Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Nuova Croma - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Ma *ebo plin, ima ili nema zamajac kad vec neki spomenuse, i valja li upravo taj 1.8 benzinac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djvibe

 

Isplati ti se prelaz ako imaš neku lepu ponudu, ali sem te doplate spremi nešto para i za ulaganje. Gume koje za nju u najboljem slučaju koštaju 400 evra, veliki servis 240-300 evra, servis kočnica 100-ak evra, minimalni zahvati na trapu oko 100-ak evra bez amortizea, akumulator oko 90evra i verovatno još neka sitnija ulaganja. Pre kupovine obavezno proveriti klimu(kompresor), dizne bar na dijagnostici, alternator, kako ide ručica menjača(sajle menjača mogu biti problem), menjač da li zuji, struže i lepo se šalta pri većim brzinama i naravno kvačilo. Za DPF i egr ne brini, to se kod nje rutinski ukida i još zaradiš na tome. 

Otprilike bez registracije računaj još 1000 evra na cenu da voziš auto kao čovek, bar ja to tako vidim. U odnosu na Stila je avion.

 

edit

Ako gledaš Cromu batali benzin ili gledaj nešto drugo. Taj opelov motor u njoj će da posrče zamajac za 6 meseci, ako malo više voziš.

Edited by ognjen76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam cuo da se iko usrecio sa Direct injection, Mahom traze visokokvalitetno gorivo, i cesto imaju problema sa sistemom ubrizgavanja. Ovo pricam za neke sto znam da su imali Lagunu IDE i Citroen HPI, Za  Ovaj Fiatov motor se ne zna bas nista, jos ni jedan nisam video, A da li ima Zamajac- Pa ima svaki.... :D a dal je Plivajuci to najbolje da pitas nekog majstora ako se iko u srbiji susreo s njim....

!.9 Mjet zamajac valeo kosta oko 25000, mislim da nigde ne postoji jeftiniji....Luk je par hiljada skuplji

 

Sto, jel ti se nudi neki auto s ovim motorom?

 

Sad nadjoh Na autodati, izgleda da je ipak to opelov multipoint- inj., izgleda da na razlicitim sajtovima pisu razlicite stvari....bezveze

Edited by hansf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, cisto razmisljam na glas :)

 

Ima jedna zanimljiva i to jedini benzinac

 

http://www.polovniautomobili.com/oglas3613593/fiat_croma_18_16v_benzinac/

 

Mada bi mi nesto poput ovog eksterijera najvise leglo:

http://www.polovniautomobili.com/oglas3620301/fiat_croma_19mjet_emotion/

 

:)

Edited by djwibe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sa cromom 120 ks predjoh nekih 15 000 kilometra I za sada sam veoma zadovoljan pre nje sam imao stila 1.9  jtd  I kao sto neko rece razlika je ogromna, ne toliko u ubrzanju  koliko u samom uzivanju na putu u toku voznje.  Mada sam I stila obozavao Iskreno kao I svi koji kupuju auto I ja se nadam da sam bas ja taj koji je kupio auto koji je preso pravih 120 000 ( kako da ne ) ali mislim da sam uzeo dobar auto jer sam skoro dva meseca izgubio tragajuci za autom. I  kada sam za malo odustao naleteo sam na ovaj moj auto. Ako nista drugo garantujem da sam kupio najbolji auto koji se u tom trenutku prodavao na Beogratskim I Novosadskim placevima, a video sam ih preko 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna da mi kaze gde na fiat cromi mogu da vidim tacnu godinu proizvodnje,hvala u napred...

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvori Eper (elektronski katalog delova, ovde sam postavio poslednju verziju: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43704&p=927257 ), ukucaj VIN (broj sasije) u polje za pretragu i sve ce ti se samo kas'ti ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bi sve poznavaoce Fiat Crome da mi pomognu pri kupovini iste...Prelazim sa Stila na Cromu i odabrao sam ovu jer mi je dostupna (ozbiljan plac u sklopu ozbiljne firme iz mog grada) http://www.polovniautomobili.com/oglas3615973/fiat_croma_19_mjet_16v_dynamic/

 E sad interesuje me sve vezano za ovaj auto...sem motora koji znam da je odlican.

1) Kakav im je automatski menjac i sta gledati kod kupovine vezano za njega?

2) Kakva im je elektronika(jer sam sa Stilom imao problema,pisao sam ovde o tome)?

3) Zamajac?

4) Dizne?

5) Trap(vidim da je zadnje vesanje vraceno na nezavisno)?

