Jump to content
FAS Goran
jevta

Brže zagrevanje motora zimi?

Recommended Posts

Neko spomenu ladu. Mozda one starije,ali samara ima neverovatno grejanje! Najbolje od svih auta koje sam vozio. Prosto neverovatno!

Dobro ipak je to ruski auto. I da! Na -20 palila na pola kljuca. Bolje je palila zimi nego leti majke mi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam pratio. Posle 5 km prvi put otvorio termostat,potom upaljeno grejanje na 2 i vise nije otvarao termostat i drzao skoro na radnoj.Kad sam upalio grejanje na 4 pothladio se motor.Sutra vereovatno pravim masku pa cu onda opet pratiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo treba razgraniciti benzinac se dosta lakse zagreje, dok dizeli novi sem u pokretu(3-4-7 km) veoma tesko, pola sata 1.9 jtd u mestu da radi po ovoj temp nece dostici radnu...

Inace sve zavisi i kako vozite ja na calovoj fiesti radnu temp po ovoj hladnoci mogu i na 1km da dostignem jer necuvam motor vozim ga i kad je hladan i vuc isto :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo mali test

jutros -3 temp, rad u mestu oko pola minuta

4.1 km sam vozio i stao na 2 semafora

temp dostigla do nekih 80c, grejanje kabine krenulo vec na pola puta

na plin prebacila posle 900 metara (inace prebaca kad dostigne 25c)

eto iz prve ruke

Edited by Integralac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, 500x je pisano o ovome. Dakle 501x - TERMOSTAT!!!

Pronađite temu Termostat JTD, tamo sam jasno objasnio kako radi sistem za hlađenje. Voda (koja je u hladnjaku i koji vi hoćete da zaštitite kartonom da se ne bi brzo hladila) NE SME DA ULAZI U MOTOR DOK ON NE POSTIGNE RADNU TEMPERATURU. Dakle, ako vi stavite karton, zaštitićete da vam se ne hladi voda koja još uvek nije ni ušla u motor. Jel' vam to zvuči logično i smisleno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, 500x je pisano o ovome. Dakle 501x - TERMOSTAT!!!

Pronađite temu Termostat JTD, tamo sam jasno objasnio kako radi sistem za hlađenje. Voda (koja je u hladnjaku i koji vi hoćete da zaštitite kartonom da se ne bi brzo hladila) NE SME DA ULAZI U MOTOR DOK ON NE POSTIGNE RADNU TEMPERATURU. Dakle, ako vi stavite karton, zaštitićete da vam se ne hladi voda koja još uvek nije ni ušla u motor. Jel' vam to zvuči logično i smisleno?

Čini mi se da ovo nije shvaćena problematika.

Pitanje je postavljeno za potpuno ispravan sistem hlađenja.Znači ispravan termostat ispravan ventilator hladnjaka i ispravan grejač kabine.

I nije mi jasno kako neki ne shvataju da se grejač kabine ponaša kao hladnjak i hladi motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla moracemo izgleda da pricamo u krug ne 500x nego 1500x

Naravno da grejanje u kabini negativno utice na postizanje radne temperature,ali je to neznatno.

Jel znate vi kolika se temperatura razvija u motoru???

Voda se istinki muci da tu temperaturu odrzi na 90 stepeni,ali je ona MNOGO MNOGO veca u procesu sagorevanja smese goriva i vazduha.

Zar mislite da bi na tu temperaturu uticali mali radijator u kabini???

Secam se predavanja iz motora sa unutrasnjim sagorevanjem kada nas je profesor pitao:

''Kada bi vanzemaljci videli motor sa unutrasnjim sagorevanjem sta bi prvo rekli,cemu sluzi???''

Odgovor je bio ni manje ni vise nego da sluzi za grejanje,kao sporet :D

Razlog: Neverovatan gubitak energije u vidu toplote.

Sada sam se setio problema koji je mene mucio vezano sa temperaturom. Moguce da neko ima slican problem.

Naime,i ja sam imao problema sa radnom temperaturom,malo teze je postizao. Razlog je bio u gumi koja se nalazi na termostatu.

Ona se bila ostetila tako da je i pored toga sto je tesmostat bio ispravan,zatvarao,voda slabijeg intenziteta je ipak kruzila kroz sistem.

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da ovo nije shvaćena problematika.

Pitanje je postavljeno za potpuno ispravan sistem hlađenja.Znači ispravan termostat ispravan ventilator hladnjaka i ispravan grejač kabine.

I nije mi jasno kako neki ne shvataju da se grejač kabine ponaša kao hladnjak i hladi motor.

Ja sam razumeo o čemu je reč, ali izgleda da nisam najbolje objasnio. Dakle, ako imaš potpuno ispravan sistem za hlađenje, termostat je zatvoren i ne ide voda kroz motor, tako da SA kartonom ili BEZ njega ne postižeš ništa. Prosto voda ne ide kroz hladnjak. Onog trenutka kada motor dostigne radnu temperaturu termostat se otvara i pušta vodu kroz motor i opet, svejedno je da li imaš karton ili ne motor se mora hladiti. Posedovanje kartona na hladnjaku će prouzrokovati da termostat bude duže otvoren da bi ohladio motor i ništa više, a tebi je svejedno koliko će termostat biti otvoren tj. koliko dugo će se hladiti već zagrejan motor.

Hladnjak kabine ne otvara ceo sistem za hlađenje već samo deo koji je namenjen njemu i istina je da se motor nešto (malo) sporije greje ako se odmah uključi grejanje, ali opet - karton na velikom hladnjaku ne daje (opet) nikakvu korist niti rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veća količina vazduha koja struji preko bloka motora pomaže hlađenju.

Ko ne veruje da masa vazduha kroz masku dodatno hladi motor neka upali ventilator na hladnjaku i meri kada će mu se hladan motor pre zagrejati. Sa upaljenim ventilatorom ili bez?

Minut-dva-pet se kasnije zagreje? Čovek i pita za kratke relacije.

"Ukoliko vam se motor pregreva, a morate da vozite, da bi ste smanjili temperaturu motora upalite grejanje kabine na toplo i ventilator na najjače i otvorite prozore ako je u kabini vruće".

Ovo piše u upustvima većine automobila, a evo i ovde...

Ko misli da je površina hladnjaka kabine uz ventilator nedovoljna da potpomogne hlađenje motora neka opet meri vreme sa i bez upaljenog grejanja. Postoje i sistemi gde i mali radijator ima termostat i neće da pusti vodu u sistem dok se ne zagreje. Mislim da to na našim autićima nema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo meni danas po gradu radna temperatura, kako razvijem preko 60 na sat i vozim tako odmah pada...na batajničkom drumu mi pade skroz na prvu crtu! Isto kad sam se vraćao...čim sam ušao i Zemun i usporio, vratila se na radnu.

Ne vidim kako to može da ima veze sa termostatom, jedina logika mi je da pri većoj brzini više ledenog vazduha konstantno šiba po hladnjaku i motoru i hladi ga. Prosto. Tu bi karton pomogao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne valja ti termostat.

meni na dizelu u mestu obara temperaturu ako je grejanje ukljuceno,ali cim krenem da vozim zakuca na pola i tu stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni kako su poceli ovi hladniji dani,u gradu zakucana kazaljka na 90 stepeni,van grada na oko 75 stepeni,u oba slucaja grejanje je ok!

Posto ovu zimu auto skoro da nece biti ni vozen van grada,da li mi preporucujete da ga menjam (termostat) ili da vozim ovako!? :p

Edited by aleksa_indjija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo meni danas po gradu radna temperatura, kako razvijem preko 60 na sat i vozim tako odmah pada...na batajničkom drumu mi pade skroz na prvu crtu! Isto kad sam se vraćao...čim sam ušao i Zemun i usporio, vratila se na radnu.

Ne vidim kako to može da ima veze sa termostatom, jedina logika mi je da pri većoj brzini više ledenog vazduha konstantno šiba po hladnjaku i motoru i hladi ga. Prosto. Tu bi karton pomogao :)

Dovla jel nas ovaj zeza ili sta... :D

I meni kako su poceli ovi hladniji dani,u gradu zakucana kazaljka na 90 stepeni,van grada na oko 75 stepeni,u oba slucaja grejanje je ok!

Posto ovu zimu auto skoro da nece biti ni vozen van grada,da li mi preporucujete da ga menjam (termostat) ili da vozim ovako!? :p

Moze,ali i ne mora. Nije to strasno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom bivšem puntu (slika avatara) stavljen je nov termostat i nije mogao dostići radnu temp. nikako zbog velikog otvora spojlera i previše hladnog vazduha.Pošto mi je posao udaljen oko 4km od kuće on bi otvorio termostat na trećem kilometru.Kad stignem auto gasim i hladi se 8 sati,pa ga opet upalim i idem kući.Znači 90% puta vozim pod čokom i ja stavim neki karton i ofarbam ga zbog kamuflaže i temp 90 stepeni i riješim problem do polovine marta jer je bilo toplije.

Znači pomoglo mi je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto vidim da niko nije napisao kako staviti karton i gde, pozeljno je staviti ga izmedju hladnjaka klime i hladnjaka motora, nikako ne treba prekriti ceo hladnjak. Sasvim je dovoljno prekriti jednu polovinu i zavuci ga izmedju branika i hladnjaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moze,ali i ne mora. Nije to strasno!

