Jump to content
FAS Goran

brzi

Members
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

About brzi

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    BG

Previous Fields

  • Garage
    500L 1.3MJTD; Punto mk2a 16V

Recent Profile Visitors

2876 profile views
  1. Sa Goranom se "družim" od 2007, kada sam postao član kluba vlasnika Fiata. Dugo nisam napisao utisak, pa ću sada da pokušam to da nadoknadim. Do pre 2 godine kod njega održavao Punta. Imao sam sreće sa kupljenim primerkom, koji je baba vozila do pijace (za neverovati ali auto se stvarno vodio na gospođu '37. godište). Većnom su u pitanju bili redovni servisi i sklopovi koji imaju svoj vek trajanja (kvačilo, amortizeri, letva volana, kočnice). Koliko se ja sećam, za sve ove godine imali smo jednu spornu situaciju, kada su mi preštelovali paknove a ja istog dana krenuo na put. Nešto je tu kačilo, šta god, kočnice su se pregrejale i negde kod Lazarevca su mi kočnice otkazale poslušnost. Istog momenta je krenuo šlepo mene, a u servisu su me čekali da reše problem, iako je radno vreme prošlo. Jeste bila neprijatna situacija koja mi je pokvarila planove, ali je njeno rešavanje bilo maksimalno brzo i korektno. Tako da je i u ovoj situaciji servis zaradio veliki plus. Imao sam situaciju i kad mi je crkao akumulator u Grčkoj, ali su simptomi bili da sam ja mislio da je u najmanju ruku otišao komp. Zvao sam Gorana, on je na daljinu rekao to acc, smirio me i problem sam rešio odlaskom do prve pumpe i zamenom akumulatora. Jednostavno, to što znam da mogu uvek da pozovem za pomoć ili savet, meni mnogo znači. Kao i to što dok je auto na servisu, ja mogu da popričam sa njima i priupitam šta me zanima. Pre 2 godine sam se ponovio sa malo većim mezimcem i po prvi put u životu sam bio u ovlašćenom servisu. I tamo sam imao maler da mi po povratku auto završi na šlepu, ali je ovde razlog stvarno bizaran, početnička greška, nisu zavrnuli neki ventil za ispuštanje vazduha prilikom zamene filtera goriva. Došlo je vreme za redovan servis i sa zadovoljstvom sam otišao danas kod Gorana. Kao i uvek, sve je prošlo u najboljem redu. Ispričao sam se sa Goranom, Natašom i ostalima. Majstor koji mi sređivao mezimca se seća da sam pre dovozio Punta. To je taj odnos prema mušterijama, koji nisam našao na drugom mestu. I na kraju, dobio sam mali poklon koji me je oduševio, privezak za ključeve Fiat. Ali ne običan privezak "od Kineza", nego ozbiljan privezak. Sitnica koja mi je stvarno ulepšala dan. Morao sam da ga slikam za vas, pre nego što sam prebacio ključeve na njega. Hvala i veliki pozdrav za celu ekipu!
  2. Evo da malo osvežim temu i dam svoj doprinos o aktuelnim otpadima. Pokupio sam brojeve sa foruma i onog poznatog sajta za polovnjake koji su reklamirali delove za 500L. Tražio sam vrata. Nisu ih imali: Nikola Omoljica 063/289-350 x Inđija 063/841-9572 x Čačak 064/5709747 Kidi Vinogradska NBG 064/6639623 Peđa Inđija 062/554-380 x Beogradska 161,Bg 063/8189919 Panta Obrenovac 064/2244963 Imali su: Vlada Surčin 060/3344933 (zagrebana) 120e (svaka čast za komunikaciju, odmah mi je poslao slike na Viber) x Loznica 061/1883727 150e Raća Šabac 069/3352963 190e Jakšić Mladenovac 064/2017424 200e x Čačak 061/6040400 250e x Čačak 064/2448979 350e
  3. Ja sam ostao nedorečen, ali to je zato što sam besan i nisam hteo da pišem u afektu. Imao sam to kucanje, gde su mi pljesnuta vrata i malkice je grebnuto krilo u nastavku ka točku. Iščitao sam naš forum (doduše temu o farbarima, ova mi je promakla), zatim sam guglao druge forume i iskustva. Gde jednog hvale, na drugom forumu ga kude. Generalno, nisam uspeo da nađem farbara za kojeg važi da je 100% ok i da ne dere. Ovde sam pronalazio cene tipa 50-80e po elementu, pa sam se šokirao na terenu. Nakupio sam nekoliko adresa i krenuo u obilazak: Macura - bio mi usput, tamo registrujem auto i taj farbarski deo je uvek pun. Vrata ne mogu da peglaju, krilo se gituje i farba, za ruke oko 44 hiljada + vrata za koja su trebali da mi jave koliko su (nova i polovna). Nisu su se nikada javili da mi kažu konačnu ponudu. Ivan26 - Može da opegla vrata, ali ne može da napravi da budu nova. Šta god to značilo. 250e Bogunović - Može peglanje vrata, sve zajedno sa krilom 40 hiljada. U scenariju zamene vrata, cena oko 30 hiljada za ceo posao prepakivanja i farbanja. Modena - Vrata ne mogu da peglaju, krilo se gituje i farba, za ruke 350e + vrata da nađem sam negde. Bio sam još kod dvojice nekih na ličnu preporuku, obojica su se zgrozili na ideju zamene vrata, jedan je hteo da farba celu stranu auta jer "nema šanse da se ne vidi razlika u boji" za 280e, ovaj drugi je tražio 200e ali mi nije baš ulio poverenje. Dobio sam i preporuku za servis Bata Tančić. Preporuka iz prve ruke, doduše stara 10-ak godina, ali za više vozila + info da je u to vreme jedan veliki poznati diler automobila kod njih radio sve limarske/farbarske radove. Na oko ozbiljan servis, ne znam ni sam koliko garaža, deo za limariju, komora za farbanje i sve deluje pedantno. Vrata za zamenu, krilo se gituje i farba na fleku - 100% se neće videti razlika - 200e. Majstor starog kova, kao što sam već napisao, delovao mi je pošteno i tu ja prelomim da se konačno rešim bede i dogovorimo se. Ostalo je da nađemo polovna vrata. Ja sam našao vrata na nekom otpadu za 150e, on ih je našao za 140e. Pa me zvao da mu donesem pare za vrata da ima da ih plati kada stignu. Pa je kukao zašto sam doneo evre. Pa me onda zvao da obavezno dođem da vidim vrata koja su stigla. Nisam baš skapirao u čemu je fora, hteo je da mi stavi do znanja kako mi je mnogo učinio što ih je našao 10e jeftinije. Onda sam mu odvezao auto, pa mi je tražio da nabavim žabice za lajsnu na vratima, jer su popucale pri demontaži (auto kod njega, a ja nekako da odem na Voždovac da ih kupim). Tu je verovatno trebalo da ga oteram negde, ali hajde, rešim mu i to. Bio sam na putu i u povratku svratim da pokupim auto. Nisam ga mnogo ni zagledao, umoran od puta, posao me čeka kad uđem u kuću, samo sam hteo da uzmem auto i platim, ali ipak primetim neku fleku na ivici sajtne. On mi kaže ma to je od polir paste, opraće se. Na sve to, sad je kukao što sam mu doneo dinare. I kad sam danas krenuo sa autom, stanem ja na parking da vidim kako je sve ispalo. Fleka se naravno vidi, pod rukom se osete neravnine na gitovanom delu. Vrata koja su bila kao nova, u pripremi je nekako zeznuo gornju liniju, nije ravna. Ćošak sajtne, koji je ostao malo da štrči u odnosu na krilo, šlajfericom su olindrali do lima. Bio sam blizu, pa sam ga pozvao da vidimo šta ćemo. Ovo oko krila i vrata nisam ni spominjao, tu mi je jasno da popravke nema, osim da sve radi ispočetka, ali bar da reši štetu koju je napravio na sajtni. I tu kreće nisam ja, to je bilo tako. Uzeo četkicu, zamazao sa ostatkom farbe i pobeže u kuću. Ja nisam neko ko će fizički da se razračunava, ali kad tad će mu naići neko takav. Eto, od mene doprinos, neka se bar niko drugi od kolega sa foruma ne pređe da svrati tamo. Iako radionica deluje lepo, to je sada "one man show", nekada je verovatno bio ozbiljan servis.
  4. Ali nemoj da skreneš malo ranije kod broja 45, da se ne zezneš kao ja. Peglao i flekovao mi krilo, pa šlajfericom skinuo farbu sa sajtne na spoju. I prvo mi kaže, ma to je fleka od polir paste - opraće se, a kad smo utvrdili da je oštećena farba, kaže "nisam ti to ja napravio". Uzeo četkicu, zamazao farbom što je ostalo, okrenuo se i otišao ljut bez pozdrava. Otišao sam tamo na preporuku , dok smo se dogovarali mi delovao fer i pošteno, a onda je krenula agonija. Donesem mu evre za delove, joj pa zašto evri ja sad to moram da menjam i gubim na kursu. Popucale žabice, ja zovem radnje da ih nađem i bez auta ih jurim po gradu. Došao da preuzmem auto i da platim ruke, pa zašto u dinarima kurs je...
  5. Prilikom povratka sa mora, u krivinama sam se borio sa volanom. Volan je postao veoma tvrd, pa omeksa na trenutak itd. Morao sam da usporavam na autoputu na 90 da bih pogodio pravac kako treba. Otisao u servis, kazu amortizeri su ti otisli. Inace amortizere sam menjao pre nekih 35 000, naravno u kompletu sa soljama i zastitnim gumama, stavljena KYB na preporuku majstora, kao naj najbolja. Odem na treskalicu da znam da li da propisno napljujem KYB ili ne, kaze majstor dobri su prednji amortizeri, zadnji mogu jos da guraju. Nakon cele tuzne price sta se desava, sidje on u kanal i kaze leva solja ima lufta. Bune me i rezultati sa treskalice, jer se ovde spominje da je do 60% OK, ispod toga je vec zrelo za promenu. Moj rezultat je sledeci: Kada sam pitao za granice, majstor mi rece da je za nove 65% ocekivana vrednost. U tabeli sa strane ima tumacenje koje potvrdjuje njegovu pricu. Mada mi onda nije jasno sta je 100%. Neko iskustvo ili savet bi mi dobro dosao. Za sad sam samo siguran da solje moram da menjam.
  6. Majstormicin Epoxy Repair drzi vec 2 meseca, iako sam pripremu malo smandrljao zbog guzve i vrucine. Tako da za 374 dinara i minimalno truda, problem resen.
  7. Inace, opet su slagali. Bila je jos jedna isporuka alata ovog utoraka. Kolicine su bile naravno simbolicne. Samo oni koje nije mrzelo da svaki dan zivkaju call centar ili obilaze pumpe su ugrabili neste. Bilo kako bilo, i ja sam ih pozdravio sa jednim mejlom gde sam im rekao sta sam imao i od sad cu da zaobilazim njihove pumpe.
  8. Nesho, evo dodatnih info: Kupio u AutoRicambi, tu su montirani Brembo diskovi i plocice. Da me ubijes, sad ne znam koliko imam km na satu, pogledacu kad sednem u auto, tamo mi je i servisna knjizica. Ali montirao sam ih u junu 2-3 nedelje pred odlazak na more. Te prve 2-3 nedelje (200-300km) voznje po gradu sve je bilo ok. Kad sam stigao na more, pocelo je skripanje. Sto se tice ovih servisnih saveta, sta da ti kazem? Ne idem u servis da se pravim pametniji od njih i govorim sta i kako treba da rade. Gledao sam kako rade, ocistili su celjusti celicnom cetkom, podmazali su dva neka dodatna klipa, koja koliko sam razumeo drze plocicu ravno, i stavljali su pastu na poledjinu plocica. Nisu obarali ivice na plocicama. Na reklamaciji sam bas pitao da nije problem u necemu drugom (deluje mi logicno da ako skripe na prazno, da se nisu dovoljno odlepile od diskova), medjutim rekose da je sve ok i ono sto sam vec napisao da su plocice malo tvrdje...
  9. Kad kazem oljustile disk, mislim na to da su se pojavili risevi. Nije strasno, ali to sam ocekivao da vidim posle 30K npr. Opet, ne mora da znaci da to tako ne treba, samo meni tako deluje. Da skripe, sigurno ne treba. Ne skripe prilikom kocenja, nego "na prazno". Kao sto rekoh, mislio sam da je možda nešto drugo problem, pa sam išao kod majstora. Odgovor je bio da je to zbog tvrdoće pločica. Ako on laze mene i ja lazem vas.
  10. Pa da podelim iskustvo i ponovo razbuktam temu. Iskustvo je ocajno. Plocice su tvrde, skripe bez kocenja. Kad kocim, ne skripe! Po mom skromnom laickom misljenju fino su oljustile disk za nekoliko hiljada km. Bio u servisu da ih reklamiram sto skripe, pre svega da provere da nije nesto drugo problem (otkud znam, kljesta, cilindar...) Momci sve rasturili, ponovo podmazali, proverili, namazali onu mast na poledjini, ali nista. Predlozili mi da kupim druge plocice ako to ne pomogne, a nije pomoglo. Sto se tice kocenja, to je ok, ali skripanje izludjuje. Kao sto sam pisao u junu kad sam birao plocice i diskove, sve samo da ne skripe. Prethodne Lucas TRW su skripale pri kocenju, pi*deo sam od toga. Zato sam i birao istog proizvodjaca za disk i plocice, u nadi da ce to pomoci. Dakle, Brembo u Srbiji za izbegavanje.
  11. Kud spomenuh Brembo, vidi sta napravih od teme. Ali kad je vec ovako sve ispalo, odlucio sam da turim danas Brembo diskove i plocice, po cenama koje sam vec objavio - 30% jeftinije od ATE, 30% skuplje od Metteli i slicnih. Pa cemo videti kakva iskustva ce uslediti u (nadam se) godinama koje slede. Glupo da bilo sta pisem za prvih 15km koje sam presao sa njima.
  12. Sa srecom da te sluze. Ja jos nisam odlucio sta cu. Brembo verovatno...
  13. Ljudi ja sam danas bio zaludan i citao sam nas forum, ali i druge na koje me je odveo cika Gugl. Bukvalno, ali bukvalno nema brenda koji neko nije napljuvao. ATE u principu svi hvale, ali je konkretno bas za Punta bilo nekoliko veoma losih iskustava sa plocicama, u smislu duzine trajanja samo 10-15K. Meteli tj. Cifam, Valeo i LPR diskovi se lako krive, sudeci po iskustvima. Za Delphi neko pa rece da pri malo intezivnijem kocenju hoce da posustanu. Za Textar sam isto naisao na iskustva gde se lako krive ili se prebrzo trose. Za bilo koji drugi deo na autu bih samo malo pogledao sta i gde ili bih to prepustio servisu da izabere, medjutim za kocnice sam stvarno hteo dobro da se raspitam. Nemam bas ni para za bacenje na npr. OEM varijatnu, mada sam i za to zatrazio info, pa cekam da stigne. Ukoliko nije mnogo strasno, to bih najradije i uzeo. Edit: @Milutin - Nisu iste za 8v i 16v. Cak sta vise, sta god da sam radio/menjao razlikuje se. Kao da nije isti auto u osnovi. Posto se ja ne razumem mnogo, sta treba da vidimo na slikama tvojih ATE, osim da imaju dosta mesa nakon 50K?
  14. Au, sta napravih od teme samo zato sto sam spomenuo Brembo Tvoja prica oko Galifera mi je delovala uverljivo, pa sam njih prve kontaktirao. Za mene (tj. mog Punta) nema nista u narednih mesec dana, a ja moram kocnice da uradim pre puta, tako su otpali kao opcija i zato ih nisam ni spominjao u onom uporednom pregledu cena i ponude na 49. strani. Isto vazi i za Textar, Gazela ih nema za mene, nisu mi ih ponudili. Samo Valeo i LPR. Posle ove diskusije mislim da cu stvarno da uzmem Brembo/Brembo, pa da vidimo na sta ce to da lici. Inace, moje dosadasnje iskustvo je da imam originalne diskove, a pre 55K sam stavio Lucas plocice. Majstori su mi pri pregledu rekli da mogu bar jos 5K da sluze, u medjuvremnu sam presao oko 2K, ali ne bih da podjem na put Grcke sa kocnicama pri kraju. Lucas mi je lepo kocio, ali cvile za sve pare, tako da njih ne zelim ponovo. Sto je najgore, sad kad su pri kraju vise ne cvile, ali zato sam ih 5 godina slusao... I da, diskovi su bili kao novi kada sam ih stavio, sada su fino reljefasti nakon Lucasa.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...