Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

destilovana 3L oko 500din

:question:

Malo kasnim sa odgovorom, ali mozda nekome informacija bude od koristi. Mene je zamena termostata sa zamenom antifriza kod Gorana izasla tacno 9900 din, pre oko mesec dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paraflu se meša sa vodom, pola-pola...ljudi ne žele da sipaju česmovaču zbog kamenca, pa kupe destilovanu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad jedno pitanje za sve koji voze stila jtd..

Pre mesec dana mi je Goran promenio termostat, naravno nov, cini mi se Facet. Auto dolazi do radne temperature i stoji tu, sve dok ne ukljucim grejanje, onda pocinje da obara. Jednom mi je oborio do cetvrtine, ali to se samo jednom desilo, uglavnom je to do 3/4 odnosno prve crtice ispod radne. Probao sam na razne nacine, poslednjih par dana ne pustam grejanje dok ne dodje do radne, cim dodje na radnu pustim grejanje i krene da obara, kako god ja vozio. Samo u slucaju da idem uzbrdo i gasiram (opterecujem) motor, on drzi temperaturu na radnoj, cim krene neka nizbrdica i hladjenje motora se pojavljuje. Ako pustim grejanje dok je temperatura ispod radne, velika je verovatnoca da radnu ne postigne.

Cim ugasim grejanje temperatura se vraca na radnu u roku od minut i tu stoji. Pritom mi grejanje nije nesto preterano, greje, ali pre par dana kad sam se vozio sa drugarom u C4 bilo je drasticno bolje grejanje, a voznja laganica po kraju, trazenje parking mesta.

Meni je malo i logicno da se na ovom minusu hladi, jer gubi toplotu na malom hladnjaku grejuci kabinu, ali ne znam da li je to normalna pojava.

Kakva su vasa iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paraflu se meša sa vodom, pola-pola...ljudi ne žele da sipaju česmovaču zbog kamenca, pa kupe destilovanu. :thumbup:

Znam bre Neso :sleeping::thumbup: , dolivao sam crveni Paraflu jos davno kada sam uzeo auto, pise i na deklaraciji (cini mi se) da se mesa sa destilovanom u odnosu 50:50. A naravno i da zdrava logika nalaze da se cesmovaca ne sipa ni u hladnjak ni u tecnost za pranje soferke upravo zbog kamenca.

Nego, moje pitanje se odnosilo na stavku: 3 litra destilovane - 500 dinara. Pa litar je negde oko 30-ak dindzi, tako da ne znam kojom metodom destilacije je ta skuplja dobijena :lol:

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo upravo se vratih sa test voznje, termostat je u redu, drzi i uzbrdo i nizbrdo temperaturu na radnoj, samo nizbrdo "zatvorim" ventilaciju, grejanje na MAX i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Manfred

Evo ti moje iskustvo... Kao i kod tebe, zamenjen je termostat kod Gorana pre oko mesec dana (kao sto sam vec napisao). Jedino sto na ovim sibirskim temperaturama primetno sporije dolazi do radne, ali kada je dostigne tu i ostaje bez obzira na rezim voznje. Nisam imao potrebe da bilo sta dodatno prckam u voznji oko klimatizacije. Stoji na max u crvenom, ventilator na kecu, radna na pola (ako stigne do nje).

Bilo je neke price na par mesta oko obaranja radne temperature pri ukljucivanju grejanja ali koliko ja znam iskljucivo na MultiJet motorima, gde mi jos uvek (bar za sada :whistle: ) ne pripadamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mario-stilo

nemoj da ti neko uzme 150 kinti za 3l destilovane vode, max je 100din za sva 3l!

