Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Ne, ne osporavam ja vasa misljenja, daleko od toga...Ali samo kazem da termostat ima ulogu da odrzava neku temperaturu koja mu je zadata...A brate, mnogo kola sam vozio...sto privatnih sto sluzbenih...imam neko iskustvo...Nije normalno da obara temperaturu kada auto stoji ili ides nizbrdo...nikako!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolicina toplote koja se odvede sa grejaca kabine plus ona koja se odvede razmenom toplote sa okolinom sa svih slobodnih povrsina motora je veca od kolicine toplote koju proizvede motor radeci na praznom hodu i temperatura pada bez obzira sto je termostat potpuno zatvoren.

To stoji. Prosto rečeno potrošena i izgubljena toplota mora biti manja od proizvedene-dobijene u suprotnom pada. Pisao sam, dok sam stajao u onog glupoj koloni, Stilu je sa skroz ohlađenim motorom (bio ugasen 3 i više sati) na spoljnoj temp od -2 C i sa jakim vetrom, trebalo oko 30 min da postigne i održava radnu temperaturu. Brzina ventilatora na automatskoj klimi je bila 4 ili 5 crtica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam kupio stila pre 2 godine prvo sto sam primetio je to da dizel jako sporo dize temperaturu, pre toga nikada nisam vozio dizela. Malo sam procitao na netu i pitao ljude i logicno da je iskoriscenje energije kod dizela vece i vise se potrosi na rad a manje na toplotu. Kao stedljiva i obicna sijalica. Stedljiva manje greje od obicne. Drugo sam primetio prve zime da kada je bas hladno upalis auto da radi u mestu ma koliko da radi kazaljka temperature se nece mrdnuti. Moras da vozis da oslobodis energije kako bi se zagrejao. Trece sta sma primetio dugo stajanje u koloni i pusteno grejanje malo jace, obara temperaturu. Kasnije sam citao i strane forume i jednostavno savremeni dizel motori emituju malo toplote koji mu sa malo jacim sistemom ventilacije mi oduzmemo. Stilo ocigledno konstrukciski ima problem sa tim. Ocigledno kod drugih kola je to bolje reseno i ne dozvoljava ti da koristis svu toplotu motora. Ja kad na digitalnoj klimi stavim npr 30c i kad pustim grejanje a motor zagrejan na radnu to tako pici vrelo da je nepodnosljivo. Znaci mozes da grejes kabinu nepotrebno vruce. Umesto da je ostavljeno rezerva da motor uvek bude na radnoj na ustrb vreline grejanja u kabini koja kako sam rekao je nepotrebno jaka. To obaranje temp gotovo ne moze primetiti ako se vozaju duze relacije po gradu i ako motor uvek ima opterecenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je situacija sledeća - kada autom stojim u mestu, a motor nije dostigao svoju radnu temperaturu, pri bilo kom režimu grejanja (toplo, 1, 2, 3 ili 4. brzina ventilatora), obara temperaturu!!!!

Kada je motor dostigao svoju radnu temperaturu, stoji u mestu, pri različitim režimima grejanja, ne obara temperaturu - kazaljka je "zakucana" na polovini skale! :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa drugari,evo i mene...nisam mogao odmah po povratku od majstora da se javim,imao sam nekih usputnih obaveza,ali situacija je sledeca...

Bio kod majstora i zamenili termostat novim,stavljen je facet...

Znaci nema vise naglog povecanja temperature kada ga ocepim autoputem kao sto je bilo ranije,za nekih 500metara sam mogao temperaturu da nabijem na pola kada je gas dod daske,i opet kazem i dokazao sam svoje tvrdnje,nema obaranja temperature kada se stoji u mestu,kada je ukljuceno grejanje na maksimum i ventilator na 1.2.3.4...opet ponavljam,nema obaranja temperature...

Pozdrav svima i mislim da nemam vise nista da kazem :smoke::turned::smoke::turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javi ženi da ti pegla majce sa kratkim rukavima. :rofl:

Koji je bio stari ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio neki ricambi,keze mi majstor da je to original za stila...

Ja reko mozda jeste ali ne radi svoj posao kako treba...

E sad.on je gledao,upordjivao oba,ali nikakvu razliku nije video,duvao je kroz oba...onako kroz stari nije prolazilo nista,ali kroz novi jeste,sad u cemu je fora,nemam pojma,ali fercera... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ako stojis min dva stoj malo duze i ne na ovim tempreturama. A drugo pitanje je koliko jako duva taj ventilator na 4. Kad uporedim na sestrinom citroenu c3 kad pustim ventilator na max brzinu i grejanje to je kao kod mena u stili na digitalnoj da sam stavio na drugu skalu od 5-6 skala. Par puta sam pustao vent na pola to nije normalno kako duva i koliko je jak motor ventilatora. Ja imam nov termostat koji zakiva temp na 88c praceno na dijagnostici medjutim ako se dugo stoji u mestu pocinje da obara . Kad gledas kazaljka se pomeri jako malo. Secam se prosle godine kolega sa foruma tosonije stavio na multijeta facetov termostat. Kaze sad mu zakiva na pola . Ja reko super ali ajde probaj da dugo stojis i putis grejanje malo jace. Secam se napisao mi kako je oborio na 75c. Ako cita postove neka se javi i prenese svoja iskustva. A i ono sto je Maki napisao tacno je da kada dostigne radnu i kada se ceo sistem ugreje mnogo mnogo vise mu treba rada na leru sa grejanjem da bi se primetilo obaranje temp. Generalno cete primetiti da vozaci multijet motora imaju taj problem obaranja temp. retko ko sa jtd.

Edited by drvac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,meni je obarao temperaturu cim stanem,na semafor...cak je nikad,ali skoro nikad nije ni dostizao,a veceras posle ne znam koliko je dostigao radnu temperaturu... :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio neki ricambi,keze mi majstor da je to original za stila...

Možda je mislio da je original Ricambi, a ne original za Stila :rofl: Ti fabrika Ricambi proizvodi sve živo, naravno, oko 10-30% jeftinije od najjeftinijeg zamenskog dela drugih proizvođača pa mora i kvalitet da bude lošiji od drugih. Ja sam kod njih hteo da uzmem nosač motora, ali sam se razočarao što je isti za jtd i 1.8..Inače, evo ti link ako te zanimaju cene i proizvodi

http://www.autoricambi.co.rs/index.php/delovi?page=shop.browse&category_id=106

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio neki ricambi,keze mi majstor da je to original za stila...

Možda je mislio da je original Ricambi, a ne original za Stila :rofl: Ti fabrika Ricambi proizvodi sve živo, naravno, oko 10-30% jeftinije od najjeftinijeg zamenskog dela drugih proizvođača pa mora i kvalitet da bude lošiji od drugih. Ja sam kod njih hteo da uzmem nosač motora, ali sam se razočarao što je isti za jtd i 1.8..Inače, evo ti link ako te zanimaju cene i proizvodi

http://www.autoricam...category_id=106

Nije fabrika

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ebem li ga ljudi...on mi rece da je to original za stila...jos se kao cude kako ne radi...Ali stavljen facet i sad fercera...neko mi rece da probam duze da stojim u mestu...i ne na ovoj temperaturi...

Ma silno sam gorivo potrosio gledajuci sve i nervirajuci se...Meni je obarao temperaturu cim stanem...ma znaci istog trenutka i to bas sad po ovakvom vremenu, pa sta bi mi radio na -20...Za sad je ok...ja prezadovoljan...sad krecem na posao...pa opet ispitivanje!!!! :rolleyes:

Nema ako stojis min dva stoj malo duze i ne na ovim tempreturama. A drugo pitanje je koliko jako duva taj ventilator na 4.

