Dimitrije 3 Posted March 4, 2021 (edited) Jel mogu na Cromu 1.9 8v 120ks da montiram 18ice sa gumama širine 235 ? Neko je spomenuo u jednoj temi za gume da zavisi i od kocionih kljesta, pa da ih ne uzmem dzabe i da ne mogu da ih stavim... Edited March 4, 2021 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 4, 2021 @Dimitrije Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Koja je visina gume u pitanju? Fabricki je na Cromu isla 18'' felna, doduse sa 225/45 profilom. Tako da ne vidim razlog zasto ne bi mogla takodje 18'' , sa 1 cm sirom gumom. Ako je OEM felna, tek ne vidim bilo kakav problem sa kocionim kljestima? Obicno sa nekim aftermarket felnama i neobicnim ET treba pripaziti da ne smeta rubovima, motanju. Ovde, bar po meni, ne bi trebalo da bude nikakvih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrije 3 Posted March 5, 2021 (edited) Znam, greška ,al uvek se izgubim jer sam nov na forumu, pa dok pohvatam sve...Visina gume je 50, i felna je 7.5 J a na tu felnu maksimalna sirina je 235 tako da nemam brige tu, nego sam procitao jos ranije da je neko spomenuo kljesta pa reko aj da pitam da se ne zajebem bezveze. I meni je bilo nelogicno. Hvala na odgovoru Ivane. Edited March 5, 2021 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 5, 2021 Sa klestima stvarno ne vidim kakav bi problem imao, ako podrazumevas OEM felnu (ili felnu ciji je offset/ET blizu fabrickom). Ako je ta dimenzija gume u pitanju, takodje vodi racuna da je 235/50 sa bokom od 11.75 cm. Dok je fabricka 225/45 visoka 10.1 cm. Znaci imaces 1.65 cm visi bok i preko 3 cm visu gumu ukupno. Nema na cemu, naravno. 1 Dimitrije reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 5, 2021 Meni takodje deluje prevelika razlika, da je 235/45/18 umesto 225/45/18 ili da je 215/50/18, ali ovako mi je previse, verovatno ce kaciti napred prilikom skretanja ili preko ulegnuca na putu kada amortizer vise odradi hod. 1 Dimitrije reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted March 5, 2021 A 235/40r18? I imas sve Malo manje udobna voznja. I 235/45 radi posao. 235/50 nikako ne moze. 1 Dimitrije reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrije 3 Posted March 7, 2021 On 3/5/2021 at 6:13 PM, gile smederevo said: A 235/40r18? I imas sve Malo manje udobna voznja. I 235/45 radi posao. 235/50 nikako ne moze. Onda cu 40 ili 45, jebiga osetice se malo vise svaka rupa al Boze moj ,nista strasno On 3/5/2021 at 11:17 AM, vagenovac said: Meni takodje deluje prevelika razlika, da je 235/45/18 umesto 225/45/18 ili da je 215/50/18, ali ovako mi je previse, verovatno ce kaciti napred prilikom skretanja ili preko ulegnuca na putu kada amortizer vise odradi hod. Bice 45 ipak On 3/5/2021 at 10:49 AM, Ivan said: Sa klestima stvarno ne vidim kakav bi problem imao, ako podrazumevas OEM felnu (ili felnu ciji je offset/ET blizu fabrickom). Ako je ta dimenzija gume u pitanju, takodje vodi racuna da je 235/50 sa bokom od 11.75 cm. Dok je fabricka 225/45 visoka 10.1 cm. Znaci imaces 1.65 cm visi bok i preko 3 cm visu gumu ukupno. Nema na cemu, naravno. Jebiga, hteo sam što udobnije da ispadne, ali na kraju cu ipak morati za 45 profil da se odlucim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted March 7, 2021 On 3/4/2021 at 1:20 AM, Dimitrije said: Jel mogu na Cromu 1.9 8v 120ks da montiram 18ice sa gumama širine 235 ? Neko je spomenuo u jednoj temi za gume da zavisi i od kocionih kljesta, pa da ih ne uzmem dzabe i da ne mogu da ih stavim... Možeš opušteno 235/45/18. 1 Dimitrije reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dwyanewade 1 Posted March 7, 2021 Da li bi mogao staviti neku drugu dimenziju guma koja je jeftinija na Stila. trenutno imam 205 55 r16 letnje Hankook. Zimske nisu vise za koriscenje. Pa bih hteo da kupim neke all season Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 7, 2021 A koja je to dimenzija 16'' guma jeftinija? 