Jump to content
FAS Goran
miroslav

Opšta tema o radu i održavanju klima uređaja

Recommended Posts

Klima već posle 10-20 sec počinje da duva hladno (motor na leru/ u mestu) i automatika  diže brzinu ventilatora. Izmerena spoljna temp 28 C a podešena 18 C.

Nisam ništa čačkao oko klime (servisirao/dopunjavao, samo menjani filteri klime), tako je već treću sezonu.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam juce uradio sve to...I mogu vam reci da duva mnogo bolje, hladila je i ranije, ali sada pingvini zickaju za caj :D<br /><br />Sent from my PMP7074B3G using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresor ne mozes proveriti bez dovoljno pritiska u sistemu. Znaci da moras prekontrolisati stanje kolicine freona pa onda sve ostalo.

E, drago mi je da je tako, jer sam ja ocekivao da ce kompresor da se ukljuci i ako nema rashladnog gasa u sistemu. Je l moze nekako da se proveri da li kompresor radi bez dopune sistema?  Da li dijagnostika to moze da utvrdi? ja moram da menjam hladnak klime(ostecen od strane grede branika koja se ugnula od udarca) , a verovatno i presostat i jos  nesto ako ima. Ako je i kompresor crko, onda i ne vidim isplativost menjanja svega nabrojanog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali koji je pritisak I kolicina gasa u sistemu? To ne moze bez opreme da se vidi.

Pritisak je slab... Verovatno sam prilikom zamene menjača oštetio neku  cev klime, pre toga je radila dobro.

 

Ne gine mi punjenje, saniranje uzroka nestanka freona pa opet punjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora punjenje...ima tecnost koja se sipa...pa se vidi gde curi...Imaju to majstori koji rade klime. <br /><br />Sent from my PMP7074B3G using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se napuni freon da bu se nasula UV tecnost. UV se koristi ako je ostecene malo i ako sistem ispusta npr. nakon vise dana. Ukoliko je veliko ostecenje lako se utvrdi gde izlazi freon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini, nekoliko pitanja:

polovni hladnjak klime? Da ili ne? Vredi li rizikovati,jer potencijalno busan znaci trosak puta 2? ( cuo sam da ako se lepo ne upakuju posto se skinu sa auta, umeju da korodiraju i da ubrzo riknu posle)

 Sta bi kod sistema klime moglo da se iskoristi polovno?

I sta NIKAKO ne sme polovno da se ugradi pri popravci klime? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema sta ne moze polovno, samo da je dobro. Hladnjak ostecuje so za puteve(Svajcarska,Nemacka, Austrija), ukoliko se ne cisti spolja redovno...Ukoliko je porozan na izgled treba ga zaobici. Ovako 80% ljudi ubacuje polovan. Tako da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam problem neprijatnog mirisa kada iskljucim klimu i ostane samo na ventilaciji. Kupio sam Arexons pena sa cevcicom koja se gura u ventilacione kanale. Za sada sam zadovoljan, nema neprijatnog mirisa, videcemo za ubuduce. Cena je bila 560 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešio sam pola problema sa klimom...  :laughing:

 

Danas mi majstor napunio klimu i klima radi, odlično hladi, ALI ne uključuje prvu brzinu ventilatora (onog ispod haube) i kaže da ne uključujem klimu dok ne rešim problem sa ventilatorom.

 

Klima uključuje prvu brzinu ventilatora u kabini.

 

Da li klima treba da uključuje prvu brzinu i ventilatora ispod haube i šta može biti uzrok ne uključivanja?

Kad temp. motora pređe polovinu, pali se prva brzina ventilatora ispod haube...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da radi prva i na klimi. Prekontrolisi presostat ukoliko ti radi prva na hladjenju motora.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

A klima mora da pali prvu brzinu vent. i u kabini i ispod haube?

 

E njega nemam pojma kako da proverim...

Edited by Coa123

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je trebao majstor koji ti je punio klimu da ti proveri i namesti ili je od onih "majstora" koji znaju samo da pune klime napamet. Poslusaj kolegu Martinija. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek nam održava termo king na hladnjačama u firmi i ponudio se da mi napuni klimu za džabe.

 

Po knjizi našao koliko freona ide u moj Bravo, koristio vagu, napunio i kaže po manometrima ne obara pritisak (šta god to značilo), proverio ventilator i klima ga ne uključuje.

 

Odložio čovek svoj posao i napunio mi klimu, pa  nisam hteo da ga zamaram još i ventilatorom.

 

Pre mesec dana sam menjao reostat na hladnjaku i od tada se uredno pali prva brzina kada se motor zagreje i skala pređe polovinu.

 

Pregledao sam releje, očistio, naprskao kontakt sprej, ali i dalje klima ne pali ventilator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar presostat nije zaduzen za pokretanje, odnosno nepokretanje kompresora u slucaju pada pritiska u sistemu? Kao zastita da usled manjka freona ne dodje do ostecenja kompresora.

Mozda je zaduzen i za ventilator, ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde nisam našao objašnjenje kako proveriti taj presostat i koji đavo pali vent.

 

Ipak će sačekati platu i kod električara.

Hvala na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan stadoh firminim autom da povezem jednu (o )( o) stoperku kod onog skretanja za pešake a za Uradi sam na Višnjici. Tu kod stanice mi je privukao pažnju aparat za auto klime marke Bosch koji je sevnuo kroz otovorena vrata servisa.

Pošto klima u Libri zahteva proveru pred sezonu (nisam je gledao od kako sam kupio auto - ladila je dobro), uđem i pitam ono čuveno: Pošto?

Odgovor koji sam dobio budio je sumnju.

Cena servisa klime SAMO 2200 din. Okrenem još par servisa, uključujući i ovde dobro poznate i dobijem manje-više cifre od 3500 din do 4000 din.

Odem tamo i za manje do pola sata rada aparature dobijem 5,7oC na praznom hodu. Garancija na rad uključena i tako to. Izveštaj koliko je izvučeno iz sistema a koliko je dodato, a dosta je dodato. U priči saznam  da čovek radi i velike i male servise, znači zamenu ulja sa filterima koja je besplatna ako se ulje kupi kod njega. E sad, ja pomislih da je cena ulja nebeska, kad ono Motul 8100 X-cess, inače moj omiljeni, jeftiniji nego u Mass-u (zvaničnom uvozniku).

 

Stvarno niske cene, kvalitetno urađeno, nikakve zamerke.

 

Servis je Beomaster u Višnjičkoj 49, ima i link http://www.beomaster.rs/

Da prenesem, trebaće nekome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast kolegi kad je pored (o )( o) stoperke primetio aparat za klime :thumbsup: .

Mora da je bilo vrelo ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas napunio klimu... U Dunav Auto u Nišu...

 

Cena 2.500,00 din... Pojeftinilo, ili imaju akciju.... Znam da je ranije bilo 3.000,00...

 

Slika0380.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam onaj Sonax cistac klime koji je bio i pomenut u ovoj temi. Jedino sto me interesuje je da li treba da bude upaljena klima odnosno da kazem pahulja ili se pusti da vazduh struji bez ukljucenog klima kompresora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...