Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Nemoj nikad da stavljaš karton preko celog hladnjaka.

Šteti ako se karton od kiše raskvasi i počne da se dezintegriše popunjavajuću lamele hladnjaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stefanen

pronadji u EPERU koji termostat ide na tvoj auto *po broju sasije* pa uporedi italijanski broj sa tim zamenskim iz Ap sporta

MAda i vidis ovaj skuplji BEHR i nije za stila u specifikaciji

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne bude mogao da dostigne radnu temperaturu, onda je moguće da je termostat zaglavio. Ali proveri i creva, tj. ulaz i izlaz. Kao što je objašnjeno ranije.

A što se tiče koji je termostat za tvoj auto, ja proveravam na sajtu seekpart24.com, a ovo je tvoj termostat Seekpart24.com ako je tvoj 100HP multijet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi kazaljka MORA da bude zakucana na radnu temperaturu bez obzira na to da li je napolju 40 ili -40. Ako vam problem nije rešen ni nakon zamene termostata ili ste kupili loš termostat pa treba da ga reklamirate, ili problem nije u njemu nego nečemu drugom što ima veze s tim. Znači, ne zavaravajte se da je šetanje kazaljke za temperaturu normalno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma brate, bacanje para, normalno je da se ohladi motor ako ga vozis 5om na 2000rpm na -2 stepena :D

Ajde reci nam onda, sta ce da se desi ako ne damo par hiljada za isti? :)

Meni drzi na pola, kada smanjim dozivljaj, opadne malo ispod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači da ti je termostat pri kraju. Tako je i meni bilo kada je počeo da riknjava. Znači nije potpuno zveknuo, ali će uskoro. Meni je tako radio skoro godinu dana, posle čega je počeo da obara temperaturu crticu i po - dve ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali nema odgovora, sta se desava ako obori za crtu ili dve, ohladi se ko mrtava?

Gde je i koja je steta napravljena neispravnim termostatom, iskustva?

Sta bi bilo da si nastavio da vozis sa pokvarenim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispravan mora da drži radnu temperaturu i na mnogo oštrijim uslovima nego što su ovih dana.

Sa podhlađenim motorom veća je potrošnja i izraženje habanje.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno rečeno meni je najveća šteta bila što mi je bilo hladno u autu i što sam se pokočio kad je počeo da spušta više od crtice i po. Što se drugih stvari tiče, ako ulje nije na toj temperaturi onda ne daje svoj maksimalni efekat što za posledicu ima oštećenje delova motora koje zapravo treba da sačuva. Naravno, za tako nešto je potreban duži vremenski i kilometražni period da bi se taj "efekat" dogodio ;)

Iskren da budem, termostat zaista jeste bio skup u odnosu na termostate za benzince (čini mi se čak 3-4x), ali sam se bar ugrejao :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa tobom Dovla.

Ali šta može biti uzrok pothlađivanja motora ako nije termostat?

Šta da gledamo? Šta da proveravamo?

Meni je donje izlazno crevo iz hladnjaka "ladno ko špricer" kada je kazaljka na crtici ispod radne temperature. Meni dostiže radnu temperaturu, ali NE MOŽE da drži ako vozim 90km/h u 6-toj brzini na 1600rmp i radi grejanje na 2-goj brzini a napolju je ispod nule. Obavezno padne 2-3mm ispod radne. Ako isključim grejanje onda se vrati na radnu temp. Ali ako vozim na 2000rmp onda je sve OK. U gradu je isti problem, ako stojim u gužvi 4-5 minuta a grejanje mi radi na 2-ci, opet malo padne temperatura sa radne. Naravno ako je napolju ispod nule.

Da li je moguće da taj "mali hladnjak pojede toplotu" koju proizvede motor u leru (do određene granice, ne da padne kazaljka na nulu :))?

Pozz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma vozi i uzivaj, da vidis na leto kako ce da bude "radna".

Bolje spremaj pare za pragnje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

NE MOŽE da drži ako vozim 90km/h u 6-toj brzini na 1600rmp

Ne moj da voziš 90 u šestoj sve ida može da drži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa tobom Dovla.

Ali šta može biti uzrok pothlađivanja motora ako nije termostat?

Šta da gledamo? Šta da proveravamo?

Meni je donje izlazno crevo iz hladnjaka "ladno ko špricer" kada je kazaljka na crtici ispod radne temperature. Meni dostiže radnu temperaturu, ali NE MOŽE da drži ako vozim 90km/h u 6-toj brzini na 1600rmp i radi grejanje na 2-goj brzini a napolju je ispod nule. Obavezno padne 2-3mm ispod radne. Ako isključim grejanje onda se vrati na radnu temp. Ali ako vozim na 2000rmp onda je sve OK. U gradu je isti problem, ako stojim u gužvi 4-5 minuta a grejanje mi radi na 2-ci, opet malo padne temperatura sa radne. Naravno ako je napolju ispod nule.

Da li je moguće da taj "mali hladnjak pojede toplotu" koju proizvede motor u leru (do određene granice, ne da padne kazaljka na nulu :))?

Pozz...

iskreno ni meni nije jasno...Isto se desava i kod mene kada je temperatura u minusu...Auto dostize radnu temperaturu ali ako stoji u mestu i radi grejanje 2-3 stepen ,polako pada temperatura...

Probao sam jos 3 multijeta 140ks ,na sva tri su menjani termostati,stavljeni facet, i oni vise nemaju problem sa dostizanjem temperature ali se desava pad kada rade u mestu!

Kole,kakva je situacija kod tebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi radio pola sata u mestu verovatno bi padala. U normalnoj vožnji grad / van grada sa kraćim zadržavanjima nimam problema,

Share this post


Link to post
Share on other sites

U normalnim uslovima grad/van grada isto se ponasa kao i tvoj auto ali ako stoji u mestu i odvrnem grejanje na max,primetno pada temperatura posle par minuta ,cak jednu do dve crte!Cak sam ga kacio i na komp svojevremeno,znaci u mestu odvrnem grejanje na mah i temperatura sa 92-3 stepena padne na 70 za par minuta!

Koji stepen gore dole nesecam se tacno ali znam da je primetno padanje ako je na max duvanju..

inace termostat sam menjao jer mi je skazaljka isla gore dole konstantno(dostigne sredinu pa padne 3 crte,i tako stalno) i grejanje je bilo katastrofa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor kada radi ima određeno zagrevanje i dok je temperatura motora ispod radne, termostat je zatvoren i voda ne ide kroz motor. Ukoliko je uključeno grejanje otvara se crevo ka malom hladnjaku i voda počinje da kruži, kroz motor, ali samo prema malom hladnjaku radi grejanja kabine. Kada motor dostigne radnu temperaturu, termostat se otvara i voda počinje da teče kroz ceo sistem, hladnjak itd itd i na taj način se motor hladi. Jasno je da će se motor brže hladiti na niskoj nego na visokoj spoljnoj temperaturi, tj. da će termostat u istim uslovima vožnje zimi biti kraće otvoren, a leti duže. Ono što je neminovno jeste da termostat otvara i zatvara u rasponu od 5-6-7 stepeni što je na tabli maksimalno debljina kazaljke gore-dole.

Dakle, to je kako sistem funkcioniše. E sad, šta mogu biti uzroci većih odstupanja? Dakle, najpre pomenuti termostat koji se u nekom trenutku raštima pa počne da otvara ranije (češće) ili kasnije (ređe) pa onda kazaljka podivlja. Drugi uzrok može biti termodavač. U tom slučaju, temperatura motora je verovatno na radnoj temperaturi ali se ta informacija ne prikazuje korektno na tabli. Treći problem koji može da se javi jeste da se iz nekog razloga otvara ceo sistem za hlađenje kada se uključi grejanje u kabini umesto samo malog hladnjaka. To već mislim da zavisi od realizacije rashladnog sistema na automobilu i nisam siguran da li konkretno na Stilu postoji i teoretska mogućnost da se tako nešto dogoodi. ;)