:rofl:

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejanje na max, a jačina ventilatora na 1 ili 2. Sve preko toga obara temperaturu motora ako se vozi u gradskim uslovima (do 40km/h i do 2000 obrtaja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Čekajte ljudi, jel to važi samo za JTD ili da se zabrinem za svoj auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vazi za jtd a pogotvo za multijet. Kod multijeta samo tako obori ako stojis ili sto se kaze motor nema opterecenja. Kolega sa foruma Tosonije je pre 2 meseca zamenio termostat na svom stilu multijet. I bas sam ga zamolio da testira na ovim misnusima kada dodje do rade i stane i radi grjanje na leru. Kaze oborio mu je sa 90 na 65. Ipak stilo nije visoka klasa kola gde se ugradjuje zaseban grejac za kabinu koji nece oduzimati toplotu motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost nema poseban grejac, a padalo mi je na pamet da ga nekako ubudzim, no medjutim necu ni da razmisljam o tome ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista situacija sa grejanjem na multipli, termostat zamenjen pred zimu kada sam primetio da ne dostize radnu temperaturu. Ne gine mi ugradnja webasta, nije drama... otopi on stakla vrlo brzo ali navikao sam na mnogo bolje grejanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

momci sa stilom pomagajte :)

dvije noci za redom mi se desilo da je stiiilo dostigo radnu temp.brzinom ko i do sada znaci normala medjutim grijanje nije htjelo da radi a u mjestu dok stojim temp. se cak poveca malo par crtica iznad radne temp.al se brzo vrati u noramlu i tek nekad poslije nekih 5-6 km je pocelo da puse topli zrak i kad proradi grijanje onda nema ni povecavanja temp ...pregledo sam tecnost ima dovoljno danas mi ostaje jos da prepipam crijeva od hladnjaka kako miki u jednom postu rece pa da vidim jesul obadva topla - jel neko imao slicnih situacija i sta mislite sta je u pitanju jeli termostat ili nedaj boze sta drugo :(

ako sam fulo mjesto sory il ako ima sl tema - cito sam nema sta nisam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice destilovane, moguce sam pogresio cenu destilovane vode - vrlo je moguce da je bilo 3L=170din, a ne 170din po litri.

Samo, ne vidim razloga za toliku dramu - nazove se neki servis ili prodavnica i pita...

To vazi za jtd a pogotvo za multijet. Kod multijeta samo tako obori ako stojis ili sto se kaze motor nema opterecenja. Kolega sa foruma Tosonije je pre 2 meseca zamenio termostat na svom stilu multijet. I bas sam ga zamolio da testira na ovim misnusima kada dodje do rade i stane i radi grjanje na leru. Kaze oborio mu je sa 90 na 65. Ipak stilo nije visoka klasa kola gde se ugradjuje zaseban grejac za kabinu koji nece oduzimati toplotu motor.

Ovo sam i ja primetio na Bravu, kada ide nizbrdo ili u radi u leru, a radi grejanje, dolazi do spustanja temperature. Cim krenem - ode na 1/2 skale i tu stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name=stilo 1.9 JTD sivi :)' timestamp='1329480352' post='799240]

momci sa stilom pomagajte :)

dvije noci za redom mi se desilo da je stiiilo dostigo radnu temp.brzinom ko i do sada znaci normala medjutim grijanje nije htjelo da radi a u mjestu dok stojim temp. se cak poveca malo par crtica iznad radne temp.al se brzo vrati u noramlu i tek nekad poslije nekih 5-6 km je pocelo da puse topli zrak i kad proradi grijanje onda nema ni povecavanja temp ...pregledo sam tecnost ima dovoljno danas mi ostaje jos da prepipam crijeva od hladnjaka kako miki u jednom postu rece pa da vidim jesul obadva topla - jel neko imao slicnih situacija i sta mislite sta je u pitanju jeli termostat ili nedaj boze sta drugo :(

ako sam fulo mjesto sory il ako ima sl tema - cito sam nema sta nisam :)

