Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Covek je rekao da 2000 evra kosta uredjaj za jts fsi i slicne motore a ne za 8v punta,pa se onda postavlja pitanje kolika je isplativost tog benzinca u odnosu na dizela.

A stilo 1.8 i 1.9 jtd da se potegnu ne znam,ako bi benzin i dobijao to bi bilo cupavo a potrosio bi boga oca pod punim gasom,taj motor ni fine voznje ne trosi ispod 11-12 benzina.

Ja znam samo da se na plin ne vracam,vecito sam imao neke zajebancije,nece da radi na benzin hoce na plin pa onda obrnuto,pa gubim ler gas,menjaj stalno kablove,steluj plin,puno trosi,malo trosi,nemam gepek.

Za 6 godina koliko vozim jtd nijednom motor nije zastucao niti sam imao nekih problema a ne primetim da sam nesto osiromasio zbog malo skupljeg odrzavanja ili registracije.

To je bila cifra pre par godina, verovatno je sada pojeftinilo. Iskreno, ta kombinacija po meni idiotska - direktno ubrizgavanje + plin. U trenutku ludosti zamalo da kupim lybru 2.0 20v, pa da joj koknem plin, bez obzira na sve činjenice koje znam o plinu u kolima. Srećom nisam.

Da malo skrenem sa teme, u fazi sam kupovine drugog auta, treba mi sa 4 vrata, i najprimamlivija mi je Seat Ibiza 1.9TDi od 130 ks sa 6 brzina - pocket rocket, još kada se čipuje, ihaaa. Gledao sam razne lybre, maree i stidžane karavane, focuse, i rešio sam da mi ne treba karavan :D

Pa dobro, to mu dođe mešavina :) odnosno ono što sam rekao, nikad ne radi 100% na plin, kad se uzme u obzir kombinovana vožnja :)

Ma idi Vule, mešavina je ono na šta idu Vartburzi, trabanti, apenci :p

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolike su to kompresije na novim turbo dizelima? 16, 17?

13 Mazdin 2.0 dizel

već 1.2 benzinac sa 1.3 multijetom, ne znam kakav je ishod da potegnu 1.2 sporting sa 16v i 1.3 multijet, meni sa 8v taj multijet beži, ne nešto mnogo, ali značajno...

Vozio sam na duže relacije sva tri. U svakodnevnim uslovima eksploatacije Mjet ide bolje od oba. Ustvari sa ovim 1.2 8v nije čak ni za porediti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 16V još i može lepo da se vozi, 8V je gori za vožnju od pretromog 1.9D sa istom snagom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo dizel >>> turbo benzinac?

Turbobenzinac će uvek imati više izvučene snage po litri radne zapremine.

Ako nije tako, dajte uporedni primer nekih motora. Naravno, ako uzimate najjači turbodizelaš određene zapremine, onda uzmite u poređenje i najjaču verziju turbobenzinca te iste zapremine.

Npr:

- BMW 320d F30,

1995 cc, 4 valves per cylinder, 16 total valves

183.5 PS (181 bhp) (135 kW) at 4000 rpm

Specific output: 90.7 bhp/litre

max torque: 380 Nm at 1750-2750 rpm

Fuel system: common rail direct diesel injection

Aspiration: Turbo D.

- BMW 328i F30

1997 cc, 4 valves per cylinder, 16 total valves

245.4 PS (242 bhp) (180.5 kW) at 5000-6500 rpm

Specific output: 121.2 bhp/litre

max torque: 350 Nm at 1250-4800 rpm

Fuel system: direct petrol injection

Aspiration: Turbo

Atmo dizel >>> atmo benzinac?

Atmo. benzinac će uvek imati više snage po litri radne zapremine.

Ako nije tako, dajte uporedni primer nekih motora.