Ja ga isto ne bi menjao,al ako pocne da pada ispod 70 stepeni,moracu! ;)

A letos:paklene vrucine,pun auto,klima radi,stani kreni... uvek na 90 stepeni!!! :thumbsup:

Inace ja sam pre par dana,reko aj da probam stavio karton iza maske (lepo,diskretno B) ) i isto sra... :lol:

p.s. vozio sam ladu 7 godina,svasta joj se moze zameriti,ali zato jutarnja zimska paljenja i grejanje! :unworthy::unworthy: :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima brzina kretanja sa termostatom, prihvatam objašnjenje, priznajem da se ne razumem u taj deo priče :thumbsup:

Ako je termostat ostao otvoren odnosno voda prolazi kroz hladnjak onda brzina utice na temperaturu. Sto brze ides vece je strujanje vazduha kroz hladnjak sto pak znaci da on ima veci intenzitet hladjenja vode koja pak hladi motor. To ide u krug i motor nikako da se zagreje.

Uloga termostata,ajde opet da kazem, je da taj krug zatvori kada je motor hladan odnosno da otvori kada se dovoljno zagreje.

I jos jednom: On se nalazi ispred hladnjaka tako da sprecava protok vode kroz hladnjak sve dok se motor dobro ne ugreje.

Termostat svojim otvaranjem i zatvaranjem regulise temperaturu motora u intervalu od 4 stepena.

Zakljucak: Dzabe stavljas karton i stitis hladnjak od hladnog vazduha kada voda kroz njega i ne cirkulise odnosno nema dodira sa motorom sve dok se on ne zagreje.

Od mene toliko. Nemam vise snage da se ponavljam :)

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači ja zamenim termostat pod pretpostavkom da je neispravan, on otvori kad se motor zagreje a ako tad idem većom brzinom to će i da se oladi ali će termostat da zatvori i da čuva od padanja temperature, pa kad otvori udari ga ledena voda, onda on zatvori i tako u krug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oktopod

Tako je. S tim što ne znam da li si hteo posebno da naglasiš deo "ledena voda". Ako jesi, to nije ništa strašno (hladna voda), oni su predviđeni za to, a i kada voziš velikom brzinom voda ne stigne da se toliko ohladi jer se motor dosta greje pa se termostat često otvara i zatvara tj. voda ne stoji mnogo u zatvorenom sistemu ;)

p.s. Često pišemo voda, ali to je valjda iz navike, naravno da mislimo na rashladnu tečnost (nekome to jeste voda, a nekome je antifriz) ;)

@Aleksa_indjija

Ja sam imao nešto slično tome, s tim što mi temperatura nije baš uvek padala na otvorenom... nakda padne nekad ne... kad je počela da pada ispod 70 stepeni zamenjen je termostat, tako da ti to samo prati i kad grejanje oslabi - menjaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ubedili ste me, zameniću termostat kad budem imao novaca :thumbsup:

Jel mora da se ispusta rashladna tečnost, koliko je to komplikovan zahvat na puntu, može li "ispred zgrade" da se uradi, odvrnem jedan zavrnem drugi? Gde se tačno nalazi na puntu mk2?

edit: našao sam temu "radna temperatura", vidim tamo se spominje pa ću da isčitam, na dizelu je vidim sex, da vidim dal se spominje benzinac 1.2 16V

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako!

Sto se tice vode naravno da je to rashladna tecnost nego eto... iz neke glupe navike ostade voda :)

Ja sam na Tipu menjao sam,ispred kuce. Sto se tice ispustanja tecnosi ja sam ispustio samo onoliko koliko je izasla kada sam skino crevo koje iz termostata ide u hladnjak. Okrenuo ga na dole,prethodno stavio lavor tako da sam tu tecnost posle vratio.

Ono sto treba da znas,a jako je bitno je da su srafovi koji drze termostat kriticni!!!

Naime radi se o tome da se oni nalaze u aluminijumu,a posto je aluminijum takav kaka jeste vrlo ih je tesko skinuti.

Skidanje mora biti krajnje oprezno. Ako nece relativno lako da krene prebaj prvo da ih malo izlupas cekicem,a ako nece ni tada onda ce morati na grejanje. Opasno je cak i ako krenu jer moze doci do punjenja navoja pa umesto da ide sve lakse ide sve teze. U ovo slucaju uvek malo odvrtis sraf pa ga malo vratis i tako do kraja.

Dihtung koji dobijes uz termostat malo namazi uljem,nemoj suvog da stavljas.

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buahaha ne da ima tema nego sam i ja žvrljao po njojzi :D

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45080

Znači samo me još zanima gde se tačno kod mene nalazi termostat, na donjoj cevi hladnjaka nije nego na drugom kraju donjeg creva?

edit: čudo jedno ova pretraga...

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41302

samo me zanima jel moguće da je na samom hladnjaku, tako mi se čini sa slike, hladnjak sam bio menjao ali se ne sećam termostata, možda ga nisam ni turio? :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...