Ono što se meni čini u etibor-ovom i vladac-ovom slučaju jeste da vozite auto na previše niskim obrtajima za datu spoljnu temperaturu. Imao sam prilike da vozim Pasata 1,9TDI 130KS u uslovima gde sa -5 dolazim na -27 stepeni spoljne temperature u roku od možda 20ak kilometara. Kazaljka za temperaturu pada nenormalno brzo i kada sam došao na deonicu gde je bilo -27 morao sam da ga držim na preko 3500 obrtaja (i u vožnji i u mestu) da bi održavao temperaturu i da se ne bih zaledio u kolima. Dakle, u zimskom periodu povećajte obrtaje na 1800-2000 i sve će biti ok, a i motor će vam biti zadovoljniji i zahvalniji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edibor hvala za link,meni treba ovaj facetov :thumbup:

otici cu malo kasnije da upalim stila i da proverim ta 2 creva kako se zagrevaju. Samo mi recite jel treba malo da ga pustim da radi pre toga(ili da ga vozim) i jel treba da mi bude ukljuceno grejanje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se i kod mene na mjetu desava cim pustim grejanje. Citao sam na stranim forumima da je to normalno pogotovo na savremenim dizelima koji emituju jako malo toplote. Ono malo sto se emituje mi usisamo u kabinu na grejanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla,svaka cast na iscrpnom objasnjenju :thumbup: ..Tacno je da zbog seste brzine uglavnom vozimo u nizim obrtajima,konkretno ja licno nemam problem sa dostizanjem radne u voznji,problem mi je na leru,znaci zagrejan auto do maximuma i pustim grejanje na max.(kada je temperatura 0 pa dalje u minus

Kad kazem problem ,to i nije problem vec zapazanje,znaci on lepo dostize radnu,greje lepo(koliko je to moguce za dizela) ali zbuni me pad skazaljke u tim i samo tim uslovima..Snimicu clip ovih dana pa postaviti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla prijatelju, svaka čast. :)

Probaću da vozim na malo većim obrtajima pa ću pratiti situaciju.

Generalno jeste problem što novi dizeli oslobađaju malo toplote, ali to znači da je dobro iskorišćenje goriva tj. motora.

A rešenje za to je Webasto... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se i kod mene na mjetu desava cim pustim grejanje. Citao sam na stranim forumima da je to normalno pogotovo na savremenim dizelima koji emituju jako malo toplote. Ono malo sto se emituje mi usisamo u kabinu na grejanje.

ma jok !

nemaju pojma. ;)

svima se isto desava i uvek ista prica o tome a neki nece da shvate da to tako mora i da je sve ok.

Ko ne veruje nek baca pare (ja jednom bacio i vise necu). :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada, ali nikada problem kod SUS motora nije bio nedostatak toplote, nego njen višak kao rezultat načina rada tih motora. Uostalom, otvorite nekada haubu...npr. napolju minus, u kabini toplo...i onda otvorite haubu...sigurno ćete osetiti koliko je toplote ''ostalo''... ;)

To što posle zamene termostata neko ima i dalje problem je samo dokaz da je kupio:

- neodgovarajući termostat

- odgovarajući, ali krš.

Kao što imate npr. manje i više kvalitetne kočione pločice, tako imate i termostate. :thumbup:

p.s. Evo, baš u utorak posle fudbala, 1 sat posle ponoći, napolju minus, Stilo 1.6 radi u mestu, uključeno grejanje i posle 10 minuta na radnoj. Da je ostao još malo u leru, počeo bi i da pali ventilator povremeno. Toga se sećam daaaaavno kada je kupljen nov akumulator, pa je nakon montiranja auto ostao da radi u mestu nekih pola sata kako bi ''pobudio'' nov akumulator sa police. Isto je bio neki novembar ili decembar, znam da je stigao do radne i nakon toga počeo malo-malo da pali ventilator, a napolju minus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija toplote ima veze jedino sa kolicinom sagorelo goriva u motoru. Kada auto radi u mestu, u leru, sa minimalno sagorelog goriva a grejanje ukljuceno, tada mali hladnjak grejanja prakticno hladi motor iako je termostat zatvoren.

Ko je privodio u auto preko zime sigurno zna :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada, ali nikada problem kod SUS motora nije bio nedostatak toplote, nego njen višak kao rezultat načina rada tih motora. Uostalom, otvorite nekada haubu...npr. napolju minus, u kabini toplo...i onda otvorite haubu...sigurno ćete osetiti koliko je toplote ''ostalo''... ;)

To što posle zamene termostata neko ima i dalje problem je samo dokaz da je kupio:

- neodgovarajući termostat

- odgovarajući, ali krš.

Kao što imate npr. manje i više kvalitetne kočione pločice, tako imate i termostate. :thumbup:

p.s. Evo, baš u utorak posle fudbala, 1 sat posle ponoći, napolju minus, Stilo 1.6 radi u mestu, uključeno grejanje i posle 10 minuta na radnoj. Da je ostao još malo u leru, počeo bi i da pali ventilator povremeno. Toga se sećam daaaaavno kada je kupljen nov akumulator, pa je nakon montiranja auto ostao da radi u mestu nekih pola sata kako bi ''pobudio'' nov akumulator sa police. Isto je bio neki novembar ili decembar, znam da je stigao do radne i nakon toga počeo malo-malo da pali ventilator, a napolju minus.

Generalno ja se sa ovim ne slazem...

1.Moguce da jedan kupi krs ali da svi kupujemo isto s..nje bas i neide

2. Ja sam reklamirao svoj termostat i zamenjen mi je drugi jer nisam bio zadovoljan,ljudi izasli u susret i zamenili jer auto odrzavam vise od 7 godina kod njih,medjutim isto se desava a znas i sam koji je problem zameniti termostat na autu!

3.Naravno dok cekam razgovaram sa ljudima koji dolaze u servis ,masa njih a poprilican broj taksista kaze:"nepada mi pamet da menjam termostate vise,samo bacam pare a efekat isti"

Bas kao sto je STILISTA rekao u postu iznad..

Mogu da menjam termostate u nedogled ali ocito je da je grejanje na jtd-multijet-u katastrofa jer i po stranim forumima vrti se ista prica.

Benzinca kojeg navodis kao reper nije merodavan jer svi benzinci pa i stilov 1.6 dostize mnogo mnogo brze temperaturu od bilo kog dizela.

Ne znam za jtd ali za multijet, u svaki koji sam usao ima pojave koje sam naveo

ja bi stvarno voleo da se oglasi neko od majstora kao sto su Goran sa Altine i Miksy pa da iznesu svoj stav jer oni su apsolutno merodavni posto ko zna koliko su njih promenili! Ako treba oteracu svoj auto kod njih i ako treba opet cu da menjam termostat ako kazu da je do njega :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada, ali nikada problem kod SUS motora nije bio nedostatak toplote, nego njen višak kao rezultat načina rada tih motora. Uostalom, otvorite nekada haubu...npr. napolju minus, u kabini toplo...i onda otvorite haubu...sigurno ćete osetiti koliko je toplote ''ostalo''... ;)

To što posle zamene termostata neko ima i dalje problem je samo dokaz da je kupio:

- neodgovarajući termostat

- odgovarajući, ali krš.

Kao što imate npr. manje i više kvalitetne kočione pločice, tako imate i termostate. :thumbup:

p.s. Evo, baš u utorak posle fudbala, 1 sat posle ponoći, napolju minus, Stilo 1.6 radi u mestu, uključeno grejanje i posle 10 minuta na radnoj. Da je ostao još malo u leru, počeo bi i da pali ventilator povremeno. Toga se sećam daaaaavno kada je kupljen nov akumulator, pa je nakon montiranja auto ostao da radi u mestu nekih pola sata kako bi ''pobudio'' nov akumulator sa police. Isto je bio neki novembar ili decembar, znam da je stigao do radne i nakon toga počeo malo-malo da pali ventilator, a napolju minus.

mesas babe i zabe!

tj. dizela i benzinca! s oprostenjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...