Jump to content
FAS Euroauto Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

128 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

@dankoI dalje ne razumeš.

Ja sam inaveo da si citirao Opšte uslove osiguranja, ne znam gde se tu razilazimo?!? 

Novonabavna vrednost vozila nije isto što i osigurana suma. 

Dunav često krije od osiguranika osiguranu sumu kod kasko osiguranja, ali su dužni na tvoj zahtev da ti je otkriju. 

Ona predstavlja maksimum obaveze osiguravača, a u realnosti je ona uvek veća od isplaćene štete, upravo iz razloga koji je naveo @neshaoct.

Ako osigurana suma ne stoji u polisi, verovatno su ti je naveli u ponudi. 

Ako nisu ni tamo, ja ne znam zašto si uopšte zaključivao ugovor kad ne znaš najbitniji element istog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne razumem???

Imaš li kasko polisu?

Pogledaj šta ti u njoj piše.

Kolika je "osigurana suma" u tvojoj polisi?

I kakva ponuda???? Nije ponuda obavezna da bi se zaključilo osiguranje.

 

Meni uslovi odgovaraju. U slučaju tot. štete biće mi obračunata odšteta u odnosu na trenutnu tržišnu vrednost vozila.

U slučaju štete koja se popravlja po kasku, ponovo je element tržišna vrednost-kako u opštim uslovima piše-stvarna vrednost vozila.

U svakom slučaju, ostajem pri svojim iznetim stavovima-osnovni moj stav je bio-raspitajte se dobro u osiguranju gde zaključijete osiguranje , da ne bi imali nedoumica. Ja nedoumica nemam. Meni je sve jasno. I nemam nikakvih problema sa svojim osiguranjem, apsolutno. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, danko said:

Kod mene u polisi - NIGDE NEMA vrednosti vozila ili nečega što se naziva osigurana vrednost, već samo novonabavna vrednost. Za Passata B5 20 godina starog, stoji vrednost 2.600.853,00 !!!

Nemislite  valjda da bi mi osiguranje u slučaju kradje isplatilo 22.000 EUR !?!

Naravno da neće, niko i ne priča o tome.

Kao što kaže @Novi član, imaš kasko polisu, plaćaš je...a ne znaš za šta plaćaš. Plaćaš da će eto oni, ako dođe do totalke, sesti za polovneautomobile.com, pogledati 10 najjeftinijih Passata godište kao tvoj, i izvući prosek (tržišnu vrednost).

 

14 minutes ago, danko said:

Meni uslovi odgovaraju. U slučaju tot. štete biće mi obračunata odšteta u odnosu na trenutnu tržišnu vrednost vozila.

Pošto ti je sve jasno, kako se računa trenutna tržišna vrednost tvog vozila ako dođe do totalke? Je l Idu na Bubanj? Je l gledaju sajt polovnihautomobila...kako? Kojim propisom im je dato pravo da tako (Bubanj/sajt) utvrđuju? Veruješ li da će u toj računici Dunav (ili bilo koje Osiguranje) paziti na tvoj finansijski interes? Naravno da neće.

Upravo postojanje osigurane suma je garancija zaštite tvog finansijskog interesa ako dođe do totalke.

 

3 hours ago, danko said:

Uporno se u komentarima insistira na logici - logično je ovo, nije logično ono....

Ali nije tema logika, već postupak. A postupak je takav kakav je....

Evo ti izvod npr. Sava Osiguranja, koje ima istu priču kao Dunav (neće da napišu osiguranu sumu), ali za razliku od Dunava bar napišu kako računaju vrednost vozila ako dođe do totalke:

Quote

Kod totalne štete osiguraniku se nadoknađuje stvarna vrednost osiguranog vozila na dan utvrđivanja štete.
Stvarna vrednost predstavlja novonabavnu vrednost osiguranog vozila na dan utvrđivanja visine štete, umanjenu za izgubljenu vrednost zbog amortizacije. Amortizacija se utvrđuje na osnovu starosti, pređenih kilometara i opšteg stanja osiguranog vozila.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad kažu:

Quote

Stvarna vrednost predstavlja novonabavnu vrednost osiguranog vozila na dan utvrđivanja visine štete, umanjenu za izgubljenu vrednost zbog amortizacije. Amortizacija se utvrđuje na osnovu starosti, pređenih kilometara i opšteg stanja osiguranog vozila.

...to ustvari znači ovo:

 

Sedne tamo neki Pera (koji radi obračun tvoje totalke) za popularni sajt i pogleda 10 najjeftinijih Passata kao tvoj (godište/motor). Izvuče prosek od tih 10. To mu je željena vrednost tvog vozila na dan totalke. Ali, Pera ima problem. Pera ne može da napiše da je ovako utvrdio vrednost tvog vozila na dan štete, jer to što je Pera uradio nije dozvoljeno zakonom.

Zato Pera otvori program koji imaju i kreće sa dozvoljenom matematikom.

Počne od novonabavne vrednosti koja ti piše u polisi...i nju onda umanji za stopu amortizacije po osnovu godina koje tvoj auto ima. Ako tako dođe do željene vrednosti gore pomenute - super. Ako ne dođe, onda Pera još umanjuje vrednost osiguranog vozila na dan udesa jer se setio da ti je auto prešao 150.000 kilometara, ili 200.000 kilometara. Ako tako dobije željeni iznos - super. Ako ne dobijе (i dalje je više nego što Pera želi), seti se Pera i da ti je stanje vozila prosečno ili ispodprosečno...i još tako obori vrednost. Tako Pera na kraju napravi računicu koja je zakonski dozvoljena, a dobije iznos koji želi i ne kaže da je gledao sajt polovnihautomobila da bi došao do tog iznosa.

 

Ali, kada neki Pera (koji radi obračun tvoje totalke) uzme predmet i vidi da u njemu piše osigurana suma - šipak, Peri su vezane ruke.

On može i mora to da umanji na osnovu amortizacije od dana zaključivanja polise, do dana nastupanje štete. Ali, Pera koji ti radi obračun štete (odlučuje koliko para odlazi sa računa Osiguranja) nije istovremeno i osoba koja ti je odredila koliko auto vredi. To je već uradio neki Žika kad si pravio polisu, a Žika je išao maksimalno kako bi prodao polisu, kako bi on dobio proviziju preko plate...pa je Žika bio mnogo više raspoložen da ti izračuna maksimum vrednosti koji može kako bi ti uopšte prodao polisu.

 

Ključ je da ti ne određuje vrednost vozila onaj isti koji radi i obračun štete, jer je njegov posao (tog koji radi obračun štete) jedino, samo i isključivo da što manje isplati sa računa Osiguranja.

Da bi što manje isplatio, on mora da ima što manju osnovicu (vrednost vozila na dan udesa)...a pošto ima potpuno slobodne ruke (ne postoji prethodno određena osigurana suma) eto Peri sreće i radosti. :D

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, danko said:

Kolika je "osigurana suma" u tvojoj polisi?

I kakva ponuda???? Nije ponuda obavezna da bi se zaključilo osiguranje.

 

Meni uslovi odgovaraju. U slučaju tot. štete biće mi obračunata odšteta u odnosu na trenutnu tržišnu vrednost vozila.

Ja nedoumica nemam. Meni je sve jasno. I nemam nikakvih problema sa svojim osiguranjem, apsolutno. 

 

Prvo i osnovno - suma osiguranja je maksimum odgovornosti osiguravača i može biti i značajno niža od stvarne vrednosti tvog vozila. 

Suma osiguranja se smanjuje po amortizacionim tablicama, odnosno unapred utvrdjenoj stopi umanjenja vrednosti vozila izmedju dva uzastopna ugovora. 

Jedini koji u tom ugovornom odnosu nije informisan si zapravo ti. 

Oni odlično znaju kolika je suma osiguranja. 

Ne smatraj ovo kritikom, kažem ti ovo dobronamerno, da se ne uljuljkaš bez osnova. 

Ja sam uplaćivao u Dunavu 7 godina kasko, sada menjam osiguranje. 

Nisam nezadovoljan odnosom već ponudom koju su mi dali za nov auto. 

Na stranu sve - insistirajte na sumi osiguranja!!! 

To vam je alfa u osiguranju, beta je premija. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta da kažem...

Ja sam dobro pogledao svoje kasko polise i pročitao opšte uslove kasko osiguranja.

I nemam problem.

A imao sam i popravke po kasku i totalnu štetu po kasku.

I uvek zadovoljan i iznosom naknade i odnosom osiguravača.

Valjda sam imao sreće.

Ili je Pera bio dobre volje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, danko said:

I uvek zadovoljan i iznosom naknade i odnosom osiguravača.

Valjda sam imao sreće.

Ili je Pera bio dobre volje.

Nije Pera bio dobre volje, nego je Pera maher svog posla... :D ošteti te taman toliko da ne primetiš i/ili da ti se ne isplati da se cimaš preko sudova, a Osiguranju znači taj iznos. Pera tu zakine za ''samo'' par stotina evra...ali tih 200-300 evra (kod isplate totalki od par hiljada evra), puta hiljade slučajeva koje Pera odradi te godine, puta još ljudi koji u istom Osiguranju rade isti posao kao Pera...i eto par miliona evra godišnje na računu Osiguranja koji su im ostali umesto da odu za isplatu šteta.

 

Zadovoljstvo je subjektivna stvar.

Npr. kada sam uzimao prvu kasko polisu kod DDOR-a za Alfu 159 (u momentu zaključenja polise 159-ka je bila stara punih 10 godina) koja je plaćena 4.400 evra, prva osigurana suma je bila u skladu sa tim koliko je i plaćena. Ali, do te sume su došli tako što je uzeta neka oprema koja nije jednaka (već manja) kao na autu, sa izgovorom da nema kao moje u katalogu AMSS. Tražio sam da nađu kao moju...i posle par dana i još malo natezanja, osigurana suma je podignuta na nešto malo preko 7.000 evra, a polisa mi je poskupela za 2.000 dinara. Da je bilo ekonomske totalke neki Pera iz DDOR-a bi se jako mučio i ne bi uspeo da to spusti van granice optimalnog, i tako umanji isplatu...

 

Možda si ispratio u vestima poslednjih jedno 10 godina...ali bilo je slučajeva da su hapšene ekipe ljudi koje su radile baš na toj razlici između osigurane sume i realne vrednosti konkretnog modela na tržištu. Kupovali su automobile koji su bili kataloški skupi kao novi, a koji su istovremeno na tržištu dosta povoljni (nisu dobro držali cenu). Kupe takav auto, kaskiraju ga....i jasno ti je kojom prevarnom radnjom su se posle bavili baš zato što je postojala velika razlika između osigurane sume i onoga za koliko je taj auto kupljen (koliko vredi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majkicbane Dobio sam ponudu od DDOR gde je suma osiguranja 1763700din i cena za to je 75k za ucesce od 5%, odnosno 71k za 10% ucesca.

 

Ja sam uzeo na kraju u Grawe, ispalo me je 65k. Slicnu ponudu ima i Dunav, ali sam Grawe izabrao zbog fiksnog ucesca u steti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, TeaseR said:
[mention=12117]majkicbane[/mention] Dobio sam ponudu od DDOR gde je suma osiguranja 1763700din i cena za to je 75k za ucesce od 5%, odnosno 71k za 10% ucesca.
 
Ja sam uzeo na kraju u Grawe, ispalo me je 65k. Slicnu ponudu ima i Dunav, ali sam Grawe izabrao zbog fiksnog ucesca u steti.

A kolika je osigurana suma u Grawe? Meni je nisu napisali... pise samo novonabavna cena (koja je je inace drasticnl manja od vresnosti vozila kada je bilo novo)

kasko 100.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pise. Koliko sam skapirao, nigde ne pise sem u DDOR ali ne vidim da su ljudi imali problema oko naplate stete, barem po onome sto sam uspeo da nadjem po netu.

 

Ja sam uspeo da dobijem 559eur, sa popustom za zastitni uredjaj posto sam odmah otisao i stavio mehanicku zastitu + izmesten obd, mada tvoj auto je malo jaci, mozda je zato i cena jaca.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, TeaseR said:

Koliko sam skapirao, nigde ne pise sem u DDOR...

Ima i kod drugih. Kad je uzeta Giulia tražene su ponude, i evo npr.:

  • Wiener - Suma osiguranja je preuzeta sa fakture.
  • Sava - Osnovica za obračun premije preuzeta sa fakture.
  • Generali - Osnovica za obračun premije je novonabavna vrednost vozila po cenovniku proizvođača.
  • Dunav - Osnovica za obračun premije je novonabavna vrednost po cenovniku proizvođača.
  • DDOR - Suma osiguranja je preuzeta sa fakture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeaseR

 

To sa osiguranom sumom je jedino bitno ako dođe do, ne daj Bože, totalke (ekonomske/mehaničke). U onim klasičnim štetama i popravkama koje uslede, taj iznos nije bitan. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, neshaoct said:

Zadovoljstvo je subjektivna stvar.

Npr. kada sam uzimao prvu kasko polisu kod DDOR-a za Alfu 159 (u momentu zaključenja polise 159-ka je bila stara punih 10 godina) koja je plaćena 4.400 evra, prva osigurana suma je bila u skladu sa tim koliko je i plaćena. Ali, do te sume su došli tako što je uzeta neka oprema koja nije jednaka (već manja) kao na autu, sa izgovorom da nema kao moje u katalogu AMSS. Tražio sam da nađu kao moju...i posle par dana i još malo natezanja, osigurana suma je podignuta na nešto malo preko 7.000 evra, a polisa mi je poskupela za 2.000 dinara. Da je bilo ekonomske totalke neki Pera iz DDOR-a bi se jako mučio i ne bi uspeo da to spusti van granice optimalnog, i tako umanji isplatu...

Šta da ti kažem, osim u pravu si - Zadovoljstvo je subjektivna stvar.

Meni je zadovoljstvo da platim nižu premiju a da naplatim 100% svaku popravku a da kod totalne štete dobijem isplatu u skladu sa tržišnom vrednosti auta.Kad kažem-dobijem, to se stvarno i dogodilo i bio sam zadovoljan isplaćenom sumom, jer je brat-bratu bila realna...možda i 10% viša od realne.

Tebi je vidim zadovoljstvo da platiš skuplju polisu, za 2000 dinara i da ti se auto za koji sam kažeš da je plaćen 4400 EUR, uvede u osiguranje kao da mu je vrednost 7000 a da pri tome nemaš isplatu totalne štete i ne znaš sa sigurnošću kolika bi bila....

Zadovoljstvo je subjektivna stvar.

Nego mi nije jasno...kad govoriš o hapšenjima i prevarnim radnjama koje se ogledaju u tome da, citram: "Kupe takav auto, kaskiraju ga....i jasno ti je kojom prevarnom radnjom su se posle bavili baš zato što je postojala velika razlika između osigurane sume i onoga za koliko je taj auto kupljen (koliko vredi)." Jel to znači da ako neko kupi auto za 4400 a kaskira ga na 7000 da je to prevarna radnja. Mislim,samo pitam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, neshaoct said:

Nije Pera bio dobre volje, nego je Pera maher svog posla... :D ošteti te taman toliko da ne primetiš i/ili da ti se ne isplati da se cimaš preko sudova, a Osiguranju znači taj iznos. Pera tu zakine za ''samo'' par stotina evra...ali tih 200-300 evra (kod isplate totalki od par hiljada evra), puta hiljade slučajeva koje Pera odradi te godine, puta još ljudi koji u istom Osiguranju rade isti posao kao Pera...i eto par miliona evra godišnje na računu Osiguranja koji su im ostali umesto da odu za isplatu šteta.

