stevand 23 Posted December 4, 2010 dosla zima i kod mene isti problem! da li je tesko zameniti termostat u pitanju je 1.2 16v tj. da li mogu sam ili ima nekih caka pa mora kod majstora i koje su cake? Quote Share this post Link to post Share on other sites
berni1756 0 Posted December 4, 2010 Zamena kao zamena nije ništa komplikovana,sada sam menjao na punta 1.2 16v uspomoć brata mehaničara, predpostavljam da je isti motor u pitanju kao tvoj... Problem je posle "ozračivanje sistema" jer ako se to ne uradi kako treba, može motor da ti zvekne, jer ostane vazdušni čep umesto antifriza i bukvalno može da ti se desi da se pregreje motor... U večim crtama zamena ide ovako nekako:1) Ispustiš antifriz u neku čistu posudu/kofu ako nečeš i to da menjaš, tako što skineš crevo donje sa hladnjaka2) Skineš crevo sa termostata (sa šelnom) 3) Skineš termostat (dva šrafa čini mi se 10-ka)4) Staviš nov termostat,vratiš crevo (ako je negde ispucalo-obavezno zamena)5) Zameni bolje sve šelne, nisu skupe, na tome se ne štedi6) Odvrneš slavinicu na hladnjaku i slavinicu koja se nalazi na crevu koji ide prema kabini7) Sipaš anifriz dok god ne počne izlivati na slavinici kod "kabine", zatvoriš slavinicu, pa sipaš dalje dok ne krene da izliva kod hladnjaka na slavinici, zavrneš i to, sipaš do MAX oznake i to je to...8) Upališ auto, pustiš ga dok se ne zagreje da upali ventilator (čisto da proveriš da lije ispravan termostat) sa konstantnim praćenjem skale temperatureBolje ipak da izvršiš zamenu kod nekog mehaničara, to je 10 minuta posla, da se ne zezaš ti sa tim ako već nisi ranije radio... Ako sam negde pogrešio, a neko zna bolje, nek me slobodno ispravi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stevand 23 Posted December 5, 2010 Predpostavljao sam da je jedini problem to ozracavanje! hvala u svakom slucaju i javljam sta sam uradio! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 406 Posted December 5, 2010 Evo ti tema o ozračivanju, prvo probaj kao što reče berni "7) Sipaš anifriz dok god ne počne izlivati na slavinici kod "kabine", zavrneš i to, sipaš do MAX oznake i to je to.." Quote Share this post Link to post Share on other sites
stevand 23 Posted December 5, 2010 sad sve jasno !thanks Quote Share this post Link to post Share on other sites
stevand 23 Posted December 15, 2010 Odradjeno! hteo sam da sam to resim ali hladno vreme me nateralo da pozovem mog majstora i promenio ga za dzabaka a termostat kostao 1070 din(vernet)! I napokon skazaljka za temperaturu na pola ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 582 Posted November 26, 2013 kako se pokazao taj Vernet termostat? Ja ga da nas kupio u Euroautu, pa me zanima da l' sam se s....bo ili je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cmiro 0 Posted November 26, 2013 ja sam danas ugradio taj Vernet... pa videcemo kako ce se pokazati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 582 Posted January 24, 2014 Posle 2 meseca, Vernet radi po propisu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 24 Posted January 24, 2014 Godinu i 3-4meseca radi kako treba...Послато са GT-S7560 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkonije 0 Posted February 20, 2015 Imam ja jedno pitanje za vas.....vezano za Vernet,i termostate uopste.Pazario sam Vernet-a i pre ugradnje probam dal diKtuje.Dunem na lulu i pusta malo vazduha, al osetno manje nego stari koji sam skinuo pa sam ga montirao.A drugar menjao na Lybri termostat,dihtuje kao zavaren. Probao licno pre ugradnje metodom duvanja (sram ga bilo ko misli bezobrazno )E sad,jel i za Punta vazi mora da dihtuje? Jer ,eno, opet tesko dize temperaturu....i malo me nervira. Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted February 20, 2015 Taj vernet termostat ja kupim u decembru 2013 i on je radio nesto kilavo,tem podizao malo brze nego prethodni koji sam skinuo.Kada pustim grejanje on obori za jedno 3-4 crte.Mislio sam da je to ok dok nisam seo u isti auto pa se uverio da treba da podize mnogo brze.Tako sam vozio do pre neki dan.Pozovem par prodavnica i nadjem Behr za 1650 din,a vernet nadjem za nesto ispod 800 din u Kit Komercu.Posto sam imao vec vernet kupim Behr.Zamenim sve kako treba,krenem da ozracim sistem i pukne staf na crevu koje ide u mali hladnjak.Namestim to nekako(nabudzim drugi) i razlika ogromna. @darkonije Behr termosta isto pusta po malo vazduha kada se duva na lulu dok prethodni vernet nije pustao ni gram.Tako da ni sam nisam pametan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted December 13, 2016 Pušta zato što ti termostati imaju kuglicu odnosno rupu na sebi koja služi za ozračivanje. Ja sam stavio Vernetov i nisam zadovoljan. U početku je radio dobro ali sad mi se čini da prerano otvara i kad se vozim gradom u koloni ne otvara do kraja pa temperatura skoro dođe do 100 i onda naglo padne do ispod 90. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Emir 1 Posted December 19, 2016 Ne mogu da nadjem sraf za ozracivanje na hladnjaku, u pitanju je stilo 1.2 16v mislim da je isti motor kao na punta, onaj mali ima za kabinu za mali hladnjak ali na prednjem hladnjaku ne mogu da nadjem nigde sraf za ozracivanje i malo pocinje da me nervira sve sam pregledao i nema ga :S Quote Share this post Link to post Share on other sites
lomisa 9 Posted December 20, 2016 Ako imas ekspanzionu posudu, onda nemas sraf na hladnjaku, jer iz hladnjaka izlazi malo crevo ( koje ide od gornjeg levog ugla hladnjaka do ekspanzione posude ) koje visak antifriza vraca u ekspanzionu posudu, a i vazduha. Trebalo bi da kod kabine imas sraf za odzracivanje na najvisoj tacki.Mislim da svi modeli sa klimom imaju ekspanzionu posudu. Odzračivanje se vrši na šrafu kod kabine i to tako što daješ gas do 2-3000 obrtaja, a za to vreme odvrćeš šraf na crevu, dok se motor zagreva. Uvek nivo antifriza do maximuma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinisa011 12 Posted December 7, 2020 Evo da podelim iskustvo sa vama. Imam punto 1.2 8v 2011. godiste. Pocela je zima i u gradu skala za temperaturu na pola i sve ok,ali vozeci van grada temperatura padne za 3 crte a grejanje u kabini kao da nemam. Nisam puno cekao, kupim Mahle Behr termostat za 1350 dinara i sada radi i greje kao nikad. Ispustim antifriz sa boce gde se sipa na dnu u cistu vanglu,skinem akumulator,skinem plastiku za akumulator,odvrnem termostat sa 2 srafa,namazem dihtung diht masom i sve vratim isto uz procedjeni antifriz. Ozracio sistem na 2 plasticna srafa i to je to. Pazite samo kada vadite srafove iz termostata jer se ispod nalazi rupa koja je od menjaca pa ako tu sraf upadne znajte da slepate kod majstora da vadi. Veliki pozdrav. 2 shuxx and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites