Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Pravilno podizanje auta dizalicom

Recommended Posts

Pitanje ma koliko banalno izgledalo uopste nije. Ne znam u cemu je fora sa ovim Fiat-ovim fabrickim zaba dizalicama,

 

Dizalica-zaba-slika-XL-12412077.jpg

 

ali meni je posle 2 dizanja ganc nova kupljena dizalica (jer je nisam dobio uz auto) spremna za djubre. Proklizali su oni zupcanici i dizalica se sama iskrivila. Nikad mi se za mojih 20 godina vozackog iskustva nije desilo da mi se pokvari dizalica, ili su dizalice drugih proizvodjaca kvalitetnije ili je nesto drugo u pitanju. Nastavio sam da dizem auto sa hidraulicnom krokodil dizalicom pa sam stao.

 

8235-crop.jpg

 

Gledam gde da je podmetnem a da ne ostetim sajtnu. Sajtna na samom dnu ima vertikalni rub i tako je na vecini automobila da bi mogla originalna dizalica da se umesti bas u taj zljeb. U servisima mi nikad nije palo na pamet da posmatram tacke gde majstori oslanjaju auto kad je dizu dvostubnom dizalicom, ali cu bas da pogledam sledeci put, a cini mi se da oni imaju zastitine gume na drzacima. A Bogisha kako je podmestio, bogami sta ce ostati od njegovih zljebova ne znam:

 

img20140213125544.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad dizem hidraulicnom stavljam pod traverznu na mestu gde se kaci viljuska tj pod taj sraf otpr.

Nisam siguran kako je na stilu alu na puntu je tu najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i da se vodi racuna na punto lako se savije podsajtna na sastavu sa krilom,a pored toga,staviti i neki sundjer ili tako nesto,ako je dizalica tipa "krokodilka" ili "kornjaca" da ne osteti boju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji posebno mesto za one nosače ne dizalicama koji se koriste u servisima. Na to mesto treba postaviti i hidrauličnu dizalicu. Zagledaj malo bolje, to je više prema točkovima.

 

Ganc - nova dizalica je teško kinesko njesra, i bolje da je nisi ni kupovao. Nema ama baš nikakvih osobenosti koje ima originalna dizalica iz kompleta akata koji ide uz auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizao sam Stila 5-6 puta sa fabričkom dizalicom i nikad nije bilo problema.  Ono vreteno ili šraf sam prvo podmazao sa grafitnom mašću i dižem auto na ravnoj podlozi kako se žaba ne bi razžabila.

Za buvljak krokodilku potrebno je nabaviti parče tvrde gume koja se stavlja između nje i auta. Postoje još par mesta fabrički predviđena za stubne dizalice i još par mesta oko trapova koja se mogu iskoristiti kao oslonac dizalice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa druge teme :) :

 

Deco, ala se vi igrate sa ovim dizalicama, pa da li znate koje je to sr*anje? Moj je dobronamerni savet poturiti bar neku klocnu i osigurati iz vise razloga.

Covek koji radi u Citroenu mi je svojevremeno rekao da su njima dizalice i bukvalno projektovane za odredjen broj podizanja. Ostadoh bez teksta kada sam cuo, slagacu vas za broj podizanja, da se ne frljam sa ciframa, davno bese...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je u Sitroenu, ali tvrdim da originalna Fiatova dizalica nije nikakovo biiip, i svakako nema "projektovan broj podizanja". Naravno ima svoj životni vek, koji će uz osnovno održavanje (podmazivanje) da traje bar koliko i auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uvek gledam da samo jedan točak bude u vazduhu, odnosno da bude dizalica što bliža točku koji podižem. Dizalicu koristim samo za podizanje i spuštanje automobila, a ostatak rade drveni stubovi naslagani horizontalno debljine ~10cm i dužine ~50cm. 3-4 takva stavim na najtvrđi deo i spustim auto. Za sada nije bilo problema osim što je malo ulegla original dizalica, ali je posle podmazivanja i sređivanja odlična.

 

Inače, Astra ima odlično rešena mesta za dizalicu. Na pragovima ima fiokice koje se izvuku i tačno bude mesta za jednu deblju dizalicu tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inam nam imalerisao dizalice, sad samo cekam neku fotku da je nekom pao auto sa dizalice i plomio disk :)

 

Shala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Puntu su obeležena mesta za dizalicu, ima na sajtni po dva mala udubljenja, koja markiraju da se po toj širini montira dizalica. E sad, čini mi se da vulkanizeri koji imaju onu velik dizalicu koja diže ceo auto ne gledaju baš mnogo u te markere, već rade po osećaju. Jednom prilikom mi čak nije postavio zadnje krakove po istoj širini :question:

 

Inače, mislim da na Puntu može da se poturi krokodilka i ispod menjača, i na još jedno mesto, ali se ne sećam tačno koje. Nezgodno je samo ako se ima šuspleh/zaštita ispod motora. Piše sve lepo u uputstvu za kola.

 

Što se tiče klocni i ostalog, to uvek! Nas su na praksi naplašili majstori u Lasti, pošto ludaci dižu bus od 13t sa dve krokodilke, da se nikad ne šetamo oko dizalice, i da uvek podmetnemo nešto, u slučaju da rikne dizalica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizalicom od punta sam pre par nedelja dizao bmw 5 2.5 d bez problema i zamaranja. I to kod svakog tocka. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na malo drugačiji način od bogiše postavio auto. :) Što reče profa u prethodnom postu, tih oboleženih mesta sam se pridržavao kad sam podizao auto jer nisu bzv. oni iz fabrike stavili te oznake.

 

klocne.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad radim, radim na travi jer evo 4 godine planiram da za neki dan izbetoniram mesto za parkiranje i pranje auta :)

Uglavnom sam naucio od starijih da kad menjam tocak, onaj iz gepeka ide ispod auta, a kad skinem ovaj sa auta onda ih zamenim ... ali uvek da bude nesto ispod, pa auto ne moze daleko da ode ...

Kod Axica i Bogise mi nije jasno zasto nisu radili tocak po tocak, ili prednji pa zadnji kraj ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizalica je za dizanje ne za nošenje auta ceo dan. Digneš poturiš podupirač , klocnu, panj ili točak i onda radiš oko kola.

Tako isto i sa busevima i težim vozilima, dignu sa stubnim dizalicama i obavezno podupirači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog bržeg sušenja sva 4 ofarbana dela beli. :) Da sam farbao deo po deo verovatno bih od 7 ujutru do 19 uveče čekao da sve bude kako treba.  Za bogišu ne znam, pitaćemo ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam imao problema sa fabrickom dizalicom u sred dizanja je samo pukla i spao mi auto. Sad koristim neku opelovu :D

 

Picture-002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je par losih iskustava koja i ovde mogu da se procitaju sasvim dovoljno da potvrdi ono sto savetujemo ;) . Na to dodajem jos par iz svog okruzenja.

'leba ne jede...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2014 at 6:58 PM, The Punisher said:

Gledam gde da je podmetnem a da ne ostetim sajtnu. Sajtna na samom dnu ima vertikalni rub i tako je na vecini automobila da bi mogla originalna dizalica da se umesti bas u taj zljeb. U servisima mi nikad nije palo na pamet da posmatram tacke gde majstori oslanjaju auto kad je dizu dvostubnom dizalicom, ali cu bas da pogledam sledeci put, a cini mi se da oni imaju zastitine gume na drzacima. A Bogisha kako je podmestio, bogami sta ce ostati od njegovih zljebova ne znam:

img20140213125544.jpg

 

E bas zbog tih vertikalnih rubova ja sam morao da pravim podmetace posto mi ih je jedan kvazi vulkanizer slepio kod prednjih tockova pa je morao majstor da ih ispravlja.

 

cxcb40105.jpg

 

Tako sada kada vidim da majstor koji mi radi nesto oko kola nema onu debelu gumu na stopama od dizalice ja vadim podmetace iz gepeka. To je sto se tice ovih klasicnih dizalica a ova Fiatova original me jos uvek nije izneverila a stara je jos malo pa 10 god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je opasno kada se automobil prevrne sa dizalice

 

honda_dizalica.jpg

 

Za pravilno treniranog mehaničara, postavljanje automobila na hidrauličnu dizalicu predstavlja jedan od najlakših zadataka. Na nesreću, deluje da mehaničari koji rade u ovoj radionici sa snimka ispod zaboravljaju neke od svojih osnovnih rutina. Klip postavljen na YouTube kanalu prikazuje svetlo žuti Honda S2000 model, teško oštećen nakon pada sa dizalice, dok tuga kao reč ne opisuje celokupan događaj na pravi način. Iako ne postoji deo u kome Honda pada sa dizalice, čovek koji je postavio snimak tvrdi da je tek kupio japanski sportski automobil pre nekoliko meseci i da je stigao u radionicu kako bi mu postavio novo kvačilo. Umesto da pronađe potpuno sređenu i popravljenu sportsku mašinu kada se vratio, vlasnik je video svog ljubimca oborenog na bok sa velikim oštećenjima karoserije.

 

Za sada ostaje nejasno kako je automobil uspeo da sklizne sa dizalice, ali je gospodin na snimku potvrdio kako jedan od zaposlenih inicijalno tvrdi kako je ona pokvarena, nedugo zatim promenivši pruču i zaključivši da je Honda ipak skliznula sa dizalice. Poslednje deluje daleko istinitije, dok prva tvrdnja dolazi kao još jedan pokušaj prikrivanja lične greške. Šta god da je prouzrokovalo da Honda padne sa visine, očigledno će doneti puno posla i popravki. Pad je prouzrokovao ekstenzivna oštećenja mekog krova kabrioleta, duple izduvne grane potpuno su smrvljene, zadnji branik teško je oštećen, navodeći na zaključak da je automobil prvo skliznuo zadnjim delom, nakon čega se prevrnuo na bok, kada su stradali šoferšajbna, hauba, prednje i zadnje krilo i ulubljena vrata. Tečnost može biti viđena kako curi ispod haube, takođe. Vlasnik tvrdi da je njegov sportak potpuno uništen, ali je teško zaključiti da li je to istina ili ne. Bilo kako bilo, deluje da će ova mehaničarska radnja uskoro dobiti nekoliko pravnih i osiguravajućih računa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja dizalica za automobil je najizdržljivija?

 

dizalice.jpg

 

O automobilskim dizalicama većina vozača ne razmišlja mnogo, ako uopšte i razmišlja. Ali, ako ste skloni da se često zavlačite pod svoje vozilo, tada vam o njima, u neku ruku, zavisi život. Većina automobilskih dizalica će bez problema odraditi osnovni zadatak podizanja automobila kako bi, primera radi, promenili gumu. Svaka dizalica pritom ima deklarisanu nosivost, ali ekipu YouTube kanala ''Press Channel'' je zanimalo koje su njihove krajnje granice izdržljivosti. Sa tim ciljem su pod industrijsku hidrauličku presu stavili četiri različite vrste dizalica - trapez dizalicu, hidrauličnu dizalicu, krokodil dizalicu i klasični nosač. Sve četiri dizalice su posao obavile bez greške i iznad očekivanja.

Trapezoidna je uspela da izdrži 4.4 tone, krokodil dizalica 4.8 tona, hidraulička 12 tona, a suvereni pobednik je, očekivano, klasični nosač koji je pružao otpor do 25 tona. Ovaj poslednji bi svakako trebalo koristiti u sprezi sa trapez, krokodil ili hidrauličkom dizalicom ako ste skloni zavlačenju pod svoj automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naišao sam na problem pa da se posavetujem...
Kojom dizalicom podižete Bravišu Sportaka?
Nisam dobio dizalicu uz auto, jbg nisam cepidlaka a na netu baš i ne nalazim model koji je išao uz Bravca da bih znao koju da potražim.
Imam jednu krokodilku, neku jeftinu kao ona sa slika iz ranijih postova ali ne mogu da odvojim točak od podloge sa njom.
Max izvlačenja je 300mm i nije dovoljno iako sam poturio parče fosne.
Imam kolegu koji se takođe pati sa nekom hidrauličnom a kako kaže, mora iz dva puta da diže jer je ne može podvući pod auto.
Dajte predloge.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam klasicnu navijacu iz VW grupacije i dizao sam sa njom par puta auto vrlo uspesno. Mislim da joj je nosivost oko 1.2-1.5T nisam siguran, ali radi posao. E sad, gledam da auto bude u sto manjem kontaktu jerbo check engine :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...