Gusar 4 Posted December 14, 2012 ma niej strasno moze i na 6 da ide samo je malo frka od pucanja diska a i to nije nikakva velika havarija zato sto ostali tockovi nastavljaju da koceteraj to akd pocne da ti trese volan kad kocis onda menjaj diskove... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted December 14, 2012 Pa poceli su pomalo da tresu kad kocim ...Oko 10 mm imaju pa ne znam dal da se bakcem obradom jer moze lik da mi odradi za dzabe to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted December 14, 2012 Obradi to i teraj.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 14, 2012 Kolega skoro isto tako tanke diskove obradjivao (isto treslo) i posle mesec dana isti problem samo sto vise nije mogao da obradjuje a ne bi ni vredelo.Morali su novi da idu i nema problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 14, 2012 Ja mislim da kada se obradi da se jos lakse pokrivi ponovo, zato sto je tanji i cim dodje do pregrevanja on se sav iskrivi, najbolje da ti uzmes nove diskove i da ne mislis, a realno nisu uopste skupi, mislim da za 1.2 ne bi trebalo da predju 3000-3500 dinara. Ipak sa kocnicama i volanom nikada ne treba se igrati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fkuna 0 Posted July 17, 2017 Zanima me vaše mišljenje da li da mijenjam diskove ili ne, ili da sačekam da potrošim kočione obloge (obloge su relativno nove) pa da onda promijenim sve u kompletu, ovo su slike sa 3 kotača koje sam skidao, desni zadnji nisam skidao iako je u sličnom stanju kao i lijevi zadnji. U 9. mjesecu je registracija pa sumnjam da će položiti test sa ovakvim kočnicama, te me zanima koliko je se sigurno voziti sa ovakvim diskovima? U vožnji prilikom kočenja osjete se oscilacije. Hvala na odgovorima! Slike diskova: 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted July 17, 2017 Sa slika se moze zakljuciti da su vrlo losi ali da ako ne planiras neki put mogu izgurati jos neko vrijeme. Ako planiras bilo kakav dalji put ja bi ih zamjenio. I da plocice i diskove kad budes mjenjao mjenjaj u paru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted July 17, 2017 Meni deluje da je ovo u granicama normale. Koliko su ujedeni diskovi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fkuna 0 Posted July 17, 2017 Ja sam mjerio, uzeo sam pomično mejrilo iliti šubler i prednji su oko 19mm, a zadnji oko 8-9 mm. Inače radi se o autu lancia lybra 2.4 jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 17, 2017 Meni deluje da su ovi diskovi već obrađivani jer imaju izuzetno male (gotovo nikakve) "zube" na ivici s'obzirom na njihovu debljinu. Hoću reći da su prilično malo ujedeni a tako su tanki. Inače, minimalna debljina za prednje diskove ti je 20,2mm (novi su 22mm) i za zadnje 9mm (novi su 10mm) Ako si pri parama zameni sve u kompletu a ako nisi onda jbg ne izlaži se nekom ozbiljnijem forsiranju kočnica dok ne zameniš i teraj.... treće nema Quote Share this post Link to post Share on other sites
fkuna 0 Posted July 17, 2017 Hvala svima na brzim odgovorima. Ma mene malo brine kako će to sve biti pred registraciju, oće li proći tehnički to ne znam. Bivši vlasnik je stavio nove obloge, auto je kupljen prije cca 5 mjeseci, e sad pošto su obloge relativno nove kao što sam naveo gore, da li bi se mogli upariti novi diskovi sa starim oblogama tako da se obloge prije toga obrade pa da fino naliježu na disk, ako se uopće obloge mogu obraditi, poravnati, te da li se to uopće isplati. Ako ne može, onda gledat što prije da se to sve skupa zamijeni Inače od prvih dana kupovine kad se vozim kočim koliko je moguće što više sa motorom, a kočnicu gledam da ne forsiram kako je kolega Markobgd napisao, samo kad ustreba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shomispc 832 Posted July 18, 2017 14 hours ago, fkuna said: U vožnji prilikom kočenja osjete se oscilacije. Ako pod ovim misliš da se auto trese kada kočiš onda menjaj odmah! Generalno je moje mišljenje da se sa kočnicama ne treba igrati, a što se tiče ozbiljnijeg kočenja nikad ne znaš kada će ti zatrebati da nabodeš kočnicu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted July 18, 2017 Apsolutno se slazem sa kolegama, da me ne razumes pogresno, ali za moje pojmove ovo je tiha jeza od kocnica. A ova tema bi se zvala "Kada je bilo vreme za zamenu", a ne "Da li je vreme za zamenu"... Minimalna debljina diskova je vec po milimetar ispod dozvoljene (pri cemu je maksimalno "skidanje" prednjih 2mm do oko 20mm, a zadnjih 1mm do 9mm, napisao je vec Marko). A pored toga sto su ukopani, meni po boji deluje da su neki i "spaljeni" (mada ne mogu da tvrdim samo na osnovu slika). Plus sto trese na kocenju, cime se utice i na ostale sklopove. I sve to na arlaudzi od 2.4 JTD koja je i brza i teza od ostalih varijanti. Ako vec menjam diskove i stavljam kvalitetne nove, uvek stavljam i nove plocice, od istog proizvodjaca. Zaje*avati se sa ma koliko starim i formiranim plocicama na novim diskovima, upitno je kolika je "usteda". Sa upravljackim i kocionim mehanizom ne bi trebalo da bude igranja, kalkulisanja i gatanja da li to moze da "tera", bar je moj stav takav. Pogotovo sa ovakvim motorom pod haubom . Kada sve to budes radio, zameni i ulje u kocnicama (ako prethodni vlasnik to nije radio u prethodne 2 godine, trosak je minimalan), prekontrolisi kociona creva i miran si. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted July 18, 2017 (edited) Aj što su možda i previše "čupavi" pa da kažeš - može još par hiljada.....ali ako se javljaju vibracije prilikom kočenja - menjaj, odradili su oni svoje su oni svoje. Kao što je Ivan napisao, kad budeš menjao - kočnice proveri creva i zameni ulje. Edited July 18, 2017 by Martin Quote Share this post Link to post Share on other sites
fkuna 0 Posted July 18, 2017 Hvala ljudi sad znam odgovor na moje pitanje, gledat ću da to što prije promijenim pa da se mogu bezbrižno voziti. Imam par ponuda koje sam uspio naći pa mi preporučite koje da odaberem, uzevši u obzir cijenu i kvalitetu. Cijene za komplet: SLR- 136€, S line- 134€, Brembo- 177€, I neki ne znam marku- 155€: DISK PLOČICE 085.2 NK x1 DISK PLOČICE 333.0 NK x1 F DISK PLOČA 92053500 NK x2 F DISK PLOČA 92034200 NK x2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted July 18, 2017 Pretpostavljam da imaju predstavnistvo kod vas, pored standardnih na glasu pogledaj ponudu i za Galfer (OEM za prilicno vozila). Ovo je odgovarajuca tema, pa mozes da procitas i dosadasnja iskustva i slobodno nastavis diskusiju vezano za dileme oko izbora: Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10903 Posted September 13, 2019 Koji su nedostaci / mane, nešto tanjeg diska od min za zamenu, ovi moji su malo tanji, ali paknovi su debeli, a diskovi ravnomerno potrošeni, pre par meseci sam radio tehnički, klasika... rekoše mi da zadnji ne koče kako treba, ali da je to opšte poznato za Z10 / Punto Mk2b.... moram da napomenem, da mi je stil vožnje takav da malo kočimi kad kočim umereno...., uglavnom otvorena vožnja / magistrale, malo grada, malo autoputa.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted September 13, 2019 (edited) To je druze sve za zamenu. Zadnji ne koce dobro, a prednji diskovi tanki... Sa gumama, kocnicama i upravljanjem nema zezanja... 25 minutes ago, shuxx said: rekoše mi da zadnji ne koče kako treba, ali da je to opšte poznato za Z10 / Punto Mk2b.... Ovo je dobro! i ti im poverovao i to je to...kraj Edited September 13, 2019 by Milutinac Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10903 Posted September 13, 2019 doboši i obloge su u odličnom stanju, skidao sam da ih proverim, na paknovima ima 4-5mm debljine, doboši nemaju ni 0,5mm potrošenosti. Čitam na forumu da je puno vlasnika punta imalo problema na tehničkom servisu, a i meni tako rekoše kada sam bio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakoonobese 43 Posted September 17, 2019 Meni nikada nisu rekli da imam problem sa zadnjim kočnicama........ Imali smo Punta 2002. , a sada imamo 2 komada Z10 2008. godište. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted October 2, 2019 Nisam siguran da li je opis problematike na pravoj temi, pa neka se prebaci drugde ako treba. Tako, izvadio ja diZlo za diZla, skinuo prednji levi tocak a tamo...zlo i naopako Ne znam jel ovako treba biti ali prvo zice sto strce pokidane su verovatno od kontakta senzora istrosenosti paknova Ima "mesa" na zici gore, dok donji gde se steka u paknove nije bas najbolji sa duzinom zice...da li se ovo moze premostiti sa novom zicom i povezivanjem na dzek + izolirka + neko crevce koje ce stiti zicu jer ovo je u fronclama, celo ispucalo Dodatno, na slici mislim da pakne imaju mesa, a da je disk ok, ali bas da je ovoliko i celjust korodirala i povrsinski deo diska, ne znam da li je ok. Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 2, 2019 Pokidane žice - termobužir, pa spoj žice, pa izoluj trakom (a i ne mora) pa navuci termobužir, spali upaljačem i biće ok i zaštićeno pre svega. Disk - ja bih odne na obradu. Deluje ok, ali ris na ivici dolazi do izražaja pa ne bi bilo loše to eliminisati (jer korozija, pa se kruni, pa upada u pločicu, kontaminira ostale delove oslanjanja i kočnica...). Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted October 2, 2019 Da, termobuzir sam mislio da provucem prvo pa onda da spojim zice sa senzorom i onda oblikujem termobuzir. E sad, da li treba neka odredjena zica (otpornost) ili moze i ona od npr zvucnika od radija da resi problem ? Ne znam kakvo je stanje na desnoj strani auta, ali se nadam da je bolje. Inace da li je normalno da pri skinutom tocku a kada rukom okrecem disk, isti malo koci u nekom polozaju ? To sam cuo npr kada motori idu lagano pa malo kao da kaci negde disk, e sad da li je isti kriv ili ne, ne znam. Da li bi bilo isto ok nekako ocistiti kocnice ili ne diraj dok radi ? Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 3, 2019 Tako je, to je taj rad sa termobužirom. Možeš sa žicom od zvučnika, radiće. Na marei sam sredio te žice, na opisan način. Nakon vožnje svake vožnje, diskovi su uvek topli - jer je prisutno malo trenje između pločice i diska. Quote Share this post Link to post Share on other sites