Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Točno, benzinci imaju neusporedivo bolje grijanje. Dizeli jako malo troše i imaju dosta veliko iskorištenje pa se zato sporije griju. Meni u sred ljeta rijetko pali ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj nikad da stavljaš karton preko celog hladnjaka.

Šteti ako se karton od kiše raskvasi i počne da se dezintegriše popunjavajuću lamele hladnjaka.

Auu, a ja stavio karton sve radi ok, grejanje za par minuta, kazaljka zakucana na pola ni mm preko ne ide vozio tako i 200km/h pre neki dan bez problema. Ali ako steti da ga skidam !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, obiđem i ja po neki servis nekada...i kada nemam kvar. :thumbup: Isto tako, znam dosta ljudi, mnooooogo više njih vozi dizele nego benzince jer su znatno češći.

Taksisti nisu merodavni za održavanje jer bi oni najviše voleli da njima fabrike plaćaju jer eto...voze njihove automobile, a ne da još oni treba da daju pare za održavanje. Nije to slučaj sa svima, ali sa najvećim delom jeste.

Jedina razlika je što dizeli sporije dolaze do radne od benzinaca, plus još dodatno malo sporije ako je fizički zatvoren EGR (JTD motori).

Postove majstora imate na ovoj temi, a imate i ovde gde se o tome pisalo mnogo, puno i baš dosta :D

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305

Dizeli nemaju ništa slabije grejanje nego benzinci. Treba im više vremena da se zagreju, da dođu do radne. To je sva razlika.

-----------------------------------------

Stilo 1.9 JTD 80

Kod mene su gori simptomi bili u gradu nego na otvorenom putu kada mi je riknuo termostat. Pretpostavljam da je slicno kod svih dizelasa. U gradu nije nikad hteo da se zagreje, dok je na otvorenom dostizao radnu temperaturu. Verovatno nije zatvarao do kraja.

Naravno, zamenom termostata je dostizao radnu temperauturu i u gradu ,doduse sporo kad je mnogo ladno, ali kad zakuca na pola ne mrda, na gradu ili otvorenom, nema razlike.

Stilo 1.9 MJet

Ja sam originalni zamenio Facet-ovim koji je bio 4900din. Original je bio 120EUR.

Ono što sam odmah primetio da malo sporije diže temperaturu ali, postigne radnu i drži je kako god hladno bilo napolje za razliku od starog gde je temp. padala.

Temperatura počinje da pada lagano jedino na leru i max grejanju posle 5min.

Evo danas sam zamenio termostat na mom Bravu 1.9JTD (Facet u Kit Commerc-u 4830+ruke majstoru 1800). Baš me je nerviralo što nije mogao da dostigne radnu temperaturu, na primer, temperatura je +10C, idem od Mirijeva do Dušana Vukasovića na NBGD (cirka 18km), i dođe na plafon 3 crte odozdo, i loše greje u kabini i ne može lepo da odmagli stakla, i naravno više troši itd.

Sada bi trebalo da je sve ok, javljam rezultate :)

Posle zamene drži temperaturu "zakucanu" na polovini, bez obzira na intenzitet grejanja. Punu radnu temperaturu dostigne otprilike posle nekih 7km (od Mirijeva do Autokomande autoputem), znači gužva na izlazku iz Mirijeva, manje više lepe vožnje Bulevarom i Ustaničkom, pa brza vožnja autoputem do Dušanovca, i onda zastoj kod Autokomande. I naravno brže kreće da greje...

Stilo 1.9 JTD 115

Danas zamenjen termostat,Facetov iz AP sporta,cenu sam napisao negde iznad.

