Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Za grejanje kabine moze biti kriv i filter kabine...ako kroz njega ne prolazi vazduh...treba i to pogledati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore, vidis da ne valja, koliko njih prica! Brzo vrati onaj stari sto ne moze da podigne temperaturu vise od 60c i sto se hladi na leru i semaforima, jer vidis da to tako mora na jtd-u i mjt-u! Hoces da upropastis motor ako konstantno radi na radnoj temperaturi i imas grejanje uvek, i u dvoristu i na 200km/h :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre neki dan zamenio i stavio nov termostat...iako je i prethodni termostat stavljen relativno skoro...ali nije valjao....znaci, ne sme da spusta temperaturu nikada...:p

Послато са ZTE-SKATE користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kupio original termoatat u Bogunovicu,bas iz rezloga sto sam citao dosta o problemima sa radnom temperaturom i grejanjem u kabini. Jednostavno JTD ima problem sa grejanjem. I kod mene je ista situacija kao sto je Manfred opisao. Ja sam merio i od prilike za 5 do 6 km mi dostigne radnu temperaturu i to kada mi je ventilacija iskljucena. Ja imam digitalnu klimu koja je stalno ukljucena,a pocinje da radi cim temperatura motora predje 50 stepeni,tj kada kazaljka krene sa peve crte. Kada mi je ventilacija ukljucena vreme za postizanje radne temperature je znatno duze i ako ne vozim preko 2000 obrtaja cesto se desi da i ne dostigne polovinu skale.

Takodje mi se desava da kada bez ukljucivanja ventilacije dostigne radnu temperaturu nakon ukljucivanja grejanja temperatura pocne da pada opet ako ne vozim preko 2000 obrtaja. Jedino resenje je kao sto je Manfred rekao prebacim na unutrasnju cirkulaciju,temp na max a ventilator na 2. Zvao sam Gorana zbog takvog grejanja ali mi je covek rekao da jednostavno JTD ima taj problem od samog starta i da se povodom toga nista ne moze uraditi.

Da li sam u pravu ako kazem da termostat nema nikakve veze sa sa cirkulacijom tecnosti od motora do kabine,vec da on prekida vezu izmedju hladnjaka i motora? Tom logikom inzinjeri FIATa su malo predimenzionisali cevi i hladnjak za grejanj da bi se dobilo dobro grejanje u kabini pa cim pustite grejanj on dosta obara temperaturupa nemamo ni dobro grejanje ni brzo dostizanje temperature. Ja znam da mi je termoatat ispravan jer kada ne koristim grejanje sve funkcionise,problem je sa delo vezanim za grejanje kabine.

Bukvalno isti slucaj sa Grande Puntom mjet. danas malo testirao i dobio iste rezultate. Kad je ventilator iskljucen sve ide relativno brzo, kad se ukljuci na 2 malo ga ohladi, max crticu i po. Tacno kao da je hladnjak za grijanje predimenzionisan. Da li bi se mogao ugraditi manj???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore, vidis da nevalja, koliko njih prica! Brzo vrati onaj stari sto nemoze da podigne temperaturu vise od 60c i sto se hladi na leru i semaforima, jer vidis da to tako mora na jtd-u i mjt-u! Hoces da upropastis motor ako konstantno radi na radnoj temperaturi i imas grejanje uvek, i u dvoristu i na 200km/h :laughing:

Šteta samo što je majstor bacio stari, tj ja sam rekao da baci jer je bio beskorisan. Moraću ovaj da skinem pa da zaglavim kuglicu nekako kao na starom :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I do kakvog smo zakljucka dosli? Treba li da obara temperaturu ili ne treba!? :D:D:D

Послато са ZTE-SKATE користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno isti slucaj sa Grande Puntom mjet. danas malo testirao i dobio iste rezultate. Kad je ventilator iskljucen sve ide relativno brzo, kad se ukljuci na 2 malo ga ohladi, max crticu i po. Tacno kao da je hladnjak za grijanje predimenzionisan. Da li bi se mogao ugraditi manj???

Lakše ti je sa smanjiš brzinu ventilatora, nego mali hladnjak. Tu bi baš trebao da prepravljaš i pitanje je kako bi zadihtovao, da ventilator ne duva pored njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 stranica napisanih,koliko istupljenih prstiju nezna se.

