nidza 621 Posted May 1, 2014 Talijane uglavnom mrzi da naprave dobra sedala! Francuzi su pre 20 godina imali boljaNe generalizuj. Alfe imaju sedišta među najboljim u svojoj klasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted May 1, 2014 Hteo sam da se ispravim.Pod Talijani sam mislio na Fiat grupu a opet unutar grupe Alfa odskace po pitanju sedista mada bi moglo i malo bolje barem u osnovnim paketima opreme. Bolja sedista bi neznatno poskupela auto a dojam bi bio neuporedivo bolji! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted May 1, 2014 Meni je u pocetku bilo tesko da se namestim u 500l-u, mislio sam da su tvrda i da zuljaju na nekoliko mesta (butine od dole napred I sa strane, u lumbalnom delu, nemogucnost podesavanja naslona za glavu...) ali vremenom sam se toliko navikao da mi sada sva ostala (niska) smetaju. Nedavno sam se vozio u Peugeotu 307 dva sata I jedva sam izasao iz njega, jer su mi se ledja savila kao kifla... Cak sam zamenio i radnu fotelju za racunar, koju sam do pre godinu dana smatrao idealnom da po polozaju sedenja lici na njega. Mislim da je stvar u tome da me prosto tera da pravilno sedim sa ispravljenom kicmom... volan drzim obicno (levom) rukom, spustenom u krilo samo jednim prstom oko najnizeg dela volana..Jedino sto razmisljam je da li sedim previse napred.. u normalnim uslovima potkolenica mi je samo nekoliko cm od plastike ispred volana, tek toliko da je ne dodiruje, pa pomislim da li je to bas bezbedan polozaj u slucaju ne daj boze... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 1, 2014 Ako vec razmisljas o bezbednosti nemoj drzati volan jednim prstom Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted May 2, 2014 Nije bas da ga samo pipkam, vise je palac iznad, al i svi ostali prsti su oko volana, delic sekunde treba da se stisnu... Znam da je nesto manje bezbedno, Kada je pregledan prav put sa ukljucenim city servom nema ni potrebe vise.. U krivinama i kada treba naravno da je uvek i druga u polozaju 10 do 2... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 2, 2014 Ako vec razmisljas o bezbednosti nemoj drzati volan jednim prstom ......i nemoj držati volan u najnižem položaju. Sedište vozača nije mesto gde se treba opuštati / razbaškariti nego treba stalno pratiti situaciju oko sebe ( iza naročito) i biti spreman da se odreaguje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 2, 2014 (edited) Ja nisam nikad kontao kako ljudi mogu da voze sa "oborenim" naslonom i sa rukom na volanu u najnizem polozaju, jos kombinacija toga, nisam doziveo neudoniju poziciju sedenja... Postoje one tablice sa tacnim merama (pokusao sam sad naci ali neuspesno) za idealnu poziciju, ja sam kod mene imao bas tako podeseno, jedino mislim da su mi kolena bila niza u odnosu na kuk nego sto treba za nekih 2cm... U svakom slucaju ja podesavam tako da ruka bude skroz ispruzena i da dole sa dlanom dodirujem gornju ivicu volana i da noge budu skroz ispruzene kada stisnem skroz papucice... Mada nisam nikad vozio neki auto koji je imao vise od podesavanja sedista napred nazad Tj, je sam vozio ali posto je bilo za probu onda vozacima nisam hteo da cackam ostalo EDIT: Zaboravio sam naslon, mislim da ga drzim negde oko 95-100 stepeni u odnosu na sedalnu povrsinu. Edited May 2, 2014 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted May 2, 2014 Misim da za razlicite rezime voznje mogu da postoje I razliciti polozaji. Vozim tako na primer na autoputu I slicnim putevima (gde se aktivita tempomat npr.), gde je I potrebno duze drzati volan... normalno da necu tako drzati u guzvi, gde treba brze reagovati. Ali kad putujem satima, mislim da je bolje truditi se da se manje umaram? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 2, 2014 A sta ako neko,nesto izleti na put?Sta ako ti vetar naduva kesu na soferku?Sta ako te rupa odbaci,sta ako upadnes u koltrag?... Bas na autoputu su brzine ogromne i tu su milisekunde bitne! Ako vec osetis umor bolje je parkirati negde i predahnuti koji minut. Sada su mi 17" na autu i nema sanse da vozim jednom rukom.Volan cima i trza pri svakoj rupi,a kad upadne u koltrag ide gde on hoce Niko ne vozi sve vreme 100% ispravno ali je bitno znati da to sto ti radis nije dobro.I ne treba kulirati u fazonu to je tako ok.Nije ok.Treba se uvek truditi da se vozi pravilno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 2, 2014 Koliko znam ne postoje položaji auto-put / naseljeno mesto. Postoji jedan pravilan položaj i svuda se primenjuje. Odmaranje na klupi ili u fotelji. Kolena niža od karlice se primenjuje samo kod kamiona i buseva gde su sedišta daleko višlje postavljena a sedalna površina ima obrnut nagib u odnosu na automobilska. Tu mora da se tako sedi zbog manjeg opterećenja na butinama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted May 2, 2014 Ja u mom sluzbenom kombiju u kome provodim bukvalno po ceo dan imam podesavanje sedalnog dela,i vise mi prija kkada su kolena vislja od ...tj,volim da utonem u sediste. I tako vozim vec godinama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted May 2, 2014 (edited) U arhitekturi postoje pojmovi visoko sedenje (na stolici - za stolom, za rucavanje, rad za radnim stolom), gde je visina sedista 45cm od poda I nisko, udobno sedenje, gde su kolena vislja od kukova. Drugi polozaj je za odmaranje, fotelje, niske garniture... kod njega su podignuta kolena u vis, a tezina tela prenosi se na ledja umesto na zadnjicu I butine kod visokog sedenja. I jedan i drugi polozaj su pravlni, ali za razlicite namene. Edited May 2, 2014 by ata Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted May 2, 2014 Evo kako Borković sedi u chevy-ju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted May 2, 2014 (edited) A kako je tek sedeo u yugu pa posle u citroenu Edited May 2, 2014 by Ticma Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 2, 2014 Danas sam bio na malo duzem putu i pokusao sam da ispostujem sve gore navedeno.Mogu samo reci "da mene ledja vise ne bole" Osecao sam se mnogo sigurnije u toku voznje Imam samo 2 pitanja : -da li je ovo optimalna visina upravljaca i koja bi bila?Posto vidim da Borkovic kao i Totti preferira spusten volan skoro u krilo: -da li pritiskati kvacilo iz skocnog zgloba ili iz kuka? Ja ako ga pritiskam iz zgloba,stopalo mi se malo po malo penje i vec posle par stiskanja se toliko podigne da ne mogu nogu da izvucem,pa onda pribegavam pritiskanju pedale kvacila iz kuka sto pretpostavljam da nije bas najnormalnije Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 3, 2014 Ranije su pedale imale dosta kraći hod pa je moglo iz zgloba, sada sa dugačkih hodom mora iz kuka. Pedalu stiskaš prstima dakle vrhom stopala.Više volim malo višlji volan, ranije sam ga isto spuštao u krilo. Na reliju mislim da vole višu i bližu poziciju volana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted July 7, 2014 Opet ja o nezgodnim Stilovim sedistima... U zadnje vreme imam bolove u ledjima. Da, to je I od sedenja na poslu, ali zato bar ne zelim da i Stilo-va sedista pridonose tome. Probao sam svakakva podesavanja, jastuce, onaj glupi plasticni naslon..I dzaba...Toiko sam se iznervirao pre naki dan da mi zena rece da prodam Stila I kupim Golfa 5 (njen cale vozi) A ja se razmisljam da li je moguce zameniti vozacko sediste nekim boljim, od nekog drugog auta, ili stagod... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted July 7, 2014 Jesi probao malo da vezbas, ojacas ledja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted July 7, 2014 Na reliju vole blizu jer se mnogo mota i tako ruke malo vise sa volana pa nisu toliko napeti misici sto za posledicu ima i nesto visi jer u suprotnom ruke budu u krilu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sima-Koya 4 Posted July 7, 2014 Noge bi trebalo da prave ugao od 120 stepeni,volan na razdaljini ruku,polozaj ruku na 9 i 3,nikako vise,u slucaju otvaranja airbaga.Sediste blago zavaliti,nikako pogrbljen polozaj ili skroz telo uspravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted July 8, 2014 OK sto se tive vezbe, sve to razumem, I pesacenje I sve ostalo, ali je poenta da je Stilo-vo sedise nezgodno za mene. U to se uverim svaki put kad sednem u Skodu Oktaviju pa kazem (u..sto je bolje sediste nego kod Stila)... Zato I pitam, ako vec ne postoji neki dodatak sedistu koji bi pridoneo boljem sedenju, onda vec razmisljam da trazim eto na primer sediste Oktavije, ali je pitanje da li bi se isto moglo namontirati na Stila... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 8, 2014 Mozes da probas sa sedistem od Alfe 156 recimo ... ili GT ili nesto slicno ona su udobnija i vece su sanse da mogu da se zamene bez dodatnih prerada Quote Share this post Link to post Share on other sites
M-a-r-k-o 3 Posted July 9, 2014 Jesu malo neudobna sedišta u Stila i meni su u prvo vreme smetala na dužu vožnju ali sam posle našao položaj koji mi odgovara tako da sad nemam problema na dužu vožnju ili sam se navik'o, nešto jeste... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 10, 2014 Stilo ima čvrsta i za mene udobna sedišta. Leđa zavališ u naslon celom visinom , podesiš lumbarni deo i samo opušteno.Problem je što se sedi ni visoko ni nisko pa je jako teško naći odgovarajući položaj. I da dodam sedalna površina skoro da ima vodoravan položaj tj jako mali nagib u odnosu na ostala putnička vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites