Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/01/18 in all areas

  1. 1 point
    Zdravo svima, evo tutorijala od mene, kako da svoje unakazene felne pretvorite u nesto sto izgleda sasvim pristojno. U principu, proces nije komplikovan i ceo posao moze uraditi bilo ko, ko ima nesto slobodnog vremena i volje. Postoji nekoliko pravila kojih se morate pridrzavati da bi finalni rezultat bio kako treba. U mom slucaju, felne koje su vapele za sredjivanjem su bile fabricke Fiat Croma 18 felne sa Must opreme. Ove felne imaju po 9 paoka (kraka) i svaki od paoka je bio zesce izubijan od strane prethodnog vlasnika tako da sam u startu znao da me ceka mnooogo posla. Ovo je tutorial koji opisuje ceo proces koji moze da se odradi u supi ili dvoristu sa minimalnim troskovima i uz koriscenje alata koji svi imamo a to su ruke. Ovo sve moze da se uradi i u komori, uz pomoc kompresora i adekvatnih farbi i naravno finalni rezultat je bolji, ali je onda cena celog posla daleko veca a i naravno, potreban vam je prostor i alat. Ono sto je neophodno od materijala da bi ceo posao bio uradjen na ovaj nacin je: - Smirdex (ono hrapavo sa kuhinjskog sundjera) - Suva smirgla, ja sam koristio gradaciju 100 i 250 - Vodena smirgla, ja sam koristio 600 i 1000 - Alu git, ja sam uzeo nemacki Presto - Plasticna spahtlica za nanosenje gita - Filler (git u spreju), koristio Color Matic - 1 konzerva - Boja za alu felne u spreju, koristio Dupli Color - 2 konzerve - Krep traka (papirna samolepljiva traka za krecenje) Cena svega koriscenog je nesto oko 2500 dinara. Evo i slike potrebnog materijala: Prvo je potrebno felne lepo oprati da bi jasno videli sve neostatke koje treba da sanirate. Mogu se koristiti razna sredstva kao sto su, alu cleaner sprej, sona kiselina ili cak i axel sgrasso. U mom slucaju su axel i kuhinjski sundjer zavrsili posao. Potom sam isprao felne vodom. Kada su felne oprane i osusene treba prionuti na posao. Prvo uzeti smirdex i matirati boju felne. Nije potrebno riljati kao manijak vec je dovoljno da se dobije ravnomerna mat povrsina. Neko smirgla felne do aliminijuma ili ih nosi na peskiranje. Ja to nisam radio iz sledeceg razloga. Ako se boja skine skroz do aluminijuma onda je potrebno pre boje ili fillera da se cela felna predje alu prajmerom koji je osnova da bi se kasnije boja vezala za felnu kako treba i da se ne bi posle ljuskala sa felne. Sa druge strane, farbricka boja na felni je vec vezana prajmerom, te ako se ona ne ljusti onda ni nema potrebe da je skroz skinemo. Dovoljno je samo da je matiramo kako bi se ostali slojevi kasnije vezali kako treba. Evo slike felne koja je oprana i spremna za rad: Kao sto se vidi paoci su UBIJENI. Evo i malo detaljnije, cisto da vidite o kom stepenu ostecenja je rec: Slozicete se sa mnom, ovo su ozbiljna ostecenja. Posle rada sa smirdexom, matirana felna izgleda ovako: Onda je potrebno osmirglati mesta gde su ostecenja. Ovo mozete raditi i najgrubljom suvom smirglom, u mom slucaju gradacije 100, ali moze i grublje tipa 60 ili 80. Poenta je da se krnjava povrsina koliko toliko izravna, ali da sa druge strane bude hrapava kako bi se za nju dobro vezao alu git. Zato i nema potrebe da se ova mesta smirglaju finijom smirglom. Evo slike felne koja je matirana smirdexom i na kojoj su ostecenja osmirglana gradacijom 100: Ovaj postupak ponoviti na sve 4 felne pa ih opet oprati. Ovaj put je dovoljno samo isprati vodom jer je bitno da se skloni fina prasina nastala smirglanjem. Na red dolazi nanosenje gita. Alu git, kao i svaki drugi ima dve komponente. Sam git u konzervi i ucvrscivac u maloj tubi. Nadjite neku povrsinu gde cete zamesati komponente. U mom slucaju je koriscen otpadak zidne plocice. Stavite malo gita na podlogu (recimo kolicinu kafene kasicice) i preko nje iscedite bukvalno kap ucvrscivaca. Ona sve to zamesajte spahtlicom minut dva dok ne dobijete jednacitu masu. Tako zamesanu masu nanosite spahtlicom (kao da mazete puter na hleb) preko ostecenja na felni. Gledajte da popunite rupe tako da vam ne manjka gita, odnosno da ne ostaju udubljenja na povrsini, ali u isto vreme nemojte nanositi previse gita jer cete kasnije imati mnogo vise da smirglate. Imate 10ak minuta da nanesete git dok ne pocne da se stvrdnjava. Vec posle pola sata je git cvrst a posle sat vremena je kao kamen i spreman je za smirglanje. Git mesajte i nanosite malo po malo, nemojte odjednom zamesati mnogo gita jer ce se stvrdnuti dok uspete sve da nanesete pa cete bacati git bez potrebe. Evo slike nanesenog gita na ostecenja: Kada se git stvrdnuo, uzmite ponovo grubu smirglu (100tka) i obradjujte povrsinu. Grubom smirglom skinite samo one velike viskove gita na mestima gde ste vidno preterali sa debljinom sloja: Kada dobijete povrsinu kao na gornjoj slici, predjite na nesto finiju smirglu (250) i ujednacite celu povrsinu. Ukoliko u medjuvremenu provalite da vam negde manjka gita odnosno da se pojavljuju rupe, ponovite nanosenje gita, ovaj put u dosta manjim kolicinama, pa ponovo smirglanje. Evo kako izgleda nanesen i osmirglan git kome je potrebno jos malo naknadnog popunjavanja: A evo kako izgleda dobro popunjen i osmirglan paok gradacijom 100: A zatim to isto smirglano gradacijom 250: Kada zavrsite sve paoke na felni i istu prebrisete vlaznom krpom dobijate nesto sto izgleda ovako: Ja sam se jos malo zezao sa vodenom smirglom 600, pa sam uz redovno kvasenje ovlas presao jos jednom felne. Ovde ne valja preterati da ne biste skinuli previse gita, jer bi ste u tom slucaju morali ponovo da nanosite jos jedan sloj gita, pa smirglanje... Kada zavrsite sve 4 felne, potrebno ih je jos jednom oprati i odmastiti. Neko koristi desilikon sprej. Ja ga nisam koristio jer je ovo ipak kucna radinost, meni je posluzio kuhinjski Fairy i ispiranje vodom. Kada ih operete, obrisete i pustite da se prosuse, obrisite ih jos jednom mikrofiber ili medenom krpom. Evo ih na okupu: A evo i jedne solo da vidite kako izgleda kada je sve obradjeno: Sada su felne spremne za filler. Filler se nanosi u jednom tankom sloju prskajuci malo po malo sa svih strana sa razdaljine od 20-30 cm. Vodite racuna da se cela povrsina predje fillerom i da ne preskocite nista. Nije problem ni ako na nekim mestima preterate jer cete kasnije taj filler ionako smirglati. Poenta je samo da sve pokrijete a da se tom prilikom ne razbacujete. Jedna konzerva fillera je dovoljna za 4 18-tice, cak je malo i ostalo. Uloga fillera je da popuni sitne risove od smirgle i da se dobije ujednacena povrsina. U ovom trenutku je pravi momenat da zastitite ventile krep trakom. Kada sve prekrijete, dobicete nesto sto divno izgleda. Prosto mi bude zao sto mora da se smirgla: Pojedinacno: Divno zar ne? Ali nazalost mora da se smirgla da bi krajnji efekat bio zadovoljavajuc. A evo i zasto: Kada se filler nanese on je hrapav. Evo malo detaljnijih slika, ne znam da li se vidi: Ako bi ste naneli boju na ovakvu povrsinu, krajnji efekat bi bio uzasan. Mozda bi bilo kul ako se ide sa nekom mat bojom gde nema sjaja ali sa metalik bojom sa sjajnim lakom ne bi ste nikada dobili gloss efekat. Tako da se odavde prelazi na sledecu fazu, smirglanje vodenom gradacije 1000. Uzmite neku cinuju sa vodom i malo umocite vodenu u vodu pa malo trljajte. Redovno kvasite smirglu. Ne morate da pritiskate niti da se dugo zadrzavate na jednom mestu. Vodeno smirglanje bi trebalo da ide vrlo brzo i pritom se ne skida mnogo fillera. Cisto je potrebno da se dobije glatka povrsina na koju posle ide boja. Evo slike: Ne brinite ako vam se vidi donji sloj na nekim mestima. Bitno je samo da sve bude glatko na dodir, tako da je prelazak prstima preko povrsine najbolja dijagnostika. Ako ste sve uradili kako treba, dodirom cete biti sigurni, kada predjete prstima preko povrsine bice vam savrseno jasno da li je sve u redu ili ne. Evo felne sa savrsenom vodenom 1000: I malo detaljnije: Poklopce felni (ukoliko ih imate) je dovoljno samo matirati smirdexom, ne morate ih gitovati ni filovati ukoliko su u dobrom stanju i nemaju ostecenja. Ukoliko pak imaju, primenite postupak odozgo i na njih. U mom slucaju su poklopci bili ok tako da sam ih samo matirao: Nakon ovoga uzmite cistu vlaznu mikrofiber krpu, prebrisite felne jos jednom i poredjate ih na povrsinu gde cete ih farbati. Evo slike gde su felne poredjane s time sto je na jednoj vec zapoceto farbanje: E sad, sto se tice farbanja. Ono se radi na slican nacin kao i nanosenje gita s time sto, buduci da sam ja radio sa sprejevima, postoji par sitnih fora kojih bi bilo dobro da se pridrzavate. Prvo, sipajte u neki lavor vrelu vodu iz bojlera. Dovoljna je temperatura vode iz bojlera, nemojte da stavite vodu na sporet da kljuca. U lavor sa vrucom vodom potopite sprej i poklopite ga necim teskim tako da bude skroz u vodi. Tako ga drzite 5-10 minuta, ne mora vise. Zasto ovo radite? Iz 3 razloga. Prvo zagrejana farba se lepse, finije i ravnomernije rasprskava kros mlasnicu spreja, a samim tim dobijate glatkiju i finiju farbanu povrsinu te i bolji gloss efekat na kraju. Drugo zagrejana farba se brze susi na povrsini. Trece kada zagrejete konzervu, osiguravate da i poslednja kap iz spreja bude isprskana napolje, dok kod hladne konzerve uvek ostane neki procenat farbe unutra. Jos jedna napomena, ja sam koristio malo kvalitetniju boju cija je namena bas farbanje aluminijuma, odnosno alu felni. Takva boja ima u sebi aditiv za povezivanje sa aluminijumom tako da i ako ste smirglanjem fillera otkrili neko golo mesto na felni, nece biti problema odnosno ljuskanja sa ovom bojom. Ukoliko koristite obican metalik sprej, to bi mogao biti problem (kazem mogao biti, nije obavezno) tako da bi u tom slucaju pre boje trebalo staviti alu prajmer. Takodje, ova boja je posle pri eksploataciji otpornija na spoljne uticaje tako da preko nje nema potrebe prelaziti providnim (clear coat) lakom, sto bi u slucaju koriscenja obicne metalik boje moralo da se uradi. U ovom trenutku bi bilo dobro da se krep trakom zastite znakovi na poklopcima felne. Kada se konzerva zagrejala pocinjete farbanje prskanjem malo po malo sa razdaljine od 20-40 cm (zavisno od toga kako mlasnica rasprskava). Prvi sloj farbate vrlo tanko, tek da pokrijete povrsinu bojom. Vodite racuna da je sve pokriveno a da je sloj sto tanji. Pri prskanju prvog sloja ne bi trebalo da vidite presijavanje laka posto ovaj sloj ide vrlo tanko: Evo i pojedinacno: Prvi sloj ne ostavljate da se osusi do kraja. Obicno je 15-ak minuta dovoljno. Pod prstom bi trebalo da imate onaj lepljivi efekat. Za tih 15 minuta ponovo potopite sprej u vrucu vodu. Zatim krecete sa drugim slojem. Ovaj put idete dosta deblje nego prvi put. Idete tako debelo da pri nanosenju vidite lak kako se presijava ali vodite racuna da ne preterate jer ce vam se desiti da se na nekim delovima sliva boja sto ce vam pokvariti dosadasnji trud. Evo felne posle drugog sloja: Posle drugog sloja cekajte duze 45 minuta do sat vremena. Opet ne zaboravite da potopite sprej u vrucu vodu. Na kraju ide i masni treci sloj. Kazem masni, jer ga nanosite sto deblje mozete, kao i drugi sloj pa ako je moguce i jos deblje ali da nemate curenje. Sto bolje izvedete treci sloj to ce vam high gloss efekat biti bolji. Evo kako to izgleda: I sve zajedno: Na kraju moram da priznam da sam na nekim delovima imao sitne propuste te da sam trebao da idem jos jednu rundu sa gitom na sitnim mestima ali sam ceo ovaj posao radio nedelju dana, popodne, sa dva mala djavola koja su me jahala sve vreme dok sam radio, tako da nisam imao luksuz da radim jos jednu rundu. U svakom slucaju, s obzirom na veliki stepen ostecenja ovih felni kao i na smesnu kintu ulozenu u ceo posao, mislim da sam uradio super stvar i zadovoljan sam dobijenim. Finalni rezultat: Uzdravlje
  2. 1 point
    Riki

    Ispravljanje gumenih lajsni

    Da li je neko vec radio ili ima ideju kako ispraviti ove lajsne? Grejanje fenom ili sta vec. U pitanju je lancia kappa, lajsne na vratima, tesko ih je naci u ok stanju.
  3. 1 point
    Woodoo

    Za nove članove

    Valjda dobrodosla, vidis da je Vesna u pitanju
  4. 1 point
    bokija

    Aftermarket navigacije

    Sve si reko...Telefon savrseno radi navigaciju.A ima li smisla da neki element AM dijagnostike koji moze da izdrzi vecu struju od motornog racunara,resi da ti sprzi isti pre no sto se i sam pokvari?Veruj mi,video sam gomilu AM dijagnostika koje su crkavale posle mesec dana.Nije vredno rizika da sprzis vozilo zbog malo zavirivanja u to sta rade mali ljudi ispod haube dok ti vozis.
  5. 1 point
    Po meni je odlican, dobri kadrovi, dobar kvalitet snimka, ubacio je i dron, muzika odlicna. Vidim da mu mnogi zameraju povremene greske ali njima predlazem da probaju i uvere se da to nije bas tako lako. Mene iskreno ne zanimaju tehnicke specifikacije koje mu mnogi zameraju, poenta je da pogledas video od 8,9,10 minuta, vidis nesto novo, cujes utiske vlasnika koje oni njemu prenesu i to je to. Sve ostalo mozes da nadjes sam na internetu. Hvala njemu sto snima, pa i mi smrtnici mozemo da vidimo neka kola koja smo do sada gledali samo kod stranih vlogera i u stranim emisijama.
  6. 1 point
    Hm,u Smederevu kod Saleta (062 663 076), posto smo jako dobri drugari dobio sam specijalnu cenu.Racunajte nove sajle i plocice,i ako kljesta nisu sjajna bar promenu gumica.I diskovi ako su losi i to je trosak.Diskovi i kljesta koje sam uzeo bez greske,tako da tu nisam imao troskove,sajle u kit komercu oko 2500 i plocice original 2200.
  7. 1 point
    Taj je pricao i da c5 2,0 hdi automatik sa 163ks trosi 7 po bg... Pre cu pitati vlasnika nego gledati revju jer mi je realnije
  8. 1 point
    Lagano je, nego kicma malo boli kad legnes preko praga da se zavuces glavom ispod suvozacke pregrade. 1. Skines bocnu plastiku sa sredine (levo od suvozackih nogu) kao da pristupas filteru vazduha 2. Skines plastiku ispod pregrade. Obicna plastika, drzi se sa dva plasticna srafa koje rukom okrenes da otkljucas poziciju i izvadis. A onda i tu plastiku malo povuces ka sebi i skines. Postoje 2-3 mesta sa zlebom koja drze plastiku. 3. Odsrafis jedan srafic koji drzi plasticni kanal izduva za noge. Plasticni kanal izvuces polako napolje, ubacen je u izduvni kanal klime, tako da ga izvlacis dole i na stranu gde je bio srafic. 4. Poskidas dzeksne sa motora 5. Skines 3 zlatna srafica koji drze motor. Mislim da je gedora 5 ili 5.5 velicina i motor izlazi iz kucista. Obavezno iskoristis priliku da zamenis filter vazduha
  9. 1 point
    Hvala na iscrpnom odgovoru. Jel bi mogao da mi preporucis neke plaze za obici na istocnoj obali ? Da je voda prozirnija i lepa u principu to je ono sto sam trazio ,malo i tiho mesto, treba mi da se odmorim od svakodnevne guzve
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...