Jump to content
FAS Goran
miroslav

Opšta tema o radu i održavanju klima uređaja

Recommended Posts

Ne moze prikazati gresku senzora zbog prazne klime. Senzor je tu da prati sistem i jedino njegov kvar, kvar centrale ili prekid u instalaciji mogu izazvati ovakvu gresku. U normalnoj eksploataciji , isparivac se iz nekog razloga zaledi ( na primer prljav filter polena )  senzor detektuje nisku temperaturu i ugasi sistem. Cim temperatura skoci , sistem nastavlja sa radom...i tako u krug..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da prikaže grešku senzora i zbog nedovoljne količine rashladnog fluida u sistemu ili narodski rečeno freona. Normalna temperatura isparavanja R 134a kod klima uređaja je oko+5 stepeni celzijusa. Kada je količina gasa manja samim tim je pritisak manji a onda i temperatura isparavanja je ispod nule što dovodi do stvaranja inja na isparivaču. U ovom slučaju više liči na začepljen sistem pošto je hladnjak bio bušan ušla je vlaga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, @bane@ said:

Može da prikaže grešku senzora i zbog nedovoljne količine rashladnog fluida u sistemu ili narodski rečeno freona. Normalna temperatura isparavanja R 134a kod klima uređaja je oko+5 stepeni celzijusa. Kada je količina gasa manja samim tim je pritisak manji a onda i temperatura isparavanja je ispod nule što dovodi do stvaranja inja na isparivaču. U ovom slučaju više liči na začepljen sistem pošto je hladnjak bio bušan ušla je vlaga. 

Ugasi sistem ali ne prikaze grešku.

Edited by Goran Zemun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran Zemun izvini nisam se dobro izrazio hteo sam da kažem kako da utiče na isparivač nedostatak freona u instalaciji.Još sam pisao ispod tvog posta pa ispada da sam  direktno komentarisao tvoj post što mi nije bila namera. Još jednom se izvinjavam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, @bane@ said:

@Goran Zemun izvini nisam se dobro izrazio hteo sam da kažem kako da utiče na isparivač nedostatak freona u instalaciji.Još sam pisao ispod tvog posta pa ispada da sam  direktno komentarisao tvoj post što mi nije bila namera. Još jednom se izvinjavam. 

Ma nema razloga za izvinjenje, ja volim zdravu diskusiju sa argumentima i podatcima.  Kada neko cita dodje do resenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Išao u petak da mi sredi klimu,zamenio mi kondenzator(hladnjak klime),radila 2 dana i danas cvrc...sutra ispočetka...kako ne provere ceo sistem pre nego je napune.
Možda im ovako lakše,opet im neka lova upadne...
Grrrrr!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko možda zna gde može da se nadje novi original ili novi malo kvalitetniji hladnjak klime za Fiat Bravo 2 (198)? Vec sam jednom menjao prosle godine i izgleda je stavljen neki kineski/turski koji je već procureo tako da opet moram da menjam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazite na klimu u automobilu: Neispravna troši više od litra na 100 kilometara

 

191992-klima.jpg

 

Jedan ili čak dva litra više goriva auto troši ako u tom sistemu nedostaje 25 odsto ili više freona, zato je ključno proveriti klima uređaje pre početka sezone vrućina. Automobil sa uključenim ispravnim klima uređajem za uobičajene vožnje troši samo od dva do tri odsto goriva više. Dakle, u prosečnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko sedam litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko dva decilitra na 100 kilometara. Istina, klima uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine freona, ali će se pritom prosečna potrošnja goriva povećati za više od jednog litra.

 

Zašto je važno redovno održavati klima uređaj?

To osigurava njegovu dugotrajnost, a vozaču i putnicima ugodno putovanje i zdravlje. Nedovoljna količina freona ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoline. Pored toga, kada je klima uređaj uključen, mikroorganizmi, mahom bakterije, raspršuju se u unutrašnjosti vozila, a to putnici prepoznaju kao neugodan miris. Osim po smradu, nedostatak freona u sistemu ili njegovu neispravnost prepoznajemo po tome što ne uspevamo da dobijemo temperaturu koju smo programirali ili kada se vazduh čak uopšte ne hladi. A da nešto nije u redu ''javlja'' nam i buka iz otvora sistema za dovod vazduha u kabinu. Samo kad uredno održavamo klimatizaciju, brinemo o redovnom čišćenju rashladnih i uljnih gasova u kompresoru i proveravamo kod servisera curi li gas, sigurni smo kako klima uređaj može raditi punom snagom. On se sastoji od mnogo gumenih cevi i zaptivaka koje ne dihtuju uvek 100 odsto. Kroz mikroskopske rupe i pore iz kućišta kompresora gas za rashlađivanje neprestano izlazi u atmosferu. Važno je spomenuti i zagađenje. To je bio jedan od razloga uvođenja novog gasa R1234f, koji je daleko manje štetan za okolinu. A za poređenje, recimo kako je ''stari'' gas R134a čak 1.430 puta štetniji za atmosferu nego ugljen dioksid (CO2).

Preporučuje se servisiranje klima uređaja u autu svake dve godine, a zamena filtera u unutrašnjosti jedan ili dva puta godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li sam pogodio temu za postavljanje pitanja, ali cu probati...

Imam problem sa klimom na Astri J tj sa smradom koji se javlja kada iskljucim klimu i ostavim samo ventilator da radi. ( Onih par minuta kako bi se isparivac osusio kako ne bi dolazilo da smrada)

Nekad se miris oseti i kada vozim brze pa vazduh ulazi spolja, nevezano za rad ventilatora/klime.

Menjao sam filter vise puta, bio na ciscenju penom, ozonom, wynns-om...

U sopstvenoj reziji sam skidao plastiku kod brisaca, cistio sve sto sam zatekao ispod i prskao Asepsolom.

Takodje, prskao Asepsol i neko sredstvo za dezinfekciju na usisu vazduha.

Najbolji efekat je imala pena kod Saleta, koja je trajala citavih nedelju dana tj dok nije ispario njen miris.

Je l' ima neko ideju sta bih jos mogao da probam? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skile86

 

Pa, sve što se radi, već si uradio. :D 

 

Meni bi jedino palo na pamet da ponovim više puta ozonom.

Prvo leto sa Alfom, kod Gorana je odrađeno dva puta ozonom zaredom...i rekao je da dođem opet za 15 dana da se uradi još jednom. Tako je i urađeno i cele prošle gdine je bilo sve ok.

Sad ove godine par puta sam palio klimu, i...mislim da će trebati opet da se ponovi ozon. Nije ništa strašno, ali nije ni potpuno bez ikakvog mirisa kao što je bilo prošle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduse jeste samo jednom radjeno ozonom.

Sale je rekao da bi trebalo da se ponovi, ali sam se iznervirao zbog izostanka rezultata raznoraznim metodama pa nisam otisao.

Mozda bih mogao to opet da probam, samo da ne mora tabla da se skida zbog isparivaca.

Je l' se secas mozda koja je bila cena kod Gorana za taj tretman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skile86

 

Uh, ne sećam se, rađeno je usput u sklopu drugih stvari...ništa mnogo svakako čim nisam upamtio :D, a znam sigurno da taj dodatni posle 15 dana nisam ništa platio.

Nazovi ih i pitaj. :) 

 

p.s. Ne znam to oko table koju pominješ, mislim da nema šta da se skida kad se radi ozonom. Goran ima ovaj uređaj.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki su mi rekli da ako nista ne pomogne, mora da se skine isparivac i detaljno ocisti.

Za skidanje isparivaca mora i tabla da se skida. :-)

Hvala na odgovorima. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se secam da sam cistio u Beogradu kod jednog lika na proslom autu vodenom parom i da sam bio zadovoljan...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas u servisu ciscenje ozonom je besplatno uz bilo koji uradjen posao.. Posebno ciscenje kosta 1000 din,  preporucujemo bar dva ciscenja u razmaku od par dana. Za ovu cenu imate maksimalno cetiri cisacenja u dva meaeca. 

Edited by Goran Zemun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja jedno pitanje, klima hladi, ali kada je ugasim i ostavim da duva normalno oseca se kao neka para ili voda koja stoji, takodje slabije hladi od drugih automobila koje sam probao. Zna li neko sta bih trrbao da radim? Vidim svi nude punjenje freona ili servis klime, ne znam da li je to resenje?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao laik sa vozačkom iskustvom, para mora da se oseća jer su kapljice vode nakupljene na izmenjivaču ( rebrasto telo kroz koje protiče rashladna tečnost).
Za ovo što slabije hladi ima više problematike te to samo servis.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali se oseća baš jako, toliko da svako ko se voze pita šta se oseća i moram malo da izluftiram posle toga, to mi nekako nije normalno, nemam pojma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda se začepio odvod kondenza, pa se sve zajedno malo ustajalo i oseti se

 ako možeš dopreti do izmenjivača otvori očisti odvod i preprskaj sve asepsolom moze i alkoholom ali ce se osecati

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozilo lancia delta 3 1.4 turbo benz. Napunio klimu pre 15 dana i sve ok. Danas upalim, pali kompresor ali ne hladi. Na leru na svakih 10 sekundi se zacuje drrrrrr na 2 sekunde i sve tako. Odem kod ovog sto mi je punio, zakaci kaze imas freona ali prevelik pritisak u sistemu. Proba on, pali kompresor ali ne hladi. Izvadi freon uradi reciklazu i pritisak pade na sredinu one skale. Sada radi. On nema predstavu sta je bilo po sredi. Imate li vi neko misljenje ili ideju sta je dovelo do porasta tog pritiska i ne hladjenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desilo da kada sam kupio Brava da klima slabo radi, kao da nema freona a i malo se kompresor cudno ponashao.
Epilog je bilo da je, posto je Bravko dovezen sa severa nemacke gde se so nemilice baca, so pojela 2 reda hladnjaka klime sto je drasticno povecalo pritisak. Ofc nov hladnjak i freon je ugradjen.
Ne bi bilo lose da vidis u kom je stanju hladnjak (iako mozda nije uzrocnik) i konektori kao i da nije zapushen u nekom delu, cim je recirkulaciju moguce da je otpusilo nesto cim je opao pritisak.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shakalkv said:

Elem, na toj masini je jedva nasao deltu, isao u opcije krajsler pa tu nasao deltu

Ako zatreba:

Untitled1.thumb.png.6b4f29736bcdf1197d2783b80a9cbcc4.png Untitled.thumb.png.71534e8a7951c96044e9dff7e95e0d37.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...