Bocca 2 Posted May 11, 2010 znaci divan sam trenutak izabrao da kupim auto, a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 11, 2010 Vala, doći će im nafta glave. Navodno predvidjaju da će rezerve trajati do 2047, pa će onda da se manu poskupljivanja benzina (jer ga neće ni biti) i navaliće na VODU! Polako nas pripremaju na flaširanu vodu.. sve dok svi ne predjemo na flaširane, a česmovaču će da proglase kancerogenom - pa da vidiš sreće budžetske! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 12, 2010 Sa jednom platom u Srbiji može da se kupi 250 litara benzina, u Nemačkoj 1.578 litaraSrbin sa prosečnom platom može da kupi 250, Makedonac 284, Bosanac 382, Hrvat 637, a Nemac čak 1.578 litara benzina!Gorivo u Srbiji je među najskupljim u Evropi, a platežna moć građana pri tom je daleko ispod one koju imaju Nemci, Italijani ili Austrijanci. Upoređujući sa zemljama u našem regionu, srpski vozači za svoju prosečnu platu mogu da kupe od 35 do 500 litara benzina manje nego vozači u najbližem komšiluku.Poražavajući standardCena benzina u Srbiji će od petka biti 119.4 dinara, pa će vozači u našoj zemlji za jednu prosečnu platu (oko 300 eura) moći da kupe oko 250 litara benzina ili evrodizela. Iako će benzin u Srbiji ostati nešto jeftinije nego u Austriji, Sloveniji i Mađarskoj, kada se uporede njihove mesečne zarade, jasno je koliko je prosečnom Srbinu teže da odvoji novac za vožnju automobila. Mađar sa prosečnom platom može da kupi oko 130 litara benzina više nego Srbin, Slovenac oko 500, a Austrijanac čak 1.350 litara! Više goriva za prosečnu zaradu mogu da kupe i građani ostalih zemalja u regionu, a po standardu smo najbliži Makedoncima, koji nas ''šiju'' sa oko 30 litara benzina ili 90 litara evrodizela.Savetnik za energetiku u PKS-u Ljubinko Savić kaže da ovi podaci govore da nam je standard daleko niži nego u okolnim državama.- Podaci pokazuju kakva je situacija kod nas i da mi generalno imamo mnogo jače cene goriva nego ostale zemlje u regionu. Naš standard je pri tom daleko niži i očigledno da visoke cene ne može da isprati - kaže Savić.Inače, osim što smo ''crna ovca'' u regionu, loša statistika nas prati i u odnosu na Zapadnu Evropu. Tako za prosečnu nemačku platu od 2.304 eura može da se kupi čak šest puta više benzina (1.578 litara), iako je ovaj derivat tamo skuplji za 27 centi. Slična situacija je i sa Slovačkom, u kojoje za prosečnu zaradu možete kupiti duplo više benzina i 2.5 puta više evrodizela nego u Srbiji!Država halapljivaPredsednik Udruženja vlasnika privatnih pumpi Srbije Milan Rakić kaže da je ovakva statistika sramna i posledica lošeg rada Ministarstva energetike.- Građani u Nemačkoj i zemljama EU u odnosu na svoja primanja imaju mnogo veće mogućnosti i standard u odnosu na našu zemlju, što je poražavajuće. Građani Srbije su pogrešnom politikom Ministarstva energetike ekonomski poniženi jer plaćaju preskupe cene derivata svojim malim platama. Evidentno je iz vašeg istraživanja zašto potrošači iz Srbije odlaze u prekogranične kupovine jer su očigledno cene derivata na tim tržištima značajno niže - izjavio je on.Ekonomista Milan Kovačević smatra da je problem u visokim akcizama na gorivo, zbog čega su cene derivata kod nas suviše visoke, a građani sve manje kupuju.- Cifre iz istraživanja upravo govore da je država halapljivo uzela previše za sebe u ceni derivata, a na drugi način otežani su standard građana i poslovanje privrede. Kod nas država radi neracionalno. Bilo bi normalno da puste rast cena do nekog nivoa, ali čim počne da pada prodaja, onda je takvo razmišljanje kontraproduktivno. Mislim da bi sa umerenijim cenama i manjim akcizama mogli da dobiju više novca na ime državnih dažbina - smatra Kovačević. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaki 0 Posted May 15, 2010 Dok ne napravimo veliki protest ili dok recimo ne krenemo da bojkotujemo Nis nema nama nize cene, ja vise svoj auto ne vozim kupio sam markicu i milina...Do skoro sam prelazio 40.000 km godisnje a ove godine ako predjem 10.000 bice dobro, sve u svemu mislim da je ovakva politika pogubna za drzavu, sve vise ljudi odustaje od auta i prelazi na druge prevoze samim tim na meni ce izgubiti novac od akciza za tri cetvrtine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 15, 2010 (edited) Skuplji smo i od Svajcarske. Evrodizel je 1,65CHF sto je 112 dinara! TAmo za prosecnu platu moze da je naspe 2500 litara! Edited May 15, 2010 by Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted May 15, 2010 Samo neka divljaju. Vidim da se osamdeset posto automobila iz moje ulice uglavnom ne vozi tokom nedelje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lanciathema 1 Posted May 16, 2010 e da se ovo desava u Grckoj naprimer Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 16, 2010 u subotu popodne bas se iznenadih kako nema guzve po centru BG Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted May 19, 2010 Jos jedno poskupljenje nam se sprema - putarina, i to 11% za sve kategorije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted May 19, 2010 Ako, ako, samo neka teraju, nije mi jasno sto se ne uvedu akcize na rezervne delove i sijalice za farove i to ce se sad cesce kupovati, a i jelkice mirisljave su brat bratu dzabe, pa greota da drzava ispusti priliku da udari akcizu, bar 20 dindzi po jelkici...A putarina, pa i ako, neka aktiviraju onu kucicu u lipovici, samo stave rampu, pa neka i tu naplacuju putarinu, sto bi po selima bio dzabe put, a samo na auto putu da se placa, ma neka uved i porez na radio u kolima... Samo teraj!I ovi sto voze bicikle, uopste mi nisu jasni ko njima daje za pravo da ne placaju akcize na podmazan lanac! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted May 19, 2010 ^ iscitaj podatke sa registracije, stavku po stavku. Placaju se i putevi po selima, i radio u kolima.Podmazivanje lanca? Jedino da ga pljunes, pa razmazes, inace - PDV, bato!Jaca smo drzava od Svedske, ja to svima tvrdim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted May 19, 2010 A i nerealno je da ni na jednoj pumpi nema akciza na kompresor za duvanje guma, a realno svaka pumpa to ima, ne vidim razlog zasto kad punis u rezervoar ima akcize, a kad punis u gume nema, mislim svasta Quote Share this post Link to post Share on other sites
radoznali 2 Posted May 19, 2010 Cik probaj da nadjes parking u radno vreme negde na NBG... nema sanse, svi se presaltovali na GSP, samo oni sto moraju voze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
predrag&marea 0 Posted May 19, 2010 Pa vise nista ne kapiram kad kazu poskupljuje benzin.Cini mi se da svaka 3 dana poskupljuje.Mislim da ce sad polako poceti i da dizu cenu za TNG,da dobace barem na 80 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 25, 2010 Za stalnu kontrolu kvaliteta goriva u državnoj kasi trebalo bi da bude obezbeđeno 15 miliona dinara godišnje, umesto sadašnja 2 miliona dinara - rekao je u ponedeljak Slaviša Petković, šef odseka za kontrolu tržišne inspekcije Ministarstva trgovine.U tom slučaju, prema rečima Petkovića, moglo bi da se obavi minimum 1.000 kontrola, i to oko 200 direktno u vozilima, 200 u veleprodaji i kod proizvođača, kao i još 600 na benzinskim pumpama. Tokom ove godine urađeno je svega 30 analiza.- Od januara naredne godine biće dozvoljen uvoz motornog benzina, ali neće biti promene standarda u kvalitetu sve dok se ne završi modernizacija domaćih rafinerija - rekla je Snežana Ristić, načelnik u sektoru nafte i gasa u Ministarstvu energetike.Vadim Kudrjavcev, zamenik izvršnog direktora ''NIS Petrola'' za marketing, ne veruje da će posle otvaranja tržišta doći do smanjenje cena goriva, već je moguće da u okruženju dođe i do skoka cenovnika. On, ipak, tvrdi da će promena na tržištu biti i pre 1. januara i najavio je obustavu proizvodnje olovnog benzina sredinom ove godine. Planirano je da do kraja 2012. godine iz rafinerija NIS ''izlazi'' gorivo ''evro 5'' kvaliteta, a sada se proizvode ograničene eksperimentalne količine kvalitetnog evrobenzina. Profesor Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu Slobodan Sokolović objasnio je da dugoročne prognoze potrošnje goriva nisu optimistične, a moguće je i smanjenje broja benzinskih pumpi.- I posle liberalizacije nije realno očekivati slobodno formiranje cena, ali pre toga treba napraviti novi model obračuna - rekao je Sokolović. - Gubi i državaU prva četiri meseca ove godine po osnovu akciza na naftne derivate država je prihodovala 700 do 800 miliona dinara mesečno manje nego u istom periodu prošle godine, izjavio je pomoćnik direktora poreske uprave Zoran Vasić. Vasić je na okruglom stolu ''Tržište naftnih derivata u Srbiji uoči liberalizacije'' istakao da se ove godine po osnovu akciza na naftne derivate u budžet slilo oko 23 milijarde dinara, odnosno pet-šest milijardi dinara mesečno.Ovaj podatak i ne čudi, s obzirom na to da je promet derivatima zbog čestih poskupljenja i visokih cena u Srbiji od početka godine značajno opao. Procenjuje se da je 30 odsto niži nego prošle godine u isto vreme. Iako se smatra da bi snižavanje akciza na pojedine derivate doprinelo rastu prometa i boljem punjenju budžeta, Vlada se i dalje ne odlučuje na taj potez.preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 25, 2010 E stvarno smo neki gadan narod. Umesto da pomognemo Državi i svi da sednemo pa u mestu da trošimo gorivo - mi se stisli parkirali vozila pod platane, navadili se na bicikle i GSP a država nam pati što joj prihod manji 700-800 miliona mesečno nego u istom periodu prošle godine. Ko ima auto - a ne vozi: treba da se oporezuje. Da plaća ležarinu i da plaća zemljarinu...a teža vozila i teretninu. Evo, žale se putari da mnogo ima vozila, pa od velike količine vozila po ulicama strada asfalt... Nije, kažu iz Instituta za puteve; to je zbog bitumena koji niko ne kontroliše, NIS proizvodi kako i šta hoće!!. Nije viču u Beograd Putu, odličan nam asfalt nevaljaju nam putevi zbog podloge, jer je negde pod asfaltom turska kaldrma, a negde makadam, a negde nema ništa, samo zemlja....pa kad pukne asfalt iznikne trava, a hoće i drvo da proklija...pa se tu komplikuje i sa gradskim zelenilom.. Vrlo je komplikovan posao ovde voziti auto! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted May 25, 2010 Nije ni cudo sto gsp ponovo uvodi konduktere od sledeceg meseca... Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted May 26, 2010 E stvarno smo neki gadan narod. Umesto da pomognemo Državi i svi da sednemo pa u mestu da trošimo gorivo - mi se stisli parkirali vozila pod platane, navadili se na bicikle i GSP a država nam pati što joj prihod manji 700-800 miliona mesečno nego u istom periodu prošle godine. Ko ima auto - a ne vozi: treba da se oporezuje. Da plaća ležarinu i da plaća zemljarinu...a teža vozila i teretninu. Evo, žale se putari da mnogo ima vozila, pa od velike količine vozila po ulicama strada asfalt... Nije, kažu iz Instituta za puteve; to je zbog bitumena koji niko ne kontroliše, NIS proizvodi kako i šta hoće!!. Nije viču u Beograd Putu, odličan nam asfalt nevaljaju nam putevi zbog podloge, jer je negde pod asfaltom turska kaldrma, a negde makadam, a negde nema ništa, samo zemlja....pa kad pukne asfalt iznikne trava, a hoće i drvo da proklija...pa se tu komplikuje i sa gradskim zelenilom.. Vrlo je komplikovan posao ovde voziti auto!Sad me podseti na BG-NS autoput, deo od Inđije do Beške, prošao sam pre par dana i iznenadio se: star je svega par godina i eno ga napukao, već je rađen "zalivanjem" po pukotinama. To nisam nigde video, ni u Rumuniji ni u Bugarskoj, Bosni, nigde ne može nov put propasti za dve-tri godine osim u Srbiji. A nakon završetka je ponosno isticano da je rađen "domaćim sredstvima". Sramota. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted May 26, 2010 Nije ni cudo sto je ispucao kad je svaki sleper u pretovaru 10-15 tona Da ga vidim na zapadu da vozi s tolikim pretovarom Verovatno bi mu napisali toliku kaznu da bi mu se vise isplatilo da se ubije Quote Share this post Link to post Share on other sites
radoznali 2 Posted May 26, 2010 (edited) Cena sirove nafte na svetskom tržištu u poslednjih deset dana pala je za 15 dolara po barelu, ali gorivo na srpskim pumpama još neće pojeftiniti jer se sledeći obračun cene radi tek oko 15. juna! Ukoliko bi se ovih dana uradila kalkulacija, benzin bi mogao da pojeftini za 5,5 dinara po litri, a evrodizel za čak 7,5 dinara.PRESSTo se naravno nece desiti, nego ce nafta poskupeti par dana pred presek cene i opet cemo dobiti poskupljenje Voleo bih da se nadje neko resenje koje bi sprecilo drzavu da unistava sopstveni budzet i ubija u pojam sopstvene gradjane, ali nazalost tog resenja nema. Cak ni tzv. mediji se ne bave time, nego objave identicnu vest i o tome pricaju 2 dana, a posle toga samo objave da je benzin poskupeo i da to "nije fer". Ponekad pomislim da su mediji i drzava u dosluhu sto se tice nekih stvari.Grozno! Edited May 26, 2010 by radoznali Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 3, 2010 Ministar rudarstva i energetike Petar Škundrić izjavio je da bi gorivo u Srbiji trebalo da pojeftini zbog pada cena sirove nafte na svetskom tržištu. On je novinarima u Ministarstvu energetike rekao da će u naredna tri dana doći do preseka cena naftnih derivata i dodao da bi do pojeftinjenja goriva moglo doći zbog pada cena sirove nafte.''Do pojeftinjenja goriva bi moglo doći zbog pada cena sirove nafte ali je na žalost kurs dolara u međuvremenu porastao. Očekujem kretanje cena naniže'', rekao je ministar novinarima u resornom ministarstvu.Gorivo u Srbiji poslednji put je poskupelo 15. maja u proseku za 4.15 dinara po litru ili za 3.77%. Motorni benzini poskupeli su u proseku za 3.8 dinara ili za 3.23%, a dizel goriva za 4.5 dinara po litru ili za 4.31%preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted June 3, 2010 nije mi jasno zasto guzvate tastaturu i razbijate prste na tu temu.Cena goriva ce biti koliko oni hoce i isto tako ceda formiraju cenu kad hoce Mi bi mogli da uradimo nesto vise i da konacno dodje i taj 6-ti OKTOBAR i da rasteramo bagru i lopove! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted June 3, 2010 ^^^heheh, prijatelju, jednu bagru ste oterali tamo nekog 5-6-og OKTOBRA pa je dosla ova druga bagra sa sve lopovima ne treba ih dirati, oni kradu, ali i "imadu"! ako oterate ove, doci ce drugi, praznih dzepova, pa sve ispocetka, te smo tek onda nagrabusili Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted June 3, 2010 (edited) Treba se uvek setiti one opšte nadnacionalne istine (nije narodna umotvorina)- kakav narod - takva muzika- kakav narod - takva VLAST!ali nije loše "gužvati tastaturu", neko ipak pročita tekst, malko se zamisli, kaže negde nekad nešto da nije baš opšte oduševljenje ovakvim cenama i kvalitetom goriva, na kraju počelo je i da se razmišlja o kontroli kvaliteta goriva, počelo je i da se razmišlja o tome koliko nemac može da kupi tankova goriva za svoju platu, koliko može Srbin itd. Da su svi ćutali o tome - odjeka ne bi ni bilo. Gorivo bi bilo još skuplje i gore. A postoje i službe zadužene za praćenje "glasa naroda", kako po blogovima u medijama, tako i po raznoraznim forumima i mislim da je više nego potrebno da kao pripadnici Foruma, ili Kluba jasno izrazimo svoj stav:1. Skupo nam je gorivo2. Loše nam je gorivo3. Loši su nam putevi4. Preskupa nam je i besmislena registracija Edited June 3, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites