Jump to content
FAS Goran
jevta

Brže zagrevanje motora zimi?

Recommended Posts

Dolaskom zimskih dana svi pre ili kasnije dođemo do problema da na kratkim relacijama auto ne uspe dovolno brzo da se zagreje ili se ne zagreje uopšte.

Pitanje je da li vredizatvarati masku ispred da bi se ublažili ti problemi i auto uspeo pre da dođe do radne temperature.Ranije sam stavljao na razne aute i to je davalo rezultate. Na prošli auto nisam zato što je imao specifičan ulaz vazduha do hladnjaka.Na GP sam gledao moglo bi da se zatvori ali da liće dati rezultate ne znam dok ne probam ili mi kaže neko ko je već probao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bi ja to prijatelju trpao na auto uopšte. Današnje tehnologije su toliko uznapredovale da praktično te zaštite nemaju nikakvog smisla. Samo možeš da zbuniš kojekakve senzore i da napraviš zbrku samoj mašini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kratkoj relaciji je na drugim autima davalo efekta da brže postigne temperaturu.Sada čak ne stiže do otvaranja termostata,još ako upališ grejanje u kabini nemože ni da približi radnoj temperaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kratka relacija? Meni se zagreje na ~70C posle 1-1,5km. Onda palim grejanje, duva toplo. Ni ne primetim kad je dostigao 90C.

Verovatno vozis dizela?!

Ne vidim sta mozes zeznuti ako kartonom smanjis povrsinu hladnjaka. Pokri pola, pa probaj.

@milanklaki

Vezi neki crni karton onda sa unutrasnje strane...

Edited by JLZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako mi logika kaza da ako je termostat ispravan tj. zatvoren je dok se auto ne zagreje, zatvaranje maske nema nikakvog smisla.

To se radi kada termostat ostane otvoren,a nas mrzi da ga zamenimo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smisao se dobija samo sa tim da zatvori strujanje hladnog vazduha kroz hladnjak oko motora i brže stigne radnu temp.

Pošto je hladno kad termostat pusti tečnost u hladnjak ona se ohladi bez obzira što nema cirkulacije vazduha.

Probaću od nedelje pa javljam utiske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanlaki

Vezi neki crni karton onda sa unutrasnje strane...

razmisljao o tome, ali onda bih morao da skidam suspleh ili prednju masku da cupam, a posto je zima verovatno bi ostalo 0 citavih zabica :)

Edited by MilanLaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je voznja ipak toliko duga da termostat otvori onda ti zatvaranje maske ne preporucujem!

Ti probaj,trebalo bi da proba ne kosta ali se ja sa time ne bih zezao. Naravno ako je sa termostatom sve ok. Neces nista dobiti.

Meni na Tipu 90 stepeni dodje posle 3-4km tako da ne vidim razlog za tim. Ako je kod tebe drugacija situacija onda je to druga stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, malo je to kilometara za prosečnu vožnju u gradu. Kad bi tako bilo, ne bi se ni isplatilo imati auto. :thumbup:

Šta kada naiđe vožnjda duža od tih par kilometara, hoće li to ušuškavanja motora onda smetati?

Pošto je hladno kad termostat pusti tečnost u hladnjak ona se ohladi bez obzira što nema cirkulacije vazduha.

Ne baš.

Skoro sam negde pisao...menjao sam akumulator pre par godina, isto je bilo kraj novembra, možda i decembar...i nakon stavljanja novog akumulatora, ostavljen je auto u leru nekih pola sata da bi malo pobudio nov akumulator. Napolju sigurno nije bilo toplije nego ovih dana.

Još kako se malo-malo palio ventilator kako temp. ne bi prešla pola...

Ali, ok...kao što si rekao, probaćeš i napisati utiske. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvu zimu sam vozio Punta bez icega ispred hladnjaka (na otvoru branika). Kad je BAS hladno, tipa -5 i hladnije, kazaljka se popne na pola za cca 4 km (obrtaji nikad preko 2500)

drugu zimu sam stavio obicno parce debljeg kartona napred. Ista spoljasnja temperatura, kazaljka temperature na pola za cca 2 km, mozda malo jace. Skoro duplo brze.

trecu zimu i dalje nisam stavljao nista, jer nisam na jednostavan i jeftin nacin mogao da zamenim karton. A karton stoji do prve kise ili pranja.

suma sumarum, definitivno fora radi, i ko kao ja vozi prosecnu gradsku voznju od 10 km, ili tu negde - moj glas ZA postavljanje bilo cega da se popuni rupa na braniku ispred hladnjaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam razumeo da je priča o kartonu ispred hladnjaka, nego:

...da zatvori strujanje hladnog vazduha kroz hladnjak oko motora i brže stigne radnu temp.

Ovo shvatih kao neko ušuškavanja motora ili sl...

Ako je priča o kartonu ispred hladnjaka, dajte da odmah preimenujemo temu kako treba... :D ionako je prvo pisalo ''maska za zimu'', što je onda ustvari samo ''fancy'' naziv za ''parče kartona ispred hladnjaka'' kao na nekom Moskviču... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve si ti dobro razumeo :)

i karton i neka fancy maska rade isti posao. Meni je ovo prvo vrsilo funkciju tokom najjaceg dela zime 2007/2008, jedno mesec dana, a kao sto rekoh - posle se vise nisam cimao da pravim neko fancy resenje.

moze neko parce tanjeg pleksija, to je trajno... Kad prodZe najgora zima, skine se i cao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije davalo nekog efekta na puntiću, još kad mi nije valjao termostat jedne zime pa na put tako! Gurao sam kartone odozdo, odozgo, kako sam znao i umeo...ma ništa smrz'o sam se najstrašnije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,pa nije valjda da se zimi jebavate oko ciscenja auta,a da pri tome predjete 3km :question:

To nikada ne bih radio. Ja dok ocistim auto eto mene pesaka gde treba. Stavim ruke na dupe i polagacke. Ustedim neki dinar i jos rekreacija. Sta ces bolje :)

Ja u jednom pravcu prelazim 10km. I to je vec nekako druga stvar. Mada,kada je bas lose vreme vise volim busom. Ne razmisljas o ciscenju,parkiranju,klizanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih preporučio karton, naročito sa unutrašnje strane, jer malo zima pa se auto ugreje i eto vlažnog kartona koji se onda raspada i može da napuni saće hladnjaka...možda pre neki komad plastike.

Pitanje ostaje šta se dešava kad dostigne radnu temperaturu, zar onda neće da se pregreva tj ventilator često da radi, a opet njemu onda bude zapušen dotok vazduha pa radi pod opterećenjem..

Ne znam koliko je sve ovo teorijsko razmišljanje a šta se u stvari dešava u praksi. U svakom slučaju ako imaš volje probaj jedan dan, ali kad budeš vozio dužu relaciju obavezno :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni trenutno stoji parce kartona po sredini hladnjaka, karton se ne vidi jer sam ga ofarbao u crno :whistle: Bilo je dosta pranja i nije se raspao, temperatura mi nikad ne prelazi pola, ali i na otvorenom putu na vecim brzinama ipak spadne za par crtica...Po gradu mi drzi bas kako treba. Sadasnji termostat bi trebao da bude ispravan, jer sam ga skoro menjao ali bez kartona mi je stalno temperatura opadala i sa novim i sa starim termostatom. Samo cu da nadjem neki jos kvalitetniji i deblji karton da ga ofarbam da ga lepo oblikujem i postavim i nema mu vise vadjenja :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje iskustvo

na bivsem golfu (fala bogu bivsem) sam imao one fabricke gumene zavesice

sto se smotaju leti a zimi spuste da zaustave dotok, bile su na unutrasnjem

delu hladnjaka i prekrivale su mozda pola

nikakva razlika po meni, testirao vise puta

e sad, ako je fabrika tako nesto predvidela kontam da ne moze da skodi a

da li pomaze to je vec nesto drugo

na svakoj od lada sto sam vozio je pomagalo osetno po jedno lepo kartonce

ko ce ga znati

na ostalim automobilima nisam probavao :thumbup:

Edited by Integralac

Share this post


Link to post
Share on other sites

na svakoj od lada sto sam vozio je pomagalo osetno po jedno lepo kartonce

ja sam ladom NIKAD nisam imao problem. Dostizala je radnu za cas i grejala ko luda za par sekundi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale sad vidim zasto ti je tipo tako dobar,pa ti ga ne vozis zimi :harhar: :harhar: .

Ja na marutiju imam nesto slicno,ali mnogo dobro odradjeno umesto kartona,videcu da slikam,pa da okacim,meni je to smejurina,ali necu da diram,jer tako se vozi od kako je auto,kada dodju lepi dani skine se.

Na Unu :thumbsup: nikada nista nisam stavljao,a kao sto neko rece(mislim da je Sale Tipo) ,jedino kada ostane otvoren termostat(staviti karton).Umesto da se mucite sa kartonom,pustite da auto radi na leru 3,4,5 min duze i dobicete isto,bez obzira na strujanje hladnog vazduha u toku voznje,a ako je sve kako treba skala ce doci do pola i nece mrdati,bez obizira na temperaturu u ovim danima.

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

^za benzince da, ali za dizel nema sanse da u mestu ugreje (barem ovaj moj) U gradu mu treba vecnost da dodje do pola, a na otvorenom dostigne radnu temp. za cas i drzi kazaljkicu na sredini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je bane,Tipo je dobar pored ostalog sto ga malo vozim zimi (jos je i gaziran) A,zavisi dosta i od vozaca :)

Vozio sam stojadina,ladu,tipa,punta i NIKAD nisam stavljao nista isped hladnjaka. Da treba stavljati nesto stavila bi fabrika.

Jos jednom,ako termostat radi kako treba radna temperatura se postigne i na -40 i to vremenski vrlo malo duze nego kada bi bilo malo toplije.

Kakvo crno oparanje temperature na otvorenom. Skazaljka nesme da padne ispod 90 NIKAD!

Samo da dodam jos nesto.

Moje iskustvo se zasniva iskljucivo na benzincima. Kod dizela nemam pojma kako stvari stoje.

E,da! Vozio sam kratko i Pola 96god. Njemu je trebalo oko 1km vise voznje recimo od punta clasik da postigne radnu. Ali,kada je postigne nema mrdanja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Nijednom motoru ne prija ni pregrevanje ni preveliko rashlađivanje 90 stepeni +/- 2stepena. Termostat čini glavni posao. Ko oseća da mu treba kartonče ili ima problem sa termostatom ili ima problem sa grejačem kabine (radijator).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...