Duva ventilator, ubija...maltene da te izbaci iz kola :lol: Ne bez zaebancije...duva otkida...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sale Fiat Stilo 1.9jtd sto se tice multijeta ono sto je drvac napisao je potpuno tacno... Za obaranje temperature... Kada je napolju bilo koliko ispod 0 obara temperaturu ako je pusteno grejanje... Znaci nema teorije da ne obori temperaturu... Mislim da smo to jos odavno apsolvirali... 1,9 multijet motor je takve konstrukcije kako u elektronskom tako i u mehanickom pogledu da se veoma malo greje... Ja uzem da silujem auto, posle kad otvorim haubu plastike se skoro nisu zagrejale, hauba se nikad ne zagreje skoro uopste... Dok recimo kod druga koji ima bmw 520i 95 god. kad se malo zustruje provoza toliko se zagreje da kad se ubaci auto u garazu zagreje i celu garazu.... Ja sam menjao prosle godine termostat, i pratim na torqu temperaturu... termostat svoj posao radi perfektno, ali cim se pusti grejanje a napolju ispod nule radna temperatura pada...

@drvac- Samo da te ispravim sitnicu za jedan od postova gore sto si napisao... Kazaljka se nalazi na sredini (uspravno) u rasponu temperatura od 80-100 C a ne od 80-90.... Kad ga na kratkim deonicama malo nagazis on digne u trenutku temperaturu do 95-96 C a kazaljka je i dalje na sredini...

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

termo davac je ustafljen u termostat.ako ti u mestu auto dodje do polovine a prilikom voznje narocito pri manjem gasu opada onda ti termostat drzi delimicno otvoren sto nije ok

a ako u voznji dostigne sredinu, a kad se stane pa radi na leru ohladi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto i meni na jtd-u prosle god na -20... U leru grejanje na max i samo obara rad temp. A inace stavljen org Fiat termostat ( Behr)... Ma bolje i da obara temp nego da kuva ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

termo davac je ustafljen u termostat.ako ti u mestu auto dodje do polovine a prilikom voznje narocito pri manjem gasu opada onda ti termostat drzi delimicno otvoren sto nije ok

a ako u voznji dostigne sredinu, a kad se stane pa radi na leru ohladi?

onda je dobro... :D

Razmisljajte logicki... Ako ne moze u voznji da dostigne radnu onda termostat otvara, odnosno ne drzi dobro i hladnjak stalno radi i nikako ne dozvoljava da se motor zagreje... Razlog obaranja temperature na leru je taj sto motor trosi mnogo malo goriva i ne moze da ostvari dovoljnu kolicinu toplote... Potrosnja goriva je oko 0,5-0,6 litara nafte na 1 sat vremena... Dok kada radi motor u nekom prosecnom rezimu to je oko 5-6 litra goriva na sat vremena pa samim tim se oslobadja i veca kolicina toplote,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam malo cackao, kad upalim prvo se pocnu grijati cijev sto ide u posudu za rashl. tecnost i neke dvije sto idu od motora prema unutrasnjosti auta. Ostala crijeva su hladna, kontam moze biti da donro drzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i postoji termostat, greška je kad istovremeno ili ranije nego predviđeno krene da greje crevo od termostata ka hladnjaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 stranica napisanih,koliko istupljenih prstiju nezna se.

Jos nista niste shvatili!

jedino drug "tosonije " jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je spuštao temperaturu na leru i na nižim obrtajima pri vožnji, a dostizao je radnu i grejao, od kad je stavljen novi termsotat nikad ne spušta temperaturu, makar bio i pola sata na leru. Da li to znači da novi termsotat ne valja, a stari valja? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam malo cackao, kad upalim prvo se pocnu grijati cijev sto ide u posudu za rashl. tecnost i neke dvije sto idu od motora prema unutrasnjosti auta. Ostala crijeva su hladna, kontam moze biti da donro drzi :)

Zato i postoji termostat, greška je kad istovremeno ili ranije nego predviđeno krene da greje crevo od termostata ka hladnjaku.

Da ali, kako je Skoda grijala.. Ovo je smijesno. Poslije minutu vec je duvalo toplo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...