Jump to content
Mirko_NS

Fiat nuova Bravo 1.9MJT 120KS / 1.6 MJet - teže prvo paljenje?

Recommended Posts

...jedan sitan problem sam primetio sinoc - naime, Fiat je u svojoj stedljivosti "integrisao" sijalicu u kaseti sa mikroprekidacem i polugicom. Sistem radi tako sto vrata kasete pritisnu polugicu, a ova mikro-prekidac koji ugasi svetlo u kaseti. Naravno, posto je sve plasticno i "na knap", vremenom se "izvitoperilo" i vrata ne pritisnu polugicu i svetlo ostane (srecom posle 10-15 min se ugasi automatski). Resenje je jednostavno - komad malo kruceg gumenog creve cu navuci na polugicu i nadam se na taj nacin dobiti potrebno produzenje i prosirenje :)

Ono sto me brine je to teze prvo paljenje, praceno zatresanjem celog automobila i nekim udarcem. Juce sam radio veliki servis i receno mi je da akumulator vise nije sjajan - da li je moguce da problem do njega? Cudno mi je to sto napravim par km do posla, ostavim auto i kada krenem kuci auto normalno upali bez problema. Da je do neispravnog nosaca (ili zamajca) mislim da bi se culo uvek i da bi moralo biti znatnih vibracija na volanu i menjacu, ovako ciljam samo na akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

Veoma moguce da je do akumulatora. Koliko auto nije vozen pre tebe (vremenski)? Ako je akumulator fabricki ovo moze da pomogne. Proveri nivo tecnosti u akumulatoru, i po potrebi dospi destilovane vode, a zatim ga prikaci na punjac minimum 12 sati.

Inace i da kupis nov akumulator ceste i iskljucive relacije od po 5-6 km ce ga ubiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam auto probao na placu akumulator je bio skroz mrtav, auto je upaljen preko startera. Posle mozda 10-15 rada, ugasili smo auto i sada je upalio na akumulator (sto je mene navelo na pomisao da aku ipak nije tako los). Probacu to sa punjenjem, mozda upali - nije problem ni da kupim drugi, nego me, kao sto rekoh, brine to prvo tesko paljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ti njega dobro napuni i obavezno proveri nivo tecnosti. I tako napunjenog ga vrati u vozilo ujutru, pokusaj da ga upalis, i sve ce ti se samo reci.

Prilikom vracanja akumulatora kljuceve od kola drzi u dzepu, odnosno nemoj ih ostavljati u vozilu. I prvo kacis + klemnu.

Javi sta je bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator zamenjen, nosac zamenjen - problem ostao :wallbash:

Prateci savete sa engleskog foruma, uspeo sam da smanjim problem tako sto sacekam da se pumpa goriva ugasi pa tek onda palim ili da palim iz drugog puta...

Ono sto sam, malo pazljivijim pracenjem, jos primetio je da se problem desava svaki put (u manjoj ili vecoj meri) kada je auto hladan, tj. posle nekoliko sati stajanja...

Ne znam da li bi vredelo pokusati update ECU software-a ili da cekam da se problem pogorsa (ako se pogorsa :rolleyes: )?

Sto se tice samog nosaca, posle zamene nisam primetio nikakvu razliku u pogledu vibracija - pregledom skinutog nosaca bilo mi je jasno i zasto: izmedju unutrasnjeg dela nosaca na koji se kaci motor i spoljasnjeg koji ide na sasiju se nalazi debeo sloj gume (i to u dobrom stanju), tako da je pitanje da li nosac uopste morao biti menjan (nije mi bas najjasnija uloga ulja s'obzirom na debljinu i kolicinu gume).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejači kod jtd-a na ovim temperaturama nisu neka preka potreba.

Trebalo bi da možeš da ga upališ bez ikakvog grejanja i na mnogo nižim temperaturama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicno nesto i mi je i majstor rekao za grejace. Sa druge strane nikakva greska se ne prijavljuje.

Mozda odem do nekog placa pa da probam neki MJT Stilo, da vidim da li se i na Stilu desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se dešavalo u sred leta da auto neće da upali zbog loših grejača doduše na Pasatu B2 1,6TD... ne znam sad kako je to rešeno kod mJET-a, ali nije teško proveriti, a to što ne prijavljuje grešku ne mora apsolutno ništa da znači, a može da znači svašta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudno je to sa prvim paljenjem...

I meni se dešava da kada je temperatura oko 0 do +10 stepeni teže pali ujutru. Ali kada je jako hladno, neki minus onda pali bolje. I kada je toplo pali odlično. Menjao sam grejače i isto se događa. Ja sumljam da je kod mene u pitanju relej koji uključije grejače. Trebalo bi ga skinuti i očistiti mu kontakte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se i meni desavalo na Stilu. Ja sam kontao da je u pitanju los algoritam u ECU, tj. tek je za minuse drzao grejace duze ukljucenim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji si aku uzeo :question: - nema veze verovatno nego me zanima šta je bilo originalno unutra, a šta si sad stavio :whistle: a za rešenje problema idi u servis :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace ja evo vozim drugog po redu JTD-a :rolleyes: za 4 i po godine (Marea JTD 110CV i Lybra JTD 116 CV) i nikada nisam imao problem sa paljenjem :no ,ni najnizim temperaturama a nemam garazu.

Uvek palili na pola kljuca :unworthy: ,a na Marei mi je i bio crkao grejac,samo tada je malko duze verglala-jedva primetno,ali i upalila se lampica za grejac i duze sijala,cak mi je i akumulator sa kojim sam je kupio bio losiji i lagano umirao,ali je i sa njim palila kao mina :thumbup: ,naravno kasnije sam ga zamenio. i stavio Banner Austria B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@phantom

Originalni je bio Magneti Marelli (60Ah, 540A), uzeo sam Energizer istih osobina. Na ovom MM je verovatno otisla jedna celija (npr. pri punjenju struja krene od 6A, pa se za 1-2min spusti na skoro 0.5-1A, zatim skoci na 3), ali je ipak napon 13.2V, a nisu se javljale greske pri paljenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da napomenem, kako bismo izbegli nesporazume - to prvo paljenje je za nijansu teze nego kada je auto vruc, ono sto je upadljivije je taj tup udarac pracen zatresanjem celog automobila (kao da alnaser pri pokretanju zastane, a zatim nastavi i to izazove to cimanje, ne znam kako bolje da opisem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalazimo u domen nagađanja, ali proveri onda i taj akumulator... iako je nov može da ne valja i da ne daje dovoljnu amperažu na anlaser i da to pravi problem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam - pre kupovine, probao sam 6 Bravo-a, na razlicitim placevima (Novi Sad, Sabac) i svi su imali isto ovakvo ponasanje (ja sam to pripisivao ispraznjenim akumulatorima). Videcu sutra ujutro da odem do nekog placa i probam neki Stilo MJT - ako je i kod Stila tako, onda jbga - tako mora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao jutros dva Stila MJT 2007. - potpuno isto ponasanje, za nijansu teze paljenje uz zatresanje celog auta i tup udar. Rekao bih da je ovo "normalno" ponasanje na MJTovima. Inace, zamenjeni nosac motor-a je isti i na Bravu i na Stilu - mozda bih prosao jeftinije da sam narucio onaj za Stila :thumbup: Zapravo, kompletan motorni prostor je vrlo slican na Stilu MJT i Bravu MJT (1.9/120KS) - jedina razlika koju sam ja video je posuda za vodu za soferku. Znaci, pre nego sto trazite neki deo za Bravo, raspitajte se da li odgovara od Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatnoća da odgovaraju delovi je vrlo visoka, jer po specifikacijama proizvođača 65% delova je potpuno isto. Pretpostavljam da se onih 35% prevashodno tiče šasije i enterijera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne poznajem teško paljenje.

Vozim mjeta skoro svaki dan i palim ga bez problema takoreći bez grejanja i prvi i svaki drugi put bez razlike (lampica grejača je upaljena manje od pola sekunde).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem sam pronasao na slovenackom Fiat forumu: http://www.fiat-klub.si/forum/viewtopic.php?t=18956

ispada da je mozda bilo bolje da sam uzeo nosac za 1.9/150KS ili jaci akumulator.

Na threadu su spomenuli poredjenje sa Astrom 1.9/120 CDTi motorom, to sam i ja probao (na placu je bilo i nekoliko Astri H) i stvarno kod Astre tog cimanja pri paljenju nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanda je kod Crome drugacije reseno vesanje motora.

Sve u svemu, praticu stanje, pa ako se pogorsa => pravac servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×