Jump to content
FAS Euroauto Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

A interesuje me i konkretno misljenje za ovakav primerak!

 

Sa obzirom da je bio sluzbenjak!

 

Sta se moze ocekivati od kvarova posle ovoliko kilometara?

 

PS

Akose ipak,i pored slabog motora, odlucim za ovako nesto!

 

 

Edited by hadrijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj motor je krajnje jednostavan. Ima turbinicu koja i da ode nece nesto mnogo da te lupi po usima.

 

Plivajuci nema kao sto pise u oglasu. Kvacilo takodje ne bi trebalo nesto skupo da bude, a ako mu nisu vadili dusu nece ni biti za zamenu.

 

Trazi servisnu istoriju i da li je imao kasko i kasko ugovore. Videces da li je nekad lupan i popravljan.

 

Ostalo sto moze da se desi je da ga je neko bas maltretirao, ali dosta firmi sada i to sankcionise ugradnjom gps-a, pracenjem obrtaja i brzine i slicno. 

 

Sve u svemu ja ne bih automatski bezao od sluzbenog vozila dok se ne vidi kakvo je stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, dodjoh malopre, bukvalno me drug zvao pre 15 minuta, do informacija.

 

Izvuceni podaci iz jedne od baza.

Auto je servisiran u ovlascenom servisu do juna 2016, tada je imao 127000 km na satu.

Posle nije sevisiran u ovlascenom sto je prodavac i napomenuo.

Auto je bio kasko osiguran, ali nije bio koristen kasko. Do tada, juna 2016.

Posle nije biokasko osiguran.

 

Ima jedan detalj koji je prijatelj video, prvi kupac vozila (pre ovog covekakoji ga prodaje) je bio vlasnik taxi firme, sto znaci da je fica bio taksi, negde dole u Srbiji.

 

E, sada, da li vredi uopste uzimati taksi vozilo sa tom kilometrazom?

Jer taksi i sluzbeni nije isto, jel tako?

Sluzbeni uglavnom vozi jedno lice, a taksi vise njih, plus putnici.

 

Interesuje me vase misljenje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da bude i obrnuto, da vise njih vozi sluzbeni a jedan vozac taxi vozilo.

Nemoj se zaletati oko uzimanja auta, 6000-6500 nisu male pare, iskreno ja bih vozilo sa taxi-ja zaobisao, prvo zato sto je njakan po gradu, drugo zato sto ce do kraja da bude obelezen kao taxi vozilo, posto mu u saobracajnoj stoje prve registarske oznake sa TX.

Bice kola, polako.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sada kada ste ovo napisali...

Sta drugo da kazem, nego, mudro zborite.

 

Necu se zaletati. Jeste, dosta je to para.

A i do kraja eksploatacije ce biti obelezen kao taksi.

 

Idemo dalje.

 

Hvala Ivan BG!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nekih 20-tak dana sam spominjao jedan 500L 1,4 2013 koji je drugar hteo da proda da bi od mene uzeo MErcedes B180CDI 2010.

Pre neki dan mi je dao kaparu a juce  mu je dosao kupac iz Zrenjanina  i ponudio 7000 a ovaj mu rekao da doda jos 100€ i da je auto njegov i tako i bi.

Eto cisto informacije za koliko moze da se proda dobar primerak 500L-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovaj je imao 51000 km  ali i dva seta tockova sa odlicnim gumama a i bio je u Pop Star opremi.

Zakljucak je da se  500L moze prodati po normalnoj ceni a uvek je bilo i bice jeftinijih ali  svi koji su otisli da pogledaju te jeftinije,a to smo i videli ovde na forumu,su ustanovili zasto su jeftiniji.

Onaj nik sa oglasa koji je postavio oglas da kupuje 500L je  gledao nekoliko primeraka  i nijednog nije kupio sto znaci da nisu bili dobri za tih 6000.

