Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Pozdrav Ljudi,

 

Sad ne znam dal cu otici u offtopic, videh na par mesta na forumu vec diskusiju o 1.3 JTD motorima ali cu pitanje postaviti ovde pa ako admini smatraju da sam 'omasio mesto nek mi pomere post gde treba :)

 

Elem, vec neko vreme merkam kupovinu 500-ke sa 1.3 JTD motorom, neko 2008-2010 godista (gledam autic oko 5000 e, mislim da nije realno da kupim mladji za ove pare). Moja konkretna pitanja u vezi modela i motora su:

 

- Neke bitne razlike izmedju verzije sa 75 i 95 konja, sem cene. Auto mi prvenstveno treba za transport od tacke A do tacke B (posao-kuca-posao) a filozofija mi je sa malim dizelasom najvise manja potrosnja, posto su nam porastom cena goriva skoro pa izjednacili cenu Dizela i Benzina. U bitnim razlikama mislim na kompleksnost samih motora od 75 i 95 konja, ima li neki neku bas izrazenu boljku, tj koji bi preporucili ako su mi tri bitne stavke 1. potrosnja 2. cena odrzavanja 3. pouzdanost.

 

- Pitanje oko samog fice. Znam vec unapred da je precenjen, da moze ovu stavku prevoza da mi sredi i panda i punto, da nema zadnju klupu ITD, ali pored ove racionalne strane, da kupujem autic zbog smanjenja troskova (ne planiram da prodajem sadasnji auto, vozim seat leona 2008 1.6 benzin) vec zato sto stvarno i dan danas se okrecem za tim autom i ako je vec na nasim ulicama punih 14 godina. Zanima me stvarno na sta da obratim paznju kad odem na plac ili bilo gde da pogledam neki primerak. Koji su mi pokazatelji da nesto ne valja oko motornog prostora? Na sta da obratim paznju oko samog auta? 

 

- Cena odrzavanja, ne zanimaju me ovlasceni servisi, ako neko automobil odrzava u kucnim uslovima koje ulje ide u auto, koliko para od prilike potrosite na filtere, koliko izadje registracija?

 

- Neka stvarno realna potrosnja u Beogradskim uslovima, dnevno predjem 15 km (30 km tamo i nazad) u jednom pravcu, tih 15 km ujutru predjem za 20-25 min, kad se vracam kuci obicno prelazim oko 40-60 min (da imate neki dojam o spicu i guzvi). Znam da mi auto sigurno nece trositi 4.5l, samo me zanima dal ce neka realnija prica biti oko 6-6.5 ili da ocekujem da ode na 8-9 sto mi onda ni ne radi posao. Red velicina seat leon 1.6mpi mi u proseku po bordu dzi oko 8.4l, realno je blizi 9 kad dospem do cepa s tim da mi je put ka poslu nizbrdica vise manje (gospodara vucica, juzni bulevar, deo autoput pa preko sajma na Adu) i ptrosnja mi varira od 6-7l ali mi u povratku trosi po bordu oko 9-10. Imam li racun sa fickom? sta mislite :) ps, godisnje sigurno zgazim oko 25 000 u normalnim uslovima (ruku na srce sa odlaskom na more).

 

Hvala Unapred :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, akac said:

Neke bitne razlike izmedju verzije sa 75 i 95 konja, sem cene. Auto mi prvenstveno treba za transport od tacke A do tacke B (posao-kuca-posao) a filozofija mi je sa malim dizelasom najvise manja potrosnja, posto su nam porastom cena goriva skoro pa izjednacili cenu Dizela i Benzina. U bitnim razlikama mislim na kompleksnost samih motora od 75 i 95 konja, ima li neki neku bas izrazenu boljku, tj koji bi preporucili ako su mi tri bitne stavke 1. potrosnja 2. cena odrzavanja 3. pouzdanost.

Baci pogled na ovu temu:

1.9 JTD vs. 1.3 M-Jet

...imaš u njoj dosta stvari napisanih o 1.3 MJet motorima. 

 

48 minutes ago, akac said:

Zanima me stvarno na sta da obratim paznju kad odem na plac ili bilo gde da pogledam neki primerak. Koji su mi pokazatelji da nesto ne valja oko motornog prostora? Na sta da obratim paznju oko samog auta? 