Proveri antifriz :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sivi, proveri antifriz na koliko je stepeni. to hoce da se desi ako je antifriz slab, zaledi u sistemu i posle par kilometara probije i greje. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bice da je do antifriza tj izgleda da negdje rasipa sinoc sam dosuo na benzinskoj cijeli litar bilo je samo po dnu boce i dok sam dosao do kuce opet se vratio na taj nivo a primjetio sam da je iza boce dosta mokro na hladnjaku nisam mogao nista vidjet jer je i od snjega mokar bio ...izgleda da mu fali tecnosti pa treba vremena da nabije pritisak pa zato i grijanje nece odma da radi ( barem ja tako mislim :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

crijeva sam provjerio i po meni nije nigdje na šelni iza boce je mokro ne ispod nego bas iza boce oko onog sastava a na hladnjaku nisam sinoc mogao nista vidjeti bilo je mokro na jednom dijelu malo iznad onih crijeva od kompresora klime sad ne znam jel od snijega ili je negdje prsnuo ali mislim da je ipak boca u pitanju jer kad dospem tecnost na max ona "iscuri" do pri dnu boce i tu stane dalje nece mislim da je hladnjak u pitanju icurilo bi sve jel tako ....

raspito sam se sad telefonom u jednom auto otpadu hoce 25€ za bocu - jel to puno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre mesec dana mi je Goran promenio termostat, naravno nov, cini mi se Facet. Auto dolazi do radne temperature i stoji tu, sve dok ne ukljucim grejanje, onda pocinje da obara. Jednom mi je oborio do cetvrtine, ali to se samo jednom desilo, uglavnom je to do 3/4 odnosno prve crtice ispod radne. Probao sam na razne nacine, poslednjih par dana ne pustam grejanje dok ne dodje do radne, cim dodje na radnu pustim grejanje i krene da obara, kako god ja vozio. Samo u slucaju da idem uzbrdo i gasiram (opterecujem) motor, on drzi temperaturu na radnoj, cim krene neka nizbrdica i hladjenje motora se pojavljuje.

I meni su potpuno identicni simptomi a termostat je zamenjen isto kog Gorana pre nesto manje od godinu dana. Kad zatvorim cirkulaciju vazduha ok je kad je ventilator upaljen na 1 i na 2 po nekad, ali ako je na 3 opet opada temperatura. Ja mislim da ipak to ne bi trebalo da se desava, kad sam seo kod drugarice u ibizu nisam mogao da verujem koliko je bolje grejanje u odnosu na mog stila. Zivo me interesuje kakvi li su originalni termostati, ne verujem da se to desava i kod njih. I jel zna mozda neko koliko uopste kosta original iz Delte ili neke druge ovlascene prodavnice?

Edited by nole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je to moguce da vam se desava posle promene termostata. Od kako sam na svom Stilu promenio termostat situacija je drasticno bolja, greje ko sumanut kada dostigne odredjenu temperaturu. Stoji to, kao sto je Dovla negde u temi rekao da ako je grejanje na max a ventilator na 3 ili na 4 da ce temperatura opadati dok ako je ventilator na 1 ili 2 nece u sta sam se licno uverio. Sve u svemu ako nekom nesto znaci prva ugradnja su BEHR termostati ako se ne varam dok mi je sada u kolima Facet.

Edited by Kejd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zamenio termostat pred zimu (tačnije u desetom mesecu). Temperaturu dostiže bez problema, kad je malo iznad nule bukvalno nakon par stotina metara vidim kako krene da se penje kazaljka, kad je neki debeo minus traje malo duže, ali dođe do radne bez problema i drži je bez obzira koliko brzo idem, ali obara temperaturu kad uključim grejanje blizu maksimuma i ventilator na 2 (na primer) pri ~2000 obrataja. Ako malo povećam broj obrtaja ili smanjim temperaturu nije toliko izrađeno, ali mislim da veću ulogu igra temperatura koju postavim nego brzina ventilatora (mada možda i grešim, retko ga držim na preko 3, minut - dva stoji na 4 ako su zaleđeni prozori, pa da odledi, pa još koji minut na 3 da ugreje i onda ostavim na 2 da dogreva :) ). Termostat je sigurno ispravan, ali na debelim minusima džaba. Poslednjih par dana se ovo ne dešava od kad se temperatura popela iznad ~ -5 stepeni, drži skalu na sredini stalno. Kontam da je to jednostavno tako i da mu nema leka, bar ne u nekom razumnom cenovnom rangu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...