Jump to content
FAS Euroauto Goran
DiscoVolante

Grande Punto Sporting > Alfa Romeo GT > Alfa Romeo Giulietta

Recommended Posts

Posted (edited)

Bahato parkiram pre table :D .

Zadnji put sam u Dalmaciji bio 2018., tako da nije moj snimak :stuart: .

Ali 10:20 - 10:30 ;) , pozdrav!

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 hours ago, Mijailović P. said:

@Ivan

Ovaj...? :whistle: CcCcCc

IMG_20210821_175620.thumb.jpg.13409afbd22a0a56393c4b402e4e5a54.jpg

 

Tu se nakrivila ko Renol 4. :D 

 

U blizini stojim, nikakve javne garaže nažalost nema, a tu je većinu dana hladovina. Čak sam i kaznu dobio jer je auto preblizu pješačkom (smijurija, ulica je jednosmjerna), pa je sad pomaknuto jedno mjesto naprijed. :D 

 

Inače, skoro se i ne vozi, motor je zakon ovdje liti, Alfa se provoza samo do praone nakon koje šporke kiše i to je to.

 

giulietta makarska.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, DiscoVolante said:

U blizini stojim, nikakve javne garaže nažalost nema

Cujem od par ljudi koji su bili u tom delu rivijere ove godine, da bukvalno ne moze igla da padne sada u ovom drugom delu sezone.

PS: Sa ovim fotkama na putu od Makarske ka Vrgorcu, nema greske u bilo koje doba dana :thumbup: . Taman da iskoristim da te pitam - rekose mi da se rade Duge Njive, semafori koji naizmenicno propustaju i da je put ocajan trenutno (neka rizla)? Kuda je sada najbrze iz pravca Mostara, ako uzmem jos malo odmora posle Turske? Ja sam isao na Zitomislice, Citluk, Ljubuski, GP Crveni Grm, Vrgorac, Ravcu, pa polako nizbrdo ka Makarskoj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se od Vrgorca prema Makarskoj, ima par kilometara makadama, najbolje je Mostar - Čapljina - Ljubuški - autoput - Zagvozd. A i kod Ljubuškog su slapovi Kravice koje se isplati posjetiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar uzeo ST coile za Mita i ja sav srecan da cu da vidim kako radi to, i proda Mita u medjuvremenu :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nažalost da, dosta je rigorozno.

Btw, mislim da ću u dogledno vrijeme na B8 amortizere ići, iako mi se i ST gevinde motaju po glavi...
Jel neka zahtevna procedura za to? Koliko izadje u novcima?

Inace AR ti je top!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i ovdje pitam...

Bilstein B8 ili Sachs amortizeri?

Auto je na -40 mm oprugama, s Bilsteinom je tvrdo i znam da bi radilo.

Sachs nudi amortizere za Sport Suspension, ali nigdje ne nalazim koliko su tvrđi i koliko imaju kraći hod.

Osjetna je razlika u cijeni, ali ne znači mi ako neće funkcionirati sa Sachsom.


Pa ako netko zna, dosta bi mi pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AR je spusten sa nekim posebnim oprugama? (tipa Eibach i sl) Znam da na Eibach sajtu za npr opruge za Brava ( sportline) daju i uz B12 Blisten amortizere, pa kontam da je to proverena i testirana varijanta. Ofc cena kompleta je paprena. 

 

Po forumu sto sam citao, Blisten ako imas love i ako uzmes one proizvedene u EU tj oridjidji. Sach su isto uzimali i nisu imali problema. Znam da je @YUgisa imao primedbi na raznorazne kopije i lose amorte koji nisu napunjeni ili pretvrdi. Mozda bi ti on pre dao neku strucniju sugestiju kao neko ko ih je i porucivao ranije i menjao ih. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je tvrdje kad je nedovoljan hod amortizera pri lose uradjenom spustanju nego kvalitetan sportski amortizer. I ja licno nisam nalazio kopije B6/B8 amortizera (sto usustini opravdavam cinjenicom da su tehnoloski totalno drugacije reseni od vecine amortizera i da nije tako lako kopirati) ali jesam za Sachs i Bilstein B4.

 

B12 je oznaka za Bilstein B6/B8 u setu sa Eibach oprugama.

 

 

Mada moja struka je toliko srozana da sada i neki renomirani proizvodjaci reklamiraju kako je pozitivna stvar kad naleze oslanjanje pri oslcijacijama na odbojnike tako da ako ce se poverovati tome onda ne mozes da pogresis izborom, cekam dan kad ce reklamirati izbacivanje opruga i da se prosto vozi na odbojnicima...

 

 

Sama tvrdoca amortizera nije toliko kriticna jer eibach opruge nisu toliko tvrdje od fabrickih, barem ove koje sam ja licno imao priliku da vidim. Ovima koji se ne slazu sa time preporucujem da se vrate na prvu recenicu u poruci i treci pasus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eibach nisam htio jer sam imao loša iskustva s njima na GT (auto je pao više nazad nego naprijed).

Samo što ne znam koliko je kraći kod na Sachsu od običnih, strah me da će auto biti previše skakutav na B8.

Ako ima netko tko se bavi autodijelovima i može provjeriti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo bi i mene zanimalo. Nasao sam info za Saks sport opruge, ali ne i za amortizere (osim da postoje)... 

 

https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/catalogs/#/article/315+740?languageID=4&brandID=32,294&countryID=SCG

 

Recimo autodoc za ovaj part number kaze da je u pitanju amort za sport suspension, a na zf sajtu nista ne pise, i jos tamo stoji gomila alfinih brojeva koje valjda odgovaraju ovom ?

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje subjektivno ali ne i empirijski potkovano misljenje, je da ce ti sa Sachs raditi dobro mozda malo u pocetku i posle ce brzo postati isto kao i ovo sto imas sad, dok su B8 ono sto ti treba uz te H&R opruge. 

 

Ja sebi sad merkam varijantu sport suspension opruga, koje su valjda za 1.5 cm nize, sto taman daje neku normalnu visinu, i one izgleda idu na obican amortizer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da ima neko objasnjenje za tako nesto? Mislim ako cemo teoretisati da amortizer ima mozda vecu silu nego standardan amortizer i da sprecava oslanjanje da osciluje koliko bi oscilovalo sa fabrickim amortizerom i da moze da kompenzuje spustanje onda ce raditi ok dok god je taj amortizer ispravan tj u punoj snazi. A amortizeri nemaju tendeciju da propadaju linearno, obicno dobar deo svog radnog veka provedu na max i onda krece neko postepeno propadanje kako krene stavka po stavka da se trosi. Da malo ode karika ventila, da se malo ulje umori, da se diskovi ventila malo zamori metal i tako... Ali cak ni neki top amortizeri ne umanjuju oscilovanje do te mere da mogu umanjiti ozbiljno redukovan hod amortizera. Jedino da imas srece da je auto projektovan tako da je standardno imao zalihu u hodu, kao kod Zastave gde postoje verzije od 15 i 30mm nize od najvisih verzija i sve moze da radi na fabricke amortizere. I tu bi sad mogao teoretisati da sa nekim sportskim amortizerom mozda moze biti 40mm nizi od najvise verzije i da radi ok.

 

Kod vozila gde je odnos hoda amortizera tu negde 1:1 sa hodom na tocku, 10-15mm je prilicno neki plafon za spustanje makar koliko mnogima to zvucalo neverovatno. Tu i tamo sa nekom cakom moze da se izgura jos 20ak mm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objašnjenje je da će primetiti razliku u startu, u situacijama kada ne štosuje, usled bolje utišanih oscilacija (pogotovo zadnji kraj), a onda će sve jače primećivati štosovanje, i na kraju će amorti svakako doći na isto :D 

 

Dakle ne radi se o mehaničkom objašnjenju, nego o "iskustvenom".

 

Za -40mm sa oem spec amortima, znamo da će štosovati, u to nema dileme :) Možda malo manje nego meni, i možda se u proseku vozi boljim putevima, ali svejedno... 

 

1 hour ago, YUgisa said:

Kod vozila gde je odnos hoda amortizera tu negde 1:1 sa hodom na tocku, 10-15mm je prilicno neki plafon za spustanje makar koliko mnogima to zvucalo neverovatno.

Lajk. Mislim da je ovo ključ za Giuliettinu priču, iako nisam izmerio hod tocka i amorta :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, placebo efekat, da to ok stoji, bice super u pocetku i onda ili mislis da treba tako ili postane zamorno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DiscoVolante mislim da postoje 3 opcije : 

 

1. Pomiris se sa tvrdom voznjom i teras B8 uz te H&R opruge. Suspenzija radi kako treba, skupo je, kvalitetno i tvrdo.

2. Stavis sport spec opruge (-15mm) i sachs ili bilstein b4 amorte. Imace neku normalnu visinu, nece izgledati debilno ko koza, ali nece ni ovako atraktivno, spusteno.

3. Vozis suspenziju koja stosuje (udara u granicnike pri dosta malim silama) i zmuris, kaze sebi da je to ok :D 

 

----------------------

 

image.thumb.png.0ac2ea59b0abb69523e762b7739f6f1d.png

 

Iz Sachs kataloga se vidi da postoji samo jedna sifra amortizera, koja odgovara i za ST - standard i za SP - sport suspenziju (dve sifre su za svaku stranu po jedna).

 

image.thumb.png.0b4037e43423d1bf7ac0af668a5e1359.png    image.thumb.png.b6818e303e2cd31701f38d5e9a51bf05.png  

 

Dok opruge postoje dve razlicite, i vidi se da im je razlicita visina. Odatle zakljucujem da je Sachs amortizer za koji si pitao - zapravo u potpunosti "OEM spec". 

 

Da stvari tako funkcionisu, pokazuje mi i eLearn za Fiat Bravo (nazalost nemam i ne nalazim za Giuliettu). Tu se vidi da postoje dve vrste opruga i samo 1 amort (u slucaju Tjet 150) i cak 3 vrste opruga na jedan amort (u slucaju 1.9 16v)... 

 

image.thumb.png.707348547f2a5a0195df039c038492ae.png    image.thumb.png.b82acfe168ebc16a2ac2f72c759e32d5.png    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje, montirati skraćene Bumpstopove naprijed na B8 amortizer ili montirati bez njih? Po internetu su razne informacije pa ako se netko susretao...

Edited by DiscoVolante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montirani amortizeri, razlika nebo i zemlja.

 

Auto je tvrd, ali nije neugodno tvrd već lijepo upija rupe, amortizer ne ide van radnog hoda, direktniji je na volanu, kompaktniji... Nisam tip za obaranje brzinskih rekorda, ali na istoj brzini mi je auto puno ugodniji za vožnju, rupe manje utječu na ponašanje auta, manje body rolla. Ja zadovoljan.

 

Usput smo i montirali LEDice , tako da više nisam ćorav po noći.

 

E da, usput smo i primjetili da malo gubi vode na ekspanzionoj posudi (naciknuta na jednom mjestu), pa sutra zovem ovlašteni za novu.

 

giu 01 hr.jpg giu 02 hr.jpg giu hr 03.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...