Jump to content
FAS Goran
nsmarea

Šta kada nafta zaledi?

Recommended Posts

Ko ce ga znati... Ja sam primetio da kada parkiram sa jedne strane zgrade ujutro imam zaledjene prozore, a sa druge strane u zavetrini - ne!

U svakom slucaju, na -8 ne sme da se zaledi, nema nikakvog opravdanja!

 

Sipao sam juce na MOL-u - do punog, jutros je upalio kao da je iznad nule - bez problema, a bilo je -6... pored toga primecujem i dosta mirniji (tisi) rad motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidimo da je ovih dana mnogo problema sa Alfa, Fiat i Opel dizelima oko smrzavanja nafte. Ovo me interesuje čisto sa tehničke strane, da li je neko primetio probleme kod vw, renaulta, pežoa, citroena,...? 

 

Jutros se komšija iz zgrade patio sa Peugeot 307, ne znam koji HDI je u njemu, ali...zaledilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, imajte u vidu da su ovo smesni "minusi", sto kaze Marko... Ako je sve ispravno i gorivo OK, mora da pali maltene na cvrgu.

Ja sam najvise iskusio ono pre neku zimu -26 (na boardu), jos duvala vetrina, a auto stajao 3-4 dana ispred zgrade dok me nije mrzelo da ga otkopam od snega.

I tad je mrcina upalila bez problema, jedino uz primetno sporije verglanje. Na moje iznenadjenje, tada cak nije izbacio ni jednu gresku na boardu.

Ali je masina uvek tip-top, dobar akumulator, gorivo sipam iskljucivo na MOL do cepa i ne pustam da padne ispod 15 litara u rezervoaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li moguce da ED zaledi?Sipam uglavnom na NIS-u i jos jednoj pumpi na koju videh da KNEZ dovozi gorivo,nisam imao problema do sada,nikakvog dima na izduvu,ide kao blesav,potrosnja ne prelazi 6.5l.Od 01.10. presao ravno 12.000 km,jedina lampica koju je upalio je od grejaca i to jos nisam otklonio,zbog toga pali za nijansu teze ali na prvom paljenju vergla uvek sporo,kao da je akomulator na izdisaju. 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vidimo da je ovih dana mnogo problema sa Alfa, Fiat i Opel dizelima oko smrzavanja nafte. Ovo me interesuje čisto sa tehničke strane, da li je neko primetio probleme kod vw, renaulta, pežoa, citroena,...?

Jednom mom prijatelju se pre 2 dana ugasio auto u vožnji na -8. Zaledio se filter. U pitanju je FORD MONDEO a filter je stavljen nov pre mesec-dva. Ne znam gde  sipa naftu...

 

 

 

 

Vidimo da je ovih dana mnogo problema sa Alfa, Fiat i Opel dizelima oko smrzavanja nafte. Ovo me interesuje čisto sa tehničke strane, da li je neko primetio probleme kod vw, renaulta, pežoa, citroena,...? 

 

Jutros se komšija iz zgrade patio sa Peugeot 307, ne znam koji HDI je u njemu, ali...zaledilo.

 

 

Znači verovatno i drugi imaju problema, ali manje pišu nego mi. :) Mada ima razlika, recimo čitam na arcs forumu, uglavnom sve Alfe 159 koje su zaledile problem je rešen davanjem i skidanjem sa kontakta, navodno se negde u sistemu napravi čep, pumpa škripi i bruji dok ne probije, posle kada upali ide. A opet neki drugi modeli ni da čuju dok se filter ne ugreje ili  temperatura ne podigne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo moj komšija razvaljuje Lupa 1.4tdi svaki dan dok ga upali. A kad upali turira 10min da mu se ne ugasi tako da ima i gorih :p
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze da se sipa voda u gorivo kao sto kazete pa da zbog toga da zaledi. Jedino moze da bude gorivo losijeg kvaliteta (verovatno da se mesa dobro sa losijim ili se ne sipaju potrebni aditivi) pa se na nizim tempetaturama izdvaja parafin i zacepi dovod goriva.

 

Euro dizel cak i onaj najstariji bi trebao da ima tacku "mrznjenja" na oko -18c,a na ovih -7/8c ne bi smeo ni obican D2 da zezne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Iskreno taj 1.4 tdi toliko lupa da je to možda i normalno ponašanje za njega. :D

 

@MS PK

Baš to mi nije jasno, šta su uradili gorivu. Skoro 20 godina vozim dizele i ni sa običnim dizel gorivom nikada nije bilo problema do lupam -5. Evrodizel točim od kada se kod nas pojavio i nikada aditiv nisam koristio. Nikad nigde zaledio. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, pre sam imao raspalu skodu feliciju 1.9D i nisam imao problema sa paljenjem, osim sto sam radio generalnu jer je kompresija bila u k..cu :D, pa nije htela da upali na -10C. Naravno da sam je terao na D2, a ponekada zimi na ED. Ne znam kako, ali je upalila na -15C, iako je trosila 1l ulja na 1000km :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusi su realno smesni,dok sam vozio dukato sa 2.0D motorom iz mirafiorija '84 samo jednom mi je zaledio D2,posle toga sam sipao malo petroleja i sve bilo ok i na -20,a o ED da ne govorim,to je bilo 2001-2003,sad stvarno ne znam sta da sipam u Mjet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da zato je prodat takvi smo mi srbi,umesto da kupujemo i cuvamo domace mi plujemo po njemu i kupujemo drugo jos goreg kvaliteta!Ja iznosim moje iskustvo a drugi sta misle to je njihovo i za EKO mogu da kazem da su odlicni za MOL da nije nista posebno ali ima vec tema o tome da ne offujemo ovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

- čime MOL dokazuje da gorivo stiže iz NEpančevačke rafinerija (odakle god)? Znači kako ja to mogu 100% da znam, a da ne bude da mi je neko rekao? 

- ako je MOL već TOLIKO strava, zašto su u Beogradu zatvorili već dve pumpe umesto da ih otvaraju i proširuju? Evo, ja moram na primer da idem 15km do prve MOL pumpe i to na kraj grada u koji gotovo nikada ne idem pa ne mogu ni usput da odem. A da idem 30km samo da bih nasuo gorivo nemam para (tj. ne dam :D), a ni vremena pa sve da mi auto trši 4l manje sa tom naftom. 

 

 

 

Odeš na MOL pumpu, pitaš za sertifikat za gorivo i dobiješ ga i lepo pročitaš da dolazi iz MOLove rafinerije u Mađarskoj ;) samo za njih se dovozi, nema mešanja sa drugom naftom. Ja sipam na MOLu zato što znam odakle im je ED i plin jer mi je to posao ;)

 

a napisao je neko da MOL je otvorio novu pumpu na Južnom bulevaru...a koje su lokacije pumpi koje su zatvorene , ja to nisam čuo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel prati neko neki strani forum,.da li i oni u nekom manjem procentu prijavljuju ovakve probleme ili im je to potpuna nepoznanica?

Uzasan je osecaj kad moras da gledas u pasulj da li ce ti auto upaliti ili stati u nekoj nedodjiji ako temperatura padne malo ispod nule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da će ti zalediti nafta ako odeš negde i sedneš posle 3-4 sata u auto. Ipak treba vremena da zaledi, ukoliko se to i desi.

 

@ognjen76 Kada je bio nov lupao je dosta, a sad kada ga vidim kroz prozor da kreće sa isukanim ključem ka koilma pobegnem u drugu sobu da ga ne bih čuo kako pali  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrzavanje nafte van granica nase lepe zemlje je nepoznat pojam vec mnogo godina.

Danas pitam prijatelja jel jos uvek toci na NISu? kaze da, ali su mu i preporucili aditiv protiv smrzavanja. Bas me interesuje zasto. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da zato je prodat takvi smo mi srbi,umesto da kupujemo i cuvamo domace mi plujemo po njemu i kupujemo drugo jos goreg kvaliteta!Ja iznosim moje iskustvo a drugi sta misle to je njihovo i za EKO mogu da kazem da su odlicni za MOL da nije nista posebno ali ima vec tema o tome da ne offujemo ovu.

Sto se mene tice, uvek samo poredim ono sto nam se nudi. Na kraj pameti mi nije da bilo koga pljujem, ali uvek pohvalim ono sto se izdvaja.

Sto se tice MOL, pricam iskljucivo za njihova diesel goriva koja se uvoze iz Madjarske (ranije sipao EuroMOL D5, sada Evo Diesel). Sa njima mi i HDI i JTD najlepse i najmirnije rade, najmanje trose, nikada ni trunke vode u filterima (ni na rucnoj proveri ni na elektronici vozila), filteri goriva kao novi na svakom intervalu zamene. Jedino mi je auto za nijansu bolje vukao sa "ELP" gorivom (svojevremeno kod SC) u poredjenju sa svim ostalima.

Napisao sam i iskustvo sa stajanjem auta par dana na -26 C, za mene je to sve i vise nego dovoljno da se provozam na drugi deo grada, natankujem i ne razmisljam. A ko hoce da se igra sa kojekakvim buckurisima i razmislja na -5 da li ce upaliti, slobodno, stvar izbora svakog od nas... Pratim godinama - redovno popunjena zimska tema, uz onu o termostatima, zaledjenim mehanizmima brava (doduse, ove 2 zadnje zbog neodgovarajuce pripreme vozila).

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOVLA

 

Pošto vidim da se razumeš, da li bi mogao da mi objasniš dve stvari: 

 

- čime MOL dokazuje da gorivo stiže iz NEpančevačke rafinerija (odakle god)? Znači kako ja to mogu 100% da znam, a da ne bude da mi je neko rekao? 

- ako je MOL već TOLIKO strava, zašto su u Beogradu zatvorili već dve pumpe umesto da ih otvaraju i proširuju? Evo, ja moram na primer da idem 15km do prve MOL pumpe i to na kraj grada u koji gotovo nikada ne idem pa ne mogu ni usput da odem. A da idem 30km samo da bih nasuo gorivo nemam para (tj. ne dam :D), a ni vremena pa sve da mi auto trši 4l manje sa tom naftom.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Naravno da se razumem, nije upitanju nuklearna fizika,zar ne?

Lepo ti je napisao neko ovde u temi za sve postoje papiri o uvozu nafte , o carinjenju dakle nije iz Panceva.

To sto sam ja to saznao i od ljudi koji rade tamo jer sam godinama koristio njihove usluge to je moja prednost.

Mislim da se i LPG uvozi takodje iz Madjarske pored Evrodizela. 

 

To sto imaju po jednu pumpu u gradu, barem je tako u Nisu i obicno na perifieriji grada to vec nije problem vec politika kompanije da budu uz neke prometne pravce. 

Ali isto tako ne znaci da je "tvoj" NIS zbog dostupnosti na svakom cosku uz staro koje su zadrzali kvalitetniji od drugih vec ocigledno naprotiv.

Nije im stalo ocigledno do kvaliteta jer evo samo ovde smo videli koliko je ljudi imalo problema sa njihovim ED i smzavanjem na smesnom minusu od 5,6 stepeni. Ozbiljna kompanija to sebi ne bi smela da dozvoli ,pa sve bilo da je krivac i u Nisu i Beogradu radnik na pumpi ako je razredjivao protivpravno, jer tada su krivi sto nisu pokrili kameram i kontrolom te rezervoare.

U svakom slucaju, sve mi ovo lici na rusku preciznost i uslugu. 

 

I na kraju i meni je MOL sada daleko . to sam vec ranije pisao, ali dok sam 3.5 godine sipao iskljucivo na MOL u Evrodizel palio mi je i na minus20 i kusur , jer mi je takav posao da moram uvek da imam auto funkcionalan. Testiran je i na Zlatiboru vise puta i taj ED nikada nije zakazao. Dakle ovo je iz bogatog iskustva.

 

E kao sto rece neko ovde ,NIS me vise nece videti posle ove zajebancije sa smrzavanjem, a probacu sa OMV MAX Motion Evrodizelom pa cemo videti. Oni su mi blize od MOL a, nazalost.

