miroslav 1 Posted May 9, 2011 Koja je najniža spoljna temperatura na kojoj je moguće uključiti klimu. U pitanju je klima sa opcijom defrost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 9, 2011 defrost moze i ovako ali po nekom manualu klima bi trebala da radi ako je napolju preko 17C s tim da bi brzo gasila kompresor.u praksi tek posle 22-23C moze da se kaze da radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
miroslav 1 Posted May 9, 2011 ok, znači da senzor spoljašnje temperature na neki način sprečava uključenje kompresora.Ako neko zna kako neka napiše. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted May 10, 2011 u zavisnosti od modela kompresor klime nije aktivan na spoljasnjoj temperaturi ispod +7°C Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 10, 2011 (edited) Da li temperatura motora ima uticaja, pogotovo ako se uzme u obzir da je isparivač gotovo sasvim uz hladnjak. Svi proizvodjači klima preporučuju da se u zimskom periodu klime pale na kratko na svakih par dana, kao deo redovnog održavanja. Moj auto je 2004., a klima i dalje ubija kako hladi - znam da su se neki iz kluba čudili letos.Nikad punjena, samo redovno paljena u zimskom periodu. Edited May 10, 2011 by nidza Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted May 10, 2011 Senzor spoljašnje temperature je povezan sa kontrolnim modulom klime, a ovaj sa ECMom. ECM kontroliše relej koji je zadužen za kvačilo kompresora klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 10, 2011 Sigurno postoji neka veza između senzora spoljne temperature i rada klime, iz razloga njene zaštite od kvara. Ono što sam ja siguran jeste da klima sigurno radi oko 0, jer fino isuši vazduh i odmagli stakla kada pada zimska ledena kiša. Verovatno je moguće naći i taj podatak, u kom temperaturnom opsegu spoljašnje sredine klima može da se aktivira. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted May 14, 2011 Tako je, svaki planinski ekstremista (da ne pominjem manijake, magarce i ostale ...) koristi klimu za brzo odmagljivanje i isušavanje vazduha, to funkcioniše i ispod nule. Možda su dve priče automatska i manuelna klima, ova manuelna čini mi se ima presomat koji diktira raskvačivanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted May 17, 2011 Pozdrav svima kojima tece gasolina u venama Neki majstori mi govore da klima u kolima radi na principu frizidera, a ja koliko znam niko nikad nije dopunjavao freone u frizideru osim ako nije neki kvar bio u pitanju. Dok neki kazu da ona treba godisnje da se dopunjava ili sta vec...E sad, pitanje za milion glasi da li treba da se menjaju, dopunjavaju ti freoni ili sta god da su... u sistemu klime?Napomenucu da za oko 4 godine koliko imam Fiat Brava 1.2 16v 80 nikada nisam imao problema sa klimom, tj. leti je super hladila, cak je i ledeno bivalo pri onim izduvima u kabini. Jesam li ja to neki presedan ili jednostavno ti freoni, tj. klima ne treba da se dira, osim naravno da se menja filter klime? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted May 17, 2011 Ima ipak razlike između frižidera i ato klime. Frižideru je kondenzator u kuhinji, a kolima ispod maske, biju ga kamenčići, kiša ,sneg, so, pa zato pre korodira.Ne diraj ništa ako radi, možeš da proveiriš pritiske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 17, 2011 Servisiranje na dve godine se praktikuje i zbog izmene ulja kompresora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 17, 2011 Treba servisirati klima uredjaj u autu,jedan od bitnijih razloga je i sto Martini rece! Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted May 17, 2011 U redu... dakle na kanal pa da vidimo na cemu smo Hvala na obavestenjima! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted May 18, 2011 Jos jedna bitna razlika frizidera i klime je sto su na frizideru svi spojevi zavareni dok na auto klimi ima mnogo creva i spojeva koje dihtuju gumicama a guma stari i pomalo pocne da ispusta.Tu dodatno i utice stalne promene temperature okoline,vibracije...U sustini je isti princip rada frizidera ali opet mnogo drugacije u praksi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 18, 2011 Klima se NE DIRA dokle god je sve ispravno. Ona stvarno radi na principu frizidera i ne postoji nikakvo odrzavanje sem redovnog paljenja klime u zimskom periodu na vruc motor barem jednom u nedelju dve. Ljudi, molim vas, ne shirite dezinformacije koje su izmislili serviseri da shishaju ovce.Ako ti klima lepo radi menjaj filtre i ne diraj nishta. Ne zaboravi da je palish i zimi povremeno, i to je sve. Istina je da se auto drmusa, pa da moze da neki od spojeva popusti, ali to je vishe izuzetak nego pravilo. Pustite majstorske vacaroshke priche. Ja moju klimu nisam nikad dirao, pa hladi bolje nego sve ove shto ih 'osvezavaju' svako prolece. Kada za to dodje vreme ,oticice na servis, ali dokle god radi (a ubiva kako radi) ne pada mi napamet da bacam pare i rizikujem da je neki od pametnih majstora koji dopunjavaju klime (a to se inache nikad ne radi, nego se prvo ispusti sve iz sistema) zajebe neshto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted May 18, 2011 ^^^ potvrdio si mi moje misljenje. evo sad sam dosao s puta i pustio sam je na najnizu temperaturu i na 4 stepen izduva i smrzo sam se prvo se u pocetku malo osecalo, ali to je normalna stvar jer se nahvataju neke gljivice na zidovima unutra pa bi trebalo da radi pra minuta s vremena na vreme, bas kao sto si ti i naveo. Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irokanji 0 Posted May 18, 2011 za dezinfekciju klime ima da se kupi sprej, montira se "slamcica" (kao i wd recimo sto ima) pa se uprska u "skrge" i pusti se da radi tako sa otvorenim prozorima, dok provrti sve, malko mirise na sirce ali brzo izvetri. I chicha micha gotova prica sa neprijatnim mirisima . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 18, 2011 Klima se NE DIRA dokle god je sve ispravno. Ona stvarno radi na principu frizidera i ne postoji nikakvo odrzavanje sem redovnog paljenja klime u zimskom periodu na vruc motor barem jednom u nedelju dve. Ljudi, molim vas, ne shirite dezinformacije koje su izmislili serviseri da shishaju ovce.Ako ti klima lepo radi menjaj filtre i ne diraj nishta. Ne zaboravi da je palish i zimi povremeno, i to je sve. Istina je da se auto drmusa, pa da moze da neki od spojeva popusti, ali to je vishe izuzetak nego pravilo. Pustite majstorske vacaroshke priche. Ja moju klimu nisam nikad dirao, pa hladi bolje nego sve ove shto ih 'osvezavaju' svako prolece. Kada za to dodje vreme ,oticice na servis, ali dokle god radi (a ubiva kako radi) ne pada mi napamet da bacam pare i rizikujem da je neki od pametnih majstora koji dopunjavaju klime (a to se inache nikad ne radi, nego se prvo ispusti sve iz sistema) zajebe neshto.Posto u skoro svakom korisnickom uputstvu pise da se klima pregleda pred svaku sezonu uz ovo sto ti tvrdis moze lako da prodje i ona "motorno ulje se ne dira dok motor ne zariba". Mozda je tvoje iskustvo sa majstorima takvo da si nagrabao da su te varali i slicno, ali je realno da je servisiranje klima uredjaja korisna stvar. Time samo moze da se produzi vek komponenti(kompresora,sušača-filtera) a nikako da im se smanji. Nazalost treba se cuvati i voditi racuna gde se radi i cime se radi. Na trzistu je dosta zastupljen kineski freon koji je povoljniji i do 40% ali je loseg kvaliteta i jako je prljav. Ko ga koristi nema ni pojma koliku stetu moze da nanese drugima a i sebi posto aparati za klime vrlo cesto stradaju od njega. To da ima ljudi koji samo dopune freon je istina i zato ponavljam da treba voditi racuna gde se to sve radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted May 20, 2011 .... koristi klimu za brzo odmagljivanje i isušavanje vazduha, to funkcioniše i ispod nule. A kad bolje razmislim možda ova jednostavna manuelna klima i ne radi kada je hladno, verovatno nam se čini da radi pošto sam ventilator čini svoje Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 20, 2011 Posto u skoro svakom korisnickom uputstvu pise da se klima pregleda pred svaku sezonu uz ovo sto ti tvrdis moze lako da prodje i ona "motorno ulje se ne dira dok motor ne zariba". Mozda je tvoje iskustvo sa majstorima takvo da si nagrabao da su te varali i slicno, ali je realno da je servisiranje klima uredjaja korisna stvar. Time samo moze da se produzi vek komponenti(kompresora,sušača-filtera) a nikako da im se smanji. Nazalost treba se cuvati i voditi racuna gde se radi i cime se radi. Na trzistu je dosta zastupljen kineski freon koji je povoljniji i do 40% ali je loseg kvaliteta i jako je prljav. Ko ga koristi nema ni pojma koliku stetu moze da nanese drugima a i sebi posto aparati za klime vrlo cesto stradaju od njega. To da ima ljudi koji samo dopune freon je istina i zato ponavljam da treba voditi racuna gde se to sve radi.Ajd' baš da vidim to korisničko uputstvo!Objasni i šta podrazumevaš pod pregledanjem klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 21, 2011 Evo bas za stila posto vidim da ga vozis, a screenshot je sa linka http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38944Kod mene taj godisnji pregled podrazumeva pregled sistema,kontrolu radnih pritisaka, kontrolu izlazne temperature i vlaznosti vazduha, zamenu filtera klime,malu dezinfekciju i kontrolu pogonskog remena i lezaja kompresora.Na dvogodisnjem radim zamenu freona, ulja kompresora,UV tecnost, sve ovo iznad navedeno i jos pranje hladnjaka.To su neke moje procedure. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 21, 2011 Tu nigde ne piše da treba menjati freon, ulje kompresora ili bilo šta. Da bi izmerio pritisak u sistemu moraš da isprazniš sistem, što je idiotski raditi preventivno. To što ti ispuštaš freon na svake dve godine je nešto što radiš na svoju ruku i krajnje je nekorektno da to savetuješ svim ljudima. Postoje automobili koji fabrički imaju loše isprojektovanu klimu i ona stvarno ostane bez gasa na svake 2-3 godine (neke serije Opel Astre H recimo), ali to je više izuzetak nego pravilo.Naravno, tvoja stvar je šta radiš sa svojim kolima, ali nije korektno da druge savetuješ da bacaju pare. Dezinfekcija i čišćenje hladnjaka su dobra stvar, ali nisu ni oni neophodni - zato je klimu neophodno pregledati na redovnim servisima, što serviseri i rade, menjaju filter za polen, ali nikakva druga intervencija nije neophodna. Npr, što bi čistio hladnjak klime ako je već čist? Ako je zaprljan to šteti radu klime, ali ruku na srce, na većini kola je iza hladnjaka za motor, pa je poprilično zaštićen.Da ponovimo, da ne bude zabune, pregled i intervencija nad klimom nisu ista stvar. Majstor na redovnim servisima takođe pregleda trap, a to ne podrazumeva da na svakom servisu moraš da menjaš trap - daleko bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 21, 2011 Pise da treba otici u servis i proveriti. Tamo postoji strucno osoblje koje zna sta treba da se uradi i sta se podrazumeva. Kad menjas zupcasti u korisnickom ne pise da treba ceo set i vodena pumpa, ali se i to podrazumeva. Pritisci se mere kad je sistem pod pritiskom. Proveravaju se donje i gornje vrednosti rada i ne ispusta se freon. Ako nikad do sad nisi oprao hladnjak klime i vode probaj. Zaprepastices se. Na ovom forumu sam da bih nekom kao struno lice-seviser dao neki savet vezan za bilo sta a sto se svega oko klime tice meni ni u dzep ni iz dzepa. Ono sto sam napisao savetujem svojim klijentima a ne primoravam ih na to . Savet, preporuku mogu da dam i tebi i svakome. Da li ce taj neko ili ti poslusati to je individualna stvar. Moje smernice rada su takve, prenosim licna iskustva i sve u dobroj nameri. Nemoj me pogresno shvatiti ali ti si taj koji upravo savetuje da nista ne treba da se dira a to u neku ruku ispada nekorektno. Nema razloga da ovu korisnu temu sirimo u nedogled. Svako moze da razmisli sta mu je ciniti na svom autu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 22, 2011 Nisam ukapirao da si u stvari serviser klima uređaja. Nemam nikakvih razloga više da nastavljam bilo kakvu diskusiju, jer je sve već rečeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted May 22, 2011 Želim samo da napomenem da zamena ulja i freona nije sasvim bez veze i ona se periodično praktikuje kod mnogo ozbiljnijih klima sistema sa nekoliko desetina kg Freona u sebi, jer ulje stari (mineralno/sintetičko) a takođe mnoga su i higroskopna pa gube svojstva.Sa druge strane imamo Danfoss-ove potpuno oklopljene kompresore u frižiderima koji tako rade po 20-30 god bez održavanja.Šta je sa automobilskim klimama? Misam najkompetentniji, pa ne želim da polemišem. Quote Share this post Link to post Share on other sites