Ovde mi nisu jasne dve stvari.

1, Neka npr. moj auto, koji je kasko osiguran, ode u totalku....a dan pre toga je vredeo npr 10.000 EUR na tržištu. I onda Pera kaže, tj. napiše, da je prosečna tržišna vrednost mog auta na dan nastanka štete 10.000 EUR...u čemu je to Pera majstor svog posla mene oštetio. Šta je on to mene zavrnuo taman toliko da ne primetim. Ili ako napiše da je vrednost 11.000 zbog stanja, očuvanosti i kilometraže. Zeznuo me Pera.Pa neće da bude....

2. Ako Pera radi par hiljada slučajeva totalki po kasku godišnje, pa još " puta još ljudi koji u istom Osiguranju rade isti posao kao Pera"....ispada da jedno osiguranje godišnje obradi 10.000 totalki po kasku? Pa ostala osiguranja.... Mislim, šta mi imamo ovde- 5 miliona kasko osiguranih automobila. Svaki punoletni gradjanin poseduje kasko osigurani automobil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno hitno pitanje.

 

Kum je kupio auto pre 2 nedelje, taj dan je uradio ugovor i sutradan predao za porez. Napravio je veliku grešku, nije proverio broj šasije, verovao je prodavcu, nekoj devojci. U međuvremenu je kad je oštampao saobraćajnu video da je broj motora duži od broja šasije i to ga je prvo zbunilo. Kad je uporedio broj iz očitane saobraćajne sa onim na autu ništa se ne slaže. Broj u saobraćajnoj za broj motora ima 19 karaktera a za broj šasije 14. Broj motora nije mogao da proveri jer ne može da priđe samom motoru.

Koliko ja znam broj šasije treba da ima 17 karaktera?

 

Auto je navodno kupljen nov u Srbiji, 2007. je godište, a tehnički je prošao u julu po novom.

 

Šta da radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopuna informacija,  broj šasije (onaj kraći broj) počinje sa PUS...

 

19 minutes ago, Novi član said:

@The PunisherNeka sačine aneks ugovora o kupoprodaji.

Ako prodavac odbija, odmah podnesite krivičnu prijavu. 

Ima li aneks ugovora smisla? Koja je svrha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

20. jula 2019. godine počela je primena Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka ("Sl. glasnik RS", br. 41/2019 - dalje: Pravilnik), obavestilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova sve koji obavljaju tehnički pregled širom Srbije. Pravilnik MUP-a predviđa da se s brojem šasije ili motora koji je nečitljiv, zarđao ili izbledeo makar u jednoj cifri ili slovu ne može proći tehnički pregled dok se vozilo ne podvrgne forenzičkom pregledu ili veštačenju. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, danko said:

Meni je zadovoljstvo da platim nižu premiju a da naplatim 100% svaku popravku a da kod totalne štete dobijem isplatu u skladu sa tržišnom vrednosti auta.

Obična popravka se uvek 100% naplati, tu odavno nema problema sa bilo kojim Osiguranjem. Totalka može da bude problem.

Dodati 2.000 dinara na polisu, a dobiti skoro 3.000 evra veću osiguranu sumu - verujem da je i tebi ovo pametno, opravdano. Nije valjda da nije? ;) 

Kada zaključuješ polisu moć je na tvojoj strani. Ti si tada (i samo tada) jača strana. Ti možeš, a i ne moraš da im daš pare - to je tvoja moć. Baš zato što je tada moć na tvojoj strani, tada treba i da se odredi vrednost tvog auta. Ne kasnije...nego tada. Ako se vrednost tvog auta određuje kasnije (tek kad dođe do totalke), tada je moć na drugoj strani, ti tada u potpunosti zavisiš od njih, ti nemaš više opciju da odeš kod nekog drugog.

 

11 hours ago, danko said:

kad govoriš o hapšenjima i prevarnim radnjama koje se ogledaju u tome da, citram: "Kupe takav auto, kaskiraju ga....i jasno ti je kojom prevarnom radnjom su se posle bavili baš zato što je postojala velika razlika između osigurane sume i onoga za koliko je taj auto kupljen (koliko vredi)." Jel to znači da ako neko kupi auto za 4400 a kaskira ga na 7000 da je to prevarna radnja. Mislim,samo pitam?

:D Sve mora da ti se crta, jer si ubeđen da ima negde rupa u onome što pričam, pa ćeš ti kao sad da provališ to... :D 

Ne, ne znači.

 

Evo ti u detalje:

- moja 159-ka je tada (2017. godine, auto je 2007.) plaćena 4.400 evra. Tražena je ponuda za kasko i stigla od DDOR-a na osiguranu sumu u skladu sa tim koliko je plaćena. Tako se pogodilo, nisu oni znali koliko je auto plaćen. Ali, ta ponuda je obuhvatala neki manji paket opreme u odnosu na onaj koj je auto imao.

- pričam sa ''štetočinom'' iz DDOR-a (lik iz Osiguranja koji radi štete), šta ako mi npr. pukne šoferka i aktiviram kasko - koja će mi šoferka biti kupljena?

Hoće li ona sa senzorima za kišu/svetla koju imam na autu, ili ona obična bez tih senzora? Kaže mi ''štetočina'' da će mi biti nadoknađena samo ona koja je osigurana, a pošto je osigurana ona bez senzora (pomenuti manji paket opreme od onoga što auto ima), onda ću dobiti običnu šoferku bez obzira što on vidi da je na autu šoferka sa senzorima. Eto ti ga tipični Pera...za kojeg ti misliš da on dobija platu da ti isplati realnu štetu. Ne, Pera dobija platu da ti isplati najmanje što može.

- nakon tog razgovora sa ''štetočinom'', kažem prodavcu kasko polise da ne postoji šansa da pristanem da mi bude osiguran auto sa manjim paketom opreme, već da želim ponudu za auto sa mojim paketom opreme.

- kaže prodavac da nema 159-ke kao moje u katalogu AMSS.

- kažem mu da je pronađe u nekom katalogu.

- prođu 2 dana i ništa se ne dogodi. Odem u Triglav i tražim ponudu od njih. Daju mi bolju ponudu (veća osigurana suma), sa boljim paketom opreme (ali još uvek manjim od onog koji imam na autu, mada tek sa par sitnijih stavki opreme koje nedostaju).

- pošaljem prodavcu iz DDOR-a tu Triglav ponudu i napišem da odoh u Triglav ako oni ne mogu da nađu ništa bolje, iako očigledno može da se nađe bolji paket jer su im kolege iz Triglava našle.

- zove lik iz DDOR-a par sati posle tog mail-a, i kaže: ''evo, koleginica iz Novog Sada iz centrale je uspela da pronađe vašu Alfu 159 u jednom nemačkom katalogu, ima sve od opreme što vaš auto ima, ali mora malo da poskupi polisa.''

- tako meni polisa umesto 34k ode na 36k, ali osigurana suma ode na malo preko 7.000 evra. Osigurano je bilo sve što auto ima, plus i neke stavke koje auto nije imao (xenone, prednje parking senzore).

- pitam opet ''štetočinu'' šta ako me neko lupi napred, hoće li mi Osiguranje nadoknaditi xenon farove i prednji branik sa senzorima jer je to osigurano (taj paket je pokriven kasko polisom), ili će mi nadoknaditi ono što imam na autu (obične farove i prednji branik bez parking senzora), bez obzira na polisu? Lik mi kaže da ću dobiti branik bez senzora i obične farove jer on vidi na autu (oštećeni delovi ostaju njima), da ja nemam xenon farove i prednje parking senzore.

 

Eto ti ga opet tipični Pera koji istu stvar sada tumači drugačije, tj. sada prednost daje faktičkom stanju na autu, a ne onome što u polisi piše (jer tako odgovara Osiguranju). Prvi put je tumačio da je važnije ono što je polisom osigurano (ono što piše), a ne faktičko stanje na autu. Ali, ne ljutim se ja na Peru... :D jer kao što rekoh...njegov posao nije da mi isplati realno, nego što manje može. I, zato Pera tumači istu stvar različito, tj. uvek onako kako Osiguranju za koje radi odgovara.

E, zato ja Peri ne dozvoljam da se uopšte bavi time koliko moj auto vredi, jer Pera ima interes da vredi što manje kad dođe do isplate totalke...već se time bavim kada pravim polisu (jer tada sam ja jača strana), tj. oko toga se bavim sa prodavcem polise.

 

Nema tu nikakve prevare, i totalno je bezveze da tako nešto sugerišeš.

To što 159-ka ne drži cenu na tržištu, a kataloški je skup auto...pa šta da im radim. Moraju da osiguraju auto sa odgovarajućim paketom opreme, a ne sa manjim paketom samo da bi tako spustili osiguranu sumu na ''realnu tržišnu''. Zabole me za njihovo ''realno'', imaju kataloge i moraju da rade po njima. Ako im se ne dopada kako moj auto drži ili ne drži cenu na tržištu, mogu da odbiju da mi kasko osiguraju auto...i to je sve.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, danko said:

Neka npr. moj auto, koji je kasko osiguran, ode u totalku....a dan pre toga je vredeo npr 10.000 EUR na tržištu. I onda Pera kaže, tj. napiše, da je prosečna tržišna vrednost mog auta na dan nastanka štete 10.000 EUR...u čemu je to Pera majstor svog posla mene oštetio. Šta je on to mene zavrnuo taman toliko da ne primetim. Ili ako napiše da je vrednost 11.000 zbog stanja, očuvanosti i kilometraže. Zeznuo me Pera.Pa neće da bude....

Pa, ja i pričam da Peri treba vezati ruke, tj. da se ranije odredi vrednost auta. Tome služi osigurana suma.

Ta nekakva ''vrednost na tržištu'' nije bitna jer ti ne plaćaš kasko za neki neidentifikovani prosečni auto sa tržišta (model kao tvoj), nego plaćaš baš za tvoj konkretan auto. 

 

Da, ako je osigurana suma 10.000 evra i auto dan posle zaključenja polise ode u totalku, njegova vrednost sekund pre udesa je bila tih istih 10.000 evra. Tada Pera sračuna ostatak u procentima (gde Pera ima određeno koliko sme da računa za svaku stavku na automobilu koja nije oštećena, ne može proizvoljno da određuje)...i to je to.

Ali, ako osigurane sume nema....eeeeee, onda Pera odlučuje koliko tvoj auto vredi sekund pre udesa...i tada Pera uradi ovo.

Nije dobro da onaj koji treba da ti isplati štetu tek tada odlučuje i koliko tvoj auto vredi...jer Pera dobija platu da brine o interesu Osiguranja za koje radi, a ne da brine o tvom interesu. Pera zna da kad zakine 200-300 evra (na isplati od npr. 3k-4k totalne štete), u 99.9% slučajeva ga ljudi neće dati na Sud jer se ''ne isplati''. Za one slučajeve gde ga i daju na Sud i Osiguranje izgubi...svejedno su u konačnom bilansu mnogo više zaradili na onih 99.9% slučajeva nego za onih 0.1% gde su se morali suditi.

 

12 hours ago, danko said:

Ako Pera radi par hiljada slučajeva totalki po kasku godišnje, pa još " puta još ljudi koji u istom Osiguranju rade isti posao kao Pera"....ispada da jedno osiguranje godišnje obradi 10.000 totalki po kasku? Pa ostala osiguranja.... Mislim, šta mi imamo ovde- 5 miliona kasko osiguranih automobila. Svaki punoletni gradjanin poseduje kasko osigurani automobil?

Pera ne radi samo kasko štete.

Pera radi i štete po polisama obaveznog osiguranja...i Pera isti sistem koristi uvek. Zato Pera ima 1.000+ predmeta sa isplatom šteta godišnje.

Takav jedan Pera je davnih dana u mojoj isplati totalke po polisi obaveznog osiguranja (nije postojala osigurana suma), računao model auta kao moj, ali namerno sa paketom opreme bez metalik boje, sa 3 vrata umesto sa 5 (jer je verzija sa 5 vrata skuplja kao nova) - namerno bez ukupno 6 stavki opreme koje je moj auto imao....a, sve je to uradio sa ciljem da smanji katalošku novonabavnu jer mu je ona osnovica za dalje računanje.

Kad ti to urade dok pregovaraš o kasko polisi, ti imaš mogućnost da to promeniš, i/ili da odeš kod drugog Osiguranja.

Ali, kad ti to urade prilikom obračuna totalke, ti možeš samo da se sudiš sa njima.

Od tada razumem da je Perin posao da isplati što manje može, i da tu nema ništa lično....već prosto Pera radi svoj posao. Njegov posao nije da bude pravedan, pošten...već da radi za interes Osiguranja. Pošto je tada bilo i povreda (Hitna, Urgentni i sve redom), postojao je i postupak naplate nematerijalne štete. Nećeš verovati, ali je i tu Pera radio svoj posao, tj. opet je gledao da isplati što manje. :D Na kraju je isplatio sve što je trebalo, ali eto...

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, The Punisher said:

...nije proverio broj šasije, verovao je prodavcu, nekoj devojci. U međuvremenu je kad je oštampao saobraćajnu video da je broj motora duži od broja šasije i to ga je prvo zbunilo. Kad je uporedio broj iz očitane saobraćajne sa onim na autu ništa se ne slaže. Broj u saobraćajnoj za broj motora ima 19 karaktera a za broj šasije 14. Broj motora nije mogao da proveri jer ne može da priđe samom motoru.

6 hours ago, The Punisher said:

Dopuna informacija,  broj šasije (onaj kraći broj) počinje sa PUS...

Ako sam dobro razumeo:

- broj šasije iz saobraćajne (počinje sa PUS) se ne poklapa sa brojm šasije koji se vidi na pločici i na šoferci?

- broj motora iz saobraćajne nije ni mogao da proveri jer ne može da priđe tom delu motora gde se vidi njegov broj.

 

Auto je očigledno prošao kroz ''pusovanje'' i onda je normalno da se taj broj ne poklapa sa onim na šoferci i pločici - kao što su ti ljudi već rekli, u pitanju je legalno ukucavanje novih brojeva na šasiji ili motoru. U ovom slučaju na šasiji. Ukucavaju se novi brojevi kada su stari (fabrički) brojevi nečitki iz bilo kog razloga.

Kao što ti je rekao @totti, batali gledanje na šoferci i pločici jer je sa tim ukucanim brojevima auto izašao iz fabrike pre skoro 15 godina, i ti brojevi posle pusovanja više ne znače ništa...već pogledaj na karoseriji...piše li i tu sa PUS? Ako piše - sve je onda ok. :thumbup: 

 

Usput: kako prilikom sklapanja ugovora nije video PUS broj šasije?

Tada se iščitava saobraćajna, upisuju se ti podaci u tekst Ugovora, notar to sve overi...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...