notorni 0 Posted July 17, 2012 Sigurno nije bila konstantna brzina od 170kmh nego tamo gde je bilo zgodno i racionalno pa tim je i potrošnja ok... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 337 Posted July 17, 2012 ^^^^ Aman, ljudi, naravno da nije bila prosečna brzina 120 ili 170 km/h! Ona je 50-tak km/h manja od ove dve. Provereno. Jednostavno, kad kaže čovek da je išao 120km/h, zna se kakav je to režim vožnje na putu do Grčke (cca 800km). Nije isto autoput do Niša, Grdelička klisura, put oko Vranja (ograničenja 60km/h i puna linija), Makedonija- nigde nikog, Grčka do i oko Soluna nebo i Zemlja itd...Ko razume, shvatiće! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 17, 2012 Sa Stilom prošle godine ponoviću prosek pumpa 6,3 l a i komp isto, Stavros-BG 6 h i 30 min prosečna brzina 107,7 km/h, terao ga gde god može 150 km/h. Jedini gubitak u vremenu od Stavrosa do Evzonija 140 km (pratila me zubarka u Kliju), carine minimalne i od Bubnja do kuće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 17, 2012 Ha, ha, jos neko da misli da Puntic i nije bas stedljiv. Ja to kad rekoh pre par meseci, bio je maksimalno usamljen komentar.Jeste mu mali ( motor ) ali trosi ko veliki...Kad već pišeš da ne troši malo, možeš li navesti neko drugo auto koji troši tako malo-puno a da je naravno benzinac?Mogu da navedem ono sa cime imam iskustva. Trenutno je to Renoov 1.4 MPI iz Logana. 75 KS. Automobil je iste starosti, priblizno iste kilometraze kao moja Z10.Ne primecujem da trosi vise od Punta. Na stranu sto taj motor jede Punta za dorucak i ako na papiru nije drasticno jaci.Ostale mogu da uporedjujem samo iz fabrickih karakteristika, ali je tesko uporedjivati Punta sa bilo cime sto je na trzistu aktuelno. Ima motora 1.2, ali je Punto po konjazi ubedljivo najslabiji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 17, 2012 Mali i slabašan motor nisu uslov za ekonomičnost. Džabe sve moguće tehnologije ako mora da se nateruje u obrtaje da bi se kotrljao ulicom. Što kažu braća ameri No replacement for displacement veći motor lakša i ekonomičnija vožnja.Tvoj Punto 60 ks/5000 i 102 Nm/2500 i 885 kg, a Logan 75 KS/5500 i 112 Nm/3000 i 975 kg i puntaja ima dosta manju potrošnju na papiru. Puntaja 4,8/5,7/7,3 vs Logan 5,5/6,9/9,4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 17, 2012 (edited) Na papiru da...Teram ja sebe da mislim o tome kako je Punto ekonomicniji i kvalitetniji od Logana, ali mi slabo ide... Punto je jako zanimljiv sto se voznje tice. Apsolutno ga je u nizim brzinama suludo uterivati u obrtaje. Vec preko 2.500-3.000 obrtaja se dere kao magarac bez ikakvog ubrzavanja.Njegova voznja podseca na voznju dizela. Ali, i pored toga izgleda da je previse slab da bi bio ekonomican. Tu se slazem sa predjasnjom konstatacijom. Edited July 17, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted July 18, 2012 Punto je bre auto za svaku daciu! Jednostavno mrziiiiiim daciu, makar trošila pola litre!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted July 18, 2012 Honda Accord za američko, azijsko tržište i bliski istok, 2.4 benzinac, 4 cilindra, 178 konjića, automatik 5-brzina, 1540kg. Poslednje sipanje, okruglo 12 litara potrošnja (mereno do čepa, nema bord). U pitanju je uglavnom gradska vožnja i autoput, pola-pola, ali ovde u Arabiji i gradska vožnja = autoput sa povremenim semaforima (koji traju po 2-3 minuta). Sigurno na otvorenom ide ispod 10l, jer na 130km/h spusti obrtaje na 2500rpm. Ruku na srce, pre nego što krenem kući sa posla ostavim auto da radi u mestu sa klimom 15 minuta (nekad i sat vremena kada me zadrže na poslu). Prema tome, i nije toliko strašno žedan.Bez obzira na silne konjiće, ide ko leš. Na nekom testu su izmerili 10s do stotke, ali to verovatno treba mnogo vežbati sa ovim menjačem. U klasičnom D modu se vuče ko mrtav, jer ispod 5000rpm jedva ubrzava.Da ne bude sve tako strašno, pun rezervoar (ne znam ni koliki je, sunuo sam oko 65l) je 23 SAR, a to vam je manje od 600 dinara (!!!!!!!). Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted July 18, 2012 Sigurno nije bila konstantna brzina od 170kmh nego tamo gde je bilo zgodno i racionalno pa tim je i potrošnja ok...Od Leskovca do isključenja za Markovac autoputem svuda je bila konstantna brzina 170km/h sem na nekoliko krivina gde sam brzinu morao spustiti i na ispod 140km/h. Odmah po izlasku iz krivine pritisnem tempomat i vrati me na pređašnjih 170km/h. Sve je voženo u noćnim uslovima bez naprezanja mene kao vozača i bez naprezanja samog vozila. Napominjem da Cromica pri 220km/h ima 3600°/min u 6. brziniRezultat:- prosečna brzina autoputem kroz grcku 150km/h (170km/h na 50% puta i 130km/h na 50% puta)- prosečna brzina autoputem kroz makedoniju 120km/h (130km/h na 50% puta i 110km/h na 50% puta)- prosečna brzina putem kroz grdeličku klisuru 100km/h (120km/h na 50% puta i 80km/h na 50% puta)- prosečna brzina autoputem kroz srbiju 170km/h (na 98% puta) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 18, 2012 Pošalji jedan tanker ovamo, Neša će da reguliše na carini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted July 18, 2012 Znaci benzin tamo je otprilike duplo jeftiniji od litra flasirane vode kod nas. Ili oko 16 puta jeftiniji od "benzina" na nasim pumpama.Jadni oni sa njihovim standardom . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted July 18, 2012 (edited) Zadnje merenje,negde oko 4,9 l na 1ookm,a brzini negde oko 90km/h P.S.Znaci Ivane,tako je,sve znas ko veliki Edited July 18, 2012 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 18, 2012 Ima motora 1.2, ali je Punto po konjazi ubedljivo najslabiji.Kada porediš 1.2 motore, ništa ne vredi da porediš međusobno verzije 8v i 16v.Sve 16v:2004. (2004 MY) Opel Corsa 1.2 16v >>> 73KS @ 5.600 rpm2010. Opel Corsa 1.2 16v ecoFLEX >>> 70KS @ 5.600 rpm2008. Ford Fiesta 1.2 (1242cc) 16v >>> 59KS @ 6.000 rpmNisam mogao i VW Polo da direktno uporedim jer on ima onaj 1.2 sa 4 ventila po cilindru, ali samo sa 3 cilindra. Isti motor onda ide duže cele grupacije, pa zato nema ni Škode Fabie u poređenju npr.Evo zato:2009. Volkswagen Polo 1.4 16v >>> 85KS @ 5.000 rpm.Onda tu uporedi:1999. Fiat Punto 1.2 16v >>> 80 KS @ 5.000 rpmKo hoće, neka krene da upoređuje i 8v verzije i videće da opet motor u Puntu ništa nije slabiji od ostalih 1.2 motora sa 2 ventila po cilindru.--------------------------------------------Inače, moj Stilo 1.6 smanjio potrošnju. Vrtelo se to stalno negde iznad 10 litara, 10.5...zimi sam video par puta i 11.3...ali poslednjih nedelju, dve pade na 9.4. Ok, smanjio sam nogu na gasu...ali radila je klima skoro svaki dan, pa opet pade značajno ispod 10 litara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted July 18, 2012 (edited) @Bane23Sve sracunah iz glave, pa ti vidi .A, Bane izvini, je li ti ta potrosnja sa onim zalepljenim "Durex" folijama na bokovima auta ili si merio bez njih? Edited July 18, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted July 18, 2012 (edited) hahahahhah bez njih,bila bi mnogo veca.Vidim nesa izbacio dobre podatke,ali mislim da je mozda i ona varijanta dobra 1.2/8v mpi(cini mi se 75ks) mislim na punta mk1 Edited July 18, 2012 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 18, 2012 Napominjem da Cromica pri 220km/h ima 3600°/min u 6. brziniZar Croma u VI pri 4000 o/min ne ide oko 207 km/h, 120 km/h isto VI pri 2322 o/min.http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=52991&st=60 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted July 18, 2012 Maksimalna brzina je najčešće na maksimalnoj snazi u najdužem stepenu prenosa, ređe je overdrive. Na JTD ja mislim svim je na maksimalnoj snazi, tako da je pre 4000+, nego ispod. :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted July 18, 2012 2.0 TS u gradu nikad ispod 13 litara plina, a ide 14 i 15 opusteno ....na otvorenom je oko 10. Trosi i poprilicno ulja, oko 0.5 dcl na 100... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 18, 2012 Maksimalna brzina je najčešće na maksimalnoj snazi u najdužem stepenu prenosa, ređe je overdrive. Na JTD ja mislim svim je na maksimalnoj snazi, tako da je pre 4000+, nego ispod. :-)To si lepo primetio, jedino Stilo MJ 140/150 KS ima izražen overdrive 4000 o/min 238 km/h a fabrička max 207 pri 3467 o/min. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted July 19, 2012 Baš dugačka 6. Meni je na Alfi kratka, 230 (ne više od 220 po GPS-u) je preko 4000rpm, ali sa novom mapom ima i dalje pregršt snage preko 4000, a nema gde da se lepo isproba da vidimo dokle može i koji su to obrtaji.140km/h je savršena izgleda za nju, oko 2500rpm, potrošnja 5.2-5.3, tišina, fantazija za krstarenje autoputem. Druga dobra strana je što na tim obrtajima motor ima mnogo obrtnog momenta pa zalepi pošteno za sedište ako je potrebno ubrzati na trenutak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted July 19, 2012 Natocio pun rezervoar potrosio 15 litara pa ga opet napunio,voznja po gradu dosta zustro I sa klimom potrosnja 7.3litre.opet ga dopunio I put za jagodinu sa klimom do beograda oko 120 ne ispod ali onom obilaznicom ko je isao zna kako se vozi kao kroz grad pa od naplatne do ulaza u jagodinu ne ispod 140 povremeno sam vozio I 150 potrosnja je bila 6 litara na 100km tako da mislim da ga nisam cepao toliko odnosno da sam vozio do 120 potrosnja bi bila sigurno 5l na 100km tako da plin necu ugradjivati sigurno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted July 19, 2012 ^^^ A probaj da natočiš pun pa da ga isprazniš, pa opet natočiš. Tako smanjuješ grešku na pištolju, zato što ti ne sipa uvek isto, tj ta greška se manje primeti na 50l nego na 15l. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted July 19, 2012 Natocio sam ga do vrha,znam da gorivo peni pa sam morao da mic po mic pri kraju tako da sam licno tocio pa sam siguran da sam do balcaka napunio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dača01 1 Posted July 19, 2012 (edited) Natocio pun rezervoar potrosio 15 litara pa ga opet napunio,voznja po gradu dosta zustro I sa klimom potrosnja 7.3litre.opet ga dopunio I put za jagodinu sa klimom do beograda oko 120 ne ispod ali onom obilaznicom ko je isao zna kako se vozi kao kroz grad pa od naplatne do ulaza u jagodinu ne ispod 140 povremeno sam vozio I 150 potrosnja je bila 6 litara na 100km tako da mislim da ga nisam cepao toliko odnosno da sam vozio do 120 potrosnja bi bila sigurno 5l na 100km tako da plin necu ugradjivati sigurno.Srđane, meni nešto nije jasno...Ako je proizvođač propisao minimalnu potrošnju u idealnim uslovima za nov punto 8v, za vangradsku vožnju 4,8 lit/100 km, sa kvalitetnim inostranim (nekrštenim) gorivom, kako je moguće da tebi sa 16 V troši 5litara?Ovde nešto ne štima... Edited July 19, 2012 by Dača Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 19, 2012 Bolji vozač, sipali više goriva-manje naplatili, ređi vazduh i energy gume. Quote Share this post Link to post Share on other sites