Jump to content
FAS Goran
Vladab

Pravilna pozicija sedenja u automobilu

Recommended Posts

Talijane uglavnom mrzi da naprave dobra sedala! Francuzi su pre 20 godina imali bolja

Ne generalizuj. Alfe imaju sedišta među najboljim u svojoj klasi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam da se ispravim.

Pod Talijani sam mislio na Fiat grupu a opet unutar grupe Alfa odskace po pitanju sedista mada bi moglo i malo  bolje barem u osnovnim paketima opreme.

 

Bolja sedista bi neznatno poskupela auto a dojam bi bio neuporedivo bolji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je u pocetku bilo tesko da se namestim u 500l-u, mislio sam da su tvrda i da zuljaju na nekoliko mesta (butine od dole napred I sa strane, u lumbalnom delu, nemogucnost podesavanja naslona za glavu...) ali vremenom sam se toliko navikao da mi sada sva ostala (niska) smetaju. Nedavno sam se vozio u Peugeotu 307 dva sata I jedva sam izasao iz njega, jer su mi se ledja savila kao kifla... Cak sam zamenio i radnu fotelju za racunar, koju sam do pre godinu dana smatrao idealnom da po polozaju sedenja lici na njega. Mislim da je stvar u tome da me prosto tera da pravilno sedim sa ispravljenom kicmom... volan drzim obicno (levom) rukom, spustenom u krilo samo jednim prstom oko najnizeg dela volana..

Jedino sto razmisljam je da li sedim previse napred.. u normalnim uslovima potkolenica mi je samo nekoliko cm od plastike ispred volana, tek toliko da je ne dodiruje, pa pomislim da li je to bas bezbedan polozaj u slucaju ne daj boze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas da ga samo pipkam, vise je palac iznad, al i svi ostali prsti su oko volana, delic sekunde treba da se stisnu... Znam da je nesto manje bezbedno, Kada je pregledan prav put sa ukljucenim city servom nema ni potrebe vise.. U krivinama i kada treba naravno da je uvek i druga u polozaju 10 do 2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec razmisljas o bezbednosti nemoj drzati volan jednim prstom :shock::laughing:

......i nemoj držati volan u najnižem položaju. 

Sedište  vozača nije mesto gde se treba opuštati / razbaškariti nego treba stalno pratiti situaciju oko sebe ( iza naročito) i biti spreman da se odreaguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nikad kontao kako ljudi mogu da voze sa "oborenim" naslonom i sa rukom na volanu u najnizem polozaju, jos kombinacija toga, nisam doziveo neudoniju poziciju sedenja... Postoje one tablice sa tacnim merama (pokusao sam sad naci ali neuspesno) za idealnu poziciju, ja sam kod mene imao bas tako podeseno, jedino mislim da su mi kolena bila niza u odnosu na kuk nego sto treba za nekih 2cm... U svakom slucaju ja podesavam tako da ruka bude skroz ispruzena i da dole sa dlanom dodirujem gornju ivicu volana i da noge budu skroz ispruzene kada stisnem skroz papucice... Mada nisam nikad vozio neki auto koji je imao vise od podesavanja sedista napred nazad :D Tj, je sam vozio ali posto je bilo za probu onda vozacima nisam hteo da cackam ostalo :laughing:

 

EDIT: Zaboravio sam naslon, mislim da ga drzim negde oko 95-100 stepeni u odnosu na sedalnu povrsinu.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misim da za razlicite rezime voznje mogu da postoje I razliciti polozaji. Vozim tako na primer na autoputu I slicnim putevima (gde se aktivita tempomat npr.), gde je I potrebno duze drzati volan... normalno da necu tako drzati u guzvi, gde treba brze reagovati. Ali kad putujem satima, mislim da je bolje truditi se da se manje umaram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ako neko,nesto izleti na put?Sta ako ti vetar naduva kesu na soferku?Sta ako te rupa odbaci,sta ako upadnes u koltrag?...

 

Bas na autoputu su brzine ogromne i tu su milisekunde bitne!

 

Ako vec osetis umor bolje je parkirati negde i predahnuti koji minut.

 

Sada su mi 17" na autu i nema sanse da vozim jednom rukom.Volan cima i trza pri svakoj rupi,a kad upadne u koltrag ide gde on hoce :)

 

Niko ne vozi sve vreme 100% ispravno ali je bitno znati da to sto ti radis nije dobro.I ne treba kulirati u fazonu to je tako ok.Nije ok.Treba se uvek truditi da se vozi pravilno :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam ne postoje položaji auto-put / naseljeno mesto. Postoji jedan pravilan položaj i svuda se primenjuje. Odmaranje na klupi ili u fotelji.

Kolena niža od karlice se primenjuje samo kod kamiona i buseva gde su sedišta daleko višlje postavljena a sedalna površina ima obrnut nagib u odnosu na automobilska. Tu mora da se tako sedi zbog manjeg opterećenja na butinama.

 

Truckdriver.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u mom sluzbenom kombiju u kome provodim bukvalno po ceo dan imam podesavanje sedalnog dela,i vise mi prija kkada su kolena vislja od ...tj,volim da utonem u sediste. I tako vozim vec godinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U arhitekturi postoje pojmovi visoko sedenje (na stolici - za stolom, za rucavanje, rad za radnim stolom), gde je visina sedista 45cm od poda I nisko, udobno sedenje, gde su kolena vislja od kukova. Drugi polozaj je za odmaranje, fotelje, niske garniture... kod njega su podignuta kolena u vis, a tezina tela prenosi se na ledja umesto na zadnjicu I butine kod visokog sedenja. I jedan i drugi polozaj su pravlni, ali za razlicite namene.

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako je tek sedeo u yugu pa posle u citroenu

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio na malo duzem putu i pokusao sam da ispostujem sve gore navedeno.Mogu samo reci "da mene ledja vise ne bole" :laughing:

Osecao sam se mnogo sigurnije u toku voznje :thumbup:

 

Imam samo 2 pitanja :

-da li je ovo optimalna visina upravljaca i koja bi bila?Posto vidim da Borkovic kao i Totti preferira spusten volan skoro u krilo:

 

-da li pritiskati kvacilo iz skocnog zgloba ili iz kuka?

Ja ako ga pritiskam iz zgloba,stopalo mi se malo po malo penje i vec posle par stiskanja se toliko podigne da ne mogu nogu da izvucem,pa onda pribegavam pritiskanju pedale kvacila iz kuka sto pretpostavljam da nije bas najnormalnije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije su pedale imale dosta kraći hod pa je moglo iz zgloba, sada sa dugačkih hodom mora iz kuka. Pedalu stiskaš prstima dakle vrhom stopala.

Više volim malo višlji volan, ranije sam ga isto spuštao u krilo. 

Na reliju mislim da vole višu i bližu poziciju volana.

 

     

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ja o nezgodnim Stilovim sedistima...

 

U zadnje vreme imam bolove u ledjima. Da, to je I  od sedenja na poslu, ali zato bar ne zelim da i Stilo-va sedista pridonose tome. Probao sam svakakva podesavanja, jastuce, onaj glupi plasticni naslon..I dzaba...

Toiko sam se iznervirao pre naki dan da mi zena rece da prodam Stila I kupim Golfa 5 (njen cale vozi) :ouch:

A ja se razmisljam da li je moguce zameniti vozacko sediste nekim boljim, od nekog drugog auta, ili stagod... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na reliju vole blizu jer se mnogo mota i tako ruke malo vise sa volana pa nisu toliko napeti misici sto za posledicu ima i nesto visi jer u suprotnom ruke budu u krilu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noge bi trebalo da prave ugao od 120 stepeni,volan na razdaljini ruku,polozaj ruku na 9 i 3,nikako vise,u slucaju otvaranja airbaga.Sediste blago zavaliti,nikako pogrbljen polozaj ili skroz telo uspravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK sto se tive vezbe, sve to razumem, I pesacenje I sve ostalo, ali je poenta da je Stilo-vo sedise nezgodno za mene. U to se uverim svaki put kad sednem u Skodu Oktaviju pa kazem (u..sto je bolje sediste nego kod Stila)...

 

Zato I pitam, ako vec ne postoji neki dodatak sedistu koji bi pridoneo boljem sedenju, onda vec razmisljam da trazim eto na primer sediste Oktavije, ali je pitanje da li bi se isto moglo namontirati na Stila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da probas sa sedistem od Alfe 156 recimo ... ili GT ili nesto slicno ona su udobnija i vece su sanse da mogu da se zamene bez dodatnih prerada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu malo neudobna sedišta u Stila i meni su u prvo vreme smetala na dužu vožnju ali sam posle našao položaj koji mi odgovara tako da sad nemam problema na dužu vožnju ili sam se navik'o, nešto jeste...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo ima čvrsta i za mene udobna sedišta. Leđa zavališ u naslon celom visinom , podesiš lumbarni deo i samo opušteno.

Problem je što se sedi ni visoko ni nisko pa je jako teško naći odgovarajući položaj. I da dodam sedalna površina skoro da ima vodoravan položaj tj jako mali nagib u odnosu na ostala putnička vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...