Zahvaljujem se unapred svima...ovo mi je prvi diesel u zivotu pa sam malo radoznao i strahujem.Veliki pozdrav

 

New_Picture.jpg

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 2007 usisna grana na 150KS nije problematična jer je promenjen dizajn. Automatski menjač je pouzdan koliko i manuelni sve zavisi od konkretnog primerka. Zamajac, dizne itd nisu posebno problematične. Trap obično zadnje sablje i prednje viljuške ali posle jače kilometraže. Preporuka je dobro pretresti auto kod ozbiljnog majstora pre kupovine sa posebnog pažnjom pogledati prednje poluosovine koje znaju da prave problem kad se istroše(vibracije na odredjenim brzinama).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti je upravu...i radi o kvaru hidrobloka koji dolazi usled ne menjanja redovnog ulja to jest nedostatka ulja...

 

znaci nije problem u nekvalitetnom menjacu vec o ne odrzavanju automtskog menjaca i koji na ovaj nacin da izdrze 150k maximalno i moraju da se servisiraju..

 

ukoliko bi se redovno servisirali menjaci nisu nista manje trajniji od manuelnog menjaca...

 

ja sam imao srecu da po preporuci nadjem odlicnog servisera za menjace, uradim servisiranje(zamenu hidrobloka) i da mi auto sad radi perfektno..inace u svim drugim servisima su mi davali procenu servisa koja je duplo vec nego sto sto sam ja platio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pouzdano znam, 120 konja i manuelni menjac. Ako imas para za bacanje onda ta crna...

 

Slabe tacke: tvrdje zadnje vesanje, egr, krajevi letve...

Sve u svemu kvalitetan automobil, za voznju prava krstarica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GajO,

 

Izvini ali ne slazem se...ne mislim da postoji razlika u pouzdanosti 120ks i 150ks...a razlika u snazi i kvalitetu voznje znatna..

 

takodje razlika izmedju manuelnog i automatskog...popravka i jedne i druge kombinacije mnogo kosta...sve u svemu zavisi kakav primerak nadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno i jeste problem u tome što mi ne uzimamo nova vozila već polovnjake kojima je ko zna šta i koliko dugo rađeno u inostranstvu. Ja sam ubeđen da ni ozloglašeni Fiatov 1.4 12v nije pravio probleme u prvih 10ak godina života i 100 000km, ali onda je došao kod nas već umoran i počeo da posustaje.

Zato i treba gledati automobil koji može najviše torture da istrpi i pređe dosta jer ko zna kakav auto možete da uzmete i da vas maksimalno zakopa. Ne kažem da treba uzeti automatik ili manuelni menjač, već asmo da treba uvek gledati vozilo sa najmanje potencijalnih kvarova.(sad će neko da mi kaže što sam uzeo Stila koji pišti i kad ne namestite dobro naslon za ruku :p )

Share this post


Link to post
Share on other sites

GajO,

Izvini ali ne slazem se...ne mislim da postoji razlika u pouzdanosti 120ks i 150ks...a razlika u snazi i kvalitetu voznje znatna..

takodje razlika izmedju manuelnog i automatskog...popravka i jedne i druge kombinacije mnogo kosta...sve u svemu zavisi kakav primerak nadje.

Mene su upozoravali da su neki 16v imali problema jer su ti dodatni ventili oslabili (valjda) glavu i da je bilo nekih pukotina izmedju lezista ventila.

Nisam se udubljivao....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore,

 

Slazem sa tobom, ali zar onda ljudi ne bi trebalo da uzimaju  model automobila(klasu) za koja su u mogucnosti da ih odrzavaju, a ne da uzimaju velika kola puna opreme ali opet da kao sto si napisao nekako se zastite da im nista ne crkne...

Sva polovna kola iz uvoza kod nas su ubila koliko hoces km..tako da ne postoji mogucnost da uzmes polovnjak a da te odrzavanje kosta ko da si uzeo nov..

 

inace oko price oko manuelnog/automatskog menjaca....jedno vreme vozio sam sluzbeno grande punto 1.2 benzinac...pokvario se menanjac...zovu me iz Bogunovica...kazu cekao menjac nov kosta 680,000.00 din?! i bese kazete da je automatski menjac skup za popravku kada se pokvari!? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa manje-više nam je svima želja da vozimo što bolji auto i da još nema šanse da se isti pokvari :) E sad to je u praksi u većini slučajeva neostvarivo, pa onda na red dolaze takve kalkulacije kako bismo se što više zaštitili od potencijalnih kvarova. Naravno, uvek je bolje uzeti jeftiniji auto, ali ne da nekad đavo mira i tražiš što bolje kad i ne treba.

 

Automatski menjač jeste veći luksuz, ali taj luksuz sa sobom nosi i (potencijalno) veće troškove održavanja jer ko zna šta je onaj pre radio sa tim kolima i kako ih je vozio. Onaj ko je spreman da podnese taj evenutalni trošak usled neobazrivosti predhodnog vlasnika nema ralzoga da izbegava automatik po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno, Croma se pokazala kao prava krstarica na našim putevima. Međutim, skrenuo bih pažnju svima koji žele ovaj automobil na ne baš najkvalitetniju plastiku enterijera. Bez obzira što se te stvari svode pod "sitnice", mogu napraviti velike glavobolje vozačima. Konkretno, govorim o unutrašnjim kvakicama za otvaranje, tastaturama, lajsnama na pragovima, zajdeno sa ručkicom za otvaranje haube.

 

Istina je da ukoliko se odlučite za Crome sa manualnim menjačem, imate manje nekih glavobolja, međutim mogu vam se pojaviti neki problemi sa pedalom kvačila, koja inače nije ni malo jeftina. Toliko o "sitnicama"... E sad, što se tiče motora, ubeđen sam da može i milion kilometara izdržati :) Naravno, veliku pažnju treba obratiti na stanje automobila pre kupovine, jer, ko ne plati na mostu plaća na ćupriji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lazare,

 

evo ja imam cromu vec dve godine..i nemam pojma o kojoj ne kvalitnoj plastici pricas..od svih navedenih elemenata koje si nabrojao da su lomljivi..jedino mi je pukla palstika praga jer sam je naravno skidao da bi prikljucio woofer....

 

Jel ti iz licnog iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ja da dam doprinos. meni se polomila rucica za otvaranje haube, imao sam problem sa otvaranjem vozacevih vrata kada je toplo vreme, napominjem toplo, jer zimi su se nekim cudom otvarala. iz Italije je stigao sa polomljenim zabicama koje drze prekidace podizaca prozora,... sve u svemu puno problema sa plastikom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bojane,

 

nekako mi pre zvuci o losem primerku...a ne o nekom generalnom kvalitetu automobila..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,

kao sto naslov kaze, nameracio sam se na Cromu 2005-07 od 150 konja sa manuelnim menjacem. Ljudi uglavnom savetuju da se gleda ona sa 120 konja jer se manje kvari ali meni tih dodatnih 30 konja na ovoliki auto itekako znaci pa bih malo da proceprkam po njenim problemima i po cenama otkljanjanja istih.

Vec imam pik na nekoliko primeraka, pa mi je vrlo bitno da mi iskusni Cromashi daju savet na sta da obratim paznju prilikom pregleda auta. Na stranu one ocigledne stvari kao sto je provera da li motor duva na cepu ili dimi na izduvu, da li ima nekih cudnih zvukova na trapu ili vuce u stranu, koliko je pohaban volan i papucice, da li je auto ravan, odnosno da nema neke nesrazmerne zazore na levoj i desnoj strani i takve stvari. Nagledao sam se dosta polovnjaka u zadnje vreme pa sam navikao da gledam "uobicajene" stvari.

Zanimaju me bas specificnosti ovog modela. 

Prva stvar koju sam cuo je za usisnu granu. Kako nju da ispitam?

Druga stvar za prednje pouosovine. Kako njih da ispitam?

Treca stvar su famozne zadnje sablje. Takodje kako njih da proverim?

 

Dakle, ljudi koji imate manuelnu Cromu od 150 konja ili odrzavate/servisirate istu, molim vas da se javite i da mi opisete probleme na koje ste nailazili, kako ste ih prepoznali/identifikovali i kako ste ih otklonili. Ne bi bilo lose ako imate informaciju koliko kosta otklanjanje pojedinog problema.

 

Eto, hvala unapred svima koji se jave i pomognu! 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo iz mog primera..croma 2006 150ks automatik..

usisna grana - zaglavila mi se klapna..popravljeno kod Gorana(privremeno resenje kako rece..nova usisna grana oko 300 evra ako se dobro secam..a mozda i gresim)..presao 10k od tada.

Sablje u startu bile lose i promenjene(svaku polovnu koju uzmes moraces da menjas)

erg ventil promenjen(lose gorivo)

toplomer promenjen

 

sve u svemu motor od 150ks je za :unworthy:  kako po snazi, tako i po ekonomicnosti(beograd - grcka) prosecna potrosnja 5.8lit(postovao ogranicenja brzine).

 

Sam auto vrlo kvalitetno uradjen, udoban i njegova najveca prednost(po mom ukusu) je izuzetna prostranost.

 

Jedino sam se zeznuo sto sam stavio 225/45/17 ali run flat gume..pa je tvrd ko nemac(napominjem da jjedina slicnost a u svemu ostalom u prednosti  :smoke: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...