Jump to content
FAS Goran
Mirko_NS

Fiat nuova Bravo 1.9MJT 120KS / 1.6 MJet - teže prvo paljenje?

Recommended Posts

Citajuci SAT reviju juce konacno nadjem sta je, verovatno, uzrok problema - naime, u SATu pise da su prve verzije 1.9MJT motora, ugradjene u Bravo, imale problem sa "bucnim hladnim startom" i da je problem resen tako sto je fabrika pocela sa ugradnjom drugacijeg elektropokretaca. Znaci, radi se o "decijoj bolesti". Pored ovog problema resen je i problem tezeg ulaska u pojedine stepene prenosa modifikacijpm seta kvacila(2008.), a resen je i problem lupkanja zadnjeg trapa drugacijim leteceim lezajevima (2009.). Sve u svemu, malo problema, ali su prilicno skupi ako ih se ne resi u garanciji.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

može biti, mada, na tom mJet-u su ispravljene sve dečije bolesti koje je imao JTD

mJet je evolucija JTD-a tako da bi i taj elektropokretač trebao biti promenjen, mada nije na odmet proveriti.

Što se tiče akumulatora, po meni a i po drugima što sam pričao s njima, taj akumulator koji ugradjuju u Stila fabrički je minimum, minimuma, treba uzeti jači, evo pogledaj:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43409&st=0&p=702977entry702977

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kao sto rekoh imam isti problem ali samo kad se auto ne vozi nekoliko dana zamenio akumulator exide premiumom sa vecim kapacitetom hladnog paljenja i paljenje je potpuno isto znaci nije akumulator i sad od pre dva dana poceo da prijavljuje gresku grajaci pri paljenju pa cu njih da menjam kad se vratim u Beograd pa javljam da li je reseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam zbog tog težeg paljenja stavio Exide 75Ah, pre nešto manje od godinu dana, i opet kada se spustila temperatura na 6 stepeni pre neki dan, dosta teže je verglao. Upali on bez problema, ali primetno teže i sporije vergla. Da i meni se ponekad pojavi greška grejača, sve sam iih promenuo, ali se opet greška ponekad javi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio grejace auto pali super ali sad ga vozim svaki dan pa ne mogu da kazem nista za hladno paljenje jos dok mi se ne potrefi da ga ne vozim. Inace merio sam i gubitak struje i nije ga bilo tako da nije ni to u pitanju kod mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopisivao sam se nekim likom sa engleskog foruma, evo njegovog resenja:

"The reaction mtg is the mounting that bolts from the g/box to the body under the car, to fit and cure problem ( well maybe, no guarantee ), slacken every engine mtg and bracket, replace reaction mounting,not tightening, now for the wierd part, grab engine from top and give a good shake to settle / positon all mountings / brackets , then tighten all nuts/bolts and try."

i posle jos malo pitanja:

"part number for the part is 51811543".

Ako sam dobro shvatio - tvrdi da treba promeniti 51811543 (ne znam sta je ovo, ako neka ima ePer koji pokriva 2007. i kasnije neka javi), kao i sarafe SVIH nosaca (?), a zatim dok su otpusteni "protresti" motor (valjda da bolje "legne" :))... Naravno, ne garatnuje da je to resenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

51811543 == nosac motora ispod menjaca, cena 4-4500. Dakle, Fiat nastavlja svetlu tradiciju losih nosaca motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosači motora su potrošna roba kod dizelaša.

Posle 100kkm + zamor materijala je evidentan. Ja sam menjao oba prednja a nisam se žalio na vibracije već na brujanje na 2500 o/min koje većina dugogodišnjih vozača dizela i ne čuje.

Malo je reći da je razlika evidentna pre/posle. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, kad bih znao da ce to sigurno resiti stvar, pa hajde...

Moram videti da se proveri i taj nosac - kad bolje razmislim, primetio sam da su vibracije na rucici menjaca znatno jace nego na volanu (kojih gotovo da i nema), mislio sam to tako treba, a mozda ipak i ne treba...

Uh, ti polovni automobili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslusajte Koleta za nosace motora!

I ja sam ih menjao i rezultati su fantasticni. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, ti polovni automobili :)

Kupio si veoma mlad auto za 40% cene novog, a uživanje 90% novog. Ispruži se još malo da dođeš do 95%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nisam vozio auto tri dana upalio ga i protreso se i onako nemirno radio pola minuta, svako sledece paljenje normalno. Goranove (servis Goran) reci su da su svi takvi. E sad ok svi su takvi ali zasto su takvi? Ima tu milion stvari, curenje goriva negde na inj, kompresija, taj elektrostarter, ti nosaci, DMF (plivajuci zamajac) ali sve je to cudno jer se desava samo na bas hladnom paljenju kad se auto ne vozi nekoliko dana a ove stvari bi morale da se pokazu i u drugim situacijama. Jedino sto mi je logicno to neko nakupljanje viska goriva u CR ili nekoj dizni dok auto stoji, pa lose radi dok ne sagori visak. A opet ima i deo da mirnije upali kad je stisnuto kvacilo nego kad je stisnuta kocnica (jedno od ta dva mora da se stisne). Inace meni su obicno i svetla i klima upaljeni ali aku je kao sto sam rekao exide premium nov i provereno dobar. Sta god da je nervira ali auto ide ko zmaj tako da za sad ostaje na tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosači motora su potrošna roba kod dizelaša.

Posle 100kkm + zamor materijala je evidentan. Ja sam menjao oba prednja a nisam se žalio na vibracije već na brujanje na 2500 o/min koje većina dugogodišnjih vozača dizela i ne čuje.

Malo je reći da je razlika evidentna pre/posle. :yes

Kolega taxista, Škoda Octavia 2006 1.9 TDI, presao 250k sa njom

stanje u kabini oko vibracija i buke isto kao i kad je kupio,

ne vibrira, ne pravi dodatnu buku, na autu NIŠTA nije menjao.

Biće da su samo kod FIAT-a nosači potrošna roba ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi na Oktavijama menjaju motore kad na Stilu treba da se zameni samo nosac istog :evil:

imam par drugara koji sa Oktavijama nisu izgurali 200 ljada km.pritom su prvi vlasnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta da kazem, ja razumem "decije bolesti", ali je Bravo je manje-vise Stilo, znaci isti problemi nisu smeli da se ponove, a ponavljaju se: nosaci motora, letva volana, lezaj na remenici kompresora klime, problem sa setom kvacila...Sve skupi "promasaji"...

Kao i za Stilo i za Bravo isto vazi - ni slucajno kupovati prvu seriju. Ja sam se nadao da necu imati problema sa Bravom (bas zato sto sam se nadao da greske sa Stila nece biti ponovljene), a sada sam vec pomalo razocaran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi na Oktavijama menjaju motore kad na Stilu treba da se zameni samo nosac istog :evil:

imam par drugara koji sa Oktavijama nisu izgurali 200 ljada km.pritom su prvi vlasnici.

Velika greska, ti motori idu 500 000km najmanje

A drugo, taj kolega je vec imao Skodu Octaviu 2002 g i nju je prodao na 430 000km a kupio je sa 150 000km

menjao joj je samo amorte i zadnje lezajeve za njegovih predjenih 300 000km predjenih !!!!

Zato se opet odlucio da kupi istu marku!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da su nosaci onda bi stalno tresao ovde govorimo o teskom hladnom startu kad se auto ne vozi vise dana, naravno da lako pali kad se vozi svaki dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd da neko kaže koje su otrpilike temp. na kojima 1.9 ima taj "tupi udar" prilikom 1. paljenja...ja ne mogu da ga uočim, mada auto vozim redovno (svaki dan), a kada ga ujutru palim, to je norm. u garaži u kojoj je standardno oko 10 C. Obratiću pažnju kada stoji malo duže napolju na jednocifrenim celzijusima

Danas sam parkirao na nekoj travi na kratko (BC kaže da je bilo 3C napolju) i prilikom paljenja izbacio poruku "possible ice on road" i upalio lampicu na displey-u, ne na tabli, kao pahuljica snega...al čim sam izašao na asfalt pahuljica "se istopila" - nestala.

Edited by evilclown

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hladan start vise povezujem sa cinjenicom da auto nije vozen nekoliko dana pa su svi sklopovi jednaki spoljnoj temperaturi bila ona 2 ili 22 stepena je manje vazno, videces kad dodje leto isto se desava ako se ne vozi nekoliko dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ako je do nosača u šta iskreno sumnjam, jer bi se do sada pokazalo, tj. zamenom istog "problem" bi trebalo da nestane.Sa druge str.tu je i teorija o serijama 07, 08 sa VIN do 414xxx, jer moj VIN 417xxx ne upada u one sa "kritičnim" nosačem, pa možda zbog toga nisam naišao na taj "udar 1. paljenja"...videćemo naravno kasnije, za neke stvari vreme je ipak najbolji i najsigirniji alat za dijagnostiku ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Bravo-ima koje sam ja probao se taj tupi udar desavao i letos, na +40C. Nije potrebno da auto nesto posebno dugo stoji, dovoljno je da se skroz ohladi - znaci par sati. Inace, problem je redukovan time sto palim auto tek kada pumpa goriva nabije pritisak u railu (tj. prestane da zuji) - sa ovim "trikom" broj bucnih hladnih startova je mozda 30%. Cim stigne nosac i zamene isti - javljam rezultate. Sto se nosaca tice - radi o zvanicnom Fiat obavestenju servisima, info sam dobio na Engeskom, a potvrde a Hrvatskom i Slovenackom forumu.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam, pročitao sam i ja to, pored toga ima još par stvari od kojih mi se čini da u ozbiljnije (čitaj - skuplje za popravku) spadaju:

1.šolje zadnjih amortizera, (to naravno ako počnu da se čuju na rupama i lošijem putu) inače ne odnosi se na sam amortizer.

2.neka fora sa letvom volana što bas nisam skapirao na šta tačno misle...(po mojoj logici ili ima lufta ili ne!)

3.plivajući zamajac...takođe može da se primeti bez majstora da li proklizava ili ne.(mislim na taj stari način može da su utvdri da li je ceo set za zamenu, ne i druge stvari)

Uglavnom sve primedbe koje sam našao su vezane za vešanje, nosače, trap...još nigde nisam pročitao da se neko požalio na motor, polemike oko 1.9 mjt su uglavnom prirode "koliko 100 hiljada prelazi, sa kojim, uljem, kojim intervalom zamene, načini ekspoatacije itd.", sve u svemu neko e napisao ukratko komentar tipa "dobio si 90% nov auto za 40% cene, dodaj još malo da bude 95%" i ja se slažem sa tim. Poslao sam ti na p.p oko gume na zvonu menjača. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen je i nosac motora - situacija se znatno popravila :) Probao sam hladan start odmah po gasenju lampice grejaca (bez cekanja da pumpa goriva prestane sa radom) i sada nema onog zvuka udara, dok se auto vrlo lagano zatrese... Sve u svemu, ova izmena se isplatila (nosac+ruke 5400din, Stojanov NS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...