Jump to content
FAS Goran
Vladab

Pravilna pozicija sedenja u automobilu

Recommended Posts

Osim onih uobičajenih stvari oko blago savijene noge u kolenu, isto tako blago savijene ruke u laktu i ostalih više puta pomenutih stvari, u ovom videu ima i par korisnih detalja koje do sada uglavnom niko nije obradio.

 

AN66SAwyP4cs3GONVLtJTCuylYj3X5YasZwHoxNL AutoMarket.hr video: Kako sedite za volanom?

 

Navike, položaj tela, zašto DA i zašto NE. Proverite kako je najbolje sediti i držati upravljač kada vozite. Savetnik nedelje - Juraj Šebalj

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retko ko to pominje, a vrlo koristan savet na 6:07, za iole sportskiju voznju. Vec smo pominjali Juru na nekoj drugoj temi - to su ti detalji koji se provuku kroz skoro svaki njegov video. Totalno drugaciji pristup celoj materiji, kada neko prica iz bogatog i vozackog i trkackog iskustva, kao i kada mu je nesto u krvi. A ne kojekakvi samoprozvani auto vloggeri i bloggeri... Rekoh vec da mi dovoljno govori kada sam video sta covek vozi privatno ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moram da priznam da kroz krivine uvek vučem volan i kad vozim jednom rukom, ta ruka je ili na 7 ili na 5 sati. Ostala "podešavanja" ruku i nogu uvek radim kao on što je objasnio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Jaguarov video će vam pomoći kako da savršeno podesite sedište za vožnju

 

192090-sediste.jpg

 

Uprkos brojnim mogućnostima podešavanja sedišta i volana na današnjim automobilima, malo je onih koji su zadovoljni pozicijom sedenja, a još manje onih koji znaju koja je pravilna pozicija za upravljačem. A najčešće je uzrok tome neznanje, pa tako mnogi šetaju iz krajnosti u krajnost. I dok jedni misle da je sasvim u redu biti zavaljen u gotovo ležećem položaju, drugi će sedeti potpuno uspravno sa sedištem priljubljenim uz volan. Pogađate, nijedna pozicija nije pravilna pa su u Jaguaru odlučili da tome stanu na kraj i da nas malo poduče.

Video nas vodi kroz sve aspekte podešavanja sedišta a za početak kreće savetom da je pre vožnje pametno isprazniti džepove. Ruke vozača moraju da budu lagano povijene u laktu, a isto važi i za noge. Pritom je važno da je što veći deo bedara oslonjen na sedište, a sve kako vam noga ne bi vremenom utrnula. Time ćete postići idealnu poziciju za upravljačem iz oba aspekta, bezbednosnog i ergonomskog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Večno pitanje: Koji je savršen položaj sedenja u automobilu?

 

fiat unutra.jpg

 

Brojni vozači širom sveta često vode rasprave o pravilnoj poziciji sedenja vozača u automobilu. Neki vole da sede poprilično nisko i ''zavaljeno'', neki vole visoko i ispravljeno, a poneki ljudi preferiraju nešto drugačije. Svaki od tih položaja ima svoje prednosti i mane, ali brojni vozači neretko zanemaruju onu najbitniju stavku - sigurnost.

 

Ako vozač sedi poprilično nisko, imaće bolji osećaj nad vozilom kojim upravlja, ali jednako tako će imati i znatno manju vidljivost od vozača koji sede visoko. Sa druge strane, vozači koji sede poprilično visoko imaju bolju preglednost, ali će lošije reagovati u određenim situacijama jer neće toliko dobro ''osetiti'' vozilo i znati zato šta se događa. Treba uzeti u obzir i koliko daleko je vozač od volana. Ako je sedište previše pomereno unazad, vozač neće imati toliku kontrolu nad volanom, a ako je sedište previše pomereno napred to može biti kobno u slučaju saobraćajne nesreće. Vozački položaj se mnogima može činiti kao ne previše bitna stavka, ali iza njega zapravo stoje sprovedena brojna istraživanja kako bi se pronašao savršen položaj. Zato postoje određene stavke oko kojih su se brojni stručnjaci složili, a one će paziti i na sigurnost vozača i na ugodan položaj sedenja.

 

Uvek je bitno prvo krenuti od položaja nogu. One moraju biti lagano savijene, a sedište se pomera unapred ili unazad zavisno od potreba vozača. Bitno je da vozač može svaku pedalu pritisnuti do kraja, a opet da noge nisu pod prevelikim uglom. Takođe, vrlo je poželjno da kolena budu u visini kukova, pa se prema tome podešava i visina sedišta. Visinom sedišta se određuje i koliko će vozač videti puta i svakako treba uzeti u obzir da morate imati čisti pregled iznad volana.

 

Potom krećemo nameštati nagib naslona sedišta, a on će određivati koliko smo blizu ili daleko od volana. Bitno je znati da ruke na volanu nikad ne smeju biti skroz ispružene jer bi u slučaju saobraćajne nesreće mogle tako nastradati. Najbolji način za proveru toga je da probate staviti oba dlana na vrh volana, pa ako se tako može uhvatiti volan nagib naslona sedišta je dovoljno dobar. Stručnjaci smatraju da je dobro namestiti nagib naslona sedišta pod uglom na oko 100 stepeni jer u pozicijama blizu 90 stepeni vozač će telom biti preblizu volanu, a iznad 110 stepeni će definitivno biti predaleko. Veliki broj vozača voli nagib naslona sedišta na približno 92 stepena, ali ne uzimaju u obzir da bi se vazdušni jastuk u slučaju nesreće mogao otvoriti direktno u grudni koš. Ali, iako vozači većinu spomenutih komponenti redovno nameštaju/podešavaju, najčešće se zaboravlja pozicija naslona za glavu. Ona je takođe izrazito bitna i obavezno mora biti u ravni sa glavom vozača jer upravo naslon za glavu često spašava vratne pršljenove prilikom saobraćajne nesreće.

 

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je opasno voziti u kaputu ili debeloj zimskoj jakni?

 

jakna.jpg

 

Holandski autoklub ANWB poziva sve vozače i putnike da u automobilu skinu debeli zimski kaput ili jaknu. U suprotnom rizikuju ozbiljne povredi u nesreći. ANWB-ovo upozorenje dolazi nakon što je ADAC, nemački autoklub, objavio rezultate ispitivanja.

 

''Debeli zimski kaput ne samo da vas ograničava pri upravljanju vozilom nego predstavlja još jedan ozbiljan rizik'', rekao je Markus van Tol iz ANWB-a i dodao: ''To je postalo sasvim jasno nakon sprovođenja crash testa naših nemačkih kolega''. U testu je simulirana dnevna saobraćajna situacija u kojoj su odrasla i dečja lutka u debeloj zimskoj odeći bile pričvršćene na sedište i na dečje sedište. Test se sprovodio brzinom od 16 km/h dok nije usledilo hitno kočenje. Van Tol ističe:

 

''Zbog punjenja zimske odeće postoji prostor između pojasa i tela, pa se pojas u trenutku nesreće duboko ureže u želudac. To može da izazove ozbiljne povrede mekih tkiva, poput creva, jetre ili slezene, pa čak i da dovede do unutarnjeg krvarenja. Zato preporučujemo da skinete jaknu ili je barem navučete preko pojasa pre ulaska. Deca bi takođe trebalo da budu vezana na ovaj način ili, još bolje, bez debele zimske odeće'', kaže Van Tol. Očigledno je da vozači ne shvataju da to može da bude opasno. Ako ne želite takav rizik, nosite sigurnosni pojas ispod kaputa ili jakne. A ako vam je prehladno, grejanje u automobilu ili dodatno ćebe su sasvim dobro rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vozite se u automobilima sa zimskim jaknama

 

211139-jakna.jpg

 

U jednom istraživanju nemačkog autokluba (ADAC) se sugeriše da odrasli ne bi smeli da budu u vozilima u zimskim jaknama. Vezanje sigurnosnim pojasevima je obaveza, a nema sumnje u to da će sprečiti teže povrede u saobraćajnim nesrećama. Međutim, ako ne skinete zimske jakne u automobilima gubi se njihova funkcionalnost.

ADAC je sproveo crash test pri brzini od 16 km/h, što je neka prosečna vrednost kad na zadnji kraj vozila naleti drugo vozilo. Zbog zimske odeće sigurnosni pojasevi se pomeraju (nisu postavljeni direktno uz telo), nisu na optimalnim pozicijama i tako pri niskim brzinama mogu da izazvu povrede. Donji deo pojasa nije fiksiran na područje kukova već malo više i zbog svega toga može doći do povrede jetre, slezine… Ako ikako možete, izbegnite vožnju sa debelim zimskim jaknama i vežite se sigurnosim pojasevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U jednoj evropskoj zemlji je zabranjeno voziti u zimskoj jakni

 

211139-jakna.jpg

 

Ako planirate na dalje putovanje Evropom, posebno pripazite u jednoj zemlji. U Španiji je zabranjeno upravljati vozilom u zimskoj jakni.

 

Možda zvuči suludo, ali ova kazna se zasniva na realnim činjenicama. Prva i važna je da zimska jakna sputava vozača u vožnji, limitirajući kretnje i sprečavajući optimalnu reakciju u hitnim situacijama. Ne treba pominjati da isto važi i za rukavice, a u Španiji će vas kazniti i ako vozite sa šalom oko vrata. A kazna nije mala. Za ovaj prekršaj vozač će platiti 200 evra. Prošle godine nemački ADAC je objavio da zimska jakna za vreme vožnje rezultira još jednim problemom, a on važi za vozača, ali i za sve putnike koji koriste sigurnosni pojas. Debela jakna onemogućava optimalno zatezanje pojasa, koji pri sudaru može da sklizne niže preko trbuha i izazove povrede mekih tkiva, poput creva, jetre ili slezene, pa čak i da dovede do unutrašnjeg krvarenja.

Ako ne želite takav rizik, namestite sigurnosni pojas ispod kaputa ili jakne, savetuju u ADAC-u. Naravno, ovo ne važi ako putujete u Španiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...