Jump to content
FAS Goran
Mirko_NS

Fiat nuova Bravo 1.9MJT 120KS / 1.6 MJet - teže prvo paljenje?

Recommended Posts

Meni okrene tri - cetiri puta, ali to je normalno. Em je bez grejaca em dok nabije pritiske u diznama..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam uzeo auto, simptom hladnog starta je bio primetan. Imao sam problema i sa termostatom(motor nije dizao temperaturu) i jako po meni veliku potrosnju koja je znala da gazi preko 11 litara po gradu. Zamenio termostat i ocistio dizne, nakon ovoga je motor mirnije radio i taj hladan start je bio dosta "pitomiji". Naravno i potrosnja je otisla na oko 9 litara po gradu... Akcenat ovde stavljam na ciscenje dizni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisam procitao, ne bi primjetio da je i kod mene ista stvar. Radi se o Bravo 110 kw, Do duse meni je akumulator dobar, samo mi dijagnostika pokazuje gresku na grijecima, ali mi je majstor rekao da moze do zime cekati. Uglavnom, kada ga palim ujutro kada je prvo paljenje, malo zatrese i nesto kao da lupi. Inace sacekam da se pogase sve lampice prije kontakta. Kontao sam tako treba, ali kasnije dok ga palim tokom dana nije se ponavljalo. Citam ove teme i vidim da ima jos slicnih slucajeva...Je li neko nasao rjesenje?

Edited by Luka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo. 

Desava se da prilikom paljenja mora duze da vergla.Nema nekog pravila da li je vruc motor ili hladan, da li je napolju toplo ili hladno... Proverene su dizne, pumpa, gorivo sipano na vise pumpi, kacen na dijagnostiku i nista. Nema ni jednu gresku. Znaci, par puta startuje normalno, pa jednom mora duze da se vergla, i tako u krug. U pocetku nije smetalo, ali polako pocinje da nervira...

Da li je neko nekada imao slican problem, da li ga je resio, i kako?

Hvala u napred na pomoci.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergla veselo, pa zato ne verujem da je alnaser, a akumulator skoro stavljen nov... I ne bitno je da li je motor vruc ili hladan. Znaci upali normalno, ode se do grada sa njim, ugasi se pa posle desetak minuta tesko upali. Ugasim ga I probam jos 5 puta I on avih 5 puta upali normalno... Znaci nema pravila...

Edited by DarkoZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam pronašao uzrok onog treska kod prvog jutarnjeg paljenja.

Pre petnaestak dana mi je ručica menjača počela da blokira i nije hteo da uđe u četvrtu nego u drugu itd...

Majstor odmah otklonio kvar: blokirala je neka osovina na biraču brzina.

Skinuto, obrušeno, vraćeno...ide ko u puter!

Posle toga sam primetio da je kod prvog paljenja znatno manji onaj famozni metalni udarac!

Nisam siguran da li je još neko imao ovo iskustvo.

Da li to znači da je jedna velika enigma našeg voljenog automobila upravo razrešena? :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao a ne bih ni rekao da postoji enigma uopste. Mora da stvori pritisak koji mu treba i gotovo. Resilo bi se nekim brzim alnaserom ali zasto kad problem ne postoji uopste.

Evo ja npr kad sednem iz mog stila jtd ili pak iz kombija jtd u komsijin nov pumto mjt desi mi se da ga ne upalim iz prve. A njemu se ne desava..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 2 meseca vožnje, slobodno mogu da kažem:

Više uopšte nema treska kod prvog paljenja!

Sve je rešeno šmirglanjem osovine birača.

Toplo preporučujem da urade svi koji imaju taj problem. 

Cijena prava sitnica, ugođaj neprocenjiv!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se na Idei isto javlja ovaj problem dužeg verglanja kod prvog starta, akumulator kupljen prosle godine, nosači su ok

Ono što sam skontao jeste da treba tražiti vezu izmedju pumpe, preko regulatora pritiska goriva do dizni.

 

Map i maf senzori su mi bili fino zaprljani kad sam ih čisto, pretpostavljam da je i taj regulator kandidat za čišćenje (ako se uopšte čisti).

Javiću šta sam napravio, svakako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto to cuje, ali posle svih provera je utvrdjeno da je pumpa goriva popustila i da joj je pritisak opao, tako da cekam da crkne pa cemo je menjati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze ti se desiti da ta pumpa radi tako oslabljeno duze vreme, cak i da ne crkne :)

 

Nego, kako je majstor to utvrdio, jel proveravao preko manometra ili nesto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze dijagnostikom da se vidi kolki je pritisak,ali moze da pokazuje trenutno ok a u voznji da zeza pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je problem kad je motor 'ladan kod prvog paljenja, ne u vožnji.

Ovo su pretpostavke, ako je pumpa niskog pritiska oslabila onda verovatno ne nabije dovoljnu količinu goriva u filter i sistem i onda CR pumpi treba mnogo više da nabije potreban pritisak za paljenje. 

 

Čekam lika već 2 nedelje da odradim dijagnostiku sa nekom TEXA dijagnostikom, pa nikako, valjda ću ovih dana dočekati (a radice i manometar)  :smoke:   pa ću onda videti kakvo je stanje.

Ostalo su sve nagadjanja.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mislio na cr pumpu a moguce da bude i u rezervoaru-ja tipujem na reg.pritiska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri na dijagnostici koliki pritisak daje dobavna pumpa. Ako daje neki nenormalno veliki pritisak (tipa 7, 8, 9 bara, a treba 4), onda je CR pumpa u maleru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tih 4 bara jeste za MultiJet mašine a pošto se ispod Ideje krije JTD mašina pritisak je 2.5 bara koliko je i manometar pokazao.

Nisam sumnjao u CR pumpu jer auto ne gubi snagu ni pod punim opterećenjem, pumpa nije vlažna, ne curi, nemam nikakvih problema u vožnji.

 

Sinoć kod dijagnostičara (konačno), ostavili auto da se 'ladne napolju nekih sat vremena i probali ga upaliti. I naravno, posle 1h se*onja upalio kao u najboljim danima :-). 

Pritisak na CR pumpi dobar, na paljenju je postigla preko 130 bara što je dovoljno, na leru pritisak nekih 300-305 bara, ne pada, nema neke bitne razlike između referentnih i očitanih vrednosti. Dodavanjem gasa, raste i pritisak, korekcije dizni na dijagnostici 0,35, 041, -0,37, -0,39, (nisam siguran u raspored ali to su vrednosti), po dijagnostici dizne odlične. Po njegovim rečima, trebalo bi probati jači akumulator jer ovaj što sad imam je "dovoljan", šta god to značilo.

 

Dakle, lov na gremline se nastavlja.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...