Jos nista niste shvatili!

jedino drug "tosonije " jeste.

Mora se znati jos mnogo stvari kao na primer mehanika fluida i termodinamika... Ne ulazi mi u glavu kako vrtite istu pricu u beskonacnost... Pricate kako vam ne spusta temperaturu... A sada je +5C a negde i veca temperatura... Videcete kada bude -10, -15, -20 C kao prosle godine pa neka dodje neko i neka napise da mu ne obara temperaturu sa max grejanjem... Takva je konstrukcija motora da se veoma malo greje, i da ne oslobadja dovoljnu kolicinu toplote i tu je kraj price... Svaki termostat je ispravan koji ne otvara pre 80+ C (koliko je vec nastelovan 85, 86 88 C), a to se jednostavno proverava tako sto je jedno crevo toplo a jedno hladno (od onih koje idu ka i iz hladnjaka..).

Opste je poznato da se vecina fiatovih dizel motora veoma slabo greje. Na primer tdi motori se mnogo brze greju, renoovi benzinci se na -15 ugreju na radnu temperaturu za 2 min, pa cak mozda i manje... (Renault megane generation 1,6 2010 god. drug ga ima govorim iz iskustva...) Dok multijet na -15 10 minuta radi ko traktor i treba mu 15 km da se ugreje-ako se ikad i ugreje :p

Bolje razmisljati u pogledu kako ovo popraviti na neki veoma lak nacin... Ja sam ranije razmisljao o pravljenju odnosno ugradnji nekog grejaca za rashladnu tecnost, koji bi pomogao i da se motor brze ugreje i da brze pocne da greje... ima razlicitih nacina izvodjanja tih ideja... mozda ugradnja nekog kuvala .. :D:p:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci...radna temperatura nista a? To ne treba?

Radna temperatura dostignuta-grejanje radi,relacije kratke,semafor-stojis-PADNE KAZALJKA,VOZIS DIGNE SE KAZALJKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam delom i ja "krivac" za ovu temu o termostatima,jer imam isti "problem",primetio bih samo jednu stvar,a to je da govorimo o jednoj situaciji,koja je neophodna koliko i,recimo-trcanje nizbrdo! Mozda nije pravo poredjenje,ali zaista NEMA POTREBE na bilo kom minusu (mislim na spoljnu temperaturu),pustati ventilator ne 3 ili 4.S obzirom da je u Stilu i na 1,kao da imate Amiti pec u autu,ne vidim potrebu za tolikim izduvavanjem.Znaci-1 ili 2 brzina ventilatora,i nece biti potrebe za ovom temom,a bice nam svima i pretoplo u kolima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo vi uzivajte...ja nisam trazio da vi meni objasnjavate!!! Samo sam pitao da li treba ili ne treba!? Toliko!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje razmisljati u pogledu kako ovo popraviti na neki veoma lak nacin... Ja sam ranije razmisljao o pravljenju odnosno ugradnji nekog grejaca za rashladnu tecnost, koji bi pomogao i da se motor brze ugreje i da brze pocne da greje... ima razlicitih nacina izvodjanja tih ideja... mozda ugradnja nekog kuvala .. :D:p:D

Samo neki električni grejač na 12V i kako napraviti da se metlice brisača greju, gornji deo šofreke se dobro ugreje i sve se slije na donji deo koji nije zagrejan i metlice pune leda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje razmisljati u pogledu kako ovo popraviti na neki veoma lak nacin... Ja sam ranije razmisljao o pravljenju odnosno ugradnji nekog grejaca za rashladnu tecnost, koji bi pomogao i da se motor brze ugreje i da brze pocne da greje... ima razlicitih nacina izvodjanja tih ideja... mozda ugradnja nekog kuvala .. :D:p:D

Samo neki električni grejač na 12V i kako napraviti da se metlice brisača greju, gornji deo šofreke se dobro ugreje i sve se slije na donji deo koji nije zagrejan i metlice pune leda.

I ja sam razmisljao o nekom grejacu koji bi mogao da se ugradi ili u hladnjak ili u posudu za rashladnu tecnost ili umesto creva, to jest da se skrati crevo za recimo 20 cm i da se tu napravi neka caura sa nekim brzim grejacem... Sad i ja vec pocinjem da lupam po malo, ali mislis da je izvodljivo, i veoma korisno, pogotovo da se brze dostigne radna temperatura pa ako je potrebno moze se koristiti i za dogrevanje... Naravno to se sve treba dobro uraditi i u elektricnom pogledu da ne dodje do nekog pozara... ugraditi osigurace kao zastitu, a sto se tice paljenja gasenja moze neki rele ili termostat neki da sve to regulisee...

I mene nervira kada je mnogo hladno sto mi lede brisaci, a najvise od svega me nervira to sto mi nikako ne rade brisaci, dobro sad preterujem, ali do sad sam menjao za nepunih tri godine koliko je stilo kod mene sigurno 5-6 puta metlice ili gumice zavisno kako kada... Soferka mi je odlicna, ima par tackica od kamencica koje su dimenzije po 1-2mm ali to ne predstavlja problem brisacima... Kupim nove brisace extra rade mesec dana i posle caooo... Najduze su mi trajali neki FLAT brisaci od 3000 din skoro su bili oba komada... dobro su radili nekoliko meseci... u zadnje vreme kupim na buvljaku na NBGD grafitne gumice za brisace na metar za 200-300 din, i one rade fino mesec dana i cao... ZNa li neko ima li kog resenja... Najvise stradaju brisaci sad u zimskom periodu, ako jednom protrljaju preko imalo zaledjene soferke tu im je kraj, vise nikada ne mogu da brisu kako treba...

** Izvinite za off, ali kad smo se vec dotakli teme, setio sam se ovog nazovi problema, koji predpostavljam da imaju mnogi od nas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj ove brisače, smešna cena, i još uvek tiho i lepo brišu. http://www.fiat-lanc...pic=54772&st=60

Najbolje da se stavi nešto kao filter za gorivo i u njega bakarni grejač (ovi što rade za bojlere mogu da odrade), ali bolje ispred malog hladnjaka. Motor će sam pre da se ugreje a ovako neće da puno remeti tok rashladne tečnosti. To moralo da se uključuje preko releja, naravno samo dok motor radi. Jeste petljancija ali može da se izvede. Da li provući žicu kao grejač kroz ove aero metlice, ima prostora ili iskoristiti one metalne trake za to. To bi neki električar znao da odradi.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, odavno je pronadjeno kulturno resenje za dodatno ili cak i samostalno grejanje vozila i tecnosti, i zove se WEBASTO! Ima raznih vrsta webasto grejanja, od onih samostalnih kao na kamionima( podesis vreme na tajmeru od webasta u kabini na koliko c da greje u koliko sati da se upali i ukoliko sati da se ugasi, i sve to dokle je vozilo ugaseno) a ima i tkzv. vodeni webasto koji dogreva tecnost u motoru i tako ujedno pravi i jace grejanje u vozilu. Ima ih u puno automobila koji dolaze iz inostranstva, ali ih ljudi ne koriste, na mnogima su i demontirani a i mnogima su u kvaru a i mnogi i neznaju sta je to. Mi na kombijima ugradjujemo obavezno Webasta jer obicno fabricko grejanje nemoze da greje minibus. Polovan uredjaj koji radi na 12v, novije generacije, krece se sa ugradnjom oko 400-500e kod nas ovde, ali posle je milina voziti se, toplo kao u banji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Družim se sa Webasto-rima već 20 godina, moćna ali skupa stvar. Glasno se razmišlja o nekom jeftinom, malom i efikasnom rešenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znamo mi svi za webasto, ali nama treba nesto samo malo da dogreje motor... To jes da odrzava radnu temperaturu kada je veliki ----- i da pomogne da se motor brze ugreje.... Po mom subjektivnom misljenju mislim da je premnogo dati 500 evra za webasto za auto koji vredi 3000 evra... Neko ko ima auto od 20+ k evra naravno, i ne samo webasto nego i sve druge pogodnosti koje mogu.... Ispravite me ako gresim, ali za webasto koji radi kada motor nije upaljen treba mnogo mnogo jaci akumulator od nasih 55-75 Ah... i jos dosta dodatnih instalacija i elektronike... Ja mislim samo na neki grejac vode, koji ce koristiti struju od alternatora tokom rada motora, da ne dira akumulator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...