Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Danas sam "pticom" išao poslom do CG, a kako je trebalo da se vratim u BG već u 17.15 u vreme najvećeg saobraćajnog špica (što mi je strašno iritantno, jer znam koji je na auto putu kroz BG u to vreme haos u smeru Niša ) izabrao sam da na aerodrom odem - biciklom :)

 

Budva.jpg Capriolo aerodrom.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uporedis npr. koliko "taksi" naplacuju oni sto te vuku za rukav na izlazu sa aerodroma - vredi rizikovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam po povratku obogatio "Capriolo" porodicu sa još jednim članom te "čestite porodice" :) 

Sin je nedavno "zatražio" el. trotinet (kao, da se manje voza kolima po gradu kratke relacije), ali sam se ipak odlučio za e-bajs. Barem ima veće točkove :)

Videćemo kako će da se pokaže. Nadam se da će da potraje barem godinu dana pre nego ga neko ne "odnese"  :)

 

Evo par fotki. Stare su par dana, kada sam probavao bajs, osim ove sa benz. pumpe večeras, kad sam ga najpre odvezao da "duvanje".

 

11.jpg 22.jpg

33.jpg 44.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Merida Scultura

 

Od 12.000 evra pa skuplji, a težak je od 6.8 kilograma pa manje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciklisti - večni rat sa automobilima

 

bicikle led.jpg

 

Pošto su biciklisti veoma ranjiva kategorija u saobraćaju, dajemo savete i biciklistima i vozačima automobila kako da se izbegnu incidenti. Saobraćajna kultura nam je generalno loša, bez obzira da li su u pitanju vozači automobila, motociklisti, biciklisti ili pešaci - niko nema pravo da kaže da su jedni gori od drugih.

 

Saveti za vozače automobila, kombija i kamiona

  1. Kada obilazite bicikliste, obilazite ih široko - ostavite dovoljno prostora, tj. nemojte da prolazite pored njih na 30-ak centimetara. Razlog? Možda će biciklista naglo da skrene ulevo da bi izbegao rupu ili šaht i eto sudara, nakon kojeg biciklista završi u bolnici ili još gore, a vi u zatvoru.
  2. Planirajte preticanje. Na vreme prilagodite brzinu i udaljenost, ali istovremeno dajte migavac kako vozač iza vas ne bi počeo da pretiče vas, pri čemu on možda uopšte nije ni primetio biciklistu ispred vas.
  3. Pazite kad skrećete desno na semaforu! Biciklista je možda već pored vas sa desne strane, a vi ga niste primetili ili tek dolazi i ''stvoriće'' se pored vas kada se upali zeleno na semaforu.
  4. Ne trubite biciklisti kako biste ga naterali da se pomeri više udesno ukoliko zbog saobraćaja iz suprotnog smera ne možete da ga obiđete. Biciklista može da se uspaniči ili izgubi pažnju i da vam bukvalno padne pod točkove. Pritom ne zaboravite da su mnogi putevi u lošem stanju, naročito uz ivicu, a tu su i šahtovi koji nisu u ravni sa asfaltom, rupe i slično - sve te stvari za bicikliste predstavljaju ozbiljnu opasnost koju moraju ili da izbegnu ili da se zaustave.
  5. Otvaranje vrata - dok stojite u koloni, pogledajte u retrovizor pre nego što otvorite vrata kako biste videli šta izaziva zastoj. Isto važi i za izlazak iz automobila nakon parkiranja.
  6. Budite tolerantni - bicikl na putu neretko znači jedno parking mesto više za vas i manje gužve u saobraćaju. Pritom, ne voze svi bicikl zbog rekreacije ili zabave - mnogima je on jedino prevozno sredstvo.
  7. Kada biciklista podigne levu ruku, to znači da skreće levo, kada podigne desnu, skreće desno. Dozvolite mu da bezbedno skrene.
  8. Ako biciklista vozi sredinom ulice, verovatno želi da skrene levo - zato nemojte da mu trubite, već mu dajte prostora i budite strpljivi.
  9. Budite naročito pažljivi na pešačkim prelazima - vi bacite pogled levo-desno, vidite da nema pešaka i krenete, a onda preko zebre iznenada proleti biciklista koji ne poznaje propise ili ne želi da ih poštuje.
  10. Poštujte ograničenje brzine - ne jurite 80 km/h tamo gde je ograničenje 40 km/h, pošto ćete tako neuporedivo lakše usporiti i izbeći sudar sa biciklistom koji se pojavio tamo gde ga niste očekivali, bez obzira na to da li je on prekršio saobraćajna pravila ili nije. U oba slučaja vi kao vozač automobila možete da se nađete u velikim problemima.
  11. Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu ili traku, dužan je da propusti vozila bicikle.