U onoj sredini od 6500 verovatno moze da se nadje i neki dobar primerak ali  ga treba uloviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Fiat 500L 1.4 16v

 

fiat 500l 14.jpg

 

Punto Classic nije jedini polovnjak na oglasima novijeg datuma koji je proizveden u Kragujevcu. Već neko vreme društvo mu pravi mnogo veći, moderniji i upotrebljiviji Fiat 500L. Broj primeraka na oglasima se lagano povećava, cene idu na dole, a samim tim se broj kupaca koji razmišljaju o nabavci velikog Fiata, kojeg od milja i dalje zovu ''fića'', svakim danom raste.

Kragujevac, tradicionalno industrijski grad u srcu Šumadije je 2012. godine, posle godina tavorenja, konačno dočekao pet minuta slave. Sa proizvodnih linija je nakon nekoliko decenija konačno sišao automobil koji je je mogao da drži korak sa svetom. Istina, novitet nije nosio znak Zastave, nažalost mnogih radnika i dela javnosti, ali je zato pod znakom Fiata doneo mnogo više nego što je bilo ko očekivao. Na krilima uspeha legendarnog modela 500 dobijen je gotovo jednako zanimljiv automobil, koji pored ostalog ima i neuporedivo veću upotrebnu vrednost. Ubrzo je dobio oznaku ''Nacionale'', subvencionisanu cenu, crvenu boju na radost i redovi kupaca su se polako formirali….Nekako u isto vreme sa skladišta krčeni su preostali primerci do tada veoma traženog Punta Classic. Dakle, ''Kralj je mrtav, živeo kralj''...

 

703011_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic17_f.jpg

 

Danas, šest godina kasnije, obnovljena verzija Fiata 500L je napunila godinu dana, dobro je primljena kod kupaca jer su uglavnom ispavljene uočene slabe tačke na početku proizvodnje (Fiat navodi 40 odsto novih delova). Ipak, armija slabije platežnih kupaca koji preferiraju ''second hand'' robu na četiri točka već duže vreme ima sasvim dobru ponudu polovnjaka koji su u velikoj većini od prvog vlasnika i sa poznatom servisnom istorijom. Prava poslastica za ziheraški nastrojene kupce polovnih automobila, koji se ježe uvezenih polovnjaka sa ''pravom'' kilometražom. Uz to je automobil domaće proizvodnje - milina. Ali bićemo sasvim dosledni. Ako kupci obnovljenog 500L uslovno rečeno imaju sreće, jer pretpostavljamo da su najveće mane otklonjene, da li to po automatizmu baca senku na modele koji su među prvima kroz usisnu granu provukli čist šumadijski vazduh?

 

Veliki broj primeraka je proizveden 2013. godine kada se proizvodnja već zahuktala, a najčešći motor je svakako poznati benzinski motor sa 16 ventila ''fajer'' serije sa 95 KS. Neki ga kude, neki hvale, ali da budemo iskreni, to je motor koji jednostavno radi posao. Najviše mu zameraju tromost (zbog poveće mase karoserije), ali uz dobro rukovanje ručice menjača i nešto više obrtaje, ovaj motor na momente može da pokaže i svoju vatrenu stranu. A onda u takvom zanosu nije neobično da potroši i određenu količinu motornog ulja, a to obično potraje i nakon perioda predviđenog za razrađivanja motora. Na to su dugogodišnji vlasnici navikli. Novopečeni vlasnici treba da znaju da proveravaju nivo ulja, otprilike na svakih 2.000 do 3.000 km. Kod ovog benzinca serijski se ne ugrađuje donja zaštita motora, a moguće ga je ugraditi kao dodatnu opremu. 

 

703017_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic33_f.jpg

 

Zaštitni lim ipak čuva određene delove, poput alternatora od zapljuskivanja vodom. Kod dizelaša ovaj deo se ugrađuje serijski. Možemo reći da mu dizel motori dobro pristaju, između ostalog, zbog ne tako male mase. To se posebno odnosi na snažniji 1.6 MJTD motor, koji doprinosi agilnosti u vožnji i umerenoj potrošnji goriva. Svakako da je njegovo redovno održavanje i najskuplje, kao i nabavna cena, a o nekim potencijalnim vanrednim intervencijama na većoj kilometraži ne treba previše trošiti reči. Možda je najoptimalniji motor dobro poznati 1.3 MJTD sa 85 KS koji je kasnije povećan na 95 KS. Razvodni mehanizam se pokreće pomoću lanca, a kod pomenutog snažnijeg dizelaša za pogon se koristi kaiš. Svakako najintrigantniji su primerci sa pogonom na metan preko dvocilidričnog benzinskog motora kojih ima u malom broju. Ipak, zbog težine boca za metan na udaru mogu da se nađu plivajući zamajac i set kvačila. Nemali broj vlasnika se žalio na kratak vek fabrički ugrađenog akumulatora (55 Ah) koji je često jedva sastavljao tri godine, a neretko se dešavalo da potpuno zakaže po isteku druge godine. Još teže su primedbe na diskutabilnu funkcionalnost ručice menjača. I sama vlasnica predstavljenog primerka ima prigovore na ćudljivost menjača zbog kojeg je bila rada da se u jednom trenutku rastane od njega. Ipak, na kraju su izgladili odnose, vlasnica je prihvatila ćudljivost misteriozne menjačke kutije i umesto na oglasu, ovaj simpatični Fiat crvene boje je nagrađen ugradnjom plinske instalacije i obavljenim velikim servisom.

 

Takvu taličnost poseduje samo jedan ''italijan'', pa makar bio rođen i u Kragujevcu. Zato mu valjda vlasnici nekako oproste grehe poput habanja sinhrona brzine, težeg ubacivanja u šesti stepen prenosa ili u rikverc, ispadanje iz brzine ili potrebu za dihtovanjem menjačke kutije. Zato poneki cvrčak koji se povremeno javi iz pojedinih delova unutrašnjosti i nije toliko zabrinjavajući. To su uglavnom stvarčice sa kojima su se susretali vlasnici u prvim godinama eksploatacije, a mnogi su rešeni o trošku garancije u ovlašćenom servisu. Mahom su to sitnice poput zabravka petih vrata ili zvučnika koji su vlasnike nervirali lošim zvukom. Doduše, bilo je i slučajeva kada su menjane letve upravljača ili setovi spojnica, ali u mnogo manjem broju. Kome simpatični ''šumadinac'' zapadne za oko moraće da izdvoji najčešće oko 6-7.000 evra za četiri, pet godina star 500L. Najčešće su od prvog vlasnika sa pređenih u proseku od 30.000 do 90.000 km i u najvećem broju slučajeva sa osnovnim benzinskim motorom. Ko izabere jedan ovakav primerak, jedno je sigurno, prostranosti u unutrašnjosti mu neće nedostajati, jer na tom polju potpuno se razlikuje od rodonačelnika serije 500. Nazad se mogu komotno prevesti i dvometraši, na doduše ravnoj klupi koja je pomična. Vozači se sigurno neće žaliti na preglednost, istrumente, kvalitetnu i zanimljivu komandu tablu, ali zato se popriličan broj vlasnika žalilo na nešto kraći sedalni deo i njegove slabo izražene bočne oslonce. Sve u svemu Fiat 500L je solidan polovnjak koji sveukupno pruža dobar paket po povoljnoj ceni, ako mu oprostite poneku manu i povremenu ćudljivost. A to je zasluga delom sudbine koju dele automobil prvih serija, mada bi neki aludirali na gene koji dolaze sa Apenina. Ipak, kakav god se kome činio niko ne može da mu ospori simpatičnu pojavu i to da je naš!

 

703013_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic21_f.jpg

 

Tokom trajanja garantnog roka pojedinim vlasnicima popularnog ''šumadinca'' su menjani prigušujući blokovi.

 

703012_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic20_f.jpg

 

Prednji trap slovi kao izdržljiv pa tu nije bilo posebnih problema. Ako je nešto za zamenu, onda je to najčešće reč o vertikalnom stabilizatoru.

