Jump to content
FAS Goran
jevta

Brže zagrevanje motora zimi?

Recommended Posts

Ako ga voziš normalno i ne nabijaš visoke obrtaje u prvih par minuta vožnje, jedina posledica ti je malo veća potrošnja.

Motor je predviđen da radi neko vreme na temperaturi koja je ispod radne, i to ne treba da te brine. Samo povedi računa da ne nabijaš obrtaje na potpuno hladnom motoru, pogotovo kada je celu noć stajao napolju na minusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da sam negde citao da 98% habanja motora nastaje pri hladnom startu,a samo 2% pri voznji zagrejanog motora...ne znam dal je to istina,ali je svakako poznato da se auto mnogo vise haba kad je hladan,pa sam isto tako negde procitao da je 5min voznje hlandog automobila jednako 300km punog gasa zagrejanog automobila...e sad ne znam dal se to misli ono kad je tek upaljen,pa sve ne podmazano itd,ili bas konkretno na temperaturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gall

Na drugom porodicnom fiat-u (punto 2, 1,2 8v), resio problem temperature. skala bila zakucana na nuli.auto normalno isao i grejanje je bilo dobro. zamenjen termostat i senzor temperatute. Sad je sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajde da i ja kazem moje iskustvo...u pitanju je 1.3 mjet GP,napolju -10 i vise ,auto radi u leru nekih 10-15 min,dok ne ocistim sneg sa njega,kretanje naravno sa laganim gasom,do posla 7,5 k i sto je jako bitno blaga nizbrdica,znaci u 4. ili 5. brzini sam veoma brzo i bez nekih vecih obrtaja,temperatura retko kada predje i 1/4 skale..cak sta i vise puta se i ne podigne sa donje crte...u povratku,opet blaga uzbrdica,posle 3-4 km se podigne na sredinu skale tj radnu,ali opet zavisi,ako me uhvati zeleni talas,dodje malo preko 1/4 skale,ali kada jedno dodje na radnu tesko spada ispod toga....

Sada moje iskustvo sa benzincima, posto koliko sam video u postovima, ljudi ne kazu da li voze benzin ili dizel, pa dolazi do nesporazuma, kada sam vozio minija stari tip naravno,dosao sam skoro do Podgorice sa busnim hladnjakom,od bg-a do pg auto kako se penjem na neku planinu lagano se zagreva zbog opterecenja a kako se spustam tako se hladio tj pri penjanju bio je optrecen u 4. brzini,a pri spustanju rasterecen u 4. hladan vazduh je ohladio motor samo tako.kada vozite pri brzini od 60 ili 80 km/h motor je najrastereceniji,e sada jel neko probao da vozi auto bez soferke,ja sam vozio na +28 i smrzo sam se....i to pri brzini oko 40 km/h,kada vozite na -10 hladnoca na hladnjaku i motoru pri brzini oko 40-50 km/h je sigurno -20,znate kako je hladno na vetru ....kada stavite zastitu na masci kola sprecavate samo taj hladan vazduh da hladi motor pri rasterecenom motoru,a za kratke relacije po mom misljenju to nesto znaci....smanjuje malo potrosnju i pospesuje brze dostizanje radne temperature u motoru.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se sećam, Mini ima rashladni sistem otvorenog tipa. Na dužim putovanjima i pri većim opterećenjima je poželjno proveravati i, ako je potrebno, dopunjavati sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to za minija jeste,malo je drugaciji sistem od novijih automobila i hladnjak je sa strane,a ja sam morao da dolivam vodu,jer je hladnjak imao malu rupu gde je cureo,to sam naveo kao primer zbog hladjenja motora kada je rasterecen motor,jer ja na gp 1.3 mjet imam isto problem da mu mnogo treba da se ugreje,ako idem blagom nizbrdicom u 4 ili 5. brzini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel neko probao da vozi auto bez soferke,ja sam vozio na +28 i smrzo sam se....i to pri brzini oko 40 km/h,kada vozite na -10 hladnoca na hladnjaku i motoru pri brzini oko 40-50 km/h je sigurno -20,znate kako je hladno na vetru ....

I jesi u pravu i nisi :thumbsup:

Pretpostavljam da imaš merenje spoljne temperature. Da li spoljna temperatura opada kada ideš 120km/h, odnosno raste kada staneš.

Ne, zato što je tu u pitanju subjektivni osećaj hladnoće odnosno toplote. Zbog toga je veoma bitna vlažnost vazduha i brzina vetra.

Na -10 stepeni, "hladnoca" na hladnjaku i motoru pri većim brzinama je isto -10, ali se motor mnogo teže zagreva jer se u hladnjak i motorni prostor brže unosi hladan vazduh i odnosi i ono malo toplote koju motor napravi.

Ali definitivno si u pravu za:

....kada stavite zastitu na masci kola sprecavate samo taj hladan vazduh da hladi motor pri rasterecenom motoru,a za kratke relacije po mom misljenju to nesto znaci....smanjuje malo potrosnju i pospesuje brze dostizanje radne temperature u motoru.....

Pozdrav :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresis u startu, kad ga upalis nemoj da radi u mestu duze od 15-30s nego odmah vozi ;) naravno da je zbog toga sto ga grejes u mestu visoka potrosnja. To je nova generacija motora tako da . . 

 

to nije tacno  uapli  auto na -20 i teraj odma  imao sam mnogo slucaja da motor zakove povuce lezaj na radilici  uglavnom zbog takvih slucaja i svi sto im se tako nesto desilo nikad nisu zagrevali auto u mestu vec  terali odma po startovanju ovde kod mene u kraju prosle zime zakovao doblo 1,9jtd jedne firme jer su ga ladnog ujutru upalili  i odma ostro ganjali  prema tome to fabrike pisu da bi vam bila manja potrosnja  zato i savetuju da se odma krene  ali to je smrt za motore kako benzince tako i za dizelase iza sebe imam mnogo kilometara i ni sa jednim vozilom koje sam posedovao nisam imao problema sa motorima nikad  ali svako vozilo kod mene preko zime u jutarnjim casovima prvo paljenje  mora da poradi naj manje 5 min  u mestu i oonda lagana voznja do  radne temperature  ko neradi tako nece  mu motor izdrzati velike kilometraze pa cak ni legendarni jtd toliko od mene  :construction:  :smoke:

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh sad... a šta ćemo sa tim što fabrika u korisničkom uputstvu govori da zagrevanje u mestu ne treba da bude duže od 30s i da automobil treba odmah voziti lagano do postizanja radne temperature? Poenta je u tome da ravnomerno treba zagrevati CEO automobil tj. sve njegove sklopove, a ne samo motor... ako se zagreje samo motor i ti kreneš da ga ganjaš u fazonu "ugrejan je" stradaće nešto drugo (amortizer, deo šasije, trapovi...). 

 

Dakle, to što je neko bio dovoljno pametan da na -20 upali auto (bilo koji) i odmah krene da ga cepa, to mislim da ne treba da bude predmet diskusije. Fabrika kaže, a i iskustvo mnogih je pokazalo da treba kratko stajati u mestu i krenuti sa laganom vožnjom do postizanja radne temperature. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima jedna stvar  evo primer mog motora  moj stilo  je uvek  zagrevan u  mestu i evo na 300 000km kada se zagreje na radnoj temperaturi izvadim merac ulja nema ni pare niti icega dok  vidim  da vecina jtd motora koji su presli dosta manje od mog puse na meracu na radnoj temperaturi   dok kod mene nema   :harhar:

Edited by dejica

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam kazu ljudi da ima ja sam samo naveo primer  moj sa 300 000km pravih nema da pusti ni gram pare na meracu ulja kad je na radnoj temperaturi  dok  vecina pusta paru na meracu  :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zimi npr. kada napada sneg ocistim vozaceva vrata da mogu da udjem u auto, upalim ga, zatvorim vrata i ocistim ceo auto od snega. Znaci auto se greje nekih 2-3 minuta, nadam se da to nije pogresno i da tako ne unistavam motor. A kada je zimi suvo kao sto je slucaj sada onda nekih pola minuta do minut poradi u mestu i krenem sa voznjom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa kolegama koji praktikuju da im auto malo radi u mestu jer i ja to praktikujem u hladnim danima. A takodje je i cinjenica da se laganom voznjom ravnomerno zagrevaju sve komponente na autu, ali da vozis lagano u gradu i zagrevas auto pa onaj iza mene bi imao da mi udje u gepek, briga njega dal ja postizem radnu temperaturu na autu.

Sent from my PMP3970B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni treba malo zagrejati motor,tj. pustiti ga da odradi par minuta. Ne kosta nista,a kome se zuri,neka ranije krene. 

Po meni je ludost upaliti auto i odmah krenuti.

To je moje misljenje i ja praktikujem da tako radim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagrevanje u mestu ne praktikujem nikad - osim ako mi je auto parkiran na otvorenom, pa moram da očistim isti od snega i leda.....

Imam garažu - pokrenem motor, uključim svetla, muziku; iz garaže auto isteram na "pola kvačila" + blaga nizbrdica (kada merim ulje, samo izguram auto, a on ispadne napolje :p ). Nakon toga, treba mi 1-2 da garažu zaključam, sednem, namestim se, vežem se i..to je to. Ubeđen sam da motoru šteti i da isti "ubija" peglanje od samog početka vožnje - radio on u mestu 2 ili 5 minuta:yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagrevanje u mestu ne praktikujem nikad - osim ako mi je auto parkiran na otvorenom, pa moram da očistim isti od snega i leda.....

Imam garažu - pokrenem motor, uključim svetla, muziku; iz garaže auto isteram na "pola kvačila" + blaga nizbrdica (kada merim ulje, samo izguram auto, a on ispadne napolje :p ). Nakon toga, treba mi 1-2 da garažu zaključam, sednem, namestim se, vežem se i..to je to. Ubeđen sam da motoru šteti i da isti "ubija" peglanje od samog početka vožnje - radio on u mestu 2 ili 5 minuta:yes

Auto treba obaveno da odradi 2-3 minuta pa tek onda krenuti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima jedna stvar evo primer mog motora moj stilo je uvek zagrevan u mestu i evo na 300 000km kada se zagreje na radnoj temperaturi izvadim merac ulja nema ni pare niti icega dok vidim da vecina jtd motora koji su presli dosta manje od mog puse na meracu na radnoj temperaturi dok kod mene nema :harhar:

Ajde ti lepo sledeci put snimi to kad izvuces merac posto JTD kad izadje iz fabrike baca paru na sipci, tvoj je izgleda neki vanserijski . . .

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sofer starog kova i ne bih se slozio sa ovim. Mozda su i u pravu ali ja bih najvise voleo kada bih uvek polazio sa parkinga makar sa 1/4 radne temperature. Zagreje se i turbina, i ulje u menjacu koliko toliko i lagano nastavis da vozis par km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko da pomene sta cemo sa preporukom inzenjera koji projektuju automobile da treba krenuti odmah?

Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sofer starog kova i ne bih se slozio sa ovim. Mozda su i u pravu ali ja bih najvise voleo kada bih uvek polazio sa parkinga makar sa 1/4 radne temperature. Zagreje se i turbina, i ulje u menjacu koliko toliko i lagano nastavis da vozis par km...

Sa ovim se potpuno slazem...

Ja sluzbeni auto grejem par minuta...podjem ranije od mojih kolega a ne moram,jer je sluzbeni...

A moj ,pa i njega grejem,par minuta,lepo njemu,lepo meni.

Niko da pomene sta cemo sa preporukom inzenjera koji projektuju automobile da treba krenuti odmah?

Tapatalk 2

Neka inzenjera,oni neka rade svoj posao,za to su i placeni,ali neka gledaju svoja posla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...