Saveti za bicikliste

  1. Ne pretpostavljajte da vas svaki vozač automobila vidi - na raskrsnicama pokušajte da uspostavite kontakt očima sa vozačem automobila, a ako ne uspete budite spremni da brzo odreagujete.
  2. Ne jurite između zaustavljenih kolona vozila ili onih koje se kreću veoma sporo - u takvim situacijama često se desi da neko iznenada otvori vrata ili prosto izbaci ruku kroz prozor.
  3. Ne telefonirajte dok vozite bicikl. Koliko god suludo ovaj savet delovao, činjenica je da mnogi biciklisti jednom rukom drže upravljač, a drugom telefon.
  4. Signalizirajte rukom kada skrećete, ali se istovremeno uverite da su vozači automobila i drugih vozila primetili da planirate da skrenete.
  5. Pažljivo vozite pored parkiranih automobila, zato što može da se desi da neko iznenada otvori vrata ili počne da se isparkirava.
  6. Koristite svetla! Napred belo, pozadi crveno. Ne štedite ni na ''mačijim očima'' (katadiopterima).
  7. Montirajte retrovizor. Možda ne izgleda ''kul'', ali vrlo brzo ćete shvatiti koliko je koristan - ne morate da okrećete glavu kao sova da biste videli šta se dešava iza vas.
  8. Poštujte saobraćajna pravila. Mnogi biciklisti koriste sve raspoložive površine za vožnju i ne poštuju nikakva pravila, što u velikoj meri olakšava i ubrzava dolazak na cilj, ali je istovremeno veoma opasno. Ako vozite malo po trotoaru, pa malo po kolovozu, pa se vratite na trotoar, prođete na crveno za automobile, pa projurite preko zebre, provlačite se kroz kolone vozila i sa leve i sa desne strane - niko neće znati odakle možete iznenada da izletite, ni pešaci, ni vozači automobila, ali ni drugi biciklisti ili ''trotinetaši'' koji se ponašaju isto kao vi...
  9. Ne slušajte muziku kada vozite bicikl - koristite sluh da biste na vreme primetili da vam se približava kamion ili autobus, da biste čuli zvonce drugog bicikliste ili sirenu automobila, kao i razne druge zvukove ili upozorenja drugih učesnika u saobraćaju koji mogu da pomognu da izbegnete nezgodu.
  10. Savetujemo da nosite biciklističku kacigu iako nije obavezna po zakonu
  11. Savetujemo da nosite reflektujući prsluk, naročito ako vozite na deonicama bez osvetljenja, iako nije obavezno po zakonu.
  12. Ako se dva ili više bicikala kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim. Dakle, zabranjeno je da voze paralelno jedan pored drugog.

Biciklisti bezbedniji ako bi nosili kacige i reflektujuće prsluke?

Postoje predlozi da biciklisti obavezno nose kacige, biciklističke naravno, ali i reflektujuće prsluke da bi bili uočljiviji. Međutim, sva udruženja biciklista, domaća i strana, pa i brojni stručnjaci, protive se tome. Podsetimo se - trenutno bicikl po zakonu mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani - ALI samo noću i u uslovima smanjene vidljivosti. Takođe na bočnim stranicama prednjeg i zadnjeg točka moraju biti izvedena reflektujuća tela koja reflektuju svetlost bele ili žute boje.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ubrzava razvoj električnih bicikala

 

porsche bike 2.jpg

 

Porsche želi da poveća svoje aktivnosti u segmentu električnih biciklala. U tom cilju, počele su sa radom dve zajedničke kompanije koje su osnovali Porsche i holandska kompanija Ponooc Investment BV.

Porsche eBike Performance GmbH, sa sedištem u Otobrunu kod Minhena, razvijaće sisteme električnog pogona za dvotočkaše. To uključuje motore, baterije i potrebnu softversku arhitekturu za rešenja za povezivanje. P2 eBike GmbH sa sedištem u Štutgartu - powered by Porsche namerava da koristi ove pogonske sisteme za lansiranje nove generacije Porsche eBike od sredine ove decenije. Važnost ovog zajedničkog projekta za Porsche i Ponooc pokazuje i imenovanje menadžerskog tima. Jan Becker, bivši izvršni direktor Porsche Lifestyle GmbH & Co. KG, preuzima dužnost predsednika uprave Porsche eBike Performance GmbH. Njegov kolega u P2 eBike GmbH će biti Moritz Failenschmid, koji je ujedno i generalni direktor u Focus Bikes.

 

porsche bike 1.jpg

 

Pogonski sistemi eBike pod brendom Porsche

Pored kompaktnih pogonskih sistema iz Fazue, Porsche eBike Performance će razviti i proizvoditi posebno moćne eBike pogonske sisteme pod brendom Porsche. Obe kategorije proizvoda će se u budućnosti distribuirati proizvođačima eBike širom sveta, a novoosnovano zajedničko ulaganje će delovati kao tehnološki partner. Sistemi električnih pogona će se koristiti u Porsche eBikes kao i u proizvodima drugih brendova. U poslednjih nekoliko meseci, Porsche je kupio učešće u nekoliko kompanija u segmentu eBike. Uz hrvatski eBike brend Greyp, tu je i Fazua. Porsche je u junu povećao svoj udeo u kompaniji sa 20% na 100%. Sa sedištem u Minhenu, Fazua je među stručnjacima poznat kao osnivač ''lakih'' eBike. Sada će biti spojen u Porsche eBike Performance.

 

Porsche eBike Sport i Porsche eBike Cross

Nezavisno od aktivnosti zajedničkog ulaganja, Porsche nastavlja da radi sa svojim dugogodišnjim partnerom, Rotwild, na svojim trenutnim modelima eBike. U martu 2021. kompanija je lansirala svoju interpretaciju ekskluzivnih električnih bicikala s Porsche eBike Sport i Porsche eBike Cross. Osim toga, Porsche Digital nudi platformu za digitalne usluge vezane za biciklizam pod brendom Cyklær. Ovaj projekat daje uvid u to koliko je inovativne snage sadržano u novim zajedničkim ulaganjima: višestruko nagrađivani Cyklær Bike razvijen je zajedno sa Fazuom i Greypom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je dozvoljeno voziti bicikl na krovu automobila ili na nosaču pozadi? Ovo pitam jer je pre neki dan na autoputu čoveku pao bicikl sa auta. Srećom, niko nije stradao. Ako za kuku za vuču treba atest, šta reći za nosač? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska daje do 4.000 evra građanima koji zamene automobil električnim biciklom

 

peugeot bicikl.jpg

 

Francuska vlada je povećala subvencije građanima koji zamene automobile sa konvencionalnim pogonom za električne bicikle. Vlada nudi do 4.000 evra svakom građaninu koji se odrekne sredstva prevoza koje zagađuje te odabere ''čistiju'', ekološki prihvatljiviju alternativu. Onima koji žive u domaćinstvima sa niskim prihodima u urbanim zonama niske emisije, a koji se odreknu automobila, dostupna je subvencija od 4.000 evra za kupovinu električnog bicikla. Inicijativu mogu da koriste i oni koji žele da koriste tradicionalne, nemotorizovane bicikle. Francuskim građanima s većim primanjima dostupne su nešto manje subvencije.

 

Subvencije su prvobitno uvedene prošle godine, ali su nedavno povećane nakon što su vladini zvaničnici shvatili da se mora učiniti više da bi se dostigle Holandija, Nemačka i Danska. Francuska vlada želi da 9% države pređe na bicikle do 2024. godine, dok ih sada koristi samo 3% stanovnika. Taj procent u Holandiji iznosi ogromnih 27%. Politika francuskih zvaničnika je bazirana na modelu programa u Litvaniji u kojoj građani imaju pravo na subvenciju do 1.000 evra za kupovinu novo električnog bicikla, skutera, mopeda, motocikla ili čak kredita za javni transport u zamenu za njihovo staro vozilo. Francuska ne troši novac samo na individualne inicijative, nego je vlada obećala da će investirati 250 miliona evra da bi grad Pariz bio ''potpuno biciklistički''. Gradonačelnica Anne Hidalgo je ponovo pobedila prošle godine na izborima i obećala je novih 130 kilometara biciklističkih staza u narednih pet godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anketa pokazala da 91% vozača u Velikoj Britaniji želi da bicikli imaju registarske oznake

 

bicikli tablice.jpg

 

Televizijski voditelj Jeremy Vine se usprotivio predloženim strožim drumskim pravilima za bicikliste u Velikoj Britaniji - ali anketa je pokazala da ih velika većina vozača podržava. Ministar saobraćaja Grand Shapps je sugerisao da bi biciklisti trebalo da imaju registracijske brojeve, osiguranje i da se pridržavaju ograničenja brzine u skladu sa drumski saobraćajem. Ministar želi da se biciklisti pridržavaju brzine od 30 km/h na isti način na koji to moraju vozači prema novom zakonu.

 

Duncan Dollimore, voditelj kampanja Cycling UK-a, rekao je: ''Ovi predlozi za regulaciju biciklizma su nepraktični i nesprovodivi te su ih više puta odbacivale vlade koje su se menjale''. Međutim, automobiliske grupe su nazvale predloge ''razumnim'' i ''dugo zakasnelim'', ali su priznali da će ih biti teško sprovesti. Anketa među 1.500 vozača koju je sprovela grupa za motorističku kampanju FairFuelUK je otkrila da 91% podržava predloge ministra. Drugih 70% je podržalo predlog da bi biciklisti trebalo da imaju osiguranje, a njih 80% kazne za prebrzu vožnju. Ipak, njih 72% je reklo da ne misli da je plan sprovediv.

Howard Cox, osnivač FairFuelUK-a, rekao je: ''Uobičajeni osumnjičenici ustaju protiv planova ministra saobraćaja. Svaka zdravorazumska osoba koja poštuje zakon bi cenila potrebu da se pridržava tako razumnih novih regulatornih bezbednosnih predloga. Nažalost, većina kaže u anketi da će to biti nemoguće sprovesti i tu su, naravno, administrativni troškovi da se sve to dogodi. Kao posledica toga, zaljubljenici u biciklizam će ponovo pobediti i smejaće se do kraja, sve do sledećeg crvenog svetla na semaforu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao bih možda da okačim oglas:

Prodajem Polar Mirage Pro, veličina L,  2011 godište, prešao bukvalno "Boga oca", ali, "kao nov". Juče stavljene i nove kočnice.

Cena milion evra.

Uz bicikl ide kao poklon jahta iza (ali je ona bez papira )."

Obavezno lično preuzimanje bicikla. Jahtu preuzimate sami"

:)

 

Polar.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjak, presao samo 1 000 000km , ali NOV NOV NOV


Samo bih ja radije kupio taj tvoj nego neki na PA

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U subotu za drugara "uslužno" prevezoh nekih 5-6 km ( od radnje do stana ) nov električni bajs koji je kupio sinu za 18. rodjendan.

Ono ide "kao vetar", mada ima motor od samo 500W ( i baterija 770 Wh ). Ako aplikacija "Strava" ne laže, najveća brzina koju sam po ravnom (uz okretanje pedala ) postigao je bila 56 km/h. I sve to bez nekog posebnog napora. Smehotresno.

Mislim da bih se ja veoma brzo "samoubio" sa onakvim bajsom. I mogu zamisliti samo kao idu oni sa el. motorom od snage 1 ili 2 kW.

Bez dileme, mnogo je bezbedniji "pedalec" sistem, koji elektroasitenciju automatski isključuje kada se postigne brzina od 25 km/h, tako da brže od toga možeš da se krećeš samo sopstvenom snagom.

Tek, bijah nekako srećan i ponosan kada "na cilju" predah primaocu taj električni predmet transporta i opet zajahah moj stari gradski krš od klasičnog bajsa i otpedalah kući  :) 

 

e-bajs TAnasić.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strava me je juče veoma razočarala. 

Po prvi put, a tek reda radi, sam je aktivirao na planinarenju. Pošao od doma na devojačkim vodama, i krenuo ka Tremu. u jednom smeru mi je izbrojala 7km, a po istoj stazi kada sam se vraćao nekih 11km.

 

Ogromna greška, pitam se čime izazvana, 

To što je visinu omašila za 35m, smatram sitnicom, u poređenju sa greškom pređenog puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...