Ivan 17670 Posted September 13, 2017 Kneza Milosa, u visini bivse americke ambasade, 1953. god. Sa strane se vide sine stare tramvajske linije koja je vodila ka Topcideru. Takodje i saobracajni kolaps za nijansu manji nego danas : 3 totti, Woodoo and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted September 13, 2017 Ovo mora da je u spicu slikano. Vidi koliko zelenila... Bas lepo izgleda. :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 13, 2017 On 9/13/2017 at 1:06 PM, skile86 said: Vidi koliko zelenila... Upravo je krajem 19. i pocetkom 20. veka i bila je poznata kao gradsko setaliste , korzo, trgovinska ulica, jedna od prvih ulica sa tramvajskim saobracajem... U gornjem delu bile su (kao i danas) smestene razne drzavne institucije, a donji deo krasile su raskosne kuce, Artiljerijska skola, tj. kasnije Vojna akademija Kraljevine Srbije. Prvobitno je trasirana u vreme kneza Milosa, kao veza ka Topciderskom parku i knezevom konaku (poznata i kao Topciderski drum, kasnije Milosa Velikog). Nazalost, vremenom se pretvarala u jednu od najprometnijih saobracajnica, polako gubila dodatne sadrzaje i sa vise devastiranih objekata, trotoarima zakrcenim parkiranim automobilima postajala ulica kroz koju se prolazi samo kolima ili GSP-om. Koliko gledam projekat koji krece za par meseci, rekonstrukcijom ce pokusati da joj vrate stari sjaj i posecenost. Radice se podzemna garaza koja bi trebala da duplira broj parking mesta i oslobodi povrsinski prostor. Ulica bi trebalo da dobije po 3 saobracajne trake sa razdelnim ostrvom, biciklisticke staze, drvored, klupe, poplocani trotoar... Uzor bi trebala da bude cuvena Passeig de Gracia u Barseloni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted September 15, 2017 Super! Nadam se da će završiti za sledeću generaciju, sumnjam da ćemo mi to videti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 15, 2017 Vec je izdata gradjevinska dozvola za rekonstrukciju i izgradnju podzemnog parkinga sa 480 mesta u jednom nivou (u ravnijem delu od Nemanjine do Visegradske). Start radova najavljuju za prolece 2018., kada se kompletno zavrse trenutni "cepovi" u sirem centru zbog renoviranja Slavije + Bulevara Oslobodjenja, kao i Ruzveltove ulice koji primetno odmicu i vec na oko su blizu kraju (skoro svakog dana prolazim pored oba gradilista). Ne bih zeleo da ulazim u politiku, iskljucivo sam izneo nadu da ce kao renovirana Milosa Velikog vratiti stari sjaj, ponovo zaziveti kao gradski korzo, dobiti dodatne sadrzaje koji ce privuci posetioce i turiste, a takodje u svom donjem delu omoguciti bolji prilaz Prokopu. Evo jos nekih starih slika, jedne iz WW II, trenutnog stanja u donjem delu ulice i kako bi to trebalo da izgleda: 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 16, 2017 Grade izraelci onaj Skyline Belgrade dole na mestu bivšeg saveznog SUP-a, generisaće taj novi poslovno-stambeni kompleks dosta dodatnog saobraćaja u ulicu koja je već bila uglavnom zagušena, tako da radovi u Kneza Miloša imaju veze i sa tim. Baš zato i verujem da će ih uraditi jer bez toga izraelci uzalud ulažu oko 200 miliona u te tri zgrade jer bi im pristup bio katastrofalan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted September 16, 2017 Beograd na nešto liči samo u krugu od 3, 4 kilometara oko Terazija. Sve ostalo je realno selendra 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted September 16, 2017 lep je Beograd,menja se na bolje,samo sto ljudi treba da se promene Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted September 16, 2017 'De bre lep... 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 16, 2017 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 17, 2019 (edited) Kalemegdan, 1908.: Saborna crkva, 1929.: Dusanova, 1930.: Izgradnja mosta kralja Aleksandra 1930-1934 (tada poznat i kao Zemunski most, preko koga je isla tramvajska linija 14 ka Zemunu), uz par kasnijih fotografija: Avionski snimak mosta, Venac, Kalemegdan, Veliko ratno ostrvo i pogled ka Zemunu i danasnjem delu Novog Beograda: Avionski snimak Kalemegdana, 1936.: Kupaliste izmedju mostova: Zdanje Narodne skupstine: Izgradnja mosta "Gazela", 1969.: Edited March 17, 2019 by Ivan 4 silenci, Srdjan011, Woodoo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 17, 2019 Ovo nikad niko ne bi pogodio šta je Bulevar Franše d'Eperea 1965., pre izgradnje auto-puta. 5 Ivan, Woodoo, silenci and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 19, 2019 Alfa Romeo trola 3 Reacher Gilt, dekirs and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 19, 2019 (edited) Apropo linije 14 - pre 2. svetskog rata preko mosta kralja Aleksandra isla je tramvajska linija 14 za Zemun. Rusenjem mosta 1941. nastavila je da postoji ali u skracenoj