Zhorz 102 Posted June 13, 2020 (edited) On 6/8/2020 at 9:39 PM, moron said: Pri drugoj zameni prednjih disk pločica? Ovo su trece plocice. prve na oko 30, druge na oko 65.... Edited June 13, 2020 by Zhorz Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted June 13, 2020 Mercedes A klasa, nov.Automatik i fenomenalno opremi. Na 40000km oljuštio se vrh volana, ne žele da priznaju garanciju. Pločice i diskovi Prednji za zamenu. U BGu u ovlašćenom 73000 din, van BG oko 40000 din zamena. Ako je kvalitet delova za Fiat upitan, šta da kažemo onda za Mercedes. 2 Kosta Smosta and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 13, 2020 9 hours ago, Zhorz said: Ovo su trece plocice. prve na oko 30, druge na oko 65.... Prednje disk pločice na 30, 65 i 80 kkm? Dobro sam razumeo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaG9 147 Posted June 13, 2020 Meni su u ovlascenom predlagali jos pre 15k km da zamenim plocice i diskove, kada sam oterao kod svog majstora, covek je pogledao i rekao da nema potrebe jos za zamenom. Ne osecam da imam nekih problema pri kocenju kao npr struganje i sl... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzoni_Bravo 29 Posted June 16, 2020 On 6/8/2020 at 9:39 PM, moron said: Diskovi na 80 kkm? Pri drugoj zameni prednjih disk pločica? Ništa čudno, mi smo na službenom menjali na 60 i kusur.Nema to mnogo veze sa kvalitetom delova, koliko sa kvalitetom vožnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaG9 147 Posted June 16, 2020 5 hours ago, Dzoni_Bravo said: Ništa čudno, mi smo na službenom menjali na 60 i kusur.Nema to mnogo veze sa kvalitetom delova, koliko sa kvalitetom vožnje Mislim da uticaj ima i servis gde se odrzava vozilo, u zvanicnim servisima uvek predlazu ranije da se menjaju delovi nego sto je potrebno, a posebno ako su sluzbena vozila. 1 Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzoni_Bravo 29 Posted June 17, 2020 Tog 500l voze dve devojke, koje se na kočnici spuštaju niz Bubanj potok, tako da ništa čudno nije što su tad menjani diskovi, jer su te kočne paljene X puta takvom vožnjom.Kad bi svi vozili isto i imali isti broj kočenja onda bi bilo ok razmišljati da je neki problem što neko menja na 90k a neko na 50k. Evo skoro se lagano spuštam niz Čestobrodicu kad smrde gurtne, reko nemoguće možda blokirale, izbacim se desno da stanem.Kad mi u dupetu novi Clio iz Atlantika, neka devojka se nabila iza mene i na kočnici se spušta E ti diskovi se menjaju koliko odmah, pa sve da su i par hiljada km stari. 1 Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17671 Posted June 17, 2020 (edited) Dovoljno je jos malo vise vode na putu, pa uz takvu voznju neretko dodje i krivljenje diskova . Pored spaljivanja, takodje jedan od razloga menjanja cak i novih. Neko laicko pravilo je da se nizbrdo spusta onim stepenom prenosa kojim bi se i peo. A ako se vec ostrije vozi u takvim situacijama, koci se u serijama, kako bi disk stigao koliko-toliko da se ohladi. Edited June 17, 2020 by Ivan 2 shuxx and Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 17, 2020 Da, i moj pokojni otac mi je još kao malom detetu stalno govorio: "Kojim stepenom prenosa uzbrdo, tim i nizbrdo" I tog pravila se uvek držim, mada sam primetio da na istim nizbrdicama, ako se vrhu "otisnem" istom brzinom kretanja i istim stepenom prenosa (npr. ka Bubanj potoku, u četvrtoj, pri 80 km/h sa vrha), u onoj finalnoj desnoj krivini na dnu, neću imati istu brzinu kretanja, pri čemu ću neka vozila morati i pre te krivine "lepo da kočim", jer dobiju zaista veliko ubrzanje. Bio sam npr, malo razočaran kako na toj deonici 500L sa 1,6 MJ ima slabije mašinsko kočenje od starog 308 SW 1,6 HDI, ali, kad sam tuda počeo da vozim i CRVa (i na isti način), upitah se najpre da mi nije "ispao u ler" 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17671 Posted June 17, 2020 (edited) Zato i napisah da je pravilo "laicko", tj. okvirno za neku kontinuiranu/prosecnu voznju. Ako se ostrije i brze vozi, sve to naravno drugacije izgleda. Pogotovo