A utisci su da se brze zagreva,kad dodje do radne i sa upaljenim grejanjem ostaje na polovini skale i ne mrda,sve je vec receno u ovoj pooodugackoj temi :thumbsup:

Stilo 1.9 JTD 115

u moj stilo doslo leto pre vremena,danas zamenjen termostat uz puno muke ali na kraju i radosti za mene,grejanje je takvo da ne moze da se drzi na maximumu a skazaljka u bilo kom rezimu voznje stoji na pola i ne mrda ali bukvalno tako

Oko termostata na tržištu:

Original Fiatov termostat jtd/mjet je 11000 din., iako nisu isti cena je slična. Tako da su ovi zamenski više nego povoljni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.9 MJet

Ja sam originalni zamenio Facet-ovim koji je bio 4900din. Original je bio 120EUR.

Ono što sam odmah primetio da malo sporije diže temperaturu ali, postigne radnu i drži je kako god hladno bilo napolje za razliku od starog gde je temp. padala.

Temperatura počinje da pada lagano jedino na leru i max grejanju posle 5min.

iskreno ni meni nije jasno...Isto se desava i kod mene kada je temperatura u minusu...Auto dostize radnu temperaturu ali ako stoji u mestu i radi grejanje 2-3 stepen ,polako pada temperatura...

Probao sam jos 3 multijeta 140ks ,na sva tri su menjani termostati,stavljeni facet, i oni vise nemaju problem sa dostizanjem temperature ali se desava pad kada rade u mestu!

Kole,kakva je situacija kod tebe?

Ja sam o ovome pricao da ne bude zabune...znaci dostize radnu ali u mestu je obara kada radi grejanje!Nisam napisao jedino za koliko je obara ali ako radi 5 minuta u leru skine 1 do 2 crte sto nije malo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam napisao da počinje da pada što bi znači da jedva da primetiš da se skazaljka pomerila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FICA 67

Ja sam pre neki dan zamenio termostat i skinuo sam BEHR koji je imao OEM broj fiatov i onaj grb za ricambi originali na sebi tako da mislim da je prva ugradnja BEHR.

Stavio sam facet (greskom na sajtu AP pise da neki BEHR koji imaju moze na moju lybru :thumbdown: )

I da dodam za sve mogu da kazem da je NESA u pravu jer temperatura u svima, bas u SVIM uslovima ostaje zakucana napola , 90 stepeni, i kad stojim u leru sa upaljenim grejanjem na MAX :thumbup:

I ugrejao sam se ovih dana a bogami i ustedeo na gorivu jer mi jepotrosnja *po board-u* spala za 0,5 do 1 litar na istim relacijama :whistle:

Zato menjajte termostate jer se to vrlo brzo isplati ma kolika bila cena :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu li slike,ako nije problem kako stavite taj karton?

Nisam bas slikao kada sam stavljao karton, ali skinuo sam sve gornje srafove od branika i one sa strane. Ubacio karton izmedju branika i hladnjaka i sto se mene tice to sljaka odlicno. Prvom prilikom cu da zamenim termostat a mozda to saceka i prolece jer se dosta iskesiralo za gume i felne a najverovatnije cu da stavim originalni deo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmz, znaci nije normalno da radna temperatura opada kada je grejanje na maximumu a ventilator na 2, a napolju minus? Meni se desava na otvorenom putu kada vozim oko 120kmh a grejanje na max i opet ventilator na 2 da temepratura pocne da opada, naravno kada je napolju oko nule i nize, kada je toplo tj iznad 5-6 stepeni, kazaljka kada jednom dodje na pola tu i ostaje..

Edited by Kejd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se pojave takve situacije znači da je termostat pred crkavanjem ili je treš (ako je zamenjen novim). Ljudi, ne može kod nas biti TOLIKO hladno i ne možemo mi voziti TOLIKO brzo da temperatura motora tako skakuće k'o kengur. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aman ljudi padanje temperature je znak da termostat propusta i nema drugog kvara kupite original i imacete grejanje i zakucanu temperaturu na pola,nikakvi zamenski delovi samo original.

Mogu li slike,ako nije problem kako stavite taj karton?

Nisam bas slikao kada sam stavljao karton, ali skinuo sam sve gornje srafove od branika i one sa strane. Ubacio karton izmedju branika i hladnjaka i sto se mene tice to sljaka odlicno. Prvom prilikom cu da zamenim termostat a mozda to saceka i prolece jer se dosta iskesiralo za gume i felne a najverovatnije cu da stavim originalni deo.

A sta ako naglo otopli jesi ostavio mogucnost brzog skidanja ili ces cekati da prokuva :rambo:

Edited by Dr cosworth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako, svi koji se dvoume oko toga da li je termostat ispravan ili ne.... :question:

...ako je termostat ispravan, kazaljka mora da bude na polovini, bez obzira na sve - da li si u gradskoj gužvi (Gazela i slično) ili se krećeš auto-putem brzinom ili 90 km/h ili 180 km/h. Bez obzira da li je napolju -25 ili +40....

Imao sam neispravan termostat i simptomi su bili razni...promenio sa ga, vožnja je bila normalna (nisam se smrzavao), a i auto je trošio za bar 2 litre manje goriva. A o tome da sam zaštitio motor od habanja koje bi prolongiranjem zamene termostata bilo samo veće.... da i ne govorim.

ETO GA, TO JE TO!!!!! :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po svim izgledima izgleda da mi je riknuo termostat, danas sam vozio od Zelenog venca do Padinske skele sa max grejanjem i ventilatorom na 1, kazaljka je bila na drugoj crti tek i jedva da se malo pomerila iznad dok sam se vracao za grad uz malo stani kreni akcije sa semaforima....tek mnogo kasnije je podigao kazaljku ali je pri jacem radu ventilatora kazaljku spustao...sve u sve mu ranije nije tako bilo, veovatno je letos crkao pa na ovim idiotskim temperaturama u oktobru nisam ni primetio, tek sada kad je zahladnelo neke stvari se vide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce zamenjen termostat,stavljen facet. Sad stize do pola,da li ne mrda odatle videcu vozio sam samo pola sata do kuce :thumbup: Jedino sto greje sad super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi karton pa probaj tako ako pomogne sigurno je termostat.

Ne bih da se igram, jer znam kako se auto ponasao prosle zime a kako se sada ponasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja je cijena sada kod vas termostata

ja sam nasao orginal za 150€ a zamjenski je 100€ a nasao sam neki i za 80€???

koliko kosta to kod vas jer zelim zamjeniti pa ako je velika razlika u cijeni da skontam kako to iz srbije dostaviti u bosnu ili pak u loznicu :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yarhead

5.300 (što mu dode oko 53€ +- koji €, ne znam koji kurs je tacno) moj placen pre nekih mesec dana. Ne znam koji je (majstor kupovao, majstor ugradio, ako nešto ne valja sve na istom mestu reklamiram :) ), ali je za isti auto kao što ti piše u profilu. E sad, gde je kupio, ne znam, ali cena ne bi trebala više od par eura da se razlikuje od prodavnice do prodavnice, što je opet dosta uštede u odnosu na cenu kod tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da za fiat stila kao i sto pise na profilu 85kw

pa to bi mi i odg ako je oko 50 €

zna li neko ima li ih blizu loznice jer mi je ipak to najblize a imam i rodbinu tamo pa mi je usput

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat od renoa kod mene još uvek radi besprekorno evo god. dana

jedino je ostao problem sporog dostizanja temperature

ali kad stigne to je to

sa starim termostatom koji je bio orig. zaglavio otvoren to je bilo nemoguće

ukoliko upalim grejanje temperatura padne za 1/4 skale

egr zatvoren i nema šus pleh i to je jedan od razloga sporog dizanja temp.

ali i sam motor je jednostavno takav i gotovo treba 10 km jačeg gasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja je cijena sada kod vas termostata

ja sam nasao orginal za 150€ a zamjenski je 100€ a nasao sam neki i za 80€???

koliko kosta to kod vas jer zelim zamjeniti pa ako je velika razlika u cijeni da skontam kako to iz srbije dostaviti u bosnu ili pak u loznicu :rolleyes:

Mislim da je original nešto manje od 90 eura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...