 

703014_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic27_f.jpg

 

Pogled odozdo otkriva masne tragove koji su se pojavili na delu menjača kod semeringa birača brzina, pa je to deo koji bi trebalo zameniti. Inače je upravo menjač bio na meti kritika vlasnika. Prilikom kupovine obratite pažnju na njegovu funkcionalnost. Kod benzinca ne postoji donja zaštita motora, takozvani šuspleh. Pojedini osetljivi delovi su izloženi udarima vode zbog koje se, recimo, alternatoru može skratiti radni vek, (stradaju ležajevi) a zbog nepostojanja zaštite, dešavalo se da neke životinje pregrizu kabal od lambda sonde koji je nisko položen. Postoji mogućnost ugradnje originalnog šuspleha.

 

703015_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic30_f.jpg

 

Mnogi vlasnici su od početka eksploatacije imali problema sa amortizerima petih vrata koji su bučni, a mogli su da izgube funkciju. Na prikazanom primerku još uvek su amortizeri iz prve ugradnje, ali takođe proizvode neprijatne zvuke.

 

703016_polovnjakfiat500l230718rasfotoobunic31_f.jpg

 

Peta vrata su tema o kojoj vlasnici domaćeg Fiata često razmenjuju negativna iskustva. Jedna od njih je zabravak brave koji u nekim slučajevima nije mogao da se otključa, a još češće je bilo prigovora na lupkanje koji ovaj deo može da proizvodi. U kabini vlasnici mogu da se požale na nešto kraći sedalni deo a neki vlasnici su prigovarali na zamor nakon dužih putovanja. Kod redizajniranog modela, između ostalo poboljšan je i sedalni deo sedišta. Ukrasna lajsna oko stop svetla daje posebnu draž zadnjem delu Fiata 500L. Ipak, neki vlasnici su morali da je zamene usled oštećenja površinskog sloja. U unutrašnjosti smo tragove habanja, posle pređenih nepunih 85.000 km, zapazili na ručnoj kočnici neobičnog izgleda.


Cene rezervnih delova (izvor podataka je jedan od ovlašćenih servisa)
U ovlašćenom servisu za Fiatova vozila napominju da pored originalnih rezervnih delova poseduju i zamenske rezervne delove koji su jeftiniji, ali očekivano njihov eksloatacioni vek nije na nivou originalnih rezervnih delova. To bi vlasnici automobila, svakako trebali da imaju na umu kada se odlučuju koje delove ugrađuju u svoj automobil. Tako na primer, u alternativi set prednjih diskova košta 9.320, a prednje pločice su upola jeftinje. Moguće je, recimo, kupiti reparirani alternator koji je za nešto više od 16.000 din, jeftiniji od novog.

- Filter vazduha 1.497
- Spona balans štangle 2.821
- Amortizer zadnjih vrata 3.191
- Prednji amortizer 12.088
- Alternator 51.391
- Disk točka 12.793
- Prednje pločice 8.783
- Zaštita motora(šuspleh) 8.331
- Semering birača brzina 416
- Sijalica fara H7 585

 

preuzeto sa - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da ova tema baš nije nešto aktivna poslednjih godina.

 

Pročitaj svih 138 strana i vidim da se tek u par postova pominje kupovina polovnog 500L, ali bez detalja koji me interesuju. U potrazi sam za polovnjakom, počeo da gledam ove aute po oglasima kupljene u Srbiji sa kilometražom ispod 100.000 (poželjno i manje, tipa 60-70k).

 

500L u ovom trenutku dođe kao best buy. Ima nekoliko u oglasima u POP opremi, 1.4, sa 60-70k na satu, 2013. godište za 6000-6500e. Za te pare, malo šta u ovoj klasi može da se nađe sa tom kilometražom. Gledam Merive b, B-Max, C3 Picasso... znači jako loš izbor, za razliku od 500L, zato mi je i zapao za oko. Još od prvih vlasnika, vidim uglavnom porodični ljudi (sem ako ne stavljaju dečija sedište da bi napravili foru :D ), gde ćeš bolje?

