Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Šta boja Vašeg automobila govori o vama?

Recommended Posts

boje%20popularnost.jpg
 
Od samih početaka autoindustrije do današnjih dana nije prestao da se proučava odnos boje automobila i kupaca. Brojne studije povezale su određene boje vozila sa određenim tipovima ljudi. Ako mislite da su neke boje automobila ''sulude'' ili potpuno bespotrebne – verujte, one su tu iz veoma dobrog razloga.
 
Tamnozelena boja auta govori da ste dobro izbalasirani, poverljivi i tradicionalni, dok svetlozelena znači da se sjajno nosite sa stresnim situacijama, odnosno da uopšte niste podložni toj napasti.
Vlasnike automobila bele boje je teško zadovoljiti. To su obično ljudi koji vole da stvari budu vrlo čiste i direktne.
Vlasnici srebrnih automobila poručuju da su okrenuti budućnosti, prestižu i eleganciji. Srebrna boja vlasnicima takvih vozila daje osećaj da njihov limeni ljubimac vredi više.
Vlasnici žutih automobila šalju poruku da su razigrani i puni smisla za humor. Takve osobe obično su mlade u srcu bez obzira na godine.
Braon boja označava snagu, unikatnost i povezanost sa prirodom. Vozači automobila ove boje često zahtevaju i elegantnost.
Umetnička i kompleksna – to su glavne odlike narandžaste boje, a vlasnici takvih vozila slove kao unikatne i kreativne osobe.
Vlasnici automobila svetlijih nijansi plave boje šalju poruku da su mirni, verni i iskreni, dok tamnije nijanse garantuju poverenje i autoritet.
Neutralna i praktična – osnovne su karakteristike sive boje, a vlasnici sivih vozila često su vrlo pragmatični.
Senzualna, dinamična i otvorena – osnovne su karakteristike crvene boje, a vlasnici crvenih vozila ne srame se činjenice da privlače pažnju.
Snaga, elegancija i klasika – odlike su crne boje, a vlasnici crnih vozila često su osobe kojima je teško manipulisati, prenose agencije.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muškarci vole automobile crvene boje, a žene automobile boje srebra

 

ferrari%20f12berlinetta%201.jpg

 

PPG Industries navodi da je bela boja automobila najpopularnija kod kupaca na teritoriji SAD, nedavno izvršeno istraživanje sprovedeno od strane iSeeCars sajta pokazalo je da postoji veliko odstupanje među muškarcima i ženama, kada je reč o odabiru boje automobila. Muškarci najčešće biraju automobile crvene boje, na drugom mestu je narandžasta dok je na trećem mestu crna boja, odlučujući se uglavnom za sportske modele.

 

Sa druge strane, lepši pol bira konzervativnije i automobile ''bogatijih'' boja. Tako se dame najčešće odlučuju za vozila srebrne boje, druga opcija je braon boja dok se na trećem mestu našla boja zlata, a najčešće izbor je SUV ili minivan. Osnivač i izvršni direktor iSeeCars, Phong Ly, tvrdi da ovakvi rezultati istraživanja pokazuju da su žene praktičnije u izboru automobila nego muškarci, jer biraju sigurnost i pouzdanost, a muškarci brzinu i zabavu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno u mom slucaju zelena znaci dosta. Smiren sam, stalozen, volim prirodu a taj sa zelenom bojom bio u najboljem stanju od svih kandidata.

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja poslednja dva auta su oba bila crvena, za prethodni ne znam zašto, verovatno tako naišao, ali za ovog Punta tačno sam znao zašto hoću baš tu boju pa sam ga tako i birao/poručio, naime crvene štopaljke pozadi i crveni Fiat logo se najbolje uklapaju sa crvenom bojom  auta, isto tako fino izgleda i od napred... Nekako mi najlepše izgleda u toj boji... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cesto boju "ne moze" da bira kupac, vec uslovi kupovine. Npr. ako naletite na dobar polovni automobil po dobroj ceni, necete birati boju... slicno je I sa akcijama, kao i trenutno aktuelne - subvencija vazi samo za crvena vozila, neki daju popuste za vozila na lageru i sl...

Dosuse da je kad sam ja kupovao 500l bila sadasnja bez ili crna sigurno je ne bih uzeo, ne volim crnu, a bez mi je bljak... razmisljao sam da li cu belu ili crvenu, jer u salonu nije bila srebrna... pa je presudila jeftinija crvena. Sva sreca pa u salonu nije bila srebrna... video sam je tek kasnije, jer bi ostao bez jos 400 eura... jer srebrni 500l mi je B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovaj auto naleteo. Verovatno bih ga uzeo i ljubicastog :D

jel bi onda ofarbao felne u roze :laughing:

 

Ja sam baš hteo sivi metalik zato što se najmanje primeti kad je prljav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najlepsa boja za automobil crvena, bela, silver.

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
BASF predstavio nove trendove boja za automobile za sezonu 2014/2015.

 

115931-basf.jpg

 

Dizajneri kompanije BASF Coatings, predstavili su nove trendove boja za automobile za sezonu 2014/2015. Sa njihovom kolekcijom ''Under the radar'', nove nijanse boja su na vidiku. Razvoj specijalnih efekata stavlja novi akcenat i otvara brojne mogućnosti za neobične nijanse. BASF-ovi dizajneri predviđaju da će upravo to, boje za automobile u budućnosti učiniti još kompleksnijim i individualnijim. Ta mogućnost izdvajanja iz mase udovoljava željama kupaca, jer tema individualnosti igra sve značajniju ulogu, naročito prilikom kupovine automobila.

 

Specijalni efekti obezbeđuju dinamičnost i kompleksnost

Dizajneri posmatraju društvene promene koje se od ideje luksuza pomeraju ka pojačanoj svesti o kvalitetu i vrednostima. Ovo znači da bojom za automobile nije bitno samo privući pažnju, već stvoriti ''vau'' efekat na drugi pogled, a inovativni specijalni efekti zaduženi su baš za to. Primera radi, nova kolekcija ima novorazvijeni XSpark® premaz za specijalni efekat. XSpark sadrži izuzetno fine čestice stakla koje reflektuju sveltost i na taj način stvaraju jedinstveni odsjaj koji je naročito efektan na prirodnom svetlu. ''XSpark otvara potpuno nove mogućnosti za prenošenje novih vrednosti i nove svesti o kvalitetu u svet boja za automobile'', navela je Florina Trost, dizajner boja u kompaniji BASF. Zahvaljujući jasno usmerenom specijalnom efektu, klasične boje poput plave ili srebrne ponašaju se potpuno individualno. Stoga te boje vizuelno naglašavaju geometriju školjke i uz pomoć brilijantnog odsjaja (XSpark-a) većim površinama automobila daju posebnu živost.

 

Mark Gutjahr, direktor sektora BASF Design (Dizajn) za Evropu, objasnio je značaj premaza sa specijalnim efektom: „Već godinama unazad razlike su uglavnom postojale samo između mat, biserne i metalik nijanse. Sada počinjemo da uviđamo i određene pomake u ovoj oblasti. Jasno usmerena interakcija između boje i specijalnog efekta učinila je boje za automobile kompleksnijim i raznovrsnijim. Nastavićemo da pratimo ovaj razvoj i tokom narednih godina. Još uvek nismo iscrpeli sve potencijale iz asortimana specijalnih efekata.“

 

Jarke boje ističu individualnost

Nesvakidašnja mesta na kojima se nalaze boje u novoj kolekciji takođe ističu novi trend naklonjen većoj individualnosti. ''Smele boje poput crvene oblikovaće našu svest o individualnoj mobilnosti,'' rekao je Gutjahr. Sve veći doprinos moćnih crvenih nijansi već se da primetiti na putevima. Prema mišljenju dizajnera, kako se crvene nijanse budu razvijale tokom narednih godina, tako će se ostvariti i pomak u nijansama jarke i tamnoljubičaste. Potencijal zelene boje biće i dalje vidljiv u širokom spektru nijansi, od intenzivne tirkizne do sjajne zelene u boji mahovine.

 

''Ovaj trend okrenut ka individualnosti se stoga i dalje razvija. Ne vezuje se on isključivo za uklanjanje barijera ili isticanje ličnosti. Umesto toga, on postaje sve značajniji u iznošenju određenog stava, a to pak otvara nova prostranstva u svetu boja i daje veću težinu samoj temi boje,'' zaključila je Ostrid Van der Auvera iz svetskog dizajnerskog tima kompanije BASF, sumirajući tako novi trend.

 

Nove nijanse automobilskih boja na vidiku

Tržište automobila prati trendove i ima drugačiji uticaj od modne industrije koja se veoma brzo razvija. Naravno, novi trendovi po pitanju boja iz tog sektora igraju značajnu ulogu i u industriji automobila, ali ''sezonska žuta'' ne primenjuje se automatski na same školjke automobila. Složeni društveni razvoj, poput zajedničkog korišćenja ekonomskih, ekoloških ili digitalnih mreža najbitniji su faktori za trendove među bojama.

 

Ciklus nastanka boje - Od ideje do premaza

Do momenta kada se nova boja za automobile nađe na putevima, prođe između tri i pet godina od polazne ideje do OEM proizvodnje. Budući da je premaz za automobile kompleksan proizvod, on prolazi kroz niz ciklusa poput donošenja odluka, tehničkih adaptacija i testiranja.

 

Globalno prisustvo - Regionalni zahtevi

U potrazi za pravom bojom dizajneri kompanije BASF sa područja Severne Amerike, Azije i Evrope blisko sarađuju, kako međusobno, tako i sa proizvođačima automobila. U toj saradnji do izražaja dolaze i sličnosti i razlike između tih oblasti. Prepoznatljivost robne marke, razvoj tržišta i ponašanje kupaca će i tokom narednih godina nastaviti da variraju u pojedinačnim oblastima, a to znači da će zahtevi za određenim bojama u tim oblastima nastaviti da postoje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobri ljubavnici voze crne automobile

 

dobri-ljubavnici-voze-crne-automobile.jp

 

Mislite da je boja vašeg automobila samo stilski detalj? Varate se, nova istraživanja pokazuju da boja vašeg ljubimca pokazuje kakvi ste vozači, ali i kakvi ste ljubavnici.
Prema anketi koja je sprovedena nad 1.500 vlasnika novih automobila pokazalo se da najveći procenat onih koji voze modele sa crnom šasijom najčešće rizikuje u vožnji i da su skloni besu u vožnji. Sa druge strane, vozači crnih automobila su bolji ljubavnici, kaže istraživanje. Oni koji se odluče za automobil sive boje su sigurniji vozači, odgovorniji su za volanom i retko učestvuju u saobraćajnim nesrećama. Vozači automobila braon boje su uglavnom dosadni dok oni koji se odluče za crvenu nijansu voze brže i previše su sigurni za volanom. Najljubazniji i najzadovoljniji u vožnji su oni koji poseduju automobil plave boje. Za kraj postoji komentar i za one čiji su automobili zelene boje. Za njih istraživanje kaže da ih ne interesuje izgled njihovog automobila, što i ima smisla, jer ko bi još želeo da vozi zeleni automobil. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto čudno se desilo dok je prolazila pored auta

 

Dobar automobil sa nekom cool bojom će svakako izazvati pažnju na ulici. Ali, šta se desi kada u deliću sekunde promeni boju? Ova smicalica je super, a uradili su je tako što su na automobilu koristili nano-boju. Izguglajte, to stvarno postoji. :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žuta postaje omiljena boja za sportske automobile?

 

novitec%20f12%201.jpg

 
Veoma popularna bela boja kod sportista i luksuznih automobila u poslednjih, sedam, osam godina (u međuvremenu se proširila baš na sve klase) danas je počela da gubi bitku sa sve popularnijom žutom bojom. Veliki je to povratak vedre i upečatljive boje koja je svoju popularnost poslednji put ostvarila krajem osamdesetih i početkom devedesetih na modelima poput Ferrarija F355 Spider, Mercedesa CLK ili BMW-a M3...


Naravno, govorimo o sportskim modelima automobila, a da je tako potvrđuje sve više proizvođača koji za boju lansiranja svog novog modela biraju baš žutu boju! Hoće li se taj trend u budućnosti proširiti na sve ostale klase ostaje pitanje, no teško da će se dogoditi kao i s belom koja je od žute bojom ipak prilagodljivija i SUV-ovima i limuzinama ili kompaktima. Šta kažu psiholozi po pitanju izbora bele ili žute boje? Belu boju koja je stekla ogromnu popularnost biraju prema tvrdnjama stručnjaka osećajni i preopterećeni ljudi koji se često skrivaju iza devičanske boje lima. Osobe koje biraju belu boju, podsvesno žele pobeći iz stresom opterećene stvarnosti u smirenost asketske beline. S druge strane, žuta je boja optimizma, zadovoljnih i veselih ljudi koji sreću pod svaku cenu žele i okolini. Ovakve osobe lako sklapaju poznanstva i u društvu su omiljene. Žele li nam proizvođači velikim povratkom žute boje na svojim novim modelima doneti optimizam i poručiti kako dolaze neka bolja vremena, ostaje za videti...
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulk na točkovima

 

audi%20h%201.jpg

 
Većina nemačkih automobila dolazi u monotonim nijansama crne, sive i srebrne boje. Naravno to diktira tržište jer kupci žele takve automobile ali ima i onih koji će se pre opredeliti za ekstremne nijanse. Ferrari se može prepoznati svuda u svetu po svojoj tipičnoj crvenoj boji. Ima i onih u žutoj ili čak crnoj varijanti ali kada vidite crveno asocijacija je na italijanski superautomobil. Kada pomislite na sivu onda vam je u glavi neka nemačka limuzina. Međutim ovaj karavan odskače od proseka.
 

audi%20h%2011.jpg

 
Audi RS6 Avant dobio je izgled prave zveri, Hulk je možda najbolji opis ove zelene boje. Sama boja koštala je vlasnika 4.000 evra, a morao je dodatno da doplati i za restilizovane farove, zadnja svetla, prednju rešetku i retrovizore. Da ovaj karavan posebnim ne čini samo jedinstvena boja govore i brojke koje se tiču performansi motora jer sada V8 agregat daje 560 konja snage uz maksimalni obrtni momenat od 700 Nm što je dovoljno da, uz vuču na svim točkovima, lansira ovaj Audi do 100 na sat za samo 3.9 sekundi.
 

audi%20h%20111.jpg

 
Snaga se na asfalt prenosi putem osmostepenog automatskog menjača, a valja misliti i o bezbednosti pa su radi sigurnog zaustavljanja instalirani i veće od standardnih kočioni diskovi. Za one koji žele još od ovog RS6 modela Audi nudi i brojne dodatke od karbon-fibera.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...