Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

@Ivan

Kolika je najveća maks brzina u prvoj brzini? 

Meni se čini da se mnogo lakše vozi benzin, tj pokreće, u odnosu na ovaj 1,3 mjt. Možda je za to kriv M32/20 menjač, jer, bar je moj osećaj takav, da kada pokušavam da pokrenem vozilo iz mesta, više vremena treba od pritiska papučice, do puštanja kvačila. Kada sam počeo da ga vozim, relativno često mi se dešavalo da mi se automobil ugasi. To je posebno izraženo kada je upaljena klima, bukvalno pritisnem papučicu gasa, prođe dve sekunde, dok ne podigne malo obrtaje i onda kreće. I isto tako, dok se ne podigne broj obrtaja do 1500 obrtaja, nemoguće ga je pokrenuti. Kreće da "vuče" tek od 2000 obrtaja. 

Dok sa benzinicima, nekako nemam taj osećaj, odnosno, vozim i ne razmišljam o tome, jednostavno, vozim. 

 

@moron

Imam ja dovoljno obaveza, prolaze dani, sitna deca, posao, al, volim nove igračke, nemam strpljenja :) Ono što je najgore, isto tako će brzo i da me prođe :) biće mi zanimljivo par meseci, ako bude i toliko i posle će mi biti kao i svaki prethodni auto. Možda sam baš zato i hteo da kupim 500L, jer nije običan, drugačiji je.

Al, svakako, hvala na savetu :) 

 

@totti

Šta je to ferragosto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A posle isporuke ga dobro "zaliješ" voskom i bitumenom ... Da može i na kišu, da ne bude samo za suvo vreme :) Da možeš da ga spustiš i na dno okeana, na njega "zaboraviš", a kada ga izvučeš, da je 500L i dalje živ i zdrav :)

 

IMG_20150711_141714.jpg IMG_20150713_192317.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/21/2020 at 10:44 PM, ortakov said:
[mention=10479]totti[/mention]
Šta je to ferragosto?


Kolektivni avgustovski godišnji odmor, karakterističan za Italiju.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Ja sam razmišljao da uradim nešto slično, odnosno, hteo sam da pitam za iskustva, šta je poželjno uraditi kad stigne, da se zaštiti!? Možete mi odgovoriti gde ste ovo radili i koliko košta, na PP. Hvala

 

@Zhorz

Kompresor

 

@totti

Ove godine će ga valjda i italjani preskočiti, ako se ne varam, odmarali su dva meseca zbog korone :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma nije me interesovalo kod koga si nego sta oni kazu kad ce, gde je itd.

Ja sam posle 30dana cekanja svaki dan zvao mog "dilera" :-)

mislim da je isao na terapiju posle pristignuca mog 500L-a

 

Doduse on mi je rekao za 20-30dana stize...a stigo posle 2 meseca

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Ja sam to radio sam. "To" uvek uradim sam na svojim kolima, bez razlike da li ih kupim nova ili polovna. Kada ih uzmem nova, gledam da to uradim što pre, pre prve zime. Dobro ga operem odozdo, kupim dosta voska i "bitumena", sve u spreju. I lagano ... Voskom napunim šupljine ( sprejevi voska uvek dodju zajedno sa "crevima", koja ti omogućavaju da stigneš i do najudaljenijih šupljina ), a kod 500L sam voskom dobro "namazao" i prednji most i sve grede, a posle "bitumen" stavio na pod, pragove i deo sajtni. Obično kola posle redovno operem jednom godišnje odozdo i dobro posle pregledam, da li ima neko oštećenje, pa, ako treba, "popravim". Nekada sam kola vozio i po 30 kkm godišnje i dosta zimi, pa i po putevima po kojima se sipa rizla i tada je to znalo da "izlupa" odozdo kao da su ga pogodili geleri kasetne bombe. Nekada baš veoma davno, "pre Hrista" (pre 20 i više godina), znalo je to i da se ispeskari.

Generalno, mislim da 500L ima odličnu antikorozivnu zaštitu, pa i podvozja i da to i nije nužno. Ne treba to da radiš :) Ali, ja, pošto i nisam sav svoj, uskoro se spremam za novi krug terapije  :) Što reče moj drugar (kao iz onog filma); "Eh, da je bolest, svaka bolest ima leka ..."