Kupovina prvenca / Šta gledati prilikom kupovine polovnjaka?

 

Generalno, ne možeš mnogo da vidiš samo na placu. Upališ motor, pogledaš kakav je motorni prostor (mastan, curi li nešto), poslušaš kako radi (lupa li, šušti li nešto, čangrlja li), obratiš pažnju šta se dešava na gašenju auta, pogledaš na auspuh dimi li šta i kakav dim...i to je to. Ako ti auto prođe taj test, onda ide u servis na pregled. Ima ljudi koji ih kupuju bez pregleda u servisu, lično tako nisam nikada mogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sad cackam po tom podforumu. Sad opet me zanima jos jedna stvar :) na 500 1.3 dizelke su JTD do koje godine? ili ima i multidzetova? I u na koji nacin to mogu da proverim na lciu mesta? VIdim na podforumu da clanovi hvale MTJ (moderniji motor) u odnosu na JTD.

 

Za ostale sugestije se slazem i zahvaljujem na odgovoru :)

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, akac said:

 ...na 500 1.3 dizelke su JTD do koje godine? ili ima i multidzetova? I u na koji nacin to mogu da proverim na lciu mesta?

Baci pogled na ovu temu:

Kad je JTD JTD, a kad je JTD ustvari MJet?

 

Ukratko: kod Fiata 500 to ne treba da te zanima jer su svi dizeli u njemu MJet.

Zabunu je svojevremeno uneo Fiat dok se još nije odlučio kako će da zove te motore, pa je jedno vreme paralelno koristio oznake JTD/JTDm/MJet. Inače, preko broja šasije možeš online (ePER) proveriti sve fabričke podatke o autu (godište/broj motora/paket opreme...) - klik OVDE.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, neshaoct said:

Baci pogled na ovu temu:

Kad je JTD JTD, a kad je JTD ustvari MJet?

 

Ukratko: kod Fiata 500 to ne treba da te zanima jer su svi dizeli u njemu MJet.

Zabunu je svojevremeno uneo Fiat dok se još nije odlučio kako će da zove te motore, pa je jedno vreme paralelno koristio oznake JTD/JTDm/MJet. Inače, preko broja šasije možeš online (ePER) proveriti sve fabričke podatke o autu (godište/broj motora/paket opreme...) - klik OVDE.

E pa fino :) Hvala na ovim informacijama i korisnim linkovima. Bacam se na potragu zeljenog mezimca, pa cemo videti dokle cu dobaciti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacio sam se na potragu za auticem i moram da priznam na prvu loptu, ova prva dva primerka koja sam video sad za vikend, razocarao sam se. Tj da pojasnim, mnogo su mi tromi. 

 

Mislim da znam u cemu je problem, nemamo ni jednog dizela u porodici, a vozim 1.6 benzinca kog smatram za lenjog (atmosverac VW 1.6 mpi na seat leonu 1p1, 102 ks), a vozio sam dugo i VW pola 6r (2013) sa 1.2 benzincem od 60ks. Oba automobila su mi dosta startnija od ovog 1.3 mtj dizelasa od 75 ks. Videh na bordu, na drugom autu koji sam gledao, da je prosek potrosnje coveku na 1650 poslednjih kilometara 5 litara (sad pitanje je koliko bord laze al i da laze moze da pokazuje pola litre manje) sto je odlicno stvarno.

 

Probacu danas da nadjem neku skuplju masinu, pa da vidim jel problem u motorima na ovim primercima od 4-5 000 evra, ili ja ocekujem previse od 1.3 dizelke sa 75 ks :).

 

PS. Primetio sam u donjem levom uglu table, zuti trouglasti znak (donje levo od onog ficinog okruglog kokpita). Sta bi to moglo da bude, proguglao sam i pise svasta tipa da je neka sijalica van funkcije... I da, ima li boljke kod 500 da im zaglavljuje vozacev pojas (to mi je objasnio prodavac) ili bi pre bila neka nezgoda, cukanje. Airbagovi su svi na mestu ali je npr primetna mala korozija sa donej strane haube.

Fiat_500_Speedometer.jpg

Edited by akac

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, akac said:

Primetio sam u donjem levom uglu table, zuti trouglasti znak (donje levo od onog ficinog okruglog kokpita). Sta bi to moglo da bude...

Skini vlasničko uputstvo za Fiat 500, u njemu imaš objašnjenu i svaku moguću lampicu :thumbup:

Uputstvo Fiat 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,3 Mjet kad se prvi put proba uvek razocara jer kao da ima knedlu ali kad probije onda ide jako lepo. S vremenom se nauci voziti i ta knedla je manje izrazena. 

Taj trougao je bio i kod mene ali je lepo ispisao na ekranu da je crkla zadnja leva poziciona sijalica. 

Inace sam prekjuce ubacio da mi prica na engleskom,posto ima Blue & Me, sto je do tad cinio na nemackom. Nasao na YT kako se to radi i odradio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tromost nego nije isto 100 i 75ks :)

Imao sam istu raspravu sa zenom jer je pre vozila Mini 1.6 koji je prelak za taj motor od 115ks i u startu joj je Mito sa 85ks delovao tromo.

 

Meni je isto bilo nepojmljivo da atmo i turbo mogu da se porede, ali ipak znace nesto i kubici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Dule 021 said:

1,3 Mjet kad se prvi put proba uvek razocara jer kao da ima knedlu ali kad probije onda ide jako lepo. S vremenom se nauci voziti i ta knedla je manje izrazena. 

Taj trougao je bio i kod mene ali je lepo ispisao na ekranu da je crkla zadnja leva poziciona sijalica. 

Inace sam prekjuce ubacio da mi prica na engleskom,posto ima Blue & Me, sto je do tad cinio na nemackom. Nasao na YT kako se to radi i odradio. 

Odlicno, i u prvom postu sam napsiao da mi to stvarno nije uopste bitno, ali svejedno tromost me je uplasila u smislu da nesto ne valja sa motorom. Ako je tako odlicno :) Samo da imam bolji dojam sta gledam. Guglao sam i ja za tu zutu sijalicu posle gledanja i vidim da moze da znaci par stvari (kvar senzora pritiska ulja, sijalica i cega jos) pa zato i pitam.

 

3 minutes ago, igor0511 said:

Nije tromost nego nije isto 100 i 75ks :)

Imao sam istu raspravu sa zenom jer je pre vozila Mini 1.6 koji je prelak za taj motor od 115ks i u startu joj je Mito sa 85ks delovao tromo.

 

Meni je isto bilo nepojmljivo da atmo i turbo mogu da se porede, ali ipak znace nesto i kubici.

Hvala ljudi na odgovorima, ceprkam /trazim i dalje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, akac said:

Guglao sam i ja za tu zutu sijalicu posle gledanja i vidim da moze da znaci par stvari (kvar senzora pritiska ulja, sijalica i cega jos) pa zato i pitam.

103. strana vlasničke knjižice:

Opšti pokazatelj neispravnosti (tamno žuto svetlo).

 

Signalna lampica se pali u sledećim slučajevima:

- Neispravan senzor pritisaka ulja u motoru
Signalna lampica se pali prilikom detektovanja neispravnosti senzora za pritisak ulja u motoru. Preporučujemo vam da posetite ovlašćenog Fiatovog servisera kako bi vam otklonili neispravnost što pre. 

 

- Voda u filteru za dizel gorivo

 

- Aktiviranje inertnog prekidača za prekid dovoda goriva/nemogućnost korišćenja sistema za prekid dovoda goriva
Signalna lampica se pali prilikom aktiviranja inertnog prekidača za prekid dovoda goriva ili kada sistem za prekid dovoda goriva nije moguće koristiti. Na displeju će se pojaviti odgovarajuća poruka.

 

- Neispravnost na spoljašnjim svetlima
Upaliće se signalna lampica prilikom detektovanja neispravnosti spoljašnjeg svetla.

 

- Neispravnost senzora za parkiranje
Upaliće se signalna lampica i poruka će se pojaviti na displeju kada je uočena neispravnost senzora za parkiranje. Kontaktirajte Fiatov servis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,

 

Pazario sam FIcolina, na kraju je pao 8 primerak koji sam gledao (jurio sam samo dizele, moram da priznam da je izbor dosta mali i los, i da su poprilicni lesevi na nasim placevima).

