Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

@Nikola 1.6 kao i moj primer , u mom slucaju radjeno sto ne treba , dakle samo turbo da se skine stavi nov raskaci sa klema i isproba pa tek onda na kompjuter , imao je sitnih problema sa dzekovima ... to bukvalno sam da skines sa druge instalacije i prelemis ono sto je dostupno , on covek naplati alternator potenciometar klapnu gasa .. to je 70 000 min beskorisnog troska plus original klapnu zadrzao ... znaci ili majstor ili vlasnik ... ne znam ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, MiloshBg said:

Imam odlicnog i pedantnog majstora u Zarkovu - Belim Vodama. Ako treba neki info pisi na pp, necu javno da ga reklamiram. 

Ako zelis naravno, slobodno dopisi lokaciju i kontakt. Najbolje u odgovarajucoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Kao sto svi znate, od samog starta na FLCS nema nekih protekcija kao na drugim forumima. Sve informacije i njihova raznovrsnost ne da su pozeljni, nego su dragoceni.

Tako da je @MiloshBg sve OK, dok ne prelazi u neko kontinuirano reklamiranje, tj. nema potrebe da se sakrivamo kao 'ajduci :) i pisemo kontakte po PP.

Ako mislis da ce koristiti zajednici, a nije problem ni za koga - slobodno se dopisi ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/19/2023 at 9:40 AM, nemanja84bg said:

ne znam jel odgovarajuca tema ali ... najverovatnije ce biti u servisi za izbegavati. Alternator nije trebao da se menja niti je trazeno... cene u slici i delu , problem nije resen. Klapna gasa marke continental, kineski ribrend domaci shit. Gle tu cenu.... prilikom pregleda nadjen visak srafova kod brisaca i pola fali na odredjenim delovima ... 

20231119_092925.jpg

Remont alternatora 14k, u sunce ti jbm. Ja moj pre 3-4 meseca platio 3500. Cesto razmisljam tako, koji automobil ce mi biti sledeci, ali onda kad vidim koliko se daje na popravke, mali i veliki servis, razmisljam da je bolje cekati, stedeti i kupiti novo, pa sam bar nekoliko godina miran. A onda sa druge strane kad vidim da nova kola nisu ni priblizno kvalitetna kao neka starija, nista mi nije jasno :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pezo 308, 1.6 hdi 120 konja, 2017.godiste, termostat samo iz originala, mogao se nabaviti po starom OE broju, oko 200e kostao, ali taj broj vise nije dostupan, a novi deo (noviji OE broj) 420e. Toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bem li ga šta da kažem, kupio sam  Z10 da bih kaznio sebe, prethodna dva auta su bila po 5000eur plaćena, imala sve, abs, Airbagove ESP itd

 

kupim ti tako ja Z10 na brzaka, sa 53000km, za 2000eur, dva seta guma, i urađenim velikim servisom

odmah dao oko 50e za prednje diskove i pločice, plus 500e za TNG

 

osim toga,

prve godine termostat / 10e

druge godine  30e za homokinetički i manženu

treće godine dva put po 30e za sajle menjača

pređoh tako 70K km, pa odradih veliki servis, 150e, amortizeri 150e, i evo... jes klotara od auta, ali uz 6,4L TNGa / 100km, ide već godinama, dokotrljao se do 135000km.... i ide dalje...klotara

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Misha87 said:

Remont alternatora 14k, u sunce ti jbm. Ja moj pre 3-4 meseca platio 3500. Cesto razmisljam tako, koji automobil ce mi biti sledeci, ali onda kad vidim koliko se daje na popravke, mali i veliki servis, razmisljam da je bolje cekati, stedeti i kupiti novo, pa sam bar nekoliko godina miran. A onda sa druge strane kad vidim da nova kola nisu ni priblizno kvalitetna kao neka starija, nista mi nije jasno :D.

Nije to nista, za lanciju 97mo jos pre x godina kostao alternator ... kaze samo kuciste ispravno to im je bila prica dakle cena je bila 19 000 - 24000 nemogu da se setim najbolje ali bilo je preskupo , al da ga je uradio ... stvarno ga je uradio taj traje vec x godina i daje voltazu bas kolko treba onako sa 10% viska kako meni odgovara bolje da cvrci akumulator nego da fali ... , evo dan danas sljaka ... aj da kazes radjeno negde 2009. 2010. ....  svaki akumulator koji sam stavio traje jedno 4,5 godina prosek ... ovaj ovde na golfu je nepotreban bio, imao je fabricki pravi a ne tamo nesto ko zna sta, iako je veci povrsinski ... ne svidja mi se jer volim originalne delove pre ovih naknadnih ko zna kakvih , radi sve ok ali nije oridjidji ili je samo zamenio kuciste i kao da me oladi i tu , sta znam .... bitna stavka je ta da nista ne pise na racunima koji su delovi stavljeni? pa sta smo mi na pijaci ne razumem? kao uvazava mi garanciju i to .... sta treba sutra da bude "ko zna sta je bilo u medjuvremenu" pusti price.

 

@MiloshBg punto je ozbiljna masina, najbolji mi je onaj 1.4 16v dynamic neka oznaka mislim da cak ima i 6 brzina fabricki menjac.... odlican za nas obicne  :D tako da ce to najverovatnije biti sledeci izbor .... mozda stilo 1.6 16v krntija neka samo da ga drmam po gradu. Kakvi crna nova kola i ta 'ranja , posle kiksa sa VW znaci NIKAD VISE U ZIVOTU TO "NOVIJE" SMECE i samo atmosferac pa nek je i 5 litra zapremina. Kad bolje razmislim ti komplikovani se i ne popravljaju vec idu na groblje, tipa 7mica bmw eno oni lepi 2007 2008 nijedan preziveli :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da su u punta stavili 1.8 vvt iz lance 143 konja to bi bio pun pogodak :thumbsup: bio jedan na oglasu kao dynamic oprema , simpa skroz taj 1.4 

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, nemanja84bg said:

Kakvi crna nova kola i ta 'ranja , posle kiksa sa VW znaci NIKAD VISE U ZIVOTU TO "NOVIJE" SMECE

Pa golf ti je bio 15-ak godina star, nije to novo uopste. Za auto do 5 godina starosti može se reći da je noviji. Ništa čudno da je posle toliko vremena dosta toga došlo na zamenu, pogotovo ako prethodni vlasnici nisu bili skloni održavanju tog golfa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma golf sa tim motorom je promasaj i kad je bio par godina star kamoli 15 god, taj motor ko nesto zna o kolima izbegava u sirokom luku nego se on upecao na nalickan auto spolja pa ga drugo nije zanimalo i sad mu krivi moderniji automobili (btw taj motor se pojavio ako se ne varam 2005. tj 18 godina tako da je daleko od modernog), prvo se dobro raspitas sta vredi kupovati od novijih motorizacija pa onda kupis a ne pecanje na prvu sto ti deluje lepo pa posle kukumavcenje

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto je komplikovan ne znaci da je los, da serviser prodaje istu takvu pricu nego sve od a do s da preceslja a ne da ojadi , ja ga resio koji pojma nemam , taj tsi ima kompresor i turbo koji treba da rade u sinhronizaciji navodjenom preko kompjutera , ti ljudi su dobro placeni ne treba ja da im crtam sta i kako ... nisam im ja birao posao ... uzme pare znaci ima da ga sredi. To nije kukumavcenje nego ko koga z ....

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axic na zalost servisera , nista od toga nije bilo za zamenu jer sam detaljno ispregledao auto i sljakao kao leptir dok nije povukao maticu, ta klapna koju je uzeo je original a stavio kontinetalovu koja je shit teski ... i nije vratio deo ... evo , gde je check endzin ? Problem je bio banalan ... samo je trebao turbo da zameni dakle ne remontuje jer necu polovno sr*nje ili aftermarket kineski il ko zna sta i ispregleda jos neke stvari a ne na svoju ruku bez konsultacije , nije se to samo meni desilo , drugar je bio sa puntom evo u drugom servisu i ista prica. Hteo covek sitnicu a ovaj mu izmenjao isto tako nesto nebitno ali zato debelo naplatio. Pa nismo ovce ... dovoljno da ti stavi neki polu cip i da odma izgubis 10% performansi nije to bajaterija da uklapas tek tako. Evo nema check-a ne znam ja nista uopste. Plus ogrebotine sto je ostavio ... auto casa bukvalno ... nije to krntija od 2 soma , auto je dosao sa punom dokumentacijom a i vidi se da je sve top top ....ta klapna koju je stavio mozda ne podrzava dual charger sistem i moze svasta da napravi, nabije pritisak recimo ... pa ti ostavi auto bez nadzora ... znaci bolestina kako ide 1.4 170 konja a kao los ... gde los bukvano nemogu da mu nadjem manu i ide kao nevreme  :thumbsup: pardon ima manu .... - NEMA PEPELJARU :crybaby:

20231125_205027.jpg

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor je tezak shit kao i svaki tsi tih generacija ali ovi nasvirani pogotovo, to sto ide dok radi je ok jer logicno da ide dobro sa tom snagom ali motor je problematican generalno plus jos ako nije adekvatno odrzavan eto igranke. Mnogima su ti motori pravili probleme i u prvim godinama eksploatacije i na manje od 100k km. Dvojicu znam licno kojima su popucali klipovi na tom motoru (sto je jedna od mana) , jedan na oko 150k drugi ne znam, jedan je kupio auto od drugara dobro odrzavan pa opet pukao, kolega sa drugog foruma radio ful generalku na istom motoru, plus sto ih znam jos dosta kojima se nisu raspali motori ali stalno neki problemi, tako da je motor generalno za izbegavanje i kupuje ga samo onaj ko ne zna ili neko ko je svesno isao na rizik i zeli bas taj neki model sa tim motorom a spreman je na potencijalnu igranku.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam od ovih zadnjih :D . Iako odlicno znam da je nedonosce BMW i PSA, sa gomilom problema - stvarno mi je malo falilo da SVESNO kupim 1.6 THP u DS5 (u njemu je verzija od 200 KS), sa svim mogucim posledicama :) 

Davno sam kupio "zabarsko djubre od dizela", kako je dobar deo "strucnjaka" pricao pre 20 godina - pa se tamo od 2010. pola Srbije klelo u isti taj 1.9 JTD, a Stilo postao novi Golf II. Da ne pricam tek o odgovaranju od MultiAir, sa kojim sam se bukvalno bez i jedne greske, a kamoli kvara, slatko navozao 5 godina.

