Jump to content
Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ako je menjana, dakle nemaš tu prvu verziju MA koja je išla na početku proizvodnje.

Problem na tim prvim verzijama su bili uski uljni kanali itd i u kombinaciji sa dugačkim intervalima zamene ulja su pravile problem.

 

Ua 46342822 piše da je Đulijetu, Mito, Brava...sve je to isti blok motora. Tako da ako je montiran na tog Brava i radi, ne treba lupati dalje glavu.

 

Kod mene je ta MA jedinica zamenjena negde na 77000 km i od tad do dan danas radi bez problema, da kucnem u drvo. Dakle starija je verzija od te koju taj Bravo ima.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/11/2024 at 11:20 PM, boole said:

Na samoj multiair jedinici konkretnog auta stoji broj 46342822, zamenjen je kod nas pre ajde da kazemo dve-tri godine i navodno je donet iz italije. S' obzirom da mi taj broj izbacuje da je to deo za alfu mito a ne za bravo, konkretno pitanje bi bilo da li se nekako moze doci do saznanja da li je to verzija onih pocetnih kvarljivih ma o kojima sam(kao sto vec rekoh) citao i pretrazivao po forumu?

Da si samo ukucao u pretragu foruma, video bi da smo vec pisali vise puta bas za taj SN ;) .

I da je u pitanju revizija sa samog kraja 2018. godine:

 

46....PNG.1acd92f6b978c15ad14f70afe13d86be.thumb.png.d802ec290efeed2ba831a1fb17fcb92c.png

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1671204

 

 Znaci, startna informacija je odlicna, a dalje zavisi od dosadasnjeg odrzavanja, eksploatacije i naravno uvek neophodne srece :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.6 Mjet 77 KW, 2013g, da li ima M32 ili Fiat mjenjač? Rikverc je lijevo,

Capture12.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

M32 je izbacen jos na restyle, tri godine pre toga.

A ako gledas iskljucivo dizele saltase, nemas sta ni da se "plasis" - jer na Bravo nikada nije isao manuelni M32 (samo robotizovani).

 

Konkretno u restyle verzijama 1.6 je "novi" proveren FPT-ov C635 menjac (koji i dan danas ide u gomilu njihovih turbo dizel i turbo benzinskih modela).

A pre 2010. je na 1.6 isao (takodje zabarski) C530.6 .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, narode. Kao prvo, ovo beše šurakov nalog koji je davno vozio Punta 1, a koji sam ja, da kažem, nasledio, pa sam pozajmio i nalog. Punto je, naravno, nedugo zatim, našao drugog vlasnika, a ja sam prešao na drugu marku automobila.

Međutim, posle mozganja, pretraživanja, gledanja oglasa i slično, uzeo bih Bravu, kao prelazni auto, dok se ne skupi lova za ono što me zanima.

Konkretno, trenutno sam naišao na dva 1.9 primerka koja su mi zapala za oko. Ispod 3000 su što mi odgovara budžetu za prelazni auto, ali se postavlja pitanje kakvi su auti što se tiče kupovine.

Za primerak iz BG-a se još nisam raspitao, a Brava iz TS-a je po rečima vlasnika u dobrom stanju, odrađen je mali servis pre oko 5000km, veliki ide za 20 000km, od ulaganja ima da se sredi krst na poluosovini i lak se ljušti na pojedinim delovima. Felne 17" idu za doplatu koje me ne zanimaju, jer mislim da su 16" mnogo bolji izbor za naše puteve.
Načitah se i o benzincima koji bi bili bolji izbor uz mane koje su moguće(menjač). Ipak, samo dva su blizu budžeta, jedan iz Subotice i drugi sa placa u Kragujevcu(uvoz iz CH)
Dakako, ako neko ima primerak za prodaju ili bolji model iz oglasa, molio bih da mi javi.

Da ne dužim, šta mislite o sledećim primercima:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25577923/fiat-bravo-19-multijet?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25398592/fiat-bravo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

viber_image_2025-01-09_18-45-54-906.jpg

viber_image_2025-01-09_18-46-36-420.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj sto treba samo krst na poluosovini nikad ne bude SAMO krst vec obicno cela poluosovina. 

 

Beogradski bravo ima digitalnu klimu od koje bih ja bezao kao djavo od krsta. 

 

1.9 8v je odlican motor koji prelazi bas mnogo uz normalno redovno odrzavanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Imam fiat bravo 2008 1.9 16v. vec duzi period zaprimetim da kad saltam iz nize u vecu brzinu ili kad otpustim pedalu i obrtaji padalu cuje se neki zvuk "FfffFfff".
Isto radi i u leru kad turiram, padaju obrtaji i cuje se taj zvuk.
Snimio sam video ali ne cuje se bas dobro, popustite zvuk i negde oko 3ta-4ta sekunda cuje se "ffff fff".
Ima li neko ideju sta moze da bude, na tablu ne sveti nista.
https://drive.google.com/file/d/1b9Fh8th0Jepdtt8pKoQkDc8yE0VHNBQs/view?usp=sharing

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MiloshBg said:

Taj sto treba samo krst na poluosovini nikad ne bude SAMO krst vec obicno cela poluosovina. 

 

Beogradski bravo ima digitalnu klimu od koje bih ja bezao kao djavo od krsta. 

 

1.9 8v je odlican motor koji prelazi bas mnogo uz normalno redovno odrzavanje. 

Još da nađem neki primerak.

 

Za digitalnu klimu sam čitao ovde na forumu. Znači, manuelna.

A ne znam kolika je zezancija zamena poluosovine i koliko je skup sport.

1 hour ago, maksm said:

Pozdrav,

Imam fiat bravo 2008 1.9 16v. vec duzi period zaprimetim da kad saltam iz nize u vecu brzinu ili kad otpustim pedalu i obrtaji padalu cuje se neki zvuk "FfffFfff".
Isto radi i u leru kad turiram, padaju obrtaji i cuje se taj zvuk.
Snimio sam video ali ne cuje se bas dobro, popustite zvuk i negde oko 3ta-4ta sekunda cuje se "ffff fff".
Ima li neko ideju sta moze da bude, na tablu ne sveti nista.
https://drive.google.com/file/d/1b9Fh8th0Jepdtt8pKoQkDc8yE0VHNBQs/view?usp=sharing

Zviždanje se obično povezuje s turbinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam na neke teme da postoji neki overboost ventil i sumnjam u to, ali nisam razumeo gde se nalazi i kako da proverim da li je to to. Takođe, hteo sam da vidim da li ima neko sa sličnim iskustvom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mitaman said:

Još da nađem neki primerak.

 

Za digitalnu klimu sam čitao ovde na forumu. Znači, manuelna.

A ne znam kolika je zezancija zamena poluosovine i koliko je skup sport.

Zviždanje se obično povezuje s turbinom.

Hm, ne secam se cene poluosovina, ali racunaj sigurno 150e. Ne znam ni kakvo je stanje na trzistu, moze li se naci nova ili se moras baktati sa otpadima za polovnu...

 

PS. Cim je crkla flansna na poluosovini taj auto nije odrzavan i mazen, a verovatno mu je i kilometraza pozamasno vracena. Ja sam pre 3 meseca prodao mog 1.9 8v Brava sa stvarno pravih ~270k km na satu i nisam imao problem sa poluosovinama, cak su i manzetne bile fabricke. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ni jedan ni drugi sa oglasa me ne bi privukli da odem da ih pogledam, sem ako su mi tu u gradu negde, ali ovako da bijem km da ih gledam sigurno ne. Tesko ispod 3000 da moze da se nadje dobar i odrzavan primerak.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilometraža mi nije neki problem ako nije ekstremna i ako je auto održavan.

A koliko vidim po oglasima svi su cakum pakum održavani u tom cenovnom rangu.

 

Ovaj TS je blizu, a u Bg bih navratio.

Možda bi se ispružio nešto malo preko 3000 i plafon. Ipak se radi o kolima koja imaju 15+ godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene su, kao sto svi znamo, otisle u tri lepe.

Posto kazes da je u pitanju samo prelazni auto, a nije ti "stiska" sa prostorom - za te pare bih se pre spustio u klasu ispod.

Tj. nadjes neki lepo sacuvan Grande, do Eva si imao i verzije 1.4 16v 95 KS. Obican benzinski atmosferac koji korektno nosi tu karoseriju, jeftino odrzavanje i registracija, a koji ces kasnije moci takodje lakse da prodas.

Umesto sto gledas najjeftinije, izakane, punoletne Bravo dizele sa upitnim kilometrazama. Em sa pocetka produkcije i fabrickim manama (ispravljenim u restyle), em sa neophodnim "dizelskim" ulaganjima. A popravljati nesto da bi vrlo brzo pokusao da prodas i nije bas isplativo, pogotovo na takvim primercima. Onaj prvi Bravo je dodatno jos i teska klotara, totalno cudna kombinacija opreme. Hrom lajsna spolja je rezervisana za Emotion i Sport, a unutra najobicnija sedista, kurble za prozore pozadi, cak je i volan bez MF komandi. I na sve to digitalna klima :) , koja tek na ulaznim verzijama maltene da nema sanse da full ispravno radi ako aktuatori nisu servisirani.

 

Cisto moje razmisljanje za prelazni auto. Da gledas nesto na duze staze i da te lepo sluzi - totalno je druga logika i zagledanje "u sitna crevca". Ali naravno, to vuce i drugi cenovni rang takvih vozila.

 

@maksm

Ovaj podforum je namenjen za savete prilikom kupovine FCA modela. Za tehnicke probleme i pitanja imamo zasebne podforume za svaki model, konkretno za Stilo/Nuova Bravo:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/22-stilonuova-bravo/

 

Pa cemo verovatno i spojiti sa nekom od postojecih tema, do tada slobodno probaj sa Search foruma. Pisalo se X puta oko slicnih problema - ne cujem bas dobro na snimku ali ako jeste problem, verovatno nesto oko turba ili njegovih creva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mislim da je Punto 199(Grande Punto, Punto Evo) boji prelazni auto 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sa gp-om prezadovoljan u svakom smislu, uopste mi nije tvrd i neudoban, manje se sa njim umorim na duzim relacijama nego sto sam sa alfom 147 ili 156 recimo, udobnost skoro pa jednaka plus je gp sport koji je malo tvrdji i ima dublja sedista, drugar ima obicnog skoro sam ga provozao i udobniji je od mog a i sedista su meksa ali i ravnija pa za krivine nije mada se ne bih nikad menjao za taj udobniji i sa ravnim sjedalima :) 

nisam verovao da ce mi odgovarati za put ali tako je e sad naravno bravo je veci auto, komotniji mora biti i udobniji i nisu za poredjenje sem u ovom slucaju gde se trazi prelazni auto i gde tako neke stvari nisu bitne verovatno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan jeste u pravu. GP je bolji kao prelazni auto. I jesam ga gledao na početku. I tu je krenulo ono ili ili.

GP je manji što odgovara supruzi koja je početnik, lakše je naći benzinca, s druge strane imamo bebca i sklameriju koja ide uz njega, plus sam ja nekih 190cm i pitanje je koliko bih morao sedište unazad da pomeram.
Dalje, i cene GP-a se kreću oko 3000 za model koji je Ivan predložio.
Bravo je u rangu 307 koji trenutno imam, ima modela sa 120ks čime šije ponudu 307 i nema famozni DPF dok kod jačih modela PUG to nije slučaj.
Ajd da kažemo da sam naivan, pa se nadam nekom da će se pojaviti ili ima neki očuvaniji model Brave.
Raspitivah se danas i za jedan primerak iz KŠ-a. Dakako, ni taj nije ostavio Bog zna kakav utisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 190 visok i komotno sedim, mada opet i to zavisi ko koliko voli da odalji sediste, imam kolegu moje visine i kad udjem u njegov auto ja jedva dohvatim volan i pedale :) ne znam kako on ono vozi, pozadi bukvalno ne moze da se sedne.... iza mene moze da se sedne, doduse zenska osoba ili dete, muska osoba tesko da moze a da ne pomerim sediste malo napred.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mitaman said:

GP je manji što odgovara supruzi koja je početnik, lakše je naći benzinca, s druge strane imamo bebca i sklameriju koja ide uz njega, plus sam ja nekih 190cm i pitanje je koliko bih morao sedište unazad da pomeram

Verujem da bi se mnogi poprilicno iznenadili kada bi uporedili rastojanje izmedju pedala i naslona zadnjeg sedista na Grandeu i Nuova Bravu :) . A svojevremeno smo se, dok su bili aktuelni skupovi i prava druzenja uzivo, zaj*avali i uporedjivali raznorazne parametre vozila. Od ovih pomenutih, preko performansi, buke u kabini i van vozila, itd., itd...

Pisao sam X puta, Bravo iako je 30 cm duzi i ima 9 cm vece medjuosovinsko - placa danak dizajnu i padajucoj liniji krova. Tako da najvise od te razlike u duzini ode na gepek i manje na prednji prepust. Tako da je, za svoju klasu, Bravo poprilicno tesan na zadnjim sedistima. Ja sam malo visi od tebe, i ako bih se komotno namestio napred, iza mene bi tesko seo cak i neko sitniji, isto vazi i za decije sediste. Bilo ko da je iza mene, morao sam da pravim kompromis i povlacim sediste napred. Sto se konkretno tog parametra tice, tu je i najmanja razlika u odnosu na GP.

Susta suprotnost je mesto napred, a ono gde se bas evidentno vidi razlika u klasi, odnosno primenjenoj platformi (FCA Small vs Compact 2. generacije) je sirina vozila i zapremina gepeka. Bravo je primetno komotniji, siri, manje "nervozan" u voznji i ima 50% veci gepek. Koji je generalno solidan i za C klasu i hatch verziju, oko 400l, opet na konto manje mesta na zadnjoj klupi koja je i fiksna. Sve ovo ako pricamo iskljucivo o gabaritima vozila.

 

Slazem se da su u pitanju 2 razlicite klase, ne i da su 2 razlicita sveta i da je GP "daska" :) . Za mene je to vrlo zahvalan autic, primetno bolje odradjen od prethodnih Puntica, koji je zadrzao prepoznatljivi zabarski smek i prakticnost u tim manjim klasama. A moja poenta je bila da ce se za navedenu sumu naci bolji i opremljeniji primerak iz klase ispod, koji ce se kasnije takodje lakse prodati, bez previse troskova tokom eksploatacije, za jednostavni 1.4 FIRE atmosferac pogotovo. Sto je i poenta privremenog auta.

Drugo, na samom pocetku sam se ogradio sta coveku vrsi posao i sta mu nije "stiska" :) . Ko ima pretezno lokal, jos ako auto koristi i lepsa polovina, logicniji izbor je manji auto i benzinac.

Ko ima vise otvorenog puta i potreban mu je gabaritniji auto, opet ce pre ici na veceg dizela.

Mada ova godista jos i nisu toliko kriticna za dizele, prava zurka pocinje kada se trazi nesto par godina staro. Moderne Euro 6 motore, proizvodjaci su vecinom upropastili pod pritiskom zelenih.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, MiloshBg said:

Hm, ne secam se cene poluosovina, ali racunaj sigurno 150e. Ne znam ni kakvo je stanje na trzistu, moze li se naci nova ili se moras baktati sa otpadima za polovnu..

Ima u npr AutoRicambi nova da se uzme, tako cirka oko 150-180e. Ili ako je poluosovina ok, moze posebno zglobovi. Mada da, u praksi nikad nije samo jedna poluosovina u problemu.

 

5 hours ago, Ivan said:

Tako da najvise od te razlike u duzini ode na gepek i manje na prednji prepust. Tako da je, za svoju klasu, Bravo poprilicno tesan na zadnjim sedistima. Ja sam malo visi od tebe, i ako bih se komotno namestio napred, iza mene bi tesko seo cak i neko sitniji, isto vazi i za decije sediste. Bilo ko da je iza mene, morao sam da pravim kompromis i povlacim sediste napred. Sto se konkretno tog parametra tice, tu je i najmanja razlika u odnosu na GP.

Ako kolega gleda prostraniji auto pozadi, Bravo svakako nije izdasan sa prostorom pozadi. Supruga od 180 na suvozacevom mestu mora zub vise da pomeri napred sto joj jeste za nijansu neudobnije zbog malog u sedistu pozadi koji nema dovoljno mesta ako ona sedne komotno napred. Ne moze sam da udje i noge mu udaraju u sediste, a kad pomeri taj zub napred, onda je ok. 

Ja iza sebe mogu da sednem (180) ali ja ne vozim zavaljeno, sta vise sediste mi je ozbiljno blizu vertikalnog polozaja. 

I Bravo ima ozbiljno debela sedista.

7 hours ago, mitaman said:

Bravo je u rangu 307 koji trenutno imam, ima modela sa 120ks čime šije ponudu 307 i nema famozni DPF dok kod jačih modela PUG to nije slučaj.

Da nadjes Brava dizela bez DPFa fabricki, to je igla u plastu sena, cak i u prvim verzijama 2007g. Kolega Milos je imao takvog i mozda jos jedan clan, bukvalno su na nivou statisticke greske. A 1.9 je stvarno mrcina od motora ako se lepo odrzava. Mozda za taj novac mozes da vidis odlicno odrzavanog stila sa kraja produkcije pre nego Brava. I oni su tad imali 1.9mjet ugradjivan pod haubom (cenim facelift), a raniji klasican 1.9 jtd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da djulieta ima 50l manji gepek a dimenzije auta su skoro pa iste kao kod brava, gde se naslo tih 50l razlike?? mozda na zadnjoj klupi ako su kod brava taj prosto ukrali zbog gepeka posto je dizajn auta maltene isti pozadi a i generalno oblik.

Inace djulieta ima 75l veci gepek od gp-a a skoro sam merio razliku u velicini gepeka, kod djuliete je 10cm duzi gepek, 5cm siri i mislim isto oko 5cm dublji, sad ne mogu da kazem jel to puno velika razlika od gp-a ili nije ali sta sve moze da stane u gp gepek ja nisam verovao, tako da ova razlika kod djuliete je taman ono sto meni treba tj sto mi je falilo kod gp-a kad se pakujem za more :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đulka nema gredicu pozadi, hence manji gepek od Bravo-a. 

Ovaj fokus mkii što sad teram isto, gepek smešan u odnosu na bravov. Ne mož' oba jbg. i prostran gepek i nezavisno vešanje. 

 

40 minutes ago, OMP said:

taman ono sto meni treba tj sto mi je falilo kod gp-a kad se pakujem za more :)

Opa! Čestitamo situaciju, i očekujemo zvanično predstavljenije ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...