jevta 251 Posted November 19, 2011 Dolaskom zimskih dana svi pre ili kasnije dođemo do problema da na kratkim relacijama auto ne uspe dovolno brzo da se zagreje ili se ne zagreje uopšte.Pitanje je da li vredizatvarati masku ispred da bi se ublažili ti problemi i auto uspeo pre da dođe do radne temperature.Ranije sam stavljao na razne aute i to je davalo rezultate. Na prošli auto nisam zato što je imao specifičan ulaz vazduha do hladnjaka.Na GP sam gledao moglo bi da se zatvori ali da liće dati rezultate ne znam dok ne probam ili mi kaže neko ko je već probao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted November 19, 2011 ne bi ja to prijatelju trpao na auto uopšte. Današnje tehnologije su toliko uznapredovale da praktično te zaštite nemaju nikakvog smisla. Samo možeš da zbuniš kojekakve senzore i da napraviš zbrku samoj mašini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted November 19, 2011 Na kratkoj relaciji je na drugim autima davalo efekta da brže postigne temperaturu.Sada čak ne stiže do otvaranja termostata,još ako upališ grejanje u kabini nemože ni da približi radnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted November 19, 2011 Ja bi to odradio, ali ne znam kako a da ne ispadne ciganija (punto 1.3mjet) Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted November 19, 2011 (edited) Koliko kratka relacija? Meni se zagreje na ~70C posle 1-1,5km. Onda palim grejanje, duva toplo. Ni ne primetim kad je dostigao 90C.Verovatno vozis dizela?!Ne vidim sta mozes zeznuti ako kartonom smanjis povrsinu hladnjaka. Pokri pola, pa probaj.@milanklakiVezi neki crni karton onda sa unutrasnje strane... Edited November 19, 2011 by JLZ Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted November 19, 2011 Nekako mi logika kaza da ako je termostat ispravan tj. zatvoren je dok se auto ne zagreje, zatvaranje maske nema nikakvog smisla.To se radi kada termostat ostane otvoren,a nas mrzi da ga zamenimo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted November 19, 2011 Smisao se dobija samo sa tim da zatvori strujanje hladnog vazduha kroz hladnjak oko motora i brže stigne radnu temp.Pošto je hladno kad termostat pusti tečnost u hladnjak ona se ohladi bez obzira što nema cirkulacije vazduha.Probaću od nedelje pa javljam utiske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted November 19, 2011 (edited) @milanlakiVezi neki crni karton onda sa unutrasnje strane...razmisljao o tome, ali onda bih morao da skidam suspleh ili prednju masku da cupam, a posto je zima verovatno bi ostalo 0 citavih zabica Edited November 19, 2011 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted November 19, 2011 ako je voznja ipak toliko duga da termostat otvori onda ti zatvaranje maske ne preporucujem! Ti probaj,trebalo bi da proba ne kosta ali se ja sa time ne bih zezao. Naravno ako je sa termostatom sve ok. Neces nista dobiti.Meni na Tipu 90 stepeni dodje posle 3-4km tako da ne vidim razlog za tim. Ako je kod tebe drugacija situacija onda je to druga stvar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted November 19, 2011 Odlično tebi dođe na radnu temp pole 3-4 km pa to je prosečna vožnja u gradu znači nikad Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2011 Uh, malo je to kilometara za prosečnu vožnju u gradu. Kad bi tako bilo, ne bi se ni isplatilo imati auto. Šta kada naiđe vožnjda duža od tih par kilometara, hoće li to ušuškavanja motora onda smetati?Pošto je hladno kad termostat pusti tečnost u hladnjak ona se ohladi bez obzira što nema cirkulacije vazduha.Ne baš.Skoro sam negde pisao...menjao sam akumulator pre par godina, isto je bilo kraj novembra, možda i decembar...i nakon stavljanja novog akumulatora, ostavljen je auto u leru nekih pola sata da bi malo pobudio nov akumulator. Napolju sigurno nije bilo toplije nego ovih dana.Još kako se malo-malo palio ventilator kako temp. ne bi prešla pola...Ali, ok...kao što si rekao, probaćeš i napisati utiske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted November 20, 2011 prvu zimu sam vozio Punta bez icega ispred hladnjaka (na otvoru branika). Kad je BAS hladno, tipa -5 i hladnije, kazaljka se popne na pola za cca 4 km (obrtaji nikad preko 2500)drugu zimu sam stavio obicno parce debljeg kartona napred. Ista spoljasnja temperatura, kazaljka temperature na pola za cca 2 km, mozda malo jace. Skoro duplo brze.trecu zimu i dalje nisam stavljao nista, jer nisam na jednostavan i jeftin nacin mogao da zamenim karton. A karton stoji do prve kise ili pranja.suma sumarum, definitivno fora radi, i ko kao ja vozi prosecnu gradsku voznju od 10 km, ili tu negde - moj glas ZA postavljanje bilo cega da se popuni rupa na braniku ispred hladnjaka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2011 Nisam razumeo da je priča o kartonu ispred hladnjaka, nego:...da zatvori strujanje hladnog vazduha kroz hladnjak oko motora i brže stigne radnu temp.Ovo shvatih kao neko ušuškavanja motora ili sl...Ako je priča o kartonu ispred hladnjaka, dajte da odmah preimenujemo temu kako treba... ionako je prvo pisalo ''maska za zimu'', što je onda ustvari samo ''fancy'' naziv za ''parče kartona ispred hladnjaka'' kao na nekom Moskviču... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted November 20, 2011 sve si ti dobro razumeo i karton i neka fancy maska rade isti posao. Meni je ovo prvo vrsilo funkciju tokom najjaceg dela zime 2007/2008, jedno mesec dana, a kao sto rekoh - posle se vise nisam cimao da pravim neko fancy resenje.moze neko parce tanjeg pleksija, to je trajno... Kad prodZe najgora zima, skine se i cao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest gall Posted November 20, 2011 Ma aj'te ljudi..nismo u Sibiru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 20, 2011 Meni nije davalo nekog efekta na puntiću, još kad mi nije valjao termostat jedne zime pa na put tako! Gurao sam kartone odozdo, odozgo, kako sam znao i umeo...ma ništa smrz'o sam se najstrašnije! Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted November 20, 2011 Ljudi,pa nije valjda da se zimi jebavate oko ciscenja auta,a da pri tome predjete 3km To nikada ne bih radio. Ja dok ocistim auto eto mene pesaka gde treba. Stavim ruke na dupe i polagacke. Ustedim neki dinar i jos rekreacija. Sta ces bolje Ja u jednom pravcu prelazim 10km. I to je vec nekako druga stvar. Mada,kada je bas lose vreme vise volim busom. Ne razmisljas o ciscenju,parkiranju,klizanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 20, 2011 Ne bih preporučio karton, naročito sa unutrašnje strane, jer malo zima pa se auto ugreje i eto vlažnog kartona koji se onda raspada i može da napuni saće hladnjaka...možda pre neki komad plastike.Pitanje ostaje šta se dešava kad dostigne radnu temperaturu, zar onda neće da se pregreva tj ventilator često da radi, a opet njemu onda bude zapušen dotok vazduha pa radi pod opterećenjem..Ne znam koliko je sve ovo teorijsko razmišljanje a šta se u stvari dešava u praksi. U svakom slučaju ako imaš volje probaj jedan dan, ali kad budeš vozio dužu relaciju obavezno Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted November 20, 2011 Meni trenutno stoji parce kartona po sredini hladnjaka, karton se ne vidi jer sam ga ofarbao u crno Bilo je dosta pranja i nije se raspao, temperatura mi nikad ne prelazi pola, ali i na otvorenom putu na vecim brzinama ipak spadne za par crtica...Po gradu mi drzi bas kako treba. Sadasnji termostat bi trebao da bude ispravan, jer sam ga skoro menjao ali bez kartona mi je stalno temperatura opadala i sa novim i sa starim termostatom. Samo cu da nadjem neki jos kvalitetniji i deblji karton da ga ofarbam da ga lepo oblikujem i postavim i nema mu vise vadjenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
integralac 2566 Posted November 20, 2011 (edited) moje iskustvona bivsem golfu (fala bogu bivsem) sam imao one fabricke gumene zavesicesto se smotaju leti a zimi spuste da zaustave dotok, bile su na unutrasnjemdelu hladnjaka i prekrivale su mozda polanikakva razlika po meni, testirao vise putae sad, ako je fabrika tako nesto predvidela kontam da ne moze da skodi a da li pomaze to je vec nesto drugona svakoj od lada sto sam vozio je pomagalo osetno po jedno lepo kartonceko ce ga znatina ostalim automobilima nisam probavao Edited November 20, 2011 by Integralac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted November 20, 2011 na svakoj od lada sto sam vozio je pomagalo osetno po jedno lepo kartonceja sam ladom NIKAD nisam imao problem. Dostizala je radnu za cas i grejala ko luda za par sekundi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted November 20, 2011 (edited) Sale sad vidim zasto ti je tipo tako dobar,pa ti ga ne vozis zimi :harhar: .Ja na marutiju imam nesto slicno,ali mnogo dobro odradjeno umesto kartona,videcu da slikam,pa da okacim,meni je to smejurina,ali necu da diram,jer tako se vozi od kako je auto,kada dodju lepi dani skine se.Na Unu nikada nista nisam stavljao,a kao sto neko rece(mislim da je Sale Tipo) ,jedino kada ostane otvoren termostat(staviti karton).Umesto da se mucite sa kartonom,pustite da auto radi na leru 3,4,5 min duze i dobicete isto,bez obzira na strujanje hladnog vazduha u toku voznje,a ako je sve kako treba skala ce doci do pola i nece mrdati,bez obizira na temperaturu u ovim danima. Edited November 20, 2011 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted November 20, 2011 ^za benzince da, ali za dizel nema sanse da u mestu ugreje (barem ovaj moj) U gradu mu treba vecnost da dodje do pola, a na otvorenom dostigne radnu temp. za cas i drzi kazaljkicu na sredini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted November 20, 2011 Tako je bane,Tipo je dobar pored ostalog sto ga malo vozim zimi (jos je i gaziran) A,zavisi dosta i od vozaca Vozio sam stojadina,ladu,tipa,punta i NIKAD nisam stavljao nista isped hladnjaka. Da treba stavljati nesto stavila bi fabrika.Jos jednom,ako termostat radi kako treba radna temperatura se postigne i na -40 i to vremenski vrlo malo duze nego kada bi bilo malo toplije. Kakvo crno oparanje temperature na otvorenom. Skazaljka nesme da padne ispod 90 NIKAD!Samo da dodam jos nesto.Moje iskustvo se zasniva iskljucivo na benzincima. Kod dizela nemam pojma kako stvari stoje.E,da! Vozio sam kratko i Pola 96god. Njemu je trebalo oko 1km vise voznje recimo od punta clasik da postigne radnu. Ali,kada je postigne nema mrdanja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted November 20, 2011 +1Nijednom motoru ne prija ni pregrevanje ni preveliko rashlađivanje 90 stepeni +/- 2stepena. Termostat čini glavni posao. Ko oseća da mu treba kartonče ili ima problem sa termostatom ili ima problem sa grejačem kabine (radijator). Quote Share this post Link to post Share on other sites