 

Kakva su iskustva sa tim ulaznim serijama? Kakvo je mišljenje ljudi koji ga poseduju 6 godina? Da li je još uvek "kao nov" ili su počeli razni problemi i boljke? Da li je počelo lupkanje i cvrčanje, da li su sedišta počela da propadaju? Na šta najviše treba obratiti pažnju (piše ovde gore na menjač i zadnja vrata, da li ima još nešto?). Da li bi Meriva bila bolji izbor kada je kvalitet u pitanju? 

 

Unapred hvala.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam da i ako je neko imao nekih bug-ova reseni su u garanciji i to u prvih 30-ak hkm tako da su to sada bas tako kao sto kazes best buy polovnjaci :)

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki polovan auto je prica za sebe...mozes da ubodes dobar odrzavan a mozes i da ubodes krs koji je detaljno opran sredjen za prodaju....

Ja sam planirao prodaju prosle godine...sad sam se smirio..cekam neki hibrid il eventualno leteci automobil

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bi na kraju 500L :D

 

2014. 70.000 na satu, 1.4b, lepa oprema, imam utisak da vozim nov auto. Što je najveći fazon, do pre par nedelja nisam ni razmatrao kupovinu ovog modela dok mi supruga nije skrenula pažnju da joj se sviđa.

 

Dizajn, komfor, vožnja, kvalitet enterijera, zvučna izolacija, meko oslanjanje na putu, nema cvrčaka, nema lupkanja... za sada vrlo visoka ocena sa moje strane... al polako, videćemo još, ko zna šta se tu još krije kad se sve isproba ;)  U svakom slučaju, jako me iznenadio Fiat, nisam mislio da je ovaj model ovako (bar na prvu) kvalitetan... U ondosnu na GP koji sam vozio pre njega, jako velika razlika. Nije ih korektno porediti jer nisu ista klasa, ali ja sam iskreno očekivao manje više isti kvalitet, pa sam zato ovako prijatno iznenađen. A tek šta da kažem kad smo pogledali par "boljih" automobila po placevima. Ono iz uvoza, ma koliko bilo mlado, sve izgleda baš umorno i istrošeno, a ovo kao novo.

 

U svakom slučaju, priključujem se FIAT 500L sekti :D

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne krije se nista, sta da se krije, nov auto. Vozi i uzivaj :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Oculus said:

I ja sam zainteresovan za polovan500l.Ako nije tajna koja je cena vašeg auta?Šta ima od opreme? Hvala.

Nije tajna. 6500e. POP Star oprema (Alu felne, parking senzori, kožni volan, u-connect, podizači na svim prozorima itd.). Uglavnom su im cene tu od 6000-7000, ovaj bi možda bio skuplji da nema par sitnih ogrebotina, al ništa strašno, bitno da nigde nije udaren, ovo se da lako srediti. Nisu to male pare, ali mislim da u tom cenovnom rangu teško da može da se kupi nešto bolje, mislim u toj klasi, opremi i godišta ;)   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam gledao jedan isti takav 2016 godište bele boje ,ista oprema ,parking senzori Alu felne,samo što je bio na renta-kar i po ceni 7800.Samo me to što je bio na renta-kar me odbija konkretno od tog auta.Š ta vi mislite da li to ok kupovina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja km na tom rentacaru?

plus, vidi gde je odrzavan i da li je sve odradjeno sta treba za tu kilometrazu

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, ja sam isključivo ciljao na aute od vlasnika.

 

To je jako lepo godište i stvarno mala kilometraža, ali je auto možda vozilo 1000 različitih ljudi i ko zna kako... Opet, ako je redovno održavan, možda to nema baš nikakve veze, ali konkreno ja nisam gledao službena vozila, išao sam na koliko toliko sigurniju varijantu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...