verziji samo od sajmista do zemunskog keja. Evo i tramvaja na Avijaticarskom trgu, ispred zgrade Komande vazduhoplovstva: Izgradnjom Brankovog mosta u saobracaj se ukljucuju trolejbusi od Zelenog venca do Gornjeg grada (linija 14), Novog grada (15) i Pohorske (16). Pocetkom 70-ih, prepravkom NBG bulevara i ukidanjem uskog grla u vidu cuvenog podvoznjaka kod Opstine NBG, nazalost se iz upotrebe izbacuju trolejbusi na liniji 14 i kasnije ce ih zameniti autobuska linija 84 produzena do Nove Galenike. Nesto pre toga, takodje su trolejbuske linije 15 i 16 zamenjene autobuskim, sto je ostalo i do dan danas. Jos par detalja - slika pomenutog, cuvenog (po demonstracijama iz '68.) podvoznjaka kod Opstine NBG: I pogled na podvoznjak iz pravca danasnjeg kruznog toka i ulice Pariske komune (u pozadini se vide SIV i tadasnja zgrada CK, danasnje Usce): Preko njega je prelazila stara pruga Beograd-Zagreb, stanica je bila prekoputa danasnjeg hotela Jugoslavija, a kasnije je savijala kroz Prve pruge i isla preko Tosinog bunara, gde i danas kod Paviljona postoje betonski podvoznjaci: Prelaz pruge preko Tosinog bunara, tacno na mestu danasnjeg servisa "Bogunovic", na 2. slici Kalvarija u pozadini: Edited March 19, 2019 by Ivan 2 totti and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 19, 2019 https://www.dnevno.rs/istorija/beograd-u-proslosti/dnevnors-krvavi-sukob-u-zaboravljenoj-ulici-novog-beograda-prepoznajete-li-ovo-mesto-foto/ 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 19, 2019 Pre: Posle: 2 Woodoo and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 3, 2019 (edited) Beograd 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom Beograd, 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom knezu, zgrada Uprave fondova (današnji Narodni muzej), Narodno pozorište. Radovi na Narodnom pozorištu su u sklopu najobimnije rekonstrukcije koja je započeta 1912. godine, a obustavljena je tokom rata, tako da je završena 1922. Tada su dodate dve kule na uglovima, promenjene su stilske karakteristike fasade, urađen je enterijer, po projektu arhitekte Josifa Bukarca. - by Marone Beograd, 1919. Ulica kralja Milana Ulica kralja Milana sa zgradom ruskog poslanstva. Kuća Krsmanovića u kojoj je tada živeo regent Aleksandar Karađorđević. Beograd 1919. Kalemegdan Beograd, 1919. Ulaz u Kalemegdanski park. Fontana sa skulpturom ''Zlosrećni ribar'' Simeona Roksandića. Edited April 3, 2019 by neshaoct dopuna 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22990 Posted April 6, 2019 Stari dvor, na danasnji dan '41. 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 3, 2019 I danas je ovde pumpa 2 Reacher Gilt and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 8, 2019 Zemun je nekada imao svoju pravu železničku stanicu, koja je zbog potreba tadašnje industrijske zone imala dosta koloseka koje su koristile samo lokalne fabrike...od Ikarusa (pre nego je političkom odlukom preseljen u Mostar i tamo napravljena fabrika aviona ''Soko''), i ostalih. Zgrada stanice sa svim kolosecima uklonjena je pre više od pola veka kada ju je ''progutao'' Novi Beograd. Ovako je to izgledalo u vreme kada je već bio napravljen Hotel Jugoslavija i probijen današnji bulevar Nikole Tesle: Vidi se veliki broj koloseka i vagona na njima, kao i sama zgrada stanice. Od stare zgrade i koloseka, danas na Keju možemo videti ovo: 3 Reacher Gilt, Woodoo and Tadej reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 11, 2019 Beograd, 01.08.1980. godine: 2 horvat and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted July 5, 2019 (edited) Srušen 1928 Edited July 6, 2019 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server 2 Ivan and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 6, 2019 U vreme završetka izgradnje današnje Skupštine Srbije, vidi se i tada tzv. stari dvor sa kompleksom ispred njega: 3 Ivan, Reacher Gilt and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 5, 2020 Davno ''Pozorišni trg'', pa Trg Republike...pa ne znam da li su mu danas vratili taj stari naziv: Još jedan trg koji se trenutno sređuje, današnji Savski trg ispred nekadašnje glavne železničke stanice: Ista stanica u vreme oslobođanja Beograda od fašista 1944. godine, vide se velika oštećenja posle aprilskog bombardovanja 1941., ali još razornija po zgradu su bila bombardovanja saveznika tokom 1943/44 godine: 3 horvat, Woodoo and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 3, 2020 Nije Beograd, nego Njujork 1911. godine Snimak je digitalno obrađen, stabilizovan, podignuta mu rezolucija i obojen (još uvek u beta fazi). Uglavnom, lik je uradio odličan posao i dočarao kako je to sve izgledalo pre skoro 110 godina: 2 BGMilos and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites