Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Pozdrav svima, zanima me da li odgovaraju felne sa Seata na Stila. Malo pre mi drugar poslao mail, naleteo je na povoljne felne sa gumama, lik je prodao Ibizu i ostale mu felne, ja bi ih kupio ali ne znam koji je promer kod Seata. A na slici koju mi je on poslao ne vide se podaci.

 

gume.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da budu 4x100,ET38 CB57,1,ili 5x100 a ET i CB isti, zavisno od godista.Ako su sa 4 rupe onda kod srtugara se prosiri CB na 58,1 i stave plivajuci srafovi ,tako moze.Sa 5 rupa nikako!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja namestio prehjuce napred  2 hankook 175/65 r14 nose oznaku w442  sa sve balansiranjem, 4 nova ventila, prebacivanje sa prednje na zadnju osovinu iskostalo oko 11k u agrohimu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NenadAleksic

Naravno da ces prvo morati da pogledas podatke na samoj felni pa da uporedis i vidis da li moze (sto kaze kolega, ako je sa 5 srafova, naravno da automatski otpada)... S obzirom da je Stilo u pitanju i ponude koliko volis za zimske setove, uvek bih pre isao na fabrikana varijantu nego da se zezam sa prstenovima ili prosirivanjem, plivajucim srafovima, cak i da moze da se nabudzi. Jedino bih se maltretirao (eventualno) da mi naleti i svidi mi se neka lepa i retka felna za letnji set.

Fabricka 15'' celicara (najmanja dimenzija koja je isla na njega, imaj i to u vidu zbog kocionih klesta) je siroka 6,5'', PCD 4x98, Central Bore 58,1mm. Imas detaljno o dimenzijama na ovoj temi: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37137

 

OFF: Kad vidim balans teg na spoljnoj strani alu felne, automatski mi nije dobro. Oterao bih takvog vulkanizera u ...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comment za takve "radove". Sad vidim da gore zaboravih kolegi da napisem offset fabrikane 15'' : ET je 43 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam malo pre otpoceo zimsku sezonu :smoke:  skinuo letnji set i namontirao zimski.

Jedino mi bas smeta sto nemam i za zimski set alufelne :thumbdown:

Letnji set opran izvadjeni kamencici premazani silikonom stavljen svaki pneumatik u kesu i odlozen na policu sve po P.S-u :laughing:

img20131031150053.jpg

img20131031150047.jpg

 

Zimski set bez alufelni :thumbdown:

img20131031145847.jpg

img20131031145902.jpg

 

Sto se mene tice moze i sneg sutra da padne :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio ne vozio gumi vreme prolazi, zadnje tri sezone uvek sam tako montirao gume pocetak novembra polovina marta. Posto sam menjam pneumatike treba mi lepo vreme da ih izmenjam operem i odlozim nisam lud da po kisi to radim ili da cekam sneg. To sto ce biti jos par dana toplo to ti nista ne znaci, pa prosla zima je skoro bila kao prolece pa se opet vozile zimske gume na kolima i nista im ne fali. Tako da te price padaju u vodu ;) Ono sto je do nas to odradimo, a vreme kakvo bude ko ti garantuje da u februaru nece biti 20 stepeni, a u martu minus pa nismo ludi da menjamo pneumatike po temperaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na proslim kolima imao sam dva kompleta tockova (felne + gume), al nazalost jednog proleca su mi letnje ostale nedostupne - zarobljene dva meseca na tavanu poplavljene vikendice (kad se izlio Dunav), pa sam zimske vozio sve do olovine leta i 35 stepeni. Nista im nije falilo, samo sam vozio malo sporije po autoputu - ne preko 100 km/h. Na gumama se nista nije primetilo, niti su se pohabale, niti izgubile svojstva, a jos je bila obicna Winter1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj cale zadnjih 10 godina vozi zimske gume i zimi i leti i nikad nije imao nikakvih problema, jednostavno neki ljudi traze dlaku u jajetu :laughing: i veliki je problem da linamontirao zimske gume 1. novembra ili 15. pazi to je bas bitna razlika. Cudi me da se nije neko javio da skida zimski set guma cim temperatura predje 15 stepeni pa ih vraca ponovo ako padne ispod 10 :laughing:

Februar ove godine je bio bas topao mnogo toplih dana bilo ja skinuo zimske gume 15. marta.

Cela fama oko zimskih guma se podigla od 2011 godine. Do tad je vozio ko je sta stigao neko letnje i zimi i leti neko obrnuto mali broj ljudi ali bas mali je imao dva kompleta guma, sad kad moras da imas dva seta pneumatika sad je veoma bitna razlika sali ih stavio 1. ili 15. novembra

Share this post


Link to post
Share on other sites

sharence, izvadi ih iz kese, kazu da guma treba da dise a u kesi nece moci. Bar su mi tako rekli ljudi koji imaju "hotel" za gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja već tri godine kako imam dva seta guma tako odlažem gume. Taj što ima "hotel za gume" verovatno mu je hotel na tavanu vulkanizerske radnje i baš nešto sumnjam da pravilno odlaže tuđe gume. Vulkanizeri savetuju da se gume bez felni odlažu uspravno i bez ikakvog tereta na nima, a kod nih u radnji uglavnom su bačene na pod i naređane po nekoliko guma u nizu jedna na drugu.

Inače na kesama ima i po koja rupa tako da gume dišu na škrge :rolleyes: a štiti da se prašina ne lepi na silikonsko mleko

Тапаток 2

Edited by Sh@rance

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta preporucuju za gume na felnama? Znam da postoje stalci, al necu bas da preterujem... najradije bi ih naredjao jednu na drugu (ko palacinke). Tako bi mi zauzele najmanje mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako i treba da stoje. Postrance oborene, pa jedna na drugoj. Same gume bez felni stoje kao montirane na automobil, uspravno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja menjam setove (letnji/zimski) više puta u toku dana u zavisnosti od temperature.

 

Ako je temperatura ispod +7C vozim zimski set. Čim temperatura pređe 7 stepeni, stajem sa strane i montiram letnji set...

 

... i obratno...

 

:sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata bocca ti je ispravno rekao za skladistenje. Dodatno, bila guma na felni ili ne, dok se ne koristi treba ih okrenuti povremeno, recimo 2 puta tokom sezone u kojoj se ne koriste. Doduse, prilicno sam siguran da to ne rade u hotelima za gume, cak sam video da im uskladistene gume stoje nakrivo sto je nedopustivo jer moze da se iskrivi.

Edit: @ ata TOGO se zajebava, troluje, nije ozbiljan! :)

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno... a sto se tice vremena meni treba oko pola sata - sat... al ne radim to svaki dan... obicno 1-2 puta nedeljno... stariji sam covek... sta cu... i ja bih voleo da mogu vise puta na dan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobro. Sta sada? Neka mi neko protumaci zakon?

Letnje gume mogu da se voze dokle god je suvo i nema snega, leda i poledice?? Sto znaci do 0?:confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montirao sam danas zimske gume bez obzira sto je bilo skoro 20 stepeni! 

 

Kako imam kasko kod DDOR-a,  nazvao sam ih da pitam sta bi se desilo (ako bi se nesto desilo) da nemam zimske gume... na sta su mi "ko iz topa" rekli da su sto se njih tice obavezne zimske gume od 1. novembra i da lako moze da se desi da mi ne isplate stetu ako nemam montirane zimske gume. "Pa zar ne pricaju svi kako nisu obavezne ako nema snega i leda...", a oni kazu: "Gde to pise? Mi znamo da pise da su obavezne od 1. novembra." Da ne bih puno razmisljao, posto sam ih vec kupio - otisao sam do Radulovica da promenim tockove!

 

---------------------

 

U odnosu na Goodyear 205/55 r16  -  Dayton DW 510  195/65 r15 u necem mi se vise, u necem mi se manje svidja, ali sve u svemu uopste nije losa - bez obzira sto nije premijum klasa.

 

Prvo ono sto mi se vise svidja:

- sa novim gumama bolje osecam kakav je put, vise osecam sve neravnine i kvalitet puta na volanu... bolji je osecaj puta nego sa letnjim Goodyear gumama, (sa kojima sam osecao da lebdim po putu). Mislim da to vaznije za zimu i da ce biti lakse osetiti poledicu. (mozda je razlika i zbog toga sto su nove 15" a stare 16"  ili zbog manje sirine guma? ...ali nikad nisam vozio dve gume razlicite velicine na mom autu pa ne znam)

 

- drugo - ranije sam primecivao znatnu razliku u buci u zavisnosti od kvaliteta asfalta. Kad naidjem na losiji asfalt sa Goodyear-kom pravila je znatno vise buke nego po glatkom asfaltu - to kod ove nije slucaj, Dayton-ka jeste malo bucnija po glatkom putu, ali je tisa po losem, negde je na sredini.

 

Mana:

- ocigledno je duzi zaustavni put... nije znatno, ali nije samo teoretski! Oseca se da su kocnice manje efikasne i da treba vise pritisnuti papucicu da bi se kocilo kao ranije. Mislim da ovo nije neka narocita mana, navikao sam se na ovo vec posle dva-tri pritiska kocnice, ocigledno treba ranije kociti sa njima, sto takodje ne mora biti losa navika za klizave puteve...

 

Po teoriji je zaustavni put sa zimskim gumama priblizno iste duzine bez obzira da li je toplo ili hladno vreme - tj. kad je toplo duzi je nego kod letnjih a kad je hladno kraci je... (npr. zaustavni put je 45 metara leti, a 50 metara je zimi, dok je kod letnjih 40 metara leti a 60 metara zimi.). Ne znam da li su svi koji su montirali zimske gume druge velicine primetili ovo produzenje, ili je to samo zbog nize klase guma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...