stigao je nasljednik Citroena DS - model CX.

 

cx 005.jpg

 

Naslednik ''Žabe'' postigao je 0.37 kad je koeficijent aerodinamike u pitanju, pa je tada postao najaerodinamičniji automobil na tržištu. Prosek je tada bio od 0.45 do 0.50. Zadržao je hidropneumatski vešanje i ostale bitne karakteristike ''Žabe''. Ukratko, ''auto snova'' za prosečnog vozača sa ovih prostora. Najveća mana CX-a bila je što nije bio dizajnerski originalan, nego tek ''naduvana'' verzija Citroena GS ''Evropskog automobila 1971. godine''. Ako vam se čini da su to bile godine Citroena, to je tačno! Te 1971. prvi je bio Citroen GS, drugi je bio Volkswagen K70, a treći - Citroen SM. Bio je to neuspešan derivat Citroena CX i Maseratija (tada mu se predskazivala svetla budućnost), na našim putevima najpoznatiji po tome što ga je vozio Mišo Kovač. Da se vratimo Citroenu CX.

Bio je to pošten ''komad auta'' dugačak 467, širok 173 i visok samo 137 cm, uz međuosovinski razmak od čak 284.5 cm. Premda dizajnerski praktično jednak, bio je klasu ipo veći od GS-a, a imao je takođe hidropneumatski oslanjanje, a tehnološki bio je bitno drugačiji - imao je vodom hlađeni motor umesto vazduhom i redni umesto bokser motora. Uzdužno, vazdušno hlađenje bila je rak-rana motora GS-a, ali o tom' - potom. U ponudi su u prvoj seriji bili 4-cilindraši 2.0 i 2.2, sa 102 i 112 KS. Elektronsko ubrizgavanje je stiglo 1977. goidne, pa je benzinac 2.2 pojačan na 128 KS, što je uz koeficijent otpora vazduha od 0.39 omogućavalo brzinu od 190 km/h. Stigli su i snažniji benzinci 2.5 sa elektronski kontrolisanim ubrizgavanjem.

 

cx 004.jpg

 

Godinu nakon benzinskog modela predstavljen je dizelaš 2.2 sa 66 KS koji je mogao dohvatiti 146 km/h, a 1978. godine i moćniji sa 2500kubika i 75 KS koji je razvijao 156 km/h. To vam ne izgleda puno? Ali, bio je to tada najbrži serijski automobil sa dizel motorom! U proizvodnji se CX zadržao sve do 1991. godine u standardnoj i karavanskoj verziji ''Break''. Ali, 1989. stigao je naslednik, XM koji je osvojio titulu ''Evropskog automobila 1990. godine''. Bila su to zaista zlatna vremena za Citroen.

 

cx 001.jpg

cx 002.jpgcx 003.jpg

 

preuzeto sa - autoportal.hr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen slavi 50. rođendan modela GS

 

200288-citroen gs 003.jpg

 

Citroen poziva posetioce sajma Rétromobile 2020. koji se održava u halama Paris Expoa na Porte de Versailles, od srede 5. februara do nedelje 9. februara, da nakon proslave stogodišnjice marke koja je obeležena prošle godine, dođu zajedno da proslave i 50 godina čuvenog modela GS. Priča od GS-u počinje na sajmu u Parizu 1970. godine kad novi model osvaja nagradu Evropskog automobila godine. Nakon toga više od 2.5 miliona primeraka proizvedenih od 1970. do 1987. godine svedoči o komercijalnom uspehu na tržištu.

 

citroen gs 002.jpg

 

Recept za takav uspeh bio je sledeći: automobil srednje klase (dužine 4.12 m, širine 1.60 m, visine 1.34 m, težine 900 kg sa 5 sedišta) bio je sjajno prilagođen potrebama svog vremena. Model GS je modernog i aerodinamičkog stila, sa inovativnim mehanizmom koji se sastoji od 4 vodoravna cilindra i dobro osmišljenom unutrašnjošću. Kao vrhunac svega, model je opremljen hidrauličnim ooslanjanjem koji mu pruža udobnost i vozne karakteristike koja konkurenti ne mogu da ponude.

 

citroen gs 001.jpg

 

Neke druge karakteristike ga takođe čine modelom ispred svog vremena: četiri disk-kočnice, zapremina prtljažnika od 465 litara (710 za verziju break tj. karavan), a osim toga, GS ima i neke originalne elemente: parkirna kočnica sa tipkom u sredini armaturne ploče ili okretni brzinomer u otvoru sa lupom. Njegovu dugu karijeru će obeležiti u više navrata razvoj karoserije (break karavan, veliki redizajn kod proimene u GSA) ili mehanike (zapremina motora, 5-stepeni menjač, C-Matic prenos), pa čak i kratkotrajna verzija sa ''Birotor'' rotacionim motorom proizvedena u 847 primeraka od 1973. do 1975. godine.

 

Model GSA je 1979. godine postao naslednik modela GS. Automobil je dobio velike branike i praktična vrata prtljažnika. Opremljen je i dijagnostičkim priključkom pod poklopcem motora koja omogućava različite postavke i kontrole poput napona akumulatora bez opterećenja pri pokretanju. Za 50. rođendan modela GS, Citroen predstavlja poseban ''Citroen GS par Tristan Auer pour Les Bains''. Reč je o posebnom GS-u poverenom poznatom dizajneru enterijera Tristanu Aueru da ga transformiše i izloži na sajmu Rétromobile pre nego što stigne na svoje odredište na sledeće tri godine: Les Bains, kultni pariski restoran još od 1978., odnosno zlatnog doba GS-a!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

driving.ca.jpg Driving.ca video: 1978. Citroen GS

 

Pre nego što je Citroen napravio ovaj auto, u ponudi je imao mali, jeftini 2CV , i skupi DS. Između te dve krajnosti nije imao nijedan drugi model...pa je zato napravio GS.

Počeo je da se proizvodi 1970. godine, konkretan primerak na testu je 1978. godište. Citroen GS je bio ''srednja varijanta'' Citroena, odnosno bio je jeftiniji od DS-a, ali zadržao neka od naprednih rešenja koje je imao taj auto, među kojima je najvažnija stavka hidropneumatsko vešanje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...