Jump to content
FAS Goran
igorjan

Grejanje motora u mestu? / Hladan start motora

Recommended Posts

Vrti deo zupcanika u menjacu i kad je na leru :laughing: Jer na leru je kvacilo aktivirano i povezuje motor sa menjacem i spojnickom osovinom. Jedino sto nisu uzubljeni zupcanici koji su povezani sa direncijalom i onda poluosovinom itd... Zagrevanje u mestu u odnosu na zagrevanje sa laganom voznjom traje sigurno 5 puta duze i vise mu steti sto ce duze vreme raditi nezagrejan nego sto ce raditi na visim obrtajima u otezanim uslovima. Nezagrejan motor trosi vise goriva za odzavanje u radu sto steti samom motoru jer prebogata smesa spira ulje sa zidova cilndara i naravno povecava potrosnju... Inace ovo je jedan primer zasto ne bih napravio profil na FB ni da mi plate, uvek ima ovakvih FB majstora od kojih ti mozak stane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_104.jpg

 

A ista ta fabrika ti da garanciju na taj motor X godina i XXX.XXX kilometara :)

 

Ne d'o Bog da mi ti nesto popravis ili ugradis :D

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je svako "majstor" i koga god pitas, niko nema ispod 20-30godina iskustva... Zato zatrazis licnu, da vidis koliko ima godina zivota :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ko oni u Sibiru sto rade nonstop, ako ga ugasis smrzne se a temperature su ispod -70 :D To sam gledao neku emisiju, pokazuju ulicu tokom noci, prazna ulica a samo cujes aute kako tandrcu na parkingu :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to radim ovako,upalim izbacim iz brzine,vežem pojas,palim radio,pogledam retrovizore,palim svetla i krećem.Ako ima snega onda sve isto smao predhodno očistim sneg.Preko 2000 šaltam tek kad se temp zakuca na polovini.

 

Veće je zlo,kad motore sa turbinom odmah ugase,ja to ostavim po par minuta u leru ako je u pitanju bio duži put,a po gradu kad vozim minut dva obavezno ostavim da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema potrebe da ga ostavljaš toliko. Ako voziš po magistrali lagano isti je vrag kao po gradu. Ja palim auto kao ti i krećem tako, al gasim čim se uparkiram, odvežem pojas i ugasim svetla. Ali zato posle cepanja na auto putu sačekam minut dva pa gasim, najčešće kada svratim na pumpu ili piš pauzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad zavisi šta je forsranje,kad se zagreje puštam ga do 3000 obrtaja,retko kad preko,a pošto se turbina pali an 2400 tako nešto,sigurno joj prija hlađenje.Šta znam jedino ako to forisranje nije baš kad ga razvlačiš do blokade,mada meni tih par min ne znači puno.Dok se popakujem taman ubijem vreme  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice voznje sa hladnim motorom iako su mali obrtaji mislim da nije u redu, pogotovo kad je napolju minus, a evo i zasto. Posle starta ulje vrlo brzo prodje do bregaste i tu nije neki problem, ali se zidovi cilindra nisu dovoljno zagrejali i rasirili tako da klipovi narocito karike previse pritiskaju zidove, a samim tim i vise habaju. Sto se tice vece potrosnje, to je zanemarljivo sobzirom na posledice. Sto se tice hladjenja turbine to je ok, ali mislim da pri tom radu na leru treba po malo pipnuti i gas zbog pritiska ulja jer je turbini dovoljno i 5 sekundi da radi bez podmazivanja i da ostavi tragove na lezajevima. Turbina je konstruisana da traje koliko i motor auta, za sve kvarove pre toga uzrok je ljudski faktor.Pozdrav forumasima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pošto se turbina pali an 2400 tako nešto,sigurno joj prija hlađenje.

 

Netačno.

Turbina uvek radi, a na 2000 obrtaja treba da nabije pritisak ozbiljnije ili čak i na nižim obrtajima pa se zbog toga čuje "hučanje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle starta ulje vrlo brzo prodje do bregaste i tu nije neki problem, ali se zidovi cilindra nisu dovoljno zagrejali i rasirili tako da klipovi narocito karike previse pritiskaju zidove, a samim tim i vise habaju. Sto se tice vece potrosnje, to je zanemarljivo sobzirom na posledice. Sto se tice hladjenja turbine to je ok, ali mislim da pri tom radu na leru treba po malo pipnuti i gas zbog pritiska ulja jer je turbini dovoljno i 5 sekundi da radi bez podmazivanja i da ostavi tragove na lezajevima.

-Sto se tice zagrevanja motora reci cu ti da se klipovi i uopste cilindri prave od materijala koji imaju isti specifican koeficijent sirenja i skupljanja u odnosu na njihovu temperaturu. Razlike u temperaturama su velike. Od npr. pocetnih -25°C do npr. 100°C, pa i vise.

Zamisli kad bi ti delovi bili napravljeni od raznorodnih materijala sa razlicitim koeficijentima?! Negde bi zakocilo.

Ako se klip ili karike skupljaju za npr. 0,02mm u hladnim uslovima, onda to isto mora i blok. Isto tako i obrnuto. Uostalom, klipovi i cilindri su tako ugradjeni da medju njima uvek vlada adekvatan razmak, sa zazorom u TOLERANCIJAMA pri svim uslovima rada. Ne brini, neko je to vec proracunao, inace bi motori vrlo brzo zakovali.

-sto se tice nabijanja pritiska ulja u turbinu u leru pri hladnom motoru... I tu nemas sta da brines. I tu je sve precizno izracunato, inace bi i to veoma brzo crklo. Vozaca ima svakakvih. Jesi li cuo da je neko reklamirao nov auto zbog otkaza podmazivanja turbine?!

Uljna pumpa pravi toliki pritisak ulja da je to i vise nego dovoljno za svaki motor. Namerno je to predimenzionisano, jer motor radi u svakakvim uslovima i pod svakakvim opterecenjima, tako da pumpa to mora da pokrije sa vise pritiska nego sto je to zaista i potrebno.

Zato se namerno prave i ulja koja imaju isti keficijent viskoziteta, tečenja, na svim temperaturama i pri svim uslovima. Na tebi je samo da odaberes ono pravo i adekvatno ulje. Neki aditivi u uljima se cak aktiviraju samo pri niskim ili samo pri visokim temp., a neki aditivi se aktiviraju cak posle predjenih nekoliko hiljada km, sve sa ciljem da se sacuva viskozitet i produzi interval zamene ulja pod ekstremno razlicitim uslovima rada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice voznje sa hladnim motorom iako su mali obrtaji mislim da nije u redu, pogotovo kad je napolju minus, a evo i zasto. Posle starta ulje vrlo brzo prodje do bregaste i tu nije neki problem, ali se zidovi cilindra nisu dovoljno zagrejali i rasirili tako da klipovi narocito karike previse pritiskaju zidove, a samim tim i vise habaju.

 

Poenta je bas suprotna, bolje je da motor radi na 1500-2500 obrtaja i da se zagreje za 2-3min pri visem pritisku ulja nego da radi na 600-900 obrtaja u leru gde ce se grejati 8-10min uz nizi pritisak ulja. Takodje ne zagrejan motor radi u bogatijoj smesi koja spira uljni film sa cilindara. Nije problem da stoji 5-10, 50s u mestu dok se vi pripremate za voznju ali postizanje delimicne zagrejanosti ili jos gore grejati skroz do radne temperature pre kretanja ce na duze staze pre unistiti motor, a na krace staze samo povecavate potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

a pošto se turbina pali an 2400 tako nešto,sigurno joj prija hlađenje.

 

Netačno.

Turbina uvek radi, a na 2000 obrtaja treba da nabije pritisak ozbiljnije ili čak i na nižim obrtajima pa se zbog toga čuje "hučanje".

 

Pa uvek se okreće logično je nisam čuo za turbinu sa kvačilom.Ali tu od 2400 ona daje pun kapacitet i pod punim je opterećenjm na to sam mislio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Posle starta ulje vrlo brzo prodje do bregaste i tu nije neki problem, ali se zidovi cilindra nisu dovoljno zagrejali i rasirili tako da klipovi narocito karike previse pritiskaju zidove, a samim tim i vise habaju. Sto se tice vece potrosnje, to je zanemarljivo sobzirom na posledice. Sto se tice hladjenja turbine to je ok, ali mislim da pri tom radu na leru treba po malo pipnuti i gas zbog pritiska ulja jer je turbini dovoljno i 5 sekundi da radi bez podmazivanja i da ostavi tragove na lezajevima.

-Sto se tice zagrevanja motora reci cu ti da se klipovi i uopste cilindri prave od materijala koji imaju isti specifican koeficijent sirenja i skupljanja u odnosu na njihovu temperaturu. Razlike u temperaturama su velike. Od npr. pocetnih -25°C do npr. 100°C, pa i vise.

Zamisli kad bi ti delovi bili napravljeni od raznorodnih materijala sa razlicitim koeficijentima?! Negde bi zakocilo.

Ako se klip ili karike skupljaju za npr. 0,02mm u hladnim uslovima, onda to isto mora i blok. Isto tako i obrnuto. Uostalom, klipovi i cilindri su tako ugradjeni da medju njima uvek vlada adekvatan razmak, sa zazorom u TOLERANCIJAMA pri svim uslovima rada. Ne brini, neko je to vec proracunao, inace bi motori vrlo brzo zakovali.

-sto se tice nabijanja pritiska ulja u turbinu u leru pri hladnom motoru... I tu nemas sta da brines. I tu je sve precizno izracunato, inace bi i to veoma brzo crklo. Vozaca ima svakakvih. Jesi li cuo da je neko reklamirao nov auto zbog otkaza podmazivanja turbine?!

Uljna pumpa pravi toliki pritisak ulja da je to i vise nego dovoljno za svaki motor. Namerno je to predimenzionisano, jer motor radi u svakakvim uslovima i pod svakakvim opterecenjima, tako da pumpa to mora da pokrije sa vise pritiska nego sto je to zaista i potrebno.

Zato se namerno prave i ulja koja imaju isti keficijent viskoziteta, tečenja, na svim temperaturama i pri svim uslovima. Na tebi je samo da odaberes ono pravo i adekvatno ulje. Neki aditivi u uljima se cak aktiviraju samo pri niskim ili samo pri visokim temp., a neki aditivi se aktiviraju cak posle predjenih nekoliko hiljada km, sve sa ciljem da se sacuva viskozitet i produzi interval zamene ulja pod ekstremno razlicitim uslovima rada

 

 

Mislim da si delimicno u pravu, naime ne moze biti isti koeficijent sirenja za klip koji je legura aluminijuma i hilznu od celicnogliva isti. NPR ako je hilzna precnika 90mm, klip je 89,95, ili kompresija na hladnom i vrucem motoru se razlikuje za vise od10%,kad se nova karika ubaci u cilindar mora imati zazor od 0,1mm. . . Slazem se da su to strucnjaci proracunali, ali niko ne savetuje start i kretanje odmah cak ni u letnjem periodu. Sto se pritiska ulja tice i tu se delimicno slazem sa tobom. Sat za pritisak ulja u autu je potrebniji nego mnogi drugi, konkretno moj auto hladan i na leru ima skoro 3bara, ali kad je dobro zagrejan ima oko 0,7, a servis limit je 0,6, lampica prosija na 0,3 i tad ume da bude kasno. Dobro zagrjano ulje ma kog kvaliteta i visoke gradacije je kao voda,proveri i sam. Ja nisam rekao da ce auto da crkne odmah, ali umesto da predje 200k, preci ce 150, a mozda i manje sa losim rukovanjem. Ipak je ovo subjektivno misljenje na neki nacin zasnovano na 25 godina bavljenja moto mehanikom. Pozdrav

 

Sto se tice voznje sa hladnim motorom iako su mali obrtaji mislim da nije u redu, pogotovo kad je napolju minus, a evo i zasto. Posle starta ulje vrlo brzo prodje do bregaste i tu nije neki problem, ali se zidovi cilindra nisu dovoljno zagrejali i rasirili tako da klipovi narocito karike previse pritiskaju zidove, a samim tim i vise habaju.

 

Poenta je bas suprotna, bolje je da motor radi na 1500-2500 obrtaja i da se zagreje za 2-3min pri visem pritisku ulja nego da radi na 600-900 obrtaja u leru gde ce se grejati 8-10min uz nizi pritisak ulja. Takodje ne zagrejan motor radi u bogatijoj smesi koja spira uljni film sa cilindara. Nije problem da stoji 5-10, 50s u mestu dok se vi pripremate za voznju ali postizanje delimicne zagrejanosti ili jos gore grejati skroz do radne temperature pre kretanja ce na duze staze pre unistiti motor, a na krace staze samo povecavate potrosnju.

 

Kad sam rekao zagrevanje, mislio sam do jednog minuta, nisam pominjao postizanje radne temperature. Nece motor doziveti ostecenja pri spiranju uljnog filma pri zagrevanju, to se desava kad u toku voznje dolazi do nekontrolisanog doticanja goriva u cilindre. Skoro sam imao u rukama pojedjen i zarisovan klip zbog dizne koja je nekontrolisano gurala benzin, a vlasnik je vozio dok nije prosijala lampica ulja zbog velike kolicine goriva u karteru. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mi i pricamo o "grejanju" od minut, besmisleno je pustati ga u leru da radi 7, 8 i vise minuta. Licno sam probao i tako, samo sam imao vecu prosečnu potrosnju za 2 litra:D

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu stvarno moras biti vidovit na ovom forumu da bi znao ko kako tumaci pojmove :laughing: Mislim da niko ne veruje u to da treba da stisne pedalu gasa do patosa i tako vergla i drzi stisnuto i odmah krene iz sa voznjom :laughing: Ne vidim cemu 5 stranica o tome kako postupati sa motorom u prvih 30s nakon startovanja :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za stručnjake:

Ujutru upalim auto, radi u mestu minut, dva (klinac i ja prvi siđemo, žena naravno uvek kasni). Do vrtića imamo bukvalno 300m, žena odvede klinju u vrtić, ja čekam u kolima, stanem negde, pošto je gužva za parking. Motor ne gasim, to sa vrtićem traje par minuta, recimo 5. Ja ne gasim motor, smatram da mu je bolje da radi 5 minuta na leru, nego da ga cimam sa paljenjem i gašenjem na hladno. Šta vi mislite o tome?

I još nešto, briga me za vek trajanja i sve ostalo, ako baš moram da na ciči zimi čekam u kolima, naravno da ću da ostavim motor da radi, koliko vidim ne fali mu ništa. Ovo su retke situacije kod mene, možda 10ak puta za 5 godina. Imam naviku da mu povremeno dodajem gas kada radi u mestu. Negde sam čitao da neki noviji kamioni imaju sistem da motor sam digne obrtaje kada dugo radi na leru.


Tu stvarno moras biti vidovit na ovom forumu da bi znao ko kako tumaci pojmove :laughing: Mislim da niko ne veruje u to da treba da stisne pedalu gasa do patosa i tako vergla i drzi stisnuto i odmah krene iz sa voznjom :laughing: Ne vidim cemu 5 stranica o tome kako postupati sa motorom u prvih 30s nakon startovanja :turned:

Jugiša, jeste da hejtuješ dizele gde stigneš, al voleo bih da te upoznam :)

Za ovo gore što si napisao zadužene su žene. To im je specijalnost, da eventualno očiste šoferku da vide kao vozač tenka,tek onda upale auto na -15C, i isparkiraju se sa bar 5000rpm (za benzince), ili bar 3500rpm ako voze dizele. Video par puta lično, i vozio se sa koleginicom. Žena kako upali auto odmah kreće, ne čeka ni sekundu, nema cile mile, kakvo grejanje motora, kvačilo, koga briga za to.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar bi prljali ruke sa mnom :laughing: Kad se jednom krene u voznju sto se mene tice, ne bih robovao autu i smrzavao se i slicno zimi gaseci motor jer to mozda njemu vise prija. Veca je fora ovi sto imaju rucni sauh pa ga izvuku do panja. Sa prijateljem se nisam mogao nikako sporazumem, bio je protiv toga da se krene sa voznjom na 2000-2500 obrtaja nakon 10-20s jer steti motoru pa je uvek ostavljao 5min da se zagreva motor u mestu tako sto je povlacio sauh skroz pa je motor radio obicno na 3000-3500 obrtaja :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje komsije dok su imali Yuga,prvo paljenje nebitno koje doba i spoljna temperatura saug upali se auto i odma pun gas.Cujes motor kako vristi na kraj ulice.Radi u mestu cirka 10s i onda pun gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar palio na kablove jednog punta 1.8, izvukao akumulator bio i ovaj lik odma gas do blokade kao da brze dopuni akumulator, posle par dana se zali poceo da trosi ulje...

P.s. a bilo je jedno -10 sigurno

Edited by vagenovac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za stručnjake:

Ujutru upalim auto, radi u mestu minut, dva (klinac i ja prvi siđemo, žena naravno uvek kasni). Do vrtića imamo bukvalno 300m, žena odvede klinju u vrtić, ja čekam u kolima, stanem negde, pošto je gužva za parking. Motor ne gasim, to sa vrtićem traje par minuta, recimo 5. Ja ne gasim motor, smatram da mu je bolje da radi 5 minuta na leru, nego da ga cimam sa paljenjem i gašenjem na hladno. Šta vi mislite o tome?

I još nešto, briga me za vek trajanja i sve ostalo, ako baš moram da na ciči zimi čekam u kolima, naravno da ću da ostavim motor da radi, koliko vidim ne fali mu ništa. Ovo su retke situacije kod mene, možda 10ak puta za 5 godina. Imam naviku da mu povremeno dodajem gas kada radi u mestu. Negde sam čitao da neki noviji kamioni imaju sistem da motor sam digne obrtaje kada dugo radi na leru.

Tu stvarno moras biti vidovit na ovom forumu da bi znao ko kako tumaci pojmove :laughing: Mislim da niko ne veruje u to da treba da stisne pedalu gasa do patosa i tako vergla i drzi stisnuto i odmah krene iz sa voznjom :laughing: Ne vidim cemu 5 stranica o tome kako postupati sa motorom u prvih 30s nakon startovanja :turned:

Jugiša, jeste da hejtuješ dizele gde stigneš, al voleo bih da te upoznam :)

Za ovo gore što si napisao zadužene su žene. To im je specijalnost, da eventualno očiste šoferku da vide kao vozač tenka,tek onda upale auto na -15C, i isparkiraju se sa bar 5000rpm (za benzince), ili bar 3500rpm ako voze dizele. Video par puta lično, i vozio se sa koleginicom. Žena kako upali auto odmah kreće, ne čeka ni sekundu, nema cile mile, kakvo grejanje motora, kvačilo, koga briga za to.

To i ja radim,kad je hladan motor a čekam nekoga nikad ne gasim,ja se vodim logikom da je zdravije za akumulator ,za motor ne znam sta mu steti da radi na leru,nakon kraže vožnjice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam do sada imao obicaj da sacekam ler da spadne na normalnih 800 rpm. Ta radnja obicno traje oko 2-3 min, u zavisnosti od temperature. I uvek sam smatrao da je to najispravnije, i evo sad kako citam temu ispada da nije... Mythbusters :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je baš hladno to zna da potraje, zato upališ...malo (tipa pola minuta) stojiš u mestu, taman da podesiš muziku, staviš pojas, prebaciš fon na BT ili sl...i krećeš. Voziš lagano, tako se i menjač zagreva...i kad dođe do radne onda može pun gas (ako zatreba). :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...