neshaoct 9592 Posted August 5, 2020 Deo postova je prebačen u odgovarajuću temu: - https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81331-kako-u-salonima-prodaju-automobile/&do=findComment&comment=1563550 Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10890 Posted August 6, 2020 On 8/4/2020 at 5:42 PM, italiano said: Uradjen redovan servis: - tri filtera, - ulje Ravenol 3litre + 1 litra za dosipanje - zamenjene i prednje i zadnja metlica brisaca Sve ukupno 18880 din. Pitao za svecice, kazu da ih sada ne treba menjati, bitnija je kilometraza... Licno, meni je ovo Pljacka, da svaka stavka kosta po 1000din, A NE Kosta, to je 9000, i jedan sat rada, a ne treba ni toliko 3000din. Sve za 100 eur. Cist bezobrazluk. Ali... 2 dach@ and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted August 7, 2020 Da li znaš ko je proizvođač brisača koje si uzeo? Ja kada sam pitao za MOPAR svi su se čudili, a ja ih dobio kada sam kupio kola 2013g. Nisam nigde našao svi nude neke druge, a MOPAR je izdržao 4 godine bez i jedne mrlje na staklu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted August 12, 2020 (edited) Kada sam prošle godine u Raduloviću pitao za originalne brisače, zaista su bili preskupi. Nisam siguran, ali sigurno 5-6000 din par. Nigde nije pisalo Mopar, nego Fiat i proizvodnja je bila npr. jedan FRA, drugi PL. Edited August 12, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, sredjen tekst Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted August 12, 2020 Na kraju se sve svodi na to koje su gumice brendirane OEM bedzom (Mopar, FIAT, sta god da je) i koliko je sama guma degradirana dzedzanjem u nekom magacinu (posto se ljudi bas nesto i ne grabe za njih zbog cene). Cesto takve stvari (ili nosaci motora npr.) posle budu po akcijama. Zato i kazem da je vrlo lako zameniti samo gumice (i na aero brisacima), stavi se nesto sveze i kvalitetno, a za nekoliko puta manju cifru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 474 Posted August 12, 2020 (edited) @etibor Mopar su, 4500 din prednji par. Originalne izdrzale 4 godine, auto je non stop napolju. Mozda bi izdrzale jos ali sam reklamirao da podrhtavaju pa su sve zamenili. Zadnja je kostala samo 600 din, verovatno su primenili Ivanov recept Edited August 12, 2020 by italiano 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted August 12, 2020 (edited) Otprilike . Mada i od zamenskih (npr. Bosch) moze da se uzme samo metlica za malo vise od te cifre, dok jeftini aftermarket zadnji sa sve nosacem i metlicom krecu od 10-15 EUR pa navise... Pa ko sta voli . Edited August 12, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 474 Posted August 12, 2020 @Ivan Ne moze bas ko sta voli! Da izgubim garanciju zbog metlica??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 12, 2020 Ne može se izgubiti garancija na ceo auto zbog metlica. ''Neovlašćenim'' intervencijama na autu u garanciji se ne gubi garancija na ceo auto, već u zavisnosti od toga šta se radilo van sistema ovlašćenih servisa dok je vozilo u garanciji. Npr. dođe vreme da menjaš kočnice. Auto je u garanciji. Nećeš da staviš diskove i pločice iz originala, nego staviš neke aftermarket u nekom servisu van sistema ovlašćenih. Od tog momenta izgubio si garanciju na kočioni sistem, tj. na: glavni kočioni cilindar koč. klješta creva i cevi sklop ABS kočnica (ABS) ....a, na sve ostalo garancija i dalje važi u punom obimu. 1 italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 474 Posted August 12, 2020 (edited) @neshaoct Nisam to znao! Otkad vazi takva selektivna garancija? Tako je kod svih proizvodjaca? Edited August 12, 2020 by italiano Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 12, 2020 Nije to ''selektivna'' garancija jer ona uvek važi za ceo auto. A, da li će prestati da važi za neki sklop zavisi od vlasnika, i nikog drugog. Ako promeni npr. pomenute kočnice van sistema ovlašćenih i upali mu se nekada posle toga greška za ''hill holder'' tj. taj sistem prestane da radi....džabe će ići u ovlašćeni, odnosno moraće da plati sve oko popravke jer se vidi da je oko kočnica rađeno van sistema ovlašćenih. Oduvek je tako koliko znam, a i na Forumu se pre 5-6 godina pisalo o tome kad su se počeli prodavati paketi produžene garacije za one prve 500L koji su kupljeni u Srbiji (a, kojima je tada isticala garancija). Pisao je tada o tome i čovek iz servisa AK Stojanov... Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 474 Posted August 12, 2020 @neshaoct Pa sta je ako nije selektivna, ne vazi za ceo auto osim za sklop koji si brljao... Moj ima petogodisnju garanciju, nemam pojma sta podrazumeva, nadam se da mi jos godinu dana nece trebati kao ni za prethodne 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 12, 2020 7 minutes ago, italiano said: Moj ima petogodisnju garanciju, nemam pojma sta podrazumeva... Klik OVDE@FLCS On 8/22/2014 at 9:04 PM, neshaoct said: Motor - Blok motora i unutrašnje komponente - Glava cilindara - Remen razvoda - Pumpa za ulje - Pumpa za vodu - Zamajac - Sklop turbokompresora - Brizgaljke (za neispravnosti koje su predmet tehničkih nedostataka) - Sistem varijatora faze - Pumpa ubrizgavanja i brizgaljke (dizel motora) Menjač - Menjač i unutrašnje komponente Prenos - Pogonska poluvratila - Kardansko vratilo - Prenosnik snage i unutrašnje komponente - Diferencijal i unutrašnje komponente Sistem hlađenja i napajanja gorivom - Ventilator hladnjaka - Hladnjak - Davač temperature rashladne tečnosti - Pumpa za gorivo - Pumpa za vodu - Regulator pritiska - Davač pritiska goriva - Rezervoar i cevi Klima uređaj - Sklop klima uređaja - Kompresor - Kućište i cevi - Komande Upravljač - Kućište upravljača - Sistem servo pojačanja - Pumpa hidrauličnog servo upravljača - Spone upravljačkog mehanizma - Vratilo upravljača - Električni servo upravljač Oslanjanje - Oscilujuća ramena - Opruge - Stabilizaciona poluga Kočnice - Glavni kočioni cilindar - Kočiona klešta - Cevi - Grupa sistema protiv blokade (ABS) - Kočione čeljusti, pločice, diskovi i doboši nisu pokriveni Električna instalacija - Instalacija (ožičenje) - Davači - Aktuatori Sat sa instrumentima - Panel sa instrumentima - Sistem infotelematike Električni uređaji - Termičko staklo - Motor podizača stakla - Aktuatori električnog podešavanja sedišta - Aktuator kliznih vrata - Motor pokretnog krova - Električna spoljna ogledala - Modul parking senzora - Parking senzori Sigurnosni sistemi - Vazdušni jastuk - Senzori udara - Senzor prisustva putnika - Predzatezači Ima tu i ono oko korozije i na boju (lak), ali da ne tražim sada i to, zna se. -------------- Sledeće NIJE pokriveno garancijom: - Usluge redovnog održavanja, zamene ulja, filtera ulja, filtera vazduha, filtera goriva, filtera putničkog prostora, punjenja klima uređaja. - Komponente izložene trošenju i habanju: Delovi koji se troše i habaju (komponente koje zahtevaju periodičnu zamenu): pneumatici i točkovi / poklopci točkova, svećice / grejači, spojnica, kočioni diskovi i pločice, akumulator, vetrobran, prskalice za pranje termičkog stakla / farova, metlice brisača, papuče zadnjih kočnica, doboši, remenje (izuzev remena razvoda prema ograničenjima opisanim u Uputstvu za upotrebu uz vozilo), amotrizeri, osvetljenje (unutrašnje i spoljašnje), osigurači, kompletan izduvni sistem (izuzev kontrolnog sistema emisije izduvnih gasova, katalitičkogi konvertora sa filterom čestica), ulja, filteri, geometrija točkova. - Karoserija: Zaptivači, točkovi, cilindri sa ključevima, ručice, šarniri, rasveta i plastične komponente, lampe, obojeni delovi i obloge enterijera, stakla, strugači, kederi i zaptivke stakala na vratima (izuzev na krovu) obloge enterijera i tekstilne presvlake: vrata, sedišta, podova, pragova vrata i motorskog prostora. Oštećenja usled udaraca, vatre i provalnih krađa, ogrebotine, risevi i hemijska oštećenja. - Ostalo: Naknadno ugrađene komponente i oštećenja nastala postavljenjem neoriginalne opreme. 1 italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted September 23, 2020 Da li je iko na benzincu 1.4 menjao filter goriva ? U većini servisa uglavnom gledaju u čudu kad ih to pitam uz objašnjenje od toga da to nikad nisu radili niti se radi do toga da se menja eventualno samo u slučaju potrebe , a opet u drugom servisu to preporučuju posle 50000km. Govorim o ovlašćenim servisima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted September 23, 2020 Koliko ja znam, filter goriva je u sklopu sa pumpom koja se nalazi u rezervoaru, ispod zadnjih sedista. Mislim da to ima 'lifetimer' interval zamene, tj ne menja se, ali podrzavam ideju da se to ipak zameni nekako, ako uopste moze. Ne znam koliki je posao, da li uz to treba i ciscenje rezervoara ? U svakom slucaju, na MPI ubrizgavanjima su manje potencijalne posledice, dok kod DI bi ti moglo da napravi ozbiljan kurslus... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted September 23, 2020 Ni kod 1,0 TSI i 1,4 TSI se po planu održavanja ne menja filter goriva. Tako je bilo i kod mazde 3 1,6 iz 2005. koju je moj kum davno imao. A kada mu je "otišao", možda na oko 150 kkm, menjao je pumpu zajedno sa filterom (jer je sve to zajedno u rezervoaru). Ne sećam se šta je bilo povod tome (da li kvar pumpe ili začepljenje filtera). Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted September 23, 2020 Slicnu sam pricu cuo za 1.8 tbi, ali to su sve auti sa DI, tako da je moguce da tamo to predstavlja problem. Imao sam Punta 1.2 8v sa 300.000 km i pouzdano znam da nikad nije menjan filter goriva (kod nas u porodici je bio od nekih ~100h)... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drasko bgd 148 Posted September 23, 2020 Nemaju svi filter goriva posebno,uglavnom je u rezervoaru na pumpi sito, pa pumpa gura gorivo kroz filter koji je sastavni deo plovka i nije predvidjen da se menja jer je zaliven u kućištu te svako otvaranje je siguran lom.Na nekim ima filter zakačen na donji deo rezervoara,malo je glupo da ima dva filtera al tako je.Filter je bio kod Bogunovića 2500din Quote Share this post Link to post Share on other sites
tratra 0 Posted September 23, 2020 10 hours ago, msrdjan1 said: Da li je iko na benzincu 1.4 menjao filter goriva ? Meni kod Koleta u garantnom roku nikada nisu menjali. Kada sam prvi put bio kod Gorana, zamenli su, i ja sam se baš čudio otkud sad to kada nigde nije predviđeno. Ali sam ga menjao i na narednim servisima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted September 23, 2020 Inače, uskoro treba da radim 4. mali servis i cene u ovlašćenim servisima nikad nisu bile toliko različite. Sa zamenom svećica i kočionog ulja idu od nekih 13500 do 22500! Od toga na ruke odlazi 3500-4500,ostalo delovi. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted September 23, 2020 To je baš velika razlika. Napiši cene po servisima da ljudi znaju. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted September 23, 2020 (edited) 1 hour ago, dach@ said: To je baš velika razlika. Napiši cene po servisima da ljudi znaju. Stojanov oko 16400 (pogrešno sam prvobitno naveo 13500) Radulović oko 17500 (sa rabatom 10%) Kole 18400 (bez rabata) Kompresor 22400 (bez rabata) Edited September 23, 2020 by msrdjan1 2 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted September 23, 2020 10 hours ago, msrdjan1 said: Da li je iko na benzincu 1.4 menjao filter goriva ? U većini servisa uglavnom gledaju u čudu kad ih to pitam uz objašnjenje od toga da to nikad nisu radili niti se radi do toga da se menja eventualno samo u slučaju potrebe , a opet u drugom servisu to preporučuju posle 50000km. Govorim o ovlašćenim servisima. Secam se da se pricalo na ovu temu i da sam kolegi trazio taj filter u ePer: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/75858-fiat-500l-14-16v-16-mjet-veliki-servis/&do=findComment&comment=1554000 Tj. prica pocinje od njegovog pitanja iznad, pa isprati i pisanje u toj temi ako je od koristi. Ako auto ostaje u posedu, ne bih se dvoumio da li da menjam... A i bez toga, trosak je cca 20-ak evrica na period posedovanja. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted September 24, 2020 U AK Kompresor, akcija za mali servis i dezinfekcija klime gratis 8990rsd. Hteo sam da odradim mali servis u neovlašćenom servisu ali mi je ova akcija bila ok. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted September 24, 2020 (edited) Akcija je do 24.9 i to je cena OD...ko zna koja je od modela do modela, treba proveriti sa njima direktno. Obično su sipali castrol ulje, sto znaci za Seleniu doplata jedno 1500-2000. Edited September 24, 2020 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites