Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Znam da nije mesto ali vec nekoliko puta hocu da pitam pa zaboravim.

Ima li svaki model stila AQS? Jer to izgleda kod moga ne funkcionise.

Uzevsi u obzir stanje polovnjaka koji stizu kod nas i daljeg njihovog odrzavanja, cast izuzecima, sve vise mi je ruka u tom predelu konzole gde se nalazi doticni taster. Sreca , pa vecinom godine nemam neke intenzivne voznje po gradovima ali i na otvorenom nisam postedjen ovih koksara od auta.

 

Ova funkcija je dobra ali nisam nesto posebno istrazivao a za one koji prvi put cuju to je :"AQS
Air Quality Sensor omogućava putnicima u kabini Fiat Stilo da uvek udišu čist vazduh, bez obzira da li se nalazite u gradskoj gužvi, ili stojite u koloni u nekom tunelu i sl...Ovaj senzor kontroliše funkciju recirkulacije vazduha sprečavajući da spoljno zagađenje bude uvučeno u kabinu Fiat Stilo kada se nalazite u takvom negativnom okruženju. Bez obzira da li ste ručno uključili autocirkulaciju vazduha, kad god ovaj senzor detektuje povećano spoljno zagađenje, on će automatski uključiti autocirkulaciju, i tako sprečiti da prljav vazduh uđe unutra."

 

Inace , ja sam moje zamerke u vezi zagadjenja bazirao na realnim , svakodnevnim, zagadjivacima a ne uzimajuci u obzir fabricke podatke.

Znam da smo ubogi siromasi i znam da ce neko pitati kako sam se do sada borio sa tim , ali ne treba da budemo siromasni u glavama. Opet cast pojedincima, ali svedoci smo kako se odrzavaju automobili i sta se sve vozi.

Firme i teski saobracaj necu komentarisati jer nije mesto a to su stvari koje zivot znace , mada meni posao delom zavisi od sopstvenog prevoza.

Na kraju , nisam ja toliki borac za ekologiju ako je neko stekao takav utisak. Samo imam zelju putem ovih recenica da objasnim u kakvoj sam poziciji kada se nadjem u okruzenju cestica cadji bez sopstvene krivice a samo zato sto neko ne vodi dovoljno racuna o svom vozili ne hajuci kakve ce posledice proizvesti necinjenjem ili pogresnim cinjenjem.

Da se ja pitam , sve jedan bi bio iskljucen iz saobracaja a za skidanje katalizatora pride. Ali, ne pitam se ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docice i vreme katalizatora. Ako ne kod nas onda nece moci da bez njega da se prdne iz zemlje pa i u okruzenje. Bice cim vide nase table odmah na test gasova i cao, kao sto je bilo i sa loz-uljem u Hrvatskoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No engines are good for the environment. However, minimising environmental damage should be of concern to all motorists.

  • CO2 (Carbon dioxide) is one of the major greenhouse gases that has been linked to discussions on climate change. Generally, diesel engines emit a lower level of CO2 per kilometre travelled so could be considered better for the environment.
  • CO (Carbon monoxide) is a lethal gas produced by petrol engines. While CO emissions have been combated with the use of catalytic convertors, they only work effectively once they have reached operating temperature, so CO is still a by-product of petrol engines during the warm-up phase.
  • NOx (Nitrous Oxide) combines with low level ozone to form smog. While NOx can be higher in a new diesel than a new petrol engine, petrol engines produce more NOx over time.
  • HC (Hydrocarbon) in fuels contains harmful chemicals including benzene. Benzene has been proved to be highly carcinogenic. HC emissions are much higher in petrol engines than diesel.
  • SPM (Suspended Particulate Matter) refers to particles suspended in the air, such as soot, emitted from the exhaust of a diesel engine. While modern diesels are fitted with particulate filters, SPM emissions are still high in older diesel engines.

To summarise the environmental impact of petrol vs diesel engines: diesel comes out on top with regards to CO2, CO and HC. Both are around the same when it comes to NOx and diesel is worse for SPM.

'naci, samo TNG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

NOx (Nitrous Oxide) combines with low level ozone to form smog. While NOx can be higher in a new diesel than a new petrol engine, petrol engines produce more NOx over time.

E meni se ova greška stalno pojavljuje na dijagnostici (NOx senzor) i pali mi check engine (ili što reče jedan check point) svakih nedelju dana posle poništavanja greške.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Neso, citajuci tekstove sa prethodnih (tvojih) linkova ne vidim da za 1.3 mjtd negde spominju emisiju manju od 100 g/km ? Ono sto sam nasao po internetu je samo neodredjeno... 

 

 

Fiat je evropski lider na polju ekologije već pet godina uzastopno. Vozila ovog proizvođača emituju najmanje ugljen-dioksida na tržištu, a tokom izložbe u ovlašćenoj mreži FAS-a posebno će biti istaknuti motori sa štetnom emisijom ispod 100 grama po kilometru – dvocilindarski turbo benzinac 0.9 TwinAir i proslavljeni turbo dizel 1.3 MultiJet II.

 

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53629

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je samo lose napisano, tako da moze da se tumaci kako ko hoce... prvi deo recenice do "i" se odnosi na prve motore (koji imaju emisiju manju od 100g) nazalost pisu u mnozini "bice predstavljeni motori" - a izlozen je jedan... pravilno je, jer je taj jedan predstavnik vise motora, cele vrste... a onda dodaju I druge motore za koje pisu "proslavljeni..." na koje se to nazalost ne odnosi...

Na nijednom od testova i specifikacijama 1.3 motora nisam nasao podatak da ima manju emisiju od 100g/km, tako da relevantvi izvor ne moze biti jedan dvosmisleno napisan tekst, kao sto ne moze biti ni wikipedia ni bilo cije (ni moje) misljenje. Licno bih voleo da je tako, ali mislim da nije. Zar ne bi da je zaista tako prvi Fiat trazio od drzave subvenciju od 100.000 dinara (kao Hyundai), I hvalio se time na sav glas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je među prvima sa 90 g/km CO2 http://www.fiat.it/it/punto/motori-specifiche-tecniche

Mala dopuna. Našao sam test Fiat (nije više Grande) Punto 1.3 MJT II 85 KS (ECO model 90 g/km CO2)
V max 173,3 km/h pri 3500 o/min
potrošnja
90 km/h- 4,29 l
130 k/h- 6,58 l
grad- 5,49 l
otvoreno- 5,05 l
autoput- 7,14 l
0-100 km/h- 13,6 s
0-130 km/h-25,8 s
Elastičnost
70-90 km/h- 7,7 s
70-120 km/h-19,8 s
kočnice
100 km/h-0- 45,4 m
130 km/h-0- 74,1 m
masa 1090 kg
Stim što ovaj Punto ima duži dif 3,053 u odnosu na 3,562.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad verujem!

 

(doduse nije za 500L, obicnog punta... vec neki specijalni ECO model) Al zasto onda nema subvencije za njega|? Pretpostavljam da bi se znatno bolje prodavao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencije više nema. Dok je postojala, stvar je bila ovakva:

 

 

Ministarstvo životne sredine je još prošle godine uvelo subvencije za kupce vozila na elektro i hibridni pogon od 100.000 dinara.
Odnedavno je akcija ''Eko frendli'' proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina Fiata 500 sa Twin Air motorom, Mini D, Smart MHD, Smart CDI, Corsa 1.3 CDTI, Astra 1.7 CDTI, Prius...
Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine ne plaćaju parking.

Preuzeto sa - Total car

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51881

 

ecododela3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu (opet) da vas podsetim da je tema benzinci vs. Dizeli... pa prebrojte u tabeli kojih ima vise! ...sto ce reci - dizel manje zagadjuje okolinu! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mi to ikad bude reper pri izboru motora, preci cu na bajs :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerbo vas benzin, :2guns:   danas me uguši jedan Jugo. Makar dobio rak uvek biram dizel (osim onih kratkohodnih / ti tek ubijaju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek da poskupi gorivo jos za dva - tri puta... videces tek onda sta znaci usteda u potrosnji... pa da uvedu ekoloske takse... benzince i krs dizelase gledacemo samo na starim filmovima. ;)

Zivi bili pa (ne) videli... al sve mi mirise da ce se to uskoro desiti... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam neki test nove mazde 6, 2.0 benz 6 brzina 165ks, potrosnja po gradu 7.2l na otvorenom 4.9 o.O, masa auta samo 1300kg (kao moja xsara) i ubrzanje oko 8s do 100. Prosto neverovatno kako su unapredili benzinski motor, ni u jednom aspektu ne zaostaje za turbo dizelom, cak naprotiv. Evropski proizvodjaci ne razvijaju dovoljno atmo benzince, tj okrecu se potpuno turbo motorima, srecom tu su Japanci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stvarno je mali potrosac. Uz start stop i i-Eloop sisteme ostvaruje znacajnu ustedu. Imamo je u firmi trenutno, trosi isto a ponekada i manje nego Fiesta 1.2!

Odlican auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevezano koliko košta, ali mi je prosto neverovatno da može toliko malo da troši po gradu... Skoro da bih smeo ruku da dam :)

Dosta mojih Fordaša ima te Fieste 1.25 Zetec, po gradu nikome ne troši ispod 9 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti kako idu te Fieste? Meni se baš dopadaju, ali nekako mi slabašno deluju, kao i većina novijih Fordovih rešenja. Sa druge strane, tdci 115ks me je ostavio bez teksta kako ide. 

 

Inače, što se ekologije tiče slažem se sa Atom da će verovatno doći dan kada neće nijedan od naših automobila moći da se vozi, ali ne brinem se mnogo oko toga. Kud' svi Turci tud' i mali Muja pa šta da se radi, vozićemo one dvotočkaše-trotinete na struju i slične gluposti ako do toga dođe  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naisao sam na puno predvidjanja da ce cena goriva ici znatno vise... samo sto ne smeju odjednom, vec postepeno... evo jednog od razloga zasto

http://www.dominomagazin.com/article/14297/gradski-zivot/za-18-godina-cao

Drugi razlog - obavezno pogledajte sledeci video - makar njegov kraj:

http://www.dominomagazin.com/article/13333/film/sutra-ne-postoji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...