205/55 su standard za tu colazu - samim tim najrasprostranjenija i najjeftinija, sa ogromnim izborom u svim cenovnim kategorijama. Dodatno je i fabricki preporucena za Stilo, na sirinu njegovih OEM felni od 7''. Ako hoces iskljucivo jeftinije, jedno od resenja je da ides na neku manju colazu (citaj manje felne). U 15'' je 195/65 najjeftinija, a da ide na Stilo. S druge strane, 15'' na Stilu bas i nije estetski lepo resenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4033 Posted March 7, 2021 (edited) Jednkstavno uzmes jeftinkju all season gumu. Imas potpjno novu Sava All weather u 205/55/16 koju ja jurim u 17' cim izadje. Mozes i Tigar (neki hvale, neki ne, ja nisam za licno), Triangle, Laufren... Imas ih brdo nizeg ranga. Sava pomenuta je fino pozicionirana, a imas je na jedno 4-5 strana unazad malo o njoj. Drugo imas Kleber, BFG u srednjoj malo skupljoj klasi, pa izaberi. Edited March 7, 2021 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 7, 2021 1 hour ago, ISV_01 said: Imas ih brdo nizeg ranga. Tema je za izbor dimenzija felni/guma (a ne modela) - ali licno se ne bih igrao sa nekim "no name", jeftinim ili neproverenim AllSeason solucijama. Ako se vec ide na jedan set, on mora da zadovolji prilicno kompleksnih zahteva. Jedino imam poverenja u vrhunsku tehnologiju (a ne staromodne gume tipa Adapto i sl. koje su performansama daleko iza modernih). Debelo proverenu, sa konkretnim rezultatima, proverivim i uporedivim na testovima. Vrlo jeftino a dobro u toj klasi guma, jednostavno ne moze da ide zajedno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 8, 2021 (edited) Ako uzmem felne koje ce mi dati 11 mm pozitivnog scrub radiusa u odnosu na fabricki setup, na fiat stilu karavan , da li cu sjebati nesto ,odnosno kako ce to da se odrazi na upravljivost,trosenje guma i habanje trapa ? Edited March 9, 2021 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 8, 2021 (edited) @YUgisa javi se Edited March 8, 2021 by neshaoct popravio tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 9, 2021 @Cerberaspeed Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Imam jedno pitanje - kako si racunao Scrub Radius, s obzirom da je to presek ose ugla vesanja i ose tocka (moze biti pozitivan, nula i negativan)? Tacnije, koji je offset (ET) nove felne koju planiras da stavis? Takodje, na koji fabricki setup mislis i koju felnu trenutno imas? 15'' felna na Stilu ima ET 43 i sirinu od 6.5'', 16'' ima ET 41 i sirinu od 7'', a 17'' takodje ET 41 i sirinu od 7''. Pitam, posto ovde dominantno baratamo sa podacima o offsetu, jer su u pitanju najcesce sitnije modifikacije. Ako si umesto Scrub Radiusa (slucajno) mislio na ET felne i razliku od 11 mm - na Stila su ljudi komotno stavljali felne sa Nuova Bravo koje imaju manji ET od 31mm (restyle Sport jos manji ET od 26mm). Tj. sama felna je za toliko izbacenija napolje (10-15mm). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 9, 2021 (edited) https://www.wheel-size.com. to je sajt na kome sam unosio podatke. upravo sam te felne planirao da stavim od fiat bravo et 31. racunao sam u odnosu na 195/65 15 et 43 6 J .Pomagaj ceka me covek za felne, a ja nisam siguran hocu li nesdto sjbeati ako stavim te felne. Edited March 9, 2021 by Cerberaspeed Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 9, 2021 Pretpostavio sam, zato sam ti i dao odgovor u mom prethodnom pitanju . Slobodno montiraj, stavljali su ljudi opusteno 17'' Sport ili Emotion na Stila. Sve fabricke 16'' i 17'' i za Stilo i za Nuova Bravo su iste sirine od 7''. Jedino sto Bravo na alu ima manji offset od 31 mm (vs 41 mm kod Stila), tako da su felne za toliko izbacenije. Tj. efekat kao da si stavio 1 cm distancere na Stilo felne, tj. 2 cm siri trag tockova. Tehnicki znaci nema nikakvih problema, isti je i PCD 4x98 i CB od 58.1 mm. Jedino sto posle tvojih 15'' ocekuj primetno lepsu i precizniju voznju. Ne napisa samo da li uzimas 16'' ili 17'' - 205/55/16 guma je takodje solidna balonka, na Stilu se duva na 2.1 Bar, pa ne gubis mnogo na udobnosti. Ako je 17'', zavisi opet koji profil (225/45, 215/45, 205/50), malo su nize i duvaju se na 2.3 Bar pa je i voznja malo tvrdja u odnosu na 16''. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted March 9, 2021 Ako ti nesto znaci,ja sam na Stilu koji je bio spusten 30mm,imao felne 8x17 et 40 sa distancerima 15mm i gumu 215/45 r17. Vozio tako 4god. Nikad guma nije zakacila u rub blatobrana i sl. 2 Ivan and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 9, 2021 14 minutes ago, Ivan said: Pretpostavio sam, zato sam ti i dao odgovor u mom prethodnom pitanju . Slobodno montiraj, stavljali su ljudi opusteno 17'' Sport ili Emotion na Stila. Sve fabricke 16'' i 17'' i za Stilo i za Nuova Bravo su iste sirine od 7''. Jedino sto Bravo na alu ima manji offset od 31 mm (vs 41 mm kod Stila), tako da su felne za toliko izbacenije. Tj. efekat kao da si stavio 1 cm distancere na Stilo felne, tj. 2 cm siri trag tockova. Tehnicki znaci nema nikakvih problema, isti je i PCD 4x98 i CB od 58.1 mm. Jedino sto posle tvojih 15'' ocekuj primetno lepsu i precizniju voznju. Ne napisa samo da li uzimas 16'' ili 17'' - 205/55/16 guma je takodje solidna balonka, na Stilu se duva na 2.1 Bar, pa ne gubis mnogo na udobnosti. Ako je 17'', zavisi opet koji profil (225/45, 215/45, 205/50), malo su nize i duvaju se na 2.3 Bar pa je i voznja malo tvrdja u odnosu na 16''. Prvo da ti se zahvalim mnogo , ne spavam dva dana :P. Felna je 16 i trenutno su na njima 215/55 16 , snam da je malo sire ali sam planirao da to vozim jos ovu sezonu pa sledece godine da uzimam 205. hvala jos jednom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 9, 2021 (edited) Nije samo sire, nego je i vise . 205/55 je visoka 11.27 cm, a 215/55 je 11.82 cm. Sto se felni tice, nemas sta da brines - rekoh ti da su drugari opusteno montirali 17'' sa Nuova Bravo. Cak sam par puta vidjao i Bravo 18'' na Stilu. Nema na cemu . A kao dodatak evo ti ispod primer Stila sa dvobojnim Bravo Sport 17'' felnama, sraf na sraf bez ikakvih modifikacija. Moze da se primeti manji offset Bravo felni od 31mm, tj. felna izbacenija 1 cm napolje u odnosu na Stilove: Bonus slika : Bravo Emotion 17'' sa istim parametrima, na Danteovom Stilu: Edited March 9, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 9, 2021 stavljam slike kad montiram felne, poz i hvala jos jednom. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 9, 2021 Za prosecnog vozaca odgovor je ne, neces imati problem da uradis to sto planiras. Za one koji zele da zadju u ozbiljnu tematiku, bez iskustva sa tvojim autom mogu samo da pricam uopsteno, a to je da moderni automobili sa mcpherson oslanjanjem imaju u globalu relativno mali negativan scrub radius koji stabilizuje auto u slucaju defekta na gumi i kocnicama i umanjuje torque steer. Usustini vrlo bezbedno resenje za prosecnog vozaca sa skromnim osecajem na volanu sta se desava sa tockovima. U zavisnosti od toga koliko je zaista negativan, zavisi ce uticaj koliko ce efekta imati izbacenija felna. Pa ce taj efekat biti ili delimicno umanjen ili ako se poklopi da se svede na 0, scrub radius koji iznosi 0 dovodi do toga da je auto dosta mutav na volanu (mozda se nekima ne cini tako jer stavljaju sire gume ili nizi profil koji ponistavaju deo tog efekta). Sad mnogi vole da ne osete nikakve informacije od puta na volanu pa ce to mozda nekome odgovarati, drugo je sto ne mogu reci iz licnog iskustva (barem nisam merio ali kad pogledam necija iskustva sa problemima oko trosenja guma nakon nekih izmena na trapu, odokativno moglo bi da bude istinito) ali kazu da je auto onda jako osetljiv na to kad nesto nije ok na trapu ili ako je reglaza malo poremecena i da onda ubrzano trosi gume. Pozitivan scrub radius se uglavnom koristi na sportskim autima za vozace koji zele precizan osecaj na volanu i da osete sve sa kolovoza. I smanjuje potrosnju guma u agresivnoj voznji kroz krivine. Ili ako je nekome lakse kroz brojke, ako bi tvoj auto mozda imao scrub radius od -30mm onda smanjivanje na -19mm bi malo umanjilo efekte ali ne bi pravilo toliko problem. Ali ako je recimo -15mm onda mozda nije bas najpametnija ideja. Ali sad ovo je sve teorija, a u praksi ljudima to nije toliko bitno, a mnogi i preferiraju pogresno. 1 1 neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 9, 2021 hvala yugisa vrlo detaljno i precizno. Nisam u panici zbog oseceja ,vec samo zbog mehanike automobila. ali si sve lepo objasnio . hvala. 1 YUgisa reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cerberaspeed 3 Posted March 13, 2021 (edited) Felne su kupljene, cekam da prodje hladni talas pa da ih montiram. Felne su super ,ali me zanima zna li neko koja je ovo nijansa alu boje i kako da saniram ove male oksidiovane povrsine ? Edited March 13, 2021 by Ivan Sredjene slike 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4033 Posted March 13, 2021 Jedan naš uvaženi kolega je ostavio veoma detaljan tutorial u Uradi Sam sekciji o konkretnom sređivanju i farbanju felni, pa samo zasuči rukave: Farbanje Alu felni DIY Meni su te felne baš dobre, podsećaju malo na 18" i iako su 16" odlično čuče na Bravu. Quote Share this post Link to post Share on other sites