Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

pa bio je onaj od 75 Ah malo jače udarne snage i 1000 din skuplji e za taj daju 40 meseci garancije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, za Titanium je 36 meseci garancija a za Titanium + 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAm je extra

Koliko ti vec traje (ovakvu tvrdnju se licno usudim da dam bar posle 4 godine koriscenja)?

Pitam, jer sam takodje njih i "Yuasa" uzimao u obzir pri zadnjoj kupovini, ali sam na kraju odustao.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zimus zamenio FIAMMa Titanium 60 Ah (540 CCA) koji je bio star tri po godine. Kad su temperature bile ispod nule teže mi palio auto (ali je svaki put upalio, nije me izdao) a pošto je garancija tek istekla rekoh sebi da ni oni nisu ništa bolji od ostalih. Ionako sam planirao da stavim veći (za 1.9 JTDm) te sam kupio Toplu Energy 75 Ah (640 CCA, takođe sa čepovima) a ovaj FIAMM otvorio i imao šta da vidim, nedostajalo je oko 600 ml destilovane vode. Dolio destilovanu, napunio na CTEK punjaču i testirao na testeru sa cekas žicom. Pošto je i dalje u odličnom stanju poklonio ga stricu za GP 1.9 multijet i odmah smo primetili u poređenju sa fabričkim Magneti Marelli 50 Ah i 350 CCA da daleko lakše pali, što se kaže, na pola ključa, i to pokazuje koliko je bitna udarna snaga. Kasnije sam otvorio i ovaj Magneti Marelli i njemu je nedostajalo nekih 400 ml vode, dolio i napunio ali tek treba da ga testiram. Što se mene tiče, dvaputa godišnje provera i dolivanje destilovane i punjenje na kućnom punjaču da bi se koliko toliko produžio životni vek akumulatoru.

 

Nedavno čujem konstataciju taksiste kada sam bio kod autoelektričara koji kaže da mu svaki zvekne pre dve godine kolika je garancija. Vozi čovek Opel Astru H, alternator i anlaser dobri, ništa ne vuče struju a kako je lepo primetio na Mercedesu i BMWu traju po 10 godina jer su u gepeku. I stvarno, stricu na Corsi C i dalje fabrički akumulator (14 godina star), 70 i koji Ah ali relativno slabe udarne snage (što ukazuje na deblje ploče). Najvažnije je gde su ga stavili - iza požarnog lima. Isto rešenje sam video i na A4 Audiju, 2002. godište a fabrički akumulator. Definitivno bi dosta produžilo život akumulatora smeštanje u prostor gde ne dopire (u značajnoj meri) toplota motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje mesto za aku ima Xsara Picasso - ispod vozačevog sedišta  :crazy:

Stara A klasa i Smart recimo imaju aku ispod suvozačevih nogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ćemo tako i neki vojni kamioni ( da ne imenujem) imaju iza vozača  ispod sedišta za "putnike", jednom su zaboravili ključ kad su menjali akumulator sa jednog na drugi pa kad smo natrčali na rupu kad je puklo, a kiselina samo sipa ... jako je gadno ako je akumulator na tako nekim mestima. Fora sa akumulatorom u gepeku mi se jako sviđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

FIAm je extra

Koliko ti vec traje (ovakvu tvrdnju se licno usudim da dam bar posle 4 godine koriscenja)?

Pitam, jer sam takodje njih i "Yuasa" uzimao u obzir pri zadnjoj kupovini, ali sam na kraju odustao.

 

pre kupovine raspitao sam se i dosao do zakljucka da je dobar ,sad u mojoj reziji koliko ce trajati videcemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba znati da je u situacijama kada se akumulator montira unutar kabinskog prostora ili gepeka preporučuju AGM akumulatori. Oni su značajno skuplji ali i kvalitetniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče tih bez održavanja itd, ti su mi najopasniji. Em nema lako pristupačne čepove em mora da raskupusaš pola akumulatora da bi došao do istih. Srećom , nešto mi bilo palo na pamet da proverim Bosch akumulator i kada sam poskidao onu plastiku i došao do čepova jednoj ćeli već fali elektrolit. Inače posle toga redovan pregled.

Tako i sa ovim sadašnjim na Stilu sa čepovima min dva puta godišnje kontrola elektrolita i punjenje pre i posle zime.

U motornom prostoru ga uništava toplota kao zimi još i  hladnoća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogao bi neko da napise koliko se dobija garancija prilikom kupovine odredjene marke akumulatora,i to je dobra smernica prilikom odabira proizvodjaca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i isti proizvođač/brend daje drukčije garancije u zavisnosti od serije, 24-40 meseci, ne možeš se vezivati samo za marku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko daje 40 meseci? danas sam bas pricao s komsijom autoelektricarom,vozi fabiju 16v ispod haube ima b.horse vec 3 god al kaze svaki mesec puni akumulator po 12h cisto radi dopune i eto kako i b.horse moze fino gurati ako se brine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varta silver dynamic, Fiamm Titanium + i verovatno po netu mozes da pretrazis i nadjes jos neke koji daju garanciju od 40 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko daje 40 meseci? danas sam bas pricao s komsijom autoelektricarom,vozi fabiju 16v ispod haube ima b.horse vec 3 god al kaze svaki mesec puni akumulator po 12h cisto radi dopune i eto kako i b.horse moze fino gurati ako se brine.

 

Koliko je potrošio struje mogao je za te pare da kupi neki kršteni akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj jos malo puni akumulator kao bateriju na nekom starijem mobilnom telefonu. Pa ne bih se tako drndao i da mi ga daju dzabe.

A da fino sluzi (ili da je fino sluzio), moze tek da kaze na recimo tom dupliranom intervalu ako uopste i uspe da dobaci toliko. Vecina ce izgurati garanciju, 3 god mi apsolutno nije neko merilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji bolji dokaz tvrdnje da kratke relacije sa mnogo stajanja i kretanja ne mogu dovoljno da napune akumulator, od taksi vozila? Dobro, uvek se njih uhvatim. Evo, to je boljka i dostavnih vozila, raznih kombi vozila koja "zuje" po gradu i dostavljaju recimo hranu, hleb, piće... Takva vozila staju malte ne na svaku banderu. Pa još ako moraju da ostave sva četiri pokazivača zbog bezbednosti ili poziciona svetla. Naravno, često se ugasi motor. I eto problema sa akumulatorom u nekom narednom periodu.

 
 
Kada sistem za punjenje strada obično se upali signalna lampica ili igla na instrumentu ode u crveno. Najčešći kvar je labav, istrošen ili pokidan kaiš( lično nisam imao mnogo takvih kvarova, više je bilo loših reglera i još lošijih kontakata na klemama). Ako se doda broj obrtaja i lampica zasvetli jače, onda bi trebalo maksimalno napuniti akumulator i potom ga testirati. U suprotnom ako lampica zasvetli slabije onda je kvar verovatno u sistemu za punjenje. U suštini, lampica je komparator između izlaznog napona na sistemu za punjenje i izlaznog napona akumulatora. Najprostiji test za kontrolu punjenja (bar ja tako radim) je taj što se doda broj obrtaja na nekih 1500-2000, upale se kratka svetla (opterećenje je obavezno!) i onda bi napon na akumulatoru trebalo da bude u rasponu od 13,8-14,4V, u zavisnosti od temperature (ako je topao dan) , stanja napunjenosti akumulatora (prazan akumulator neće tako lako dozvoliti da se brzo digne napon) i od samog dizajna alternatora. Starija vozila, bar koliko ja znam, su imala alternator "namešten" na nekih 13,8V. Ovo zbog toga što su tada postojali samo antimonski akumulatori koji su zahtevali nešto niži napon od današnjih kalcijumskih. Samo, ti stari antimonski su trajali po 7-10 godina, a ovi savremeni nešto slabo...
 
Većina reglera je temperaturno kompenzovana da bi zadovoljila potrebe za punjenjem pod različitim uslovima. Ako temperatura pada ispod 25 stepeni napon reglera se diže da bi kompenzovao povećan unutrašnji otpor akumulatora. Nasuprot tome, ako temperatura raste napon reglera pada. Još faktora koji utiču na napon punjenja: stanje samog akumulatora, stanje napunjenosti, sulfatizacija i naravno ukupno opterećenje potrošača.
 
Grafik punjenja aletranatora je uzet iz kataloga aletranatora firme Boš (http://www.boschusa.com/). Mislim da je dokaz više nego validan.
Matematika i elektrotehnika su prirodne i egzaktne nauke. Zato, brojevi će reći sve u sledećem slučaju, da jednom ZA SVAGDA razuverim one  "Neverne Tome" koji i dalje veruju da radom motora u mestu, "na leru" može da se dopuni akumulator. Mogu samo da potroše gorivo i ništa više. Neverovatno, u Americi postoji zakon da vozilo NE SME da radi u mestu ako nema potrebe (zbog zagađenja). Za kola ne mogu da bude siguran ali za one velike kamione znam 100%. No, to sad nije ni bitno. 
 
PRVO se obezbede (snabdeju) svi električni potrošači od strane alternatora a ostatak snage se dodeli za punjenje akumulatora.
Konkretnije...
Pretpostavimo da je ukupno opterećenje 14 ampera (kratka svetla, pozicija i radio, manje-više) i da motor radi na 2500 obrtaja i alternator proizvodi 35 ampera. Od tih 14A akumulatoru biće dodeljeno do 11A za dopunjavanje, što će trajati nekih 6 minuta. Ovo vreme se odnosi na vraćanje snage koja je uzeta iz akumulatora za startovanje motora. Ako motor radi  npr. na maksimalnih 5000 obrtaja i alternator proizvodi 90 A vreme za dopunjavanje će biti skraćeno na 2 minuta.
 
E sad ono "lepo"...
Motor radi na leru, oko 700 obrtaja, i alternator proizvodi SAMO 10 ampera. Od akumulatora se traži da nadoknadi razliku od 4 ampera za potrošače. Naravno, akumulator će i dalje biti pražnjen kako vreme bude teklo.
 
OVO JE RAZLOG ZAŠTO KRATKE VOŽNJE SA MNOGO STAJANJA I KRETANJA (start-stop vožnja) ILI TOKOM LOŠEG VREMENA, NIKAD NEĆE MOĆI DA DOPUNE AKUMULATOR VEĆ ĆE U NEKOM DUŽEM VREMENU ČAK GA I ISPRAZNITI.
Još gori slučaj. Može i to. Šta više, čest slučaj kod današnje omladine.
Neka je dodatno ugrađen jak audio sistem ili neka svetla (reflektori na krovu). To bi otprilike bilo još 20 ampera dodatnog opterećenja. Sa gornjim slučajem to je ukupno opterećenuje od 34 ampera. Poprilična struja. Neki mali alternatori imaju toliko maksimalno opterećenje. Da se ne udaljavam od teme, postaje zanimljivo. Sa 34 ampera opterećenja ispod 2500 obrtaja i na aleterntoru koji daje 90 ampera maksimalne struje AKUMULATOR NIKAD NEĆE BITI PROPISNO DOPUNJEN. Dok motor radi pod ovim uslovima od nekle se mora uzeti dodatna snaga. Naravno-iz akumulatora.
Posle svega ja ne znam jednostavnije i slikovitije da objasnim. Ako ovo sve ne razuveri "Neverne Tome" da je NEMOGUĆE dopuniti akumulator u gore navedenim uslovima...
Neka i dalje zadrže svoje mišljenje.
Pa i fabrike akumulatora moraju nešto da rade!!!
 
Moguće rešenje za ovakve slučajeve je ugradnja jačeg alternatora što bi trebalo da prati u ugradnja jačeg akumulatora.
Ako ima mesta u motoru... U mom prethodnom postu sam napisao da se alternator proračunava da daje 125% snage u najgorem mogućem slučaju. Ako se uzme slučaj odozgo onda bi trebalo da umesto alternatora od 90 ampera bude ugrađen alternator od 105 ampera ili još jači.
Loša stvar je puniti poluprazan ili još gore prazan akumulaor tokom vožnje, tj. taj zadatak da obavlja alternator umesto za to predviđenog punjača.
 Kao što se iz grafika punjenja može videti sa porastom temperature, što je neminovnost u datom slučaju punjenja akumulatora tokom vožnje, pada izlazni napon. Ne može gore da bude! Prazan akumulator, nedovoljno punjenje, napod pada uz mogući rizik pregorevanja alternatora JER ALTERNATOR SLUŽI DA PRVO PODMIRI POTREBE SVIH POTROŠAČA U KOLIMA PA TEK ONDA DA DOPUNI AKUMULATOR. Toplota ubija alternator. Takođe i akumulator. Proizvođač aleternatora, veliki Boš, ima u svojoj ponudi vodom hlađene aleternatore. Naravno, to su oni alternatori koji moraju da podmiruju ogromne potrošače, gde su zagrevanja velika a otkaz alternatora ne postoji kako mogućnost.
 
Jednostavno:
Alternator je uređaj koji služi za ODRŽAVANJE elektro sistema u automobilu.
 
source i još puno pametnih stvari http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za AGM akumulatore. Oni ne podnose nikakve "anomalije" u sistemu punjenja. I nisu "prijatelji" alternatora. Ovo zbog toga što AGM akumulatori zahtevaju punjenje u granicama od 14,4-14,7V. To alternatori ne mogu da daju, mislim na taj napon. Najčešći napon punjenja akumulatora na kamionima je 14,1-14,2V. To sam sretao u skori 100 % slučajeva. A ako se nedovoljnim naponom pune akumulatori pa još ako se i ne odražavaju kako bi trebalo, eto je sulfatizacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle kazu stilo i black horse ne valjaju :)

Najavio mi 6 meseci pre da ce da rikne akumulator.

Burazeru posle 3god riknula Topla u Focusu. Posto nije imao kud, kupio Vartu Silver nisam siguran tacno koju, valjda 76/740 ili tako nesto. 40meseci garancije i 100€

Nadam se da necemo saznati ciji je akumulator kvalitetniji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 meseci garancije malo sutra!!! Ne nasedajte na to. Tako je mom kolegi riknula varta na kojoj pise 40 meseci garancije i on odnese u servis a oni mu kazu da je 24 meseca garancija, sto sitnim slovima pise negde na racunu. On je zvao Udruzenje za zastitu potrosaca gde su mu rekli da je garancija prodavca 24 meseca a da tu garanciju 40 meseci daje proizvodjac i da mora da juri uvoznika. Teoretski bi mozda i mogao da istera tu garanciju ali u praksi skoro nemoguce. I covek je kupio nov akumulator... tako da na taj marketing ne nasedajte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledaj na to kao informaciju iz prve ruke. Znaci bio sam pored coveka kada je zvao Udruzenje za zastitu proizvodjaca. Prodavac je duzan na 2 godine po nasem zakonu, preko toga nije i mora da se juri proizvodjac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na garanciji za Plazmu piše garancija 24 meseci + sam dobio papir o produženoj garanciji na ukupno 5 godina. Znači mora da postoji još neki papir ili da na samoj garanciji piše 40 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za akumulatore, pored garancije i isteka 24 meseca, ide nesto kao redovni servis na6 meseci ili godinu dana gde se provetava akumulator i produzava garancija, naravno taj servis se placa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moram nakon 24 meseci (2 godine) na Exidu da odradim obavezni pregled i nakon njega garancija se produžuje za dodatnih 12 meseci. Barem je kod Exida tako vezano za njihovu garanciju od 36 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je kupljen preko "Andreja d. o. o." iz Temerina. Dakle, ne bi trebalo da je kopija. Kad pomenu drugare... Najgore sto ja delujem kao epidemija, kad kupim ja nesto sto procenim da valja, mnogo ljudi prati moje stope. Tako da sam veoma moguce zeznuo mnogo ljudi oko sebe.

 

Da prijavim jos jedan Exide koji je dusu ispustio 30 meseci + koji dan. Posle mog koji je crkao u istom roku, sad i drugaru koji ga je uzeo godinu dana posle mene na moju preporuku. Isti nacin umiranja kao i kod mene, kratko zaustavljanje nakon duze voznje i aku mrtav. On se bar zaustavio da sipa gorivo, pa je ostao na pumpi u Srbiji, a mene prodao u sred nedodjije u Grckoj. 

 

Znam da se mnogi nece sloziti tj. da imaju izvanredna iskustva sa ovim brendom, ali ovo je definitivno najgore licno iskustvo sa akumulatorom koje sam ikad imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...