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, ako zaista pažljivo pregledaš novi automobil odozdo, nije isključeno da ćeš uočiti neki deo metala koji je "na pravcu prskanja" od točka ( a prednji točkovi, budući da skreću, imaju malo šire polje "prskanja", pa još i kada su pogonski, imaju bolji razvojni potencijal za "kvalitetnije peskaranje", posebno, ako bi vozio po putevima sa rizlom), a da taj deo metala nema "zalepljenu zaštitu".

Prosto, u fabrici, kada se lepe te "zaštitne trake" , uvek se, na žalost, negde "preskoči". I onda tu imaš samo pocinkovan lim, i farbu preko. A nemaš "bitumen" (nemaš na metal zalepljenu "zaštitnu traku".

Mogao bih sada ovde da okačim i brdo slika kojima se to lako dokumentuje.

Sad, tačno je da vozilo ima i garanciju na prohrdjavnje karoserije "iznutra ka spolja" ( koliko je kod fiata, 8 godina, mislim da nije kod 500L 12 godina za to? ), ali i ta garancija važi samo pod uslovom da se na vozilu redovno vrše propisani antokorozivni pregledi i da se tada, ako se uoče oštećenja fabričke zaštite, stavi (o trošku vlasnika vozila) nova zaštita na tim mestima.

Niko vama ne garantuje da će "fabrički bitumen" da traje 8 ili 12 godina. Već, samo da ćete uz ispunjenje one gore obaveze (redovan pregled+dodatna zaštita ako nalože za oštećenja), biti bez rupe ( iznutra ka spolja). Jaka mi je to "garancija"  :)

Pa, što ja sam da ne stavim taj bitumen? Ja više verujem sebi ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ok ali mislim da je preterivanje. Koliko ja vidim limarije i antikorozivne zastite su odlicne negde vec od pocetka ovog milenijuma. Evo gledam svog stila, kako je beo na krovu tako je beo i odozdo. Ima po pragovima gde se oljustila boja i zastita bas od tog peskarenja koje spominjes i trebalo bi to sanirati ali evo koliko godina je kod mene taj goli lim se sija kao da je sad ugledao svetlost dana prvi put :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zagrebao auto od dole par puta, kad sam tek sveze montirao eibach opruge, i kupio sam neki sprej, malo ocistio i isprskao sam. Nije neka lepota od radova, ali od dole je, ne vidi se, a zasticen je barem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, garancija na koroziju karoserije "iznutra ka spolja" je kod fiata "samo" 8 godina ( "Strukturni elementi karoserije imaju garanciju za perforacije nastale usled korozije sa unutrašnje strane. Garancija podrazumeva popravku, odnosno zamenu svakog originalnog strukturnog dela karoserije koji je oštećen nagrizanjem korozije i važi 8 godina od trenutka predaje vozila vlasniku. Savetujemo Vam da proverite specifične uslove Vašeg pokrića u Uputstvu o garanciji." - ova poslednja rečenica je bitna, jer u Upustvu o garanciji piše ono za obavezne periodične antikorozivne preglede i opravke antikorozivne zaštite o trošku vlasnika ), pri čemu je i tih "samo" 8 godina opet duže nego kod Kie ( 7 godina ) ili Hyundaia ( 6 godina ), uz napomenu da meni meni deluje da je to kod Fiata uradjeno dosta bolje.

Evo još par fotografija samo dela podvozja jednog belog salonskog 500L (koliko se sećam, ovaj je bio sa 0,9 twin air i nije ni on tada imao šuspleh, kao ni sa 1,4, a za danas - ne znam ).