ako se vozi neka Avala ili ovakva meni omiljena ex-YU rally deonica : Edited June 17, 2020 by neshaoct formatiranje nakon prebacivanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 17, 2020 Rdjave navike su čudo, pa i kada je u pitanju vožnja nizbrdo. Sednem ja sa jednim dobrim drugom, vozio sam se sa njim često, ali, nikada niz Avalu. On je niz Avalu sišao maltene ona cela 4 km "pod kočnicom" (jer je išao uglavnom treća-četvrta). Neverovatno... Sve bi mi to lakše palo - da nije vozio moja kola 2 2 ISV_01, Ivan, knezevic76 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted June 17, 2020 Znaci ja sam radio pogresno na Iriskom vencu sa autom od mojih Penjao se prvom-drugom, spustao se trecom-cetvrtom uz stiskanje gasa, ide brze nizbrdo nego po autoputu Bilo je brdo auta koji su odmah na pocetku nizbrdice popalili stop svetla Secam se Klia koji ono nije bukvalno krenuo 5m nizbrdo Poznaniku sam servisirao kocnice pre odlaska na more, zove on meni, objasnjava mi kako se ponasa, reko meni to ne izgleda kao da je nesto stradalo, kao da si pregrejao kocnice, reko kojim putem si isao, preko Bosne ili? Kaze on sad sam sisao sa Fruske gore 1 3 Kosta Smosta, moron, Ivan and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzoni_Bravo 29 Posted June 17, 2020 Ja niz brdo palim brisače 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kosta Smosta 1861 Posted June 17, 2020 12 hours ago, moron said: Da, i moj pokojni otac mi je još kao malom detetu stalno govorio: "Kojim stepenom prenosa uzbrdo, tim i nizbrdo" I tog pravila se uvek držim, mada sam primetio da na istim nizbrdicama, ako se vrhu "otisnem" istom brzinom kretanja i istim stepenom prenosa (npr. ka Bubanj potoku, u četvrtoj, pri 80 km/h sa vrha), u onoj finalnoj desnoj krivini na dnu, neću imati istu brzinu kretanja, pri čemu ću neka vozila morati i pre te krivine "lepo da kočim", jer dobiju zaista veliko ubrzanje. Bio sam npr, malo razočaran kako na toj deonici 500L sa 1,6 MJ ima slabije mašinsko kočenje od starog 308 SW 1,6 HDI, ali, kad sam tuda počeo da vozim i CRVa (i na isti način), upitah se najpre da mi nije "ispao u ler" Možda je prenosni odnos u menjaču malo problematičan kod 500L odnosno kako je uparen sa motorom, takođe mnogo zavisi i od guma i pritiska u gumama. Moj je 1.3 mjtd (isto 500L) i meni je veći problem silazak sa Bubanj potoka ka Beogradu, odnosno isključenje kod groblja, ako ga nisam na vreme smirio greju se diskovi. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted June 18, 2020 I meni je moj otac rekao da kojom se brzinom penješ, tom se brzinom i spuštat (stepen prenosa). Ja brže vozim uzbrdo nego nizbrdo, uvek se vodim da u svakom trenutku mogu bezbedno da se zaustavim a ako je to nemoguće, da mogu bezbedno izletim sa puta (koliko je to moguće i ako je baš to jedino moguće rešenje). Obzirom na moj stil vožnje, dosta umeren, blag, odnosno sporije vozim, meni delovi kočionog sistema baš dugo mogu da traju, ako su ispravni. Dizel, 1,3 mjt koji sada vozim, dosta usporava, odnosno održava brzinu lepo ako se vozi u odgovarajućem stepenu prenosa. Dok benz, mora da se vrti puno i to čak nije garancija da će motor dovoljno da usporava vozilo. 2 shuxx and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 18, 2020 Možda je to sklonost ka idealizovanju prošlosti, ali, čini mi se da su nekada (jako, jako) davno, automobili imali daleko jače mašinsko kočenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted June 18, 2020 @moron 1 hour ago, moron said: ali, čini mi se da su nekada (jako, jako) davno, I slabije motore iz iste zapremine. To je razlog zašto su bolje "držali" na nizbrdici, sada se lakše vrte, pa samim tim i manje usporavaju. 2 1 Zan Batist, moron and Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kosta Smosta 1861 Posted June 18, 2020 Ranije se mnogo sporije vozilo, Stojadin je navodno imao 55ks i 77Nm obrtni moment. Na autoputu nisam vozio često preko 100km/č jer, na svakoj blagoj krivini moraš da ga seckaš da bi ostao u svojoj traci. Drama je bila svako preticanje šlepera na putu za more po Crnoj Gori. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 18, 2020 Da, motori se sada "slatko vrte" ... i od mašinskog kočenja uglavnom "ništa" Ponekada poželim da na automobilu imam moto retarder, kao kamioni. Jer, postoje deonice sa veoma dugim i jakim nizbrdicama, gde je mašinsko kočenje automobila realno dosta neefikasno, posebno ako si opterećen (motor se sam zavrti čak do kranice zelenog polja obrtaja, bezbroj puta mi se to desilo npr. u trećem stepenu prenosa ), a iritantno mi je veoma dugo držanje noge na kočnici ... 1 Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted June 19, 2020 Ja sam primetio da bukvalno, dok ne dođe do maksimalnog broja obrtaja, nema usporavanja. Recimo, kada se spuštam niz Debelo brdo, pored brane Rovni, u trećoj, tačno bi mogao da ide do maksimalnog broja obrtaja, ali i kada se tako vrti, mnogo lakše koči, verovatno je veći pritisak u servo uređaju pa je dovoljno samo po malo pritisnuti kočnicu, da se vozilo primiri i onda nema problema. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 20, 2020 (edited) Možda nije red da ubacujem iskustvo sa Ideom, ali su motor i menjač isti kao na većini 500L-ova. 1.4 16v sa 6 brzina menjačem. Kupio sam je sa 70000km na satu i skoro novim pločicama. Sad ima 94000km i trebalo bi pri sledećoj zameni plocica da se menjaju i diskovi. Kontam na oko 100000km. Uglavnom ne divljam i kocim lagano. Spust ka Bubanj potoku iz Bgd prodjem skoro uvek bez kočenja. Petom ili šestom brzinom gde obrtaji stoje na 2000. Redovno u srednjoj traci gomila njih ide 80kmh i koči svake dve sekunde. Meni skroz bez smisla. Edited June 20, 2020 by gile smederevo 2 Mijailović P. and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17671 Posted June 20, 2020 I meni se desi da kocim , jer izletim uzbrdo (ogranicenje 100 km/h), a i na usponu i na ravnom delu na vrhu se drzim do +20 km/h zbog presretaca. Dodatno gledas da prodjes kolonu koja gnjavi u srednjoj traci i sa tom izlaznom brzinom dolazis na spust na kome je ogranicenje 80 km/h . Onda mora malo da se prikoci. Da se razumemo, Sportak je zakucan za patos, tako da bez problema mogu da nastavim nizbrdo tako, samo ne bih bas da punim budzet ako ne mora . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted June 24, 2020 Nešto ne mogu da setim, ali ne menjam baš često delove kočionog sistema i svaki put kada sam ih menjao moglo je da se vozi još dosta. Na Puntu, na 80 000 km zadnje kočnice nisu nikada menjane a rade još uvek dobro. Napred su jednom zamenjene pločice diskovi nisu menjani (obični, nisu ventilirajući tj puni diskovi su u pitanju). Najveći problem je kvalitet zamenskih delova. Za Opel sam kupio pozadi Brembo, trebalo bi da su original, ali, na kutiji, čini mi se, piše da su proizvedeni u Kini. Nema problema, nisu se iskrivili i sl. ali, opet, kad vidim Kina, uplašim se ko od Korone Mislim da ako diskovi u normalnoj upotrebi, traju manje od 80 000 km a verovatno i čitavih 100 000 km, onda je verovatno kontrukcijska greška, odnosno, nije prijalgođen materijal potrebama (na prednjoj osovini). To je u suštini realno, jer, većina ljudi na zapadu, prelazi oko 30 000 km godišnje a neretko i više i ako bi svake godine ili svake druge menjali diskove i pločice, to bi bilo neozbiljno. Dobro bilo da čujemo još neko iskustvo, na koliko su menjali diskove i pločice (paknove pozadi) i za koji vremenski period na modelu 500L Mada i tu ima razlike, neki imaju pozadi diskove neki doboše, a nisam siguran, da li su napred kod svih ventilirajući ili puni diskovi. 2 moron and Kosta Smosta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 24, 2020 Mislim da ne postoji 500L sa običnim diskovima napred. Samo sa ventilirajućim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 25, 2020 Sinoć pogledah disk pločice na zadnjem levom točku. I delovaše da imaju "mesa" kao da su nove (posle 30 kkm). Moraću ovih dana da "pogledam" i ostale. Quote Share this post Link to post Share on other sites