 

Nemam slike trenutno (dovezoh ga sinoc po mraku iz Kragujevca - okacih dve ocajne slikane po mraku), ali cu probati da okacim ovde kad ga slikam danas posle posla (ako pravila foruma dozvoljavaju).

 

Na kraju ispade 1.3 mtj sa 75 konjica, 2008, crn, siber automatska klima itd itd. 

 

Ovde ide skroz offtopic. Zna li neko, jel je izvodljiva promena jezika na bordu (sve mi je na svapskom)? Promeri rupa za felne (moram da uzmem jos jedan set), koje dimenzije preporucujete za ove nase nesrecne puteve, tipa 14, da ima sto vise mesa? Za servis, koje ulje, filtere, cu vec negde na forumu iskopati :).

 

U svakom slucaju bih se zahvalio za savete :) 

IMG-20211006-WA0002.jpeg

IMG-20211006-WA0000.jpeg

Edited by akac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akac

Cestitke, da te Ficko lepo sluzi! Posto je ovo tema za savete pri kupovini, da ne pravimo off dalje. Ako zelis da predstavis svoj auto (opciono i iskljucivo dobra volja) i caskas sa ostalim kolegama na tu temu - slobodno otvori sopstveno predstavljanje, okaci slicice, opisi auto...:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

Sve o izboru i velicinama felni/guma za Fiat vozila:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37137-fiat-lancia-alfa-dimenzije-felni-i-guma/

Iskustva sa pneumaticima:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28085-pneumaticiletnji-zimski-iskustva/

Tehnicki podforum za pitanja i probleme sa 500 (ostali Fiat modeli):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/23-ostali-fiat-modeli/

 

Sto se tice promene jezika na boardu, imas korisnicko uputstvo okaceno na forumu. Evo linka do cele sekcije sa svim uputstvima za 500:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38945-uputstvo-fiat-500/

Ako mislis na promenu jezika Blue&Me sistema (handsfree i glasovne komande), imas detaljno objasnjeno u temi za Bravo, identican je postupak:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/61292-fiat-nuova-bravo-update-blueme-greška-no-english/&do=findComment&comment=1444844

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav fiat entuzijasti! razmišljam o kupnji fiata 500 pop iz 2015. ili rabljenog fiata 500 recreation 3013. zaista ne znam puno o tome u smislu održavanja ili održavanja. također ga još nisam vozio i nisam siguran u upravljanje i snagu motora. svaki savjet bi bio jako zahvalan!! hvala vam!

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liziegarb

 

Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Možeš baciti pogled i na poneki već predstavljeni Fiat 500, npr.:

Fiat 500 1.3 MJT 55KW DPF

Fiat 500 1.2 8v - smurfmobile :D

Fiat 500C

Fiat 500 1.2 Lounge Coral Red 2016

Skockali smo se - Fiat 500S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar motorčić,poznat i iz drugih modela kod fiata…trošucka ilje,tako je konstruisan,dihtung glave zna da propadne,električmi servo i pod ispod kabine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima!

U planu je u neko skorije vreme kupovina Fiat 500, ali u automatik varijanti. Vidim da su uglavnom 1.2, sto je ok i ponegde se pojavi i 1.4, pored Abartha koji ce sacekati nego drugo vreme :)

 

Kakav je taj automitik? Pretpostavljam da je to u stvari manuelni sa robotizovanim kvacilom ili ne? Ima li nesto posebno kod ovih menjaca?

 

Za sada, ovo je nesto sto mi je zaninljivo, pa ako neko nesto zna o njima ili prepozna nesto vazno, znacilo bi mi.
 

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20190709/fiat-500-lounge

 

2EF20F25-409F-4A6E-B383-70AE01DAD731.thumb.png.dd092dbeedd634ec6a9e43a610a8a551.png

 

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20245114/fiat-500-12-auto-pano
 

52E4BD0A-6251-4DB1-8255-AA5D951F3E4E.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasican menjac sa automatikom tj robotom, cuveni selespid. Dok radi, radi ok, kad pocne zezati nek ti je Bog u pomoci. 

Moje misljenje je da je smece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...