Zašto onda ova tema ima 18 strana? :whistle::D

Pa, zato što ovi sa turbodizelašima tripuju :D da imaju trkačku mašinu i onda krenu da porede babe i žabe, odnosno performanse tih svojih motora sa atmo. benzincima iste ili približne kubikaže i zaključe kako su one bolje kod turbo motora. Naravno da su bolje, kao kad bi uzeli da poredimo atmo 1.4 16v koji ima od 90 do 100KS kod Fiata, i isto Fiatov 1.4 16v T koji ima 120, 150, 170 (MultiAir), a može da ima i 260KS, pa i preko 300 KS (pogledati posebne verzije Fiata 500). 'Ajde sada i tu da zaključimo kako turbo motor ima više snage iz iste radne zapremine... ;)

...turbo dizeli intenzivno razvijaju vec 30 godina, a turbo benzinci nakon inicijalnih par primeraka, i par retkih (kroz taj period od 30 godina) - tek pocinju

Koliko su ono u doba turbo ere u F1 izvlačili konja iz turbobenzinaca na svakih 1.000 kubika zapremine?

Slažem se da TB tek sada počinju da imaju masovniju primenu jer se faktički izbacuju atmo.benzinci iz ponude i kod osnovnih modela, ali to nema veze sa razvojem TB. Odavno se tu išlo do maksimuma koji se zove 1.000 KS iz 1000 cc...Dve pivske flaše zapremine i 1.000 KS iz njih... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto onda ova tema ima 18 strana? :whistle::D

Zato što 90% ljudi vozi atmo benzince i turbo dizele :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolike su to kompresije na novim turbo dizelima? 16, 17?

13 Mazdin 2.0 dizel

Vau. Da priznam svoju glupost - to je otkrovenje za mene. Daj neki link ka tom podatku, toliko mi nestvarno zvuci. Kako moze sa 13 da napravi samopaljenje, ne ulazi mi u glavu, osim ako pritisak turbine nije vec ohoho.

...turbo dizeli intenzivno razvijaju vec 30 godina, a turbo benzinci nakon inicijalnih par primeraka, i par retkih (kroz taj period od 30 godina) - tek pocinju

Koliko su ono u doba turbo ere u F1 izvlačili konja iz turbobenzinaca na svakih 1.000 kubika zapremine?

Slažem se da TB tek sada počinju da imaju masovniju primenu jer se faktički izbacuju atmo.benzinci iz ponude i kod osnovnih modela, ali to nema veze sa razvojem TB. Odavno se tu išlo do maksimuma koji se zove 1.000 KS iz 1000 cc...Dve pivske flaše zapremine i 1.000 KS iz njih... :D

apsolutno nerelavantno sta je formula 1 izvlacila, iz cega i kad. Ovde pricamo o motorima koji moraju u garanciji da teraju 100 000 km samo sa 10 (ili manje) promena ulja i filtera, a ne o trkackoj masini kojoj je NEGARANTOVANI vek trajanja 10 puta kraci u najboljem slucaju.

Edited by Punto Abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stvari gledam na sledeci nacin:

Zivim u Srbiji gde je prosecna plata 300 eura.

Vozimo automobile od minimum 6 do 10 godina starosti.

Benzinci trose benzin i ne trose ga malo ako pricamo o iole ozbiljnijim agregatima od 1.8L pa nadalje. Ugradnja plina i zahebancija sa istim mi se ne svidja ni najmanje, a licno ne volim bombe u gepeku ma koliko sigurne bile. Cast onima koji voze bez plina, tako i treba da voze automobil. Sa plinom i 15L kad trosi - nije strasno.

S' druge strane, ja sta god radio JTD motoru ne mogu da predjem magicnih 8L u gradu, pa makar vozio u rikverc pun gas sa Zvezdare na Dorcol.

JTD/TDI motori su po mom misljenju daleko bolja investicija koja se pokazala izuzetno dobro na svakom polju, sto se tice odrzavanja, potrosnje, malom broju intervencija izmedju redovnih servisa.

Turbo benzinci ce tek dobiti smisao, turbo dizeli su tu vec dugi niz godina i zna se sta sa njim moze da se radi i kako idu i sluze vozaca.

Da ne zivimo u Srbiji i da je plata svima daleko bolja, opet bih se odlucio za isto - kupio bih moderan JTD/TDI agregat novije generacije i ne bih mislio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo BMW iz tog vremena je iz 1500ccm izbacivao 1500ks ali dobro to je bilo 80 godina :horse:

Svi proizvođači motora u F1 su u to vreme nogli da izvuku sličnu snagujer nisu postojala skoro nikakva ograničenja (pritisak turbine, sastav goriva, potrošnja). Kažem mogli, jer taj motor nije mogao da izdrži ni celu trku, a često ni cele kvalifikacije. Za trku snaga je redukovana.

BMW je bio jedinstven jer je jedini imao samo 4 cilindra u redu, drugi su bili v6 ili čak v8 iste zapremine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S' druge strane, ja sta god radio JTD motoru ne mogu da predjem magicnih 8L u gradu, pa makar vozio u rikverc pun gas sa Zvezdare na Dorcol.

Hahahahaha kladim se da ne bih uspeo da spustim potrosnju ispod 10l da ga ja vozim :laughing: A ne znam kako bi izdrzao stalnu voznju u rasponu 3500-4000+ obrtaja :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

S' druge strane, ja sta god radio JTD motoru ne mogu da predjem magicnih 8L u gradu, pa makar vozio u rikverc pun gas sa Zvezdare na Dorcol.

Hahahahaha kladim se da ne bih uspeo da spustim potrosnju ispod 10l da ga ja vozim :laughing: A ne znam kako bi izdrzao stalnu voznju u rasponu 3500-4000+ obrtaja :turned:

Vidi se da dizela nikad nisi vozio.

Posle par stotina kilometara bi shvatio da je to krajnje nepotrebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se da ti mene ne poznajes :D Ova riba i ja imamo usustini isti rad nogu u voznji po gradu:

Da vozim auto sa 500ks vozio bih ga tako ali zato i vozim 1116ccm samo jer i sa tim postizem po 120km/h po gradu pa je to u odredjenu stranu moj faktor ogranicenja... ;) Vozio sam 3 m dizela i smorio se a vozen sam jednom prilikom u TDIju sa crveni DI i smorih se ziv... Taj moment nista ne vredi a spic snage kada zaista i ide je tako mali da je slabo iskoristiv ;) Za mene licno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li je istina da je bolji fiatov 1.8 R4 od 2.0 R5, tj da li su bolji motori sa 4 ili motori sa 5 klipova? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je taj momenat snage u TDI-u sa 130ks (TDI) mali, onda ne znam sta je za tebe normaln i iskoristivo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moment je samo osecaj koji te lepi za sediste a snaga je ono koliko zaista brzo ide... Dzabe on mene lepi za to sediste kada je max ubrzanje i dalje koma ;) On lepo vuce tamo dole u obrtajima ali ja tamo ne vozim auto... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacu ti ja da probas jednom moje sokocalo, pa ako ne promenis misljenje onda nesto nije u redu. Ide jtd u 5000rpm, nema brige. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mene interesuje da li ti imas dijagram razvoja snage sa valjaka i koliko padaju obrtaji izmedju dve izmene brzine :D To mene interesuje a posle toga cu ja lako da se adaptiram maksimalnim performansama... Samo ja te molim da kao svi vozaci do sada, ne hvatas me za ruku i molis da prestanem da dajem gas i da ne krecem iz mesta na obrtajima iznad tacke maksimalnog momenta :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoces dodjes danas na skup da probas da li ima odgovarajuce karakteristike skromni JTD u Fiat Bravu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoces dodjes danas na skup da probas da li ima odgovarajuce karakteristike skromni JTD u Fiat Bravu? :)

Tesko da cu ja ici do BG gde je skup ako se nevaram ;)

Inace, ovako ja zamisljam idealan auto :D

A to dizel nikad nece moci ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...