Uvek se trudim da se pre kupovine tehnicki informisem sto vise, da se pri pregledu takodje proveri sto vise, ali uvek kupujem i na neki "osecaj", ne znam kako to da definisem :) . Iako me okolina odgovara od toga, npr.

E sad, dosta zavisi i od odrzavanja i eksploatacije, ali neki motori jednostavno imaju inzenjerski losa resenja, losije koriscene materijale, osetljivije komponente... Pa ako ti se nesto toliko svidja, svakako trebas da budes spreman i na najgoru soluciju po dzep. Posto koliko god gledali, za svaki polovnjak je potrebna i doza srece.

Isao sam naravno da gledam i probam par THP, ali na kraju sam jedino na taj isti "osecaj" i odustao. Iako su lepo ocuvani primerci bili u pitanju, ovaj put ipak uzeh proverenu 2.0 drndavu dizelcinu :D . Svo vreme taj model (koji mi se bas svidjao jos od kad se pojavio tamo 2012.) mi se nekako vrteo u podsvesti - pa hajde da izvozam malo, zao mi je samo sto nije benzinac. Kao sto mi je i zelja potencijalno neki Japanac ubuduce, tacnije Mazda ili Honda.

Od tih novijih benzinaca, gledao sam upravo i TSI u FR Leonima (Mk3). Iako i tu ima bubica, generalno su te novije verzije na kais (umesto na lanac) bolja prica, ako pricamo o manjim kubikazama u tom modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se s time , mozda nisam navikao jer mi je standardica vremenska masina 1.6 atmo motor iz brava / bravo sx koji je ocigledno dan danas pojam za pouzdanost ... znaci ide pali na pola kljuca ... jbg kolega tih 200 konja mora iz komplikovanog sistema da izadju nemoze to na lepe oci i fiziku... za to mora debeo novcanik... ali korveta, kamaro , al bi jednog posedovao , vidim korvetu na bugarske table ufff kakav auto ... to su masine ... eventualno usteda sa japancem nissan maxima ili silvia s15 za daily driver varijantu , jbg znam mnogo trazim ali sam i zedan tolko smo zasluzili valjda kad doprinosimo ovoj zlatnoj zemlji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, taj THP 200 je daaaleko gori od prica za 1.4 MA ili tvoje situacije gde si bio pionir u tom JTD svetu.. Za THP se vec zna da ne valja.. Moooozda ova mladja godista od 2016te recimo i mogu da imaju status okej motora, ali nista vise od toga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, MultiAir ima tu jednu glavnu "glavolomku", u odnosu na vise njih na Prince motoru. Poenta je bila da sam bio spreman na potencijalno utopijski jos jedan korak dalje :D . U glavi mi je, pored jos nekoliko, bila i tvoja prica sa THP.

A nadovezao sam se na post @OMP , da neko radi modela koji mu se svidja ide na svestan rizik sa (potencijalno) problematicnom motorizacijom. Korektno ide za tu tezinu, nije veliki potrosac, ali ako se udje u "vrzino kolo"... Problem ih je i ovako kasnije prodati, velika vecina THP koje sam tada gledao su jos uvek na oglasima, dok se dizeli vrte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle famozna informacija iz prve ruke - U pitanju je AC Ninic mirijevo , auto je iz servisa izasao sa srafom u vakum crevu dakle zapuseno i to je povuklo kvar gde auto vise nemoze da upali , dosao sam s kolima gde je samo trebalo zameniti turbo za nov, polovan u dobrom stanju a dobijen remontovan ko zna kakav a naplacen kao nov na autodoc , plus sto su menjali svasta nesto bespotrebno ,ukupan racun je 138000 uz obecanje garancije koju mozete obesiti macku o rep, dakle nekad su radili lepo a sad nista, komedija ni peglicu ne bi terao kod istih , na pozive, duznosti i sve ostalo ne odgovaraju. Bezobrazluk. Visak delova nisu vratili, pokvarili su ispravan auto a meni manjak 3soma. Veoma lose iskustvo pa prenesite dalje. 

 

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ti si onda pun love kad mozes toliko da placas popravke sta se zalis

 

kako racun 138000 a ti imas manjak 3 soma ili si racunao da auto vredi toliko posto ces da ga zapalis ili gurnes u savu/dunav?

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...