 

Napominjem takodje da je motor mog Stila 1.9  u zaista odlicnom stanju, sa redovnim servisima, Euro 4, Multijet novije tehnologije 2006,07 god. 

Edited by Sasa Stilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za eurodizela ne znam, ali znam da plin na Mol dolazi iz Europetrola, tako da ta prica pada u vodu sto se tice uvoza plina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uvo ze jedan mali deo ne sve ljudi nemojte se zavaravati.Pa kako moze da im se isplati toliki uvoz nafte a da prodaju po istim cenam kao NIS nemogu.SvI oni uzimaju jedan deo goriva od NIS i to je sigurno stoposto provereno,samo dodaju neki aditiv i kraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Odeš na MOL pumpu, pitaš za sertifikat za gorivo i dobiješ ga i lepo pročitaš da dolazi iz MOLove rafinerije u Mađarskoj ;) samo za njih se dovozi, nema mešanja sa drugom naftom. Ja sipam na MOLu zato što znam odakle im je ED i plin jer mi je to posao ;)

 

a napisao je neko da MOL je otvorio novu pumpu na Južnom bulevaru...a koje su lokacije pumpi koje su zatvorene , ja to nisam čuo?

 

 

Super. 'Ajde da kažemo da "i na tarabi piše". Kako ja da znam da je onih konkretnih 65l koji su nasuti u moj rezervoar iz Mađarske? On može meni da pokaže neke papire (koji jesu pravi), a šta ćemo sa tim ako idu 3 cisterne iz Pančeva, a jedna iz Mađarske? Takođe, i MOL ima svojih mušterija kojima je zaledila nafta, a dodatno o tome u drugom delu posta. 

 

Što se tiče zatvaranja pumpi, ona na pančevačkom putu im je zatvorena (ili će biti ovih dana), a zatvorena im je i jedna koja je bila negde koliko znam u Rakovici, ali ne mogu sada da nađem podatke o njoj jer su skinuli sve sa sajta, a nikada nisam ni mogao da je nađem... 

 

 

To sto imaju po jednu pumpu u gradu, barem je tako u Nisu i obicno na perifieriji grada to vec nije problem vec politika kompanije da budu uz neke prometne pravce. 

Ali isto tako ne znaci da je "tvoj" NIS zbog dostupnosti na svakom cosku uz staro koje su zadrzali kvalitetniji od drugih vec ocigledno naprotiv.

Nije im stalo ocigledno do kvaliteta jer evo samo ovde smo videli koliko je ljudi imalo problema sa njihovim ED i smzavanjem na smesnom minusu od 5,6 stepeni. Ozbiljna kompanija to sebi ne bi smela da dozvoli ,pa sve bilo da je krivac i u Nisu i Beogradu radnik na pumpi ako je razredjivao protivpravno, jer tada su krivi sto nisu pokrili kameram i kontrolom te rezervoare.

U svakom slucaju, sve mi ovo lici na rusku preciznost i uslugu. 

 

I na kraju i meni je MOL sada daleko . to sam vec ranije pisao, ali dok sam 3.5 godine sipao iskljucivo na MOL u Evrodizel palio mi je i na minus20 i kusur , jer mi je takav posao da moram uvek da imam auto funkcionalan. Testiran je i na Zlatiboru vise puta i taj ED nikada nije zakazao. Dakle ovo je iz bogatog iskustva.

 

E kao sto rece neko ovde ,NIS me vise nece videti posle ove zajebancije sa smrzavanjem, a probacu sa OMV MAX Motion Evrodizelom pa cemo videti. Oni su mi blize od MOL a, nazalost.

 

Napominjem takodje da je motor mog Stila 1.9  u zaista odlicnom stanju, sa redovnim servisima, Euro 4, Multijet novije tehnologije 2006,07 god. 

 

To što imaju jednu pumpu u gradu a NIS ih ima na svakom ćošku prouzrokuje samo to da ovde sada imamo više ljudi kojima je zaledilo NISovo gorivo nego MOL-ovo. Potpuno je laički uzimanje za reper jedan forum (ili više njih). Ne može se porediti NIS koji proda ko zna koliko puta više goriva od MOL-a sa tim istim MOL-om. Ako NIS naspe gorivo u 100 vozila, a MOL u 10 i ako je procenat zaleđenog goriva 10% NIS će imati 10 vozila sa zaleđenim gorivom, a MOL 1. Dakle, sve te neke priče kao svima je zaledilo gorivo nasuto na NISu su ono... 'ajde da kažem - nisu potkrepljene odgovarajućim informacijama. Ili 'ajmo ovako... neka je SVE uvežno iz Mađarske. Recimo da to znamo. KAKO ćemo znati da nam Mađari ne šalju 2 ili 3 klasu kvaliteta? :)

 

Ne znam zašto pišeš MOJ NIS. Ja ih ne branim. Nije mi to cilj. Nego prosto racionalno razmišljam. Isto kao što se ovde priča za MOL tako se može pričati i za neku malu privatnu pumpu u nekom selu gde je vlasnik bio pametan pa dodao aditive da bi sačuvao obraz u selu i sad on ima EXTRA gorivo?! 

 

Iskreno, mislim da je MOL izvikan (i pre ovoga sa zaleđivanjem nafte). Sve kao kvalitetnije gorivo, manje auto troši, mirnije radi i šta ti ja znam šta sve još. Prošle godine sam išao 5-6-7 puta u Mađarsku i sipao gorivo na njihovom MOL-u (valjda ne uvoze od NIS-a?!) i apsolutno nijedna jedina razlika. Niti manje troši, niti drugačije radi - ništa. A onda dođem ovde i slušam tako neke priče od ljudi koji ne znaju ni šta znači JCI, a kamoli da su ga videli kako oni znaju iz "pouzdanih izvora" da je gorivo na MOL-u iz uvoza i da je MILION puta kvalitetnije... A onda istu tu priču slušam i za NIS kako na nekim pumpama gde sipaju "neki njihovi" da l' su Rusi, da l' su amabasadori nije sad ni važno, kako na tim pumpama gorivo sabija, ne može da se poredi sa drugim pumpama i šta ti ja znam. 

 

Evo još jedan primer. Mercedes u Srbiji preporučuje NIS gorivo. A onda označeno zvezdicom na kojim pumpama preporučuje... što očigledno potkrepljuje priču o "posebnim" pumpama NIS-a. 

 

Sve dok ovlašćeni servisi ne daju servisni interval koji je isti kao u Evropi meni je svako gorivo isto. Da je MOL zaista TOLIKO bolji, naglašavam TOLIKO bolji, uveren sam da bi neki od proizvođača do sada to već ponudio. Da je TOLIKO bolji verujem i da bi se i mnoge druge stvari tu dogodile (MOL bi sigurno uložio ozbiljan novac u takav marketing) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe dobra vam fora da kupujemo domace, koje bre domace??!!! mislis na ovu naftu sto vade u Vojvodini i odvoze u Rusiju bez ikakvog poreza na izvoz?

NIS je ruski a ne nas tako da domace gorivo NEMAMO.

na minusu se parafin izdvoji i on pravi problem, zaledi. ED gorivo je evroDIZEL samo zato sto manje zagadjuje okolinu a ne da ima manje parafina u odnosu na bivsi D1 npr, to niko i ne kontrolise kada se utvrdjuje kvalitet goriva, samo kolicina supora mora biti ispod granice koju propisuje kontrola mera. A ajd da vidim nekog iz SGSa da kaze NISu e ovo gorivo vam ne valja....goli otok je njegov.

Ne branim nikog ali domace nemamo. Svako ovde iznosi svoja misljenja i iskustva ali na -8 ne bismo smeli ni da pocinjemo ovu temu, to je sramota za ovu nasu drzavu i kontorlu kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da se nadovezem na temu. Malopre sam isao da upalim Pandu, koja nije vozena niti paljena od nedelje, a sipano je gorivo na Nisu, plus sto je u rezervoaru ostalo goriva na prvoj crti iznad rezerve. Auto je upalio normalno kao i uvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali na -8 ne bismo smeli ni da pocinjemo ovu temu, to je sramota za ovu nasu drzavu i kontorlu kvaliteta.

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...