stex_pb 1505 Posted December 15, 2022 Ja nemam merač spoljne temperature u paketu opreme i to mi je čudno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13181 Posted December 15, 2022 I kad ga uopšte nema, a i kad je neispravan, klima radi. Dakle, on ne daje signal. Grejači npr. koriste senzor temperature rashladne tečnosti. Nisam nikad razmišljao šta bi u sklopu klimatizacije moglo da daje podatak o temperaturi, tj da li ima neki svoj zaseban senzor. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 397 Posted December 16, 2022 Meni je na Merivi senzor spoljne u braniku (ono sto pokazuje na displeju). Desilo se da je crkao i pokazivao je +40 i preko... Digitalna klima nije htela da pusti grejanje jer je max koji mogu da odaberem 31 stepen valjda, i klima misli da treba da hladi do zadate temperature. Tako da u tom smislu kod mene ima veze senzor spoljne temperature i rad klime. A mislim da MAF meri protok i temperaturu vazduha na usisu, mozda klima njega koristi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13181 Posted December 16, 2022 Kod svakog Opela drugačije Nama na Insigniji neispravan senzor pokazivao -40, ali je klima besprekorno hladila. 2 Woodoo and milan-jtd reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7466 Posted December 16, 2022 Klima tj klimatronik ili kako se gde zove ta automatika bi trebalo da meri unutrasnju, a ne spoljasnju temperaturu i na osnovu nje podesava smer, intenzitet itd rada klime. 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 397 Posted December 16, 2022 Ima logike, ali ja nisam imao grejanje dok nisam kupio novi senzor spoljne temperature. Iako ima senzor po sred table, uz soferku, on valjda meri unutrasnju temperaturu i ima neke veze sa suncem Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1505 Posted December 22, 2022 I dalje ostaje misterija šta kontroliše manualnu klimu u autima bez senzora spoljne temperature Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8196 Posted December 22, 2022 Pa nista Ladi do maximumaПослато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9732 Posted April 26, 2023 Sredite klimu pre nego što počnu gužve Ne čekajte da počnu paklene vrućine ili još gore, ne čekajte nekoliko dana pred odlazak u Grčku da biste pozvali servis za klime. Kako kažu u brojnim servisima, ista priča se ponavlja svake godine... Šta može da se desi ako čekate ''poslednji'' dan? Više potencijalnih problema: Zakazaće vam dolazak za nekoliko nedelja ili za više od mesec dana Doći ćete u servis u zakazano vreme, ali čekaćete znatno duže pošto je možda kod prethodnog automobila iskrsao neočekivani problem Odložiće vam zakazani termin zato što se možda neki radnik razboleo, morao da otputuje i slično Zato savetujemo da već sada počnete da razmišljate o klima uređaju u svom automobilu i da odmah sredite problem ukoliko utvrdite da nešto nije u redu. Međutim, nije loša ideja ni da odete u servis preventivno, pošto tako možete da predupredite skupe kvarove. Mnogi primete da nešto nije u redu sa klimom tek kada počnu ozbiljnije vrućine. Tad pojure u servis za auto klime, ali tamo naiđu na gužvu. Majstorima iz jednog klima servisa postavili smo nekoliko pitanja. Zbog kakvih simptoma vozači dolaze i šta su najčešći kvarovi? Obično dolaze zbog nedostatka freona. Na 1. mestu žale se na slabije hlađenje, pa se ispostavi da je problem nedostatak freona. Zatim se dodavanjem freona, ulja i UV boje u sistem sređuje taj problem, ali se nakon 10-ak dana proverava uz pomoć posebne lampe da li i gde curi freon. Ukoliko curi, ispostavi se da obično curi negde na hladnjaku ili crevu. Naravno, može i na prvom pregledu da se utvrdi da je neispravan kompresor. Naime, ako prilikom prvog dolaska mušterije napunimo freon i ispostavi se da kompresor ne radi, onda se uglavnom radi remont kompresora. Da li kompresor može da crkne zbog nedostatka freona? Da, kompresor može da crkne zbog nedostatka freona, jer zahvaljujući freonu sistemom kruži ulje koje podmazuje kompresor, a kompresor se i hladi freonom. Kako produžiti životni vek klima uređaju? Na svake 2 godine trebalo bi da se obavi redovan servis, koji podrazumeva zamenu ulja u kompresoru i punjenje freona. Ali takođe treba i između tih servisa dolaziti na kontrolu koja je u većini servisa besplatna - tu se proverava da li je došlo do gubitka freona i generalno funkcionisanje klime. Savetujemo da se klima pali jednom nedeljno i kada nije potrebno hlađenje kako bi procirkulisalo ulje kroz čitav sistem. Pored podmazivanja kompresora, ulje pomaže i da zaptivne gumice duže traju i bolje zaptivaju, što je naročito korisno kod starijih automobila. Pre zaustavljanja vozila, odnosno pre kraja puta, trebalo bi 5 minuta ranije ugasiti klimu, a ventilator okrenuti na najjače i otvoriti prozore kako bi se prosušio isparivač i smanjila mogućnost stvaranja raznih mikroorganizama na njemu. Takođe, treba izbegavati da se klima pali u vožnji pri visokom broju obrtaja. Idealno je da se klima upali kada je auto u leru. Ne čekajte dan ili dva pre odlaska na more da biste popravili klimu Na ovaj problem skreću pažnju i u auto klima servisu Hekom. Razumeju da vozači ne žele zimi i na proleće da daju novac za servisiranje ili popravku klima uređaja. Međutim, zbog iznenadne navale mušterija, servisi koji se bave klima uređajima fizički nisu u stanju da se maksimalno posvete svakom automobilu. Radnici su preopterećeni, moraju da rade brže nego inače, rade mnogo sati preko standardnog radnog vremena, a to sve može da dovede do grešaka u obavljanju posla - koliko god serviser bio profesionalan, iskusan i pedantan. Umor jednostavno čini svoje. Kako kažu u klima servisu Hekom, neke kvarove nije lako naći iz prvog puta, već mora da se dolazi po nekoliko puta, naročito ukolikao klima nikada nije bila servisirana ili nema servisnu istoriju. Prevencija može da uštedi mnogo novca U klima servisu kažu: ''Većina vozača ne zna da klima uređaj treba da se servisira i redovno proverava. Tek kada se dogodi neki kvar ili kad primete da nema hlađenja, onda se obrate servisu i to po pravilu idu u najbliži servis. Naravno, postoji mnogo kvalitetnih servisa sa obučenim i stručnim radnicima, ali postoje i servisi koji servisiranje klime rade samo 'delimično'. To delimično uglavnom predstavlja punjenje klime i vizuelnu proveru. Ozbiljan pregled podrazumeva, između ostalog, proveru količine freona, stanja kompresora, stanja hladnjaka i slično, pa se na osnovu stanja čitavog sistema mušteriji preporučuju dalji koraci. Kada dođe do kvara zbog neredovnog održavanja klime, vozači se uglavnom iznenade kada čuju koliko će popravka da košta. A taj kvar je mogao da se spreči redovnim servisom ili proverom. Inače, redovan servis bi trebalo da se radi svake 2 godine, a provera koja je u većini servisa besplatna obavlja se između redovnih servisa.'' Ako gas iz sistema polako curi, pa vozač ne primećuje da klima slabije hladi, može li zbog toga da strada kompresor? ''Naravno. Kompresoru je potrebno hlađenje, a hladi ga upravo freon. Naime, kompresor se greje dok radi, ali u najvećoj meri ga greje motor automobila. Na primer, blok motora je na 95 stepeni Celzijusa, dok je kompresor na 75 stepeni. To jeste zaista velika razlika, iako nekima možda ne deluje tako. Dobro hlađenje kompresora mu obezbeđuje duži životni vek. Manjak gasa (freona) u sistemu automatski dovodi do slabijeg hlađenja, što direktno utiče na kompresor. Takođe je izuzetno važno ulje koje podmazuje kompresor. Freon nosi ulje kroz čitav sistem, pa čim dođe do manjka freona, ni ulje ne cirkuliše kako treba i kompresor nema odgovarajuće podmazivanje. Manjak freona može da dovede i do nakupljanja ulja u nekim ''džepovima.'' Zaključak Uštedite sebi vreme i novac, ali i poštedite se i nerviranja. Ne čekajte vrućine - proverite i sredite klimu na vreme. Autor: Dragan Romčević preuzeto sa - polovniautomobili.com 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srbo Savić 0 Posted November 5, 2023 Problem sa klimom. Lancia Y 2003. Uključuje se nasumično, zasvetli na prekidaču, isključi se i sve to ponovo svakih par sekundi. Kad se uključi čuje se kliktanje odprilike iz kutije sa osiguračima sa leve strane. Izvukao sam kablić iz klime da ne radi, ali se to i dalje dešava. Da li ovakav problem rešavaju autoelektričari? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1505 Posted June 26, 2024 Od ove godine klima na Korsi dramatično oduzima snagu na obrtajima ispod 2000. Bukvalno ne mogu da krenem iz mesta ako ne odvalim gas, polazak na uzbrdici je nemoguća misija. Drastična je razlika u kretanju sa i bez klime što ranije nije bio slučaj. Auto je inače postao mrtviji na manjim obrtajima, bukvalno vraćam u prvu brzinu gde god ga malu umrtvim a realno ne bi trebalo predpostavljam da je sve povezano. Šta mislite gde je "zapelo"? Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 734 Posted June 26, 2024 Meni se to desavalo jos davno na nekom od predjasnjih automobila, razlog je bio preveliki pritisak u sistemu. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1505 Posted June 28, 2024 Ne znam odakle bi bio toliki pritisak od jednom, klima remontovana, zamenje kondezator pre dve godine. Auto se inače umrtvio i bez klime na malim obrtajima, klima ga samo dodatno uništi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 207 Posted June 28, 2024 Ako neće da ide bez klime onda nije problem u klimi, nego je nešto do motora. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1505 Posted August 18, 2024 On 6/26/2024 at 10:23 AM, stex_pb said: Od ove godine klima na Korsi dramatično oduzima snagu na obrtajima ispod 2000. Bukvalno ne mogu da krenem iz mesta ako ne odvalim gas, polazak na uzbrdici je nemoguća misija. Drastična je razlika u kretanju sa i bez klime što ranije nije bio slučaj. Auto je inače postao mrtviji na manjim obrtajima, bukvalno vraćam u prvu brzinu gde god ga malu umrtvim a realno ne bi trebalo predpostavljam da je sve povezano. Šta mislite gde je "zapelo"? Problem sa klimom uopšte nije bio zbog klime, ona je samo bila dodatna posledica. DPF je potpuno bio začepljen, posle prinudne regeneracije auto je prodisao. Sad ide bolje sa klimom nego ranije bez nje. Quote Share this post Link to post Share on other sites