Imao sam prilike da sa mojim drugarima "obilazim" i veliki broj polovnjaka, koji su, kako kada, njih "interesovali", a kao psihopata za koroziju "odozdo", ja sam uvek bio zadužen da pravim po 20-ak fotografija podvozja (a bio je medju nama i jedan poseban "psho", za karoseriju spolja i "odozgo", da vidi da li je udaran i/ili farban). Tokom godina napravio sam "milion" takvih fotografija i moj je utisak da polovnjak, već i sa 5-6 godina, može odozdo da ima i gadnu "žuticu", a znao sam i sa 7-8-9 godina starosti (raznih brendova) da vidjam i prave rupe u podu (ne i na fiatu), na mestima gde čovek nikada to ne bi pomislio. Naravno, sva ta kola su bila prljava odozdo i to se u tim uslovima slabije vidi, ali, uz sreću pri fotografisanju, dobru rezoluciju, i kasnije uvećanje fotografija na računaru, može tu svašta da se vidi. Pa i horor scene korozije. Kada se sve to detaljno opere, ako to čovek uopšte želi da vidi ( i "spreman je" da vidi ), ima tu često šta da se vidi.

Naravno, prihvatam da nekoga nije briga šta je "odozdo" :)

 

IMG_20150511_174203 (Small).jpg IMG_20150511_175203 (Small).jpg

IMG_20150511_175230 (Small).jpg IMG_20150511_174150 (Small).jpg

IMG_20150511_175200 (Small).jpg IMG_20150511_175237 (Small).jpg

IMG_20150511_174153 (Small).jpg IMG_20150511_174159 (Small).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

 

Nema veze to jer se u jednom radnom danu napravi tvoj i još 399 drugih. :) 

AK Kompresor je morala da ti napiše rok isporuke. Šta su napisali?

 

Ranije je FCA imao muku sa našim dilerima jer su pojedini od njih obećavali kupcima rok isporuke npr. do 30 dana, a ostali su govorili kupcima do 60 dana. Drugim rečima, jedni su se držali FCA uputstava i govorili ''do 60'', drugi nisu i govorili su ''do 30 dana'' kako bi privukli ljude da kupe auto kod njih, a ne kod konkurencije. Ljudi su verovali da će kod njih stvarno auto duplo brže stići i poručivali su. Time se stvaralo nezadovoljstvo kod kupaca koji su mislili da im fabrika kasni jer je prošlo 30 dana i auta nema...a, ustvari niko nije kasnio nego je diler svesno rekao kraći rok kako bi privukao kupca, računajući da će ovaj zaboraviti bes (zbog dužeg čekanja) kad na kraju dobije auto.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Diler je napisao 30 - 90 dana, što je korektno, obzirom da sam ja poručio auto bukvalno pre završetka pandemije, tj 06 maja.

 

Videćemo, čekam, ja bih voleo da to bude pre avgusta, da obradujem ženu, za rođendan :) 

I onako joj svake godine kupim za rođendan nešto što meni treba :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, ortakov said:

Diler je napisao 30 - 90 dana,

U tom roku će i biti. :thumbup: 

8 minutes ago, ortakov said:

...ja bih voleo da to bude pre avgusta, da obradujem ženu, za rođendan :) 

Pa, mora svakako biti pre jer 90 dana ističe početkom Avgusta. I onima koji su posle tebe naručili će isto morati do početka Avgusta, pominjali ste već gore ''ferragosto''. Svi Italijani iz fabrike u KG nisu tu tokom godišnjeg i fabrika nijedne godine nije tada radila. Kako će to biti posle korone ne znam, ali ne verujem da će se toliko okrenuti naopako pa da rade tokom Avgusta meseca... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, neshaoct said:

Pa, mora svakako biti pre jer 90 dana ističe početkom Avgusta.

Ovo je Srbija, ovde sve može i vako i nako.

Dognam - Prodam

 

Ih, kako kaže Njegoš, za pravilo ludost izabraše :)

 

Još sam ja kao i dodavao opremu :) mogu misliti radost nekog šumadinca, kad mu stigne papir, a ono, preskočio da ubaci nešto :) (kako mali Perica zamišlja proizvodnju) pa onda onako ljut, ukrivo zavrne svećicu u glavu motora ... 

EEEE, gde nam je sad FCZ :) i kakva plata - takva vrata ... 

Baš me interesuje da li je ista kontrola kvaliteta za domaće i strano tržište ... kao, trebalo bi da bude, ali ... aaaaaaaa, aaaa, ovo je Srbija .... :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, ortakov said:

Još sam ja kao i dodavao opremu :) mogu misliti radost nekog šumadinca, kad mu stigne papir, a ono, preskočio da ubaci nešto :) (kako mali Perica zamišlja proizvodnju)...

Ne ide to tako. :) 

Jedan za drugim na istoj traci idu u raznim bojama, raznih nivoa opreme, za razna tržišta, benzinci/dizeli, čak i sa ''naopako'' (desnim) volanom....tako da bilo kakvi prohtevi u vezi opreme ne komplikuju ništa. Kada je 500L bio nov model, preko Foruma su organizovane čini mi se 3 ili 4 ture posete fabrici u KG, u svakoj je bilo po 25-30 ljudi. Prolazilo se kroz fabriku, kroz hale, od preseraja do kraja proizvodnje, tj. sve do montaže i na kraju delu linije gde izlaze gotovi automobili. Sve je moglo da se vidi iz prve ruke.

 

30 minutes ago, ortakov said:

Baš me interesuje da li je ista kontrola kvaliteta za domaće i strano tržište ... kao, trebalo bi da bude, ali ... aaaaaaaa, aaaa, ovo je Srbija .... :) 

Ista bi takva fabrika bila napravljena i u sred Torina da su je pravili, ili bilo gde drugde....tako da to sa Srbijom nema veze.

Ne treba da se bojiš oko roka isporuke, ne znam bilo koji slučaj da je bilo preko roka koji je fabrika rekla (kao što sam napisao, nekada dileri nisu slušali fabriku kad su pričali sa kupcima, a nekada jesu kao što je u tvom primeru uradila AK Kompresor). Jedini put kada su ljudi čekali duže od roka je daaaavni slučaj kupovine u Obrenovcu (kod tadašnjeg lokalnog dilera), koji je od ljudi uzeo pare, ali ih nikada nije prosledio fabrici, a bez para fabrika ne kreće u proizvodnju konkretnog auta...pa je izbio problem posle kojeg taj diler više nije bio ovlašćeni prodavac/serviser.

 

 

Edited by neshaoct
zamenio link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pitanje o vozilu "iz proizvodnje" i "roku isporuke" u današnje vreme, meni u salonu Pežoa u subotu rekoše da može da se poruči i po željenoj konfiguraciji, ali, bez ikakvog fiksnog roka, po sistemu "bude kada bude", jer fabrike u Španiji i Francuskoj ne rade već dva meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrola kvaliteta je po zadatim standardima od fabrike, tako da to nema veze. Evo u mom gradu se vec 10-12god pravi instalacija sa Bmw serije 3 i 5, mozda jos neke. Pored za Jaguar i Land rover, pored za neke druge modele Bmw-a. Neke druge na jugu Srbije rade za Audi, Kia-u,Hjundai... i to ti pricam samo za instalacije, pa verovatno nisi cuo da se zali neko od vlasnika ovih automobila :D Mnogo drugih fabrika u nasoj zemlji prave druge delove za auto industriju, prekidace, sedista, hladnjake...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Sve ja to razumem, al ja još uvek živim tamo negde, 95ta - 6 i tako zamišljam bilo koju fabriku u Srbiji :) 

Poslednje ozbiljno postrojenje koje sam obišao bila je Minel Kotlogradnja, ogromne hladne hale, mašine stare 30 - ak godina ali, funkcionalno... Sada su to, pretpostavljam, moderna postrojenja, roboti... 

Neću ja odustati, sve i da ne bude u tom roku, jbg, tako je vreme, bitno je da bude.

Imam auto, baš me briga, ne žuri mi se.

Ovaj auto sam rešio da poklonim tati, tako da ne brinem :) Prvo sam mislio, ako ga prodam, pre nego što ovaj stigne, moraću od žene da žickam Punto :) ono, kao, mama, idem do grada, da se vidim sa društvom, jel mogu tvoj auto da uzmem

:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh ... Teško je tu biti pametan ... Svakako moraš najpre da sačekaš ugovorenih 90 dana ... Mada, ako bi i pre toga bilo evidentno da ugovoreni rok neće biti ispoštovan (što teško da će biti slučaj, jer proiuvodnja neće već sada formalno biti obustavljena na celokupan period koji se u članku pominje, već će se to sigurno činiti sukcesivno, na kraće periode, u kontinuitetu ) mislim da bi i pre toga možda mogao da raskineš ugovor ( ako hoćeš